Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen poika on miettinyt sotaa. Tyttöjen ei ole pakko ajatella asiaa

Vierailija
12.03.2022 |

Näinhän se on. Naiset ovat etuoikeutettuja, mutteivät usein edes ymmärrä olla kiitollisia siitä.

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008566252.html

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen moni täällä ei näköjään tiedä sellaisesta kuin maanpuolustusvelvollisuus. Se koskee kaikkia - myös naisia. 

Vierailija
82/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt, missä tässäkin täysin turhassa sodassa on kyse.

70-vuotias äijä, joka ei ole urallaan saanut mitään merkittävää aikaan, nyt keksii käydä Euroopan kimppuun. Haaveilee Neuvostoliiton ajasta ja tsaarien aikaisesta Venäjästä. 

Tälle sodalle ei ole mitään järjellistä perustetta. Joku Ukraina ei ihan tasan tarkkaan varmasti ole Venäjälle mikään turvallisuusriski. Sen enempää kuin ovat Suomi tai Baltian maat.

Vanheneva mies haluaa pullistella vielä viimeisillä voimillaan ja näyttää, että kyllä mulla vielä s...... 

Kuinka moni naishallitsija on aloittanut sotia ja halunnut uhrata kansalaistensa hengen oman egonsa pönkittämisen takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, miten typerää kansaa me suomalaiset olemme. Riitelemme keskenämme tällaisesta mutta emme pohdi sitä, miksi Suomen turvallisuuspolitiikka on kokenut haaksirikon ja Venäjä uhkailee meitä. Poliitikoilla oli 30 vuotta aikaa järjestää Suomen Naton jäseneksi. Siinä asemassa ei olisi nyt tarvetta pohtia tällaista. Mutta ei kai tykinruoka muuta osaakaan. Eliitti sählää, mutta lymyilee sitten bunkkereissaan tai evakuoi itsensä ulkomaille ja antaa muiden taistella ja pärjätä parhaansa mukaan. Edes anteeksipyyntöä ei tarvitse kenenkään politiikon esittää, koska suomalainen vaalikarja ei osaa vaatia parempaa. Ei edes Tarja Halosen, joka ei presidenttinä halunnut EU:sta puolustusliittoa ja sen takia vesitti Suomen turvatakuut. Mutta oli se hieno juttu, kun Suomella oli nainen presidenttinä, ihan kaksi kautta. Tässä näyte hänen arviointikyvystään, jos ne venäjämieliset puheet ovat sattuneet jo unohtumaan: https://www.kaleva.fi/halonen-venajan-pelon-kanssa-osattava-elaa/2038891

Vierailija
84/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, miten typerää kansaa me suomalaiset olemme. Riitelemme keskenämme tällaisesta mutta emme pohdi sitä, miksi Suomen turvallisuuspolitiikka on kokenut haaksirikon ja Venäjä uhkailee meitä. Poliitikoilla oli 30 vuotta aikaa järjestää Suomen Naton jäseneksi. Siinä asemassa ei olisi nyt tarvetta pohtia tällaista. Mutta ei kai tykinruoka muuta osaakaan. Eliitti sählää, mutta lymyilee sitten bunkkereissaan tai evakuoi itsensä ulkomaille ja antaa muiden taistella ja pärjätä parhaansa mukaan. Edes anteeksipyyntöä ei tarvitse kenenkään politiikon esittää, koska suomalainen vaalikarja ei osaa vaatia parempaa. Ei edes Tarja Halosen, joka ei presidenttinä halunnut EU:sta puolustusliittoa ja sen takia vesitti Suomen turvatakuut. Mutta oli se hieno juttu, kun Suomella oli nainen presidenttinä, ihan kaksi kautta. Tässä näyte hänen arviointikyvystään, jos ne venäjämieliset puheet ovat sattuneet jo unohtumaan: https://www.kaleva.fi/halonen-venajan-pelon-kanssa-osattava-elaa/2038891

Vierailija
85/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Esimerkiksi pommit ja muut ammukset luontaisesti ohittavat kaikki naaraspuoliset olennot. Naisille ei siis ole sodassa mitään vaaraa, eikä aihe heille ole millään tavalla relevantti. Tämä on täysin normaali ja järjellinen ajattelumalli jossa ei ole mitään outoa.

Kyllä. Ja ihme kyllä siviilejä kuolee useissa sodissa enemmän kuin sotilaita. Mutta eivät ne siviilit varmaankaan tyttöjä ole.

Vierailija
86/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle pahaatarkoittava mies on aina suurempi harmi kuin miehelle. Mies on isompi, fyysisesti voimakkaampi. Miehet sieppaavat naisia mielellään raiskattaviksi muutenkin, sodan aikana vielä helpommin. Voin vaihtaa asepalveluksen käyneen miehen kanssa rooleja anytime.

Vierailija
87/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin äkkiseltään ajattelisin että se armeijan käynyt sotiva nainen on kyllä suurimmassa vaarassa. Miehet toivovat jäävänsä mielummin vangiksi kuin kuolevansa, naiset toivovat mieluummin kuolevansa.

Sellainen ihminen jonka paras vaihtoehto on kuolema, on todella vaarallinen.

Vierailija
88/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yli nelikymppinen, jo lapseni tehnyt nainen. Minun ainoa pelko on se, että minulle ei anneta koulutusta ja asetta että voisin suojella maatani. Sitten armeijan käyneet miehet rääkyy kun eivät saa paeta?! Mitä hittoa oikeasti?!

No hakeudu koulutukseen rauhanaikana. Ei kenelläkään riitä rahkeet keltanokkien valmentamiseen, kun tilanne on päällä.

Minulla on kuule tässä alaikäinen eritysnuori jonka huoltaja olen. En voi kiertää ympäri suomea koulutuksissa joita on yksi siellä ja toinen täällä. Ilman lasta olisikin ihan eri juttu.

Vierailija
89/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnexi rollipojan tarttee vain miettiä tekemisiä.

Vierailija
90/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä kirjoitus mutta vauva-palstan kommentit taas tuttua kurapaskaa.

Vierailija
91/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kaikki surullisia säälittäviä iljettäviä ihmisiä.

Vierailija
92/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yli nelikymppinen, jo lapseni tehnyt nainen. Minun ainoa pelko on se, että minulle ei anneta koulutusta ja asetta että voisin suojella maatani. Sitten armeijan käyneet miehet rääkyy kun eivät saa paeta?! Mitä hittoa oikeasti?!

Ei sulle tohdi antaa asetta. Venäläiset lähtee karkuun  jos kuulevat että av mammat on tulossa taisteluun.

mies54v

Vierailija
93/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi kunnon sisällissodatkin jos aseita jaettaisiin.

Vierailija
94/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulle tohdi antaa asetta. Venäläiset lähtee karkuun  jos kuulevat että av mammat on tulossa taisteluun.

mies54v

😁

Vierailija
95/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin äkkiseltään ajattelisin että se armeijan käynyt sotiva nainen on kyllä suurimmassa vaarassa. Miehet toivovat jäävänsä mielummin vangiksi kuin kuolevansa, naiset toivovat mieluummin kuolevansa.

Sellainen ihminen jonka paras vaihtoehto on kuolema, on todella vaarallinen.

Miehille on iskostettu selkäytimeen rintamalle lähtö ja kuolema vihollisen ampumana.

Naisille on iskostettu selkäytimeen naisen osa eli nähdä nälkää ja kuolla janoon, koska miehet muonitetaan ensin, miehet kuolevat nopeasti, miehet miehet miehet ja miehen kunnia. Ja sitten ihmetellään, miksi suuri osa naisista haluaa mieluummin aseen käteen, varman muonituksen ja nopean kuoleman jos ei muuten niin oman käden kautta, kuin kokea ukrainalaissiviilien kohtalon raunioissa janoon nääntyen, tai kuukausia kestävän kidutuksen raiskausleireillä, jne. Jos pää ei kestä suoraa sotaa, niin heti toiseksi parhaalle paikalle eli sairaanhoitoon, infraan ja viestintään, jne. Koska naisen rangaistus epäonnistuneesta maanpuolustustyöstä ei ole nopea kuolemantuomio vaan se on elinkautinen.

Vierailija
96/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvä kirjoitus mutta vauva-palstan kommentit taas tuttua kurapaskaa.

Se oli minä-minä-äidin kirjoitus. Ihan samalla tavalla äidit ja isät miettivät sodan vaikutuksia omiin lapsiinsa, olivatpa he mitä sukupuolta tahansa. Huoli on varmasti aitoa, mutta ei kannattaisi nousta siinä muiden yläpuolelle.

Vierailija
97/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hakeudu koulutukseen rauhanaikana. Ei kenelläkään riitä rahkeet keltanokkien valmentamiseen, kun tilanne on päällä.

Minulla on kuule tässä alaikäinen eritysnuori jonka huoltaja olen. En voi kiertää ympäri suomea koulutuksissa joita on yksi siellä ja toinen täällä. Ilman lasta olisikin ihan eri juttu.

Kun et selvästikään tiedä, niin koulutuksia järjestetään jatkuvasti ympäri Suomen.

Valitse koulutuskalenterista "kaikille soveltuvat koulutukset" ja ilmoittaudu mieluisalle.

https://koulutuskalenteri.mpk.fi/Koulutuskalenteri

Vierailija
98/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo tämä naisten ja miesten vastakkainasettelu! Se on juuri se, mikä tekee kansasta heikon. Nyt täytyisi vetää yhtä köyttä!!!

Vierailija
99/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäs kuulitte miehet! Naiset ovat sodan todellisia uhreja. Naiset myös tekivät kaiken, siis ihan kaiken, viime sodassakin. Ette tainneet tietää sitä, nyt tiedätte, luin sen juuri tuolta aikaisemmasta kirjoituksesta :) Suomessa ei saa koskaan mies edes etäisesti vihjata, että olisi jotain joskus tehnyt tai hyödyllinen jollekin edes sotatilanteessa. Mikään ei raivostuta suomalaista naista pahemmin, koska suomalainen nainen kärsii aina eniten! Edes poikien kokemasta väkivallasta ei saa puhua, koska se saattaisi viedä keskustelun pois naisten kokemasta väkivallasta. Eli edes lapset eivät ole mitään naisen kokeman ikuisen (nytkin hypoteettisen) uhan, kärsimyksen ja  v i t u t u k s e n  rinnalla. Sitä paitsi naiset on parempia muutenkin kaikessa, nih.

Jaa, no kerropa miten sodissa nuo edellä mainitut asiat on pidetty yllä, kun miehet ovat olleet rintamalla? Miehetkö kävivät välillä vähän sotimassa ja sitten tulivat vielä pitämään yhteiskuntaa pyörimässä ja sitten taas sotahommiin…

Lukeminen muuten kannattaa aina.

Vierailija
100/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika kansalaisaloitteen. Asepalvelus pakolliseksi tai vapaaehtoiseksi kaikille sukupuolille. Tasa-arvon kannalta ainoa oikea tie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän