Jokainen poika on miettinyt sotaa. Tyttöjen ei ole pakko ajatella asiaa
Näinhän se on. Naiset ovat etuoikeutettuja, mutteivät usein edes ymmärrä olla kiitollisia siitä.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun naiset havainnollistavat sen, miksi naisia on niin vaikeaa arvostaa. He uhriutuvat AINA eivätkä koskaan suoraselkäisesti myönnä etuoikeuksiaan. Aina selittelyjä ja tekosyitä keksimässä.
Naiset ovat puhuneet täysin realistisesti asioista. Ainoa uhriutuja on tämä miespuolinen inisijä, jolla ei edes ole maanpuolustustahtoa vaikka yrittää toistaalta kehuskella armeijastatuksellaan.
Suomessa miehet saavat aseet ja heillä on sotilaskoulutus.
Suurimmalla osalla naisista ei ole aseita, eikä koulutusta. Joudutaan ottamaan vihollinen vastaan kaulin kädessä. Ja joku jätkä kehtaa vielä itkeä.
Siinä vaiheessa jos sinä joudut miettimään että otatko kaulimen käteen puolustaaksesi todella moni mies on jo menettänyt henkensä hyökkäyksen esto yrityksessä. Parhaimmassa tapauksessa sinun ei tarvitse edes miettiä kun moni mies antaa henkensä että hyökkäys torjutaan ja sinä saat jatkaa uhasta uhriutumista
Minä olen yli nelikymppinen, jo lapseni tehnyt nainen. Minun ainoa pelko on se, että minulle ei anneta koulutusta ja asetta että voisin suojella maatani. Sitten armeijan käyneet miehet rääkyy kun eivät saa paeta?! Mitä hittoa oikeasti?!
Vierailija kirjoitti:
Tästä näkee miten VÄHÄN tyttöjen ja naisten tekemistä on kuvattu elokuvissa, kirjoissa tai edes historiassa, joka onkin osuvasti ”his story”. Miten te luulette että viime sotien aikana yhteiskunta ja kodit tai kansa pysyi tässä maassa kasassa, kun miehet olivat rintamalla? Täältä lähti hyvin vähän naisia mihinkään.
Lotta svärd oli vain yksi järjestö. Lottien lisäksi muut naiset tekivät sen mitä pystyivät.
Rintamatarinoita riittää. Mutta kannattaisi tutustua myös naisten sota-aikaan ennen kuin huutelee tietämättömyyttään.
Ne on tylsiä tarinoita ne, joissa päähenkilöllä ei ole aktiivisen toimijan osaa. Kuulee vihollisten tulevan ja itse ei voi tehdä mitään. Menneiden sotien vitsaus oli se, että jätettiin naiset osaamattomiksi ja puolustuskyvyttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Minä olin muistaakseni alle kouluikäinen kun pelkäsin jo joutuvani raiskatuksi. Jos ei sodan pelko ole ollut aina läsnä, moni sellainen pelko on, josta pojat ei tienneet mitään ja ne pelot olivat paljon realistisempia taannoin.
Että uhriinnuit jo ennen kuin mitään on tapahtunut. Pojat kuolee sodassa mutta sinä jo pelkäsit olematonta aikaisemmin.
Eipä se sotakaan täällä vielä ole, ja silti miehet jo uhriutuvat siinä kuolemisesta.
Eri
Jep. Täälläkin palstalla ollut pitkiä keskusteluja siitä miten metatöiden ajattelu kuormittaa ja sortaa naisia. Ei hirveästi kyllä metatyöt mielessä paina sodan rinnalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun naiset havainnollistavat sen, miksi naisia on niin vaikeaa arvostaa. He uhriutuvat AINA eivätkä koskaan suoraselkäisesti myönnä etuoikeuksiaan. Aina selittelyjä ja tekosyitä keksimässä.
Naiset ovat puhuneet täysin realistisesti asioista. Ainoa uhriutuja on tämä miespuolinen inisijä, jolla ei edes ole maanpuolustustahtoa vaikka yrittää toistaalta kehuskella armeijastatuksellaan.
Suomessa miehet saavat aseet ja heillä on sotilaskoulutus.
Suurimmalla osalla naisista ei ole aseita, eikä koulutusta. Joudutaan ottamaan vihollinen vastaan kaulin kädessä. Ja joku jätkä kehtaa vielä itkeä.
Siinä vaiheessa jos sinä joudut miettimään että otatko kaulimen käteen puolustaaksesi todella moni mies on jo menettänyt henkensä hyökkäyksen esto yrityksessä. Parhaimmassa tapauksessa sinun ei tarvitse edes miettiä kun moni mies antaa henkensä että hyökkäys torjutaan ja sinä saat jatkaa uhasta uhriutumista
Älä ruikuta. Sinä saat teoreettisen mahdollisuuden edes puolustautua, naiset ottaa vastaan häpäisyn ja pitkän kivuliaan kuoleman kun sinulta sammuu valot kertaheitolla ja kuolet sankarina.
Aika paljon lisääntynyt sivarinuoriso on miettinyt. Syrjäytyneille huumeita vetäville pojille ei kyllä paljon huolta huomisesta ole.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuosta kolumnista on noin raivostuttu? Tosiasia on, että tämä on perinteinen homma: naiset ja lapset taakse mahdollisimman suojaan ja miehet etulinjaan ase kädessä taistelemaan. Nykänen totesi tämän asian ääneen ja se on jo jotakin, kun kommentoija on etuoikeutettua ylempää keskiluokkaa.
Tämä sota on surkea juttu, mutta se on hyvä herätys monelle. Minua se ei yllätä, mutta en olekaan mikään hyvinvoinnissa kierivä etuoikeutettu pumpulipylly, vaan olen aina tiennyt että joskus voi joutua tappelemaan, eikä sitä hoida aina joku muu.
Mutta kun juttu ei pidä paikkaansa Suomen osalta. Suomesta ei lähtenyt naisia pakoon, vain lapsia lähetettiin pois maasta (eikä sekään ollut hyvä ratkaisu).
Lisäksi Suomessa naiset toimivat sekä rintamalla tehtävissä että pitivät maata käynnissä työvoimallaan (ja tietysti hoitivat vanhukset, vammaiset, lapset, ja tilat siinä sivussa).
Jotenkin hirveän loukkaavaa sodan ajan sukupolvien naisille tuollainen asenne. Ei ole faktaa eikä asennekaan ole kiitettävä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yli nelikymppinen, jo lapseni tehnyt nainen. Minun ainoa pelko on se, että minulle ei anneta koulutusta ja asetta että voisin suojella maatani. Sitten armeijan käyneet miehet rääkyy kun eivät saa paeta?! Mitä hittoa oikeasti?!
No hakeudu koulutukseen rauhanaikana. Ei kenelläkään riitä rahkeet keltanokkien valmentamiseen, kun tilanne on päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä selität. Ei kukaan raiskaa ketään. Naiset pakenevat maasta, miehet jäävät puolustamaan maata hengellään.
Suomessa sotatilalaki ei määrittele sukupuolta. 18-60 vuotiailla kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli eivät saa poistua maasta sodan aikana. Tämän lain takia Suomesta lähetettiin lapset ilman äitejään (tai isiään) Ruotsiin toisen maailmansodan aikaan. Ukrainassa tämä laki koskee vain miehiä ja sen takia naiset lähtevät lastensa kanssa.
Noloa ettei nämä suomalaiset miehet tiedä edes tätä...
Jopa perheelliset naiset lähtevät sotaan. Tänään uutisoitiin. Yhteiskunta hoitaa lapset.
Joo. En laita linkkiä. Seuratkaa uutisia. Itse menen vankilaan 4:ksi vuodeksi, ennekuin otan aseen käteeni.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on sekin, että pojat joutuvat elämään väkivallan kanssa enemmän kuin tytöt. Jokainen poika kohtaa uhkaavia tilanteita koulussa, kaduilla ja ties missä, tietää että se väkivalta voi leimahtaa milloin vain. Se on heidän DNA:ssaan, eikä sitä pääse karkuun ellei mökkihöperöidy nettiin kuten tänne kirjoittelevat miehet on tehneet.
Niin naisiahan ja tyttöjähän ei vainota, tapeta, hakata, rai skata ja hyväksikätetytä Suomessa.
/s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Minä olin muistaakseni alle kouluikäinen kun pelkäsin jo joutuvani raiskatuksi. Jos ei sodan pelko ole ollut aina läsnä, moni sellainen pelko on, josta pojat ei tienneet mitään ja ne pelot olivat paljon realistisempia taannoin.
Että uhriinnuit jo ennen kuin mitään on tapahtunut. Pojat kuolee sodassa mutta sinä jo pelkäsit olematonta aikaisemmin.
Sinä kuolet mielikuvitussodassasi kun tytöt elää realiielämässä jatkuvaa sotaa maansa miesten aiheuttamana.
Me naiset elämme jatkuvaa pikkusotaa jossa joudumme varustautumaan pippurisumutteilla, miettimään ja rajoittamaan sitä missä, milloin ja miten kuljemme ja pelkäämään myös meille vaarallimmassa paikassa eli omassa kodissa ja kaikki tämä ns.sivistysvaltiossa rauhan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Jopa perheelliset naiset lähtevät sotaan. Tänään uutisoitiin. Yhteiskunta hoitaa lapset.
Joo. En laita linkkiä. Seuratkaa uutisia. Itse menen vankilaan 4:ksi vuodeksi, ennekuin otan aseen käteeni.
Siis armeijan käyneet, anteeksi. typo
Ukrainassa on tidella paljon naissotilaita, jotka ovat olleet valmiudessa vuodesta 2014.
Näin äkkiseltään ajattelisin että se armeijan käynyt sotiva nainen on kyllä suurimmassa vaarassa. Miehet toivovat jäävänsä mielummin vangiksi kuin kuolevansa, naiset toivovat mieluummin kuolevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä näkee miten VÄHÄN tyttöjen ja naisten tekemistä on kuvattu elokuvissa, kirjoissa tai edes historiassa, joka onkin osuvasti ”his story”. Miten te luulette että viime sotien aikana yhteiskunta ja kodit tai kansa pysyi tässä maassa kasassa, kun miehet olivat rintamalla? Täältä lähti hyvin vähän naisia mihinkään.
Lotta svärd oli vain yksi järjestö. Lottien lisäksi muut naiset tekivät sen mitä pystyivät.
Rintamatarinoita riittää. Mutta kannattaisi tutustua myös naisten sota-aikaan ennen kuin huutelee tietämättömyyttään.
Ne on tylsiä tarinoita ne, joissa päähenkilöllä ei ole aktiivisen toimijan osaa. Kuulee vihollisten tulevan ja itse ei voi tehdä mitään. Menneiden sotien vitsaus oli se, että jätettiin naiset osaamattomiksi ja puolustuskyvyttömiksi.
Olet väärässä. Viime sodissa naiset teki KAIKEN. Piti tehtaat käynnissä, viljeli maata, rakensi taloja, uittivat tukkeja, olivat sellutehtailla, elintarviketehtailla, hoitivat logistiikkaa, ambulanssikuljetuksia, ihan KAIKEN, siis kaiken sen työn mitä miehet teki.
Helvetin pullamössöt kun ette tiedä historiasta mitään. Suomen naiset on aina olleet työjuhtia ja teheet miehiä enemmän, niin ennen kuin nykyään.
T. Työjuhta nainen, joka paitsi hoitaa lapset, on koulutetumpi, vaativammassa työssä, hyväpalkkaisempi ja enemmän päätöksentekovastuussa kuin oma mies. Olen se perheen pää, niin taloudellisesti kuin henkisesti.
Tätä se on ollut suomen naisten elämä aina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhtäkkiä tyttäret miettivät, voiko koiran ottaa pakomatkalle, kun taas pojat miettivät lähtöä rintamalle, kirjoittaa toimittaja Anna-Stina Nykänen kolumnissaan."
Aika pysäyttävää huomata miten eri asemassa sukupuolet edelleen ovat vuonna 2022.
Ei koske Suomea. Täällä kaikki ovat maanpuolustusvelvollisia sukupuolesta riippumatta, eli naiset eivät pääse rajan yli jos sota syttyy.
Mikä on ihan helvetin julmaa jättää tänne puolustuskyvyttömiä, osaamattomia ihmisiä raiskattavaksi ja kidutettavaksi kun ei ole opetettu alkeellisempiakaan aseenkäsittely ja puolustustaitoja.
Tämähän nähtiin viime sodissa kun neukkujen partisaanit hyökkäilivät naisten ja lasten kimppuun.
Oi, kuinka haluan puolustaa tämän maan naisia ja lapsia. Kuinka fiksuja naiset ovat täällä ja ovat vielä jatkaneet sukua.