Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne kohtuullista, kun eläkkeellä oleva äitini pyytää maksamaan kulujaa?

Vierailija
12.03.2022 |

Äitini elää siis minimituloilla. Pyytää maksamaan mm. kuntosalijäsenyytensä.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalijäsenyys auttaa häntä pysymään kunnossa. Voithan sinä maksaa sen ja sanoa vaikka, että se on joululahja. Mutta jos alkaa vallan lokkeilemaan, kannattaa miettiä.

Uimahallin kuntosali on pilkkahintainen,uimalipulla sisään!

Sekään ei kelpaa. Pitää olla ns. parempi sali.

Kelvatkoon se mihin on vaatijalla itsellä varaa. Outoa käytöstä.

Vierailija
62/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua niin harmittaa, kun oma palkka ei yllä edes suomalaisten keskipalkan tasolle ja olen niin kovasti tehnyt töitä sen eteen, että mulla on (hyvä) työpaikka ja pystyn takaamaan itselleni paremman elintason kuin lapsuudenperheessä oli, kun elettiin tuilla. Ja nyt sitten pitäisi käyttää toisen salijäsenyyteen yli 400 euroa. Tuo summa saattaa olla noin kolmasosa kesälomabudjetistani.

Äidin näkökulmasta tienaan niin paljon, että helposti siitä pitäisi liietä hänelle. Mutta kun olen pitkäjänteisesti säästänyt ja ollut itse tarkka rahankäytöstä niin tuntuu pahalta.

Ap

Eläkeläisvuoroilla kun käy, löytyy luultavasti noin 20e kk, sali jossa voi tiettyinä aikoina käydä, siis ei mitään 400 vuosi. Taidat olla trolli.

En ole trolli, vaan äiti itse sanoi, ettei 19,90 sali kelpaa. Ei halua käydä sellaisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojana sairaalassa. Palkka 1600€/kk eläke 960€.

Jos hän on pätevä (tai ainakin osaava) laitoshuoltaja, niin eikö tuollaiselle nyt olisi keikkaakin tarjolla? Päivän tai kaksi kun tekisi kuukaudessa, saisi rahat siihen kuntosaliin. Ja samalla hyötyliikuntaa.

Vierailija
64/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien vanhuutta varten tarvii säästää rahaa. Ei ne suokaan tyhjällä kasvattanut, vaikket tosin pyytänyt syntyäkään, että vedä omat linjasi.

Kyllä, vanhempien itse pitää säästää.

Vierailija
65/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on pätevä (tai ainakin osaava) laitoshuoltaja, niin eikö tuollaiselle nyt olisi keikkaakin tarjolla? Päivän tai kaksi kun tekisi kuukaudessa, saisi rahat siihen kuntosaliin. Ja samalla hyötyliikuntaa.

Tuo viesti ei ollut minulta. Ap

Vierailija
66/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta hänelle aikainen äitienpäivälahja: kahvakuula ja jumppamatto kotiin. Niiden avulla saa itsensä ihan hyvään kuntoon, motivaatiohan häneltä löytyykin jo ihan omasta takaa.

,

Sitten poraatte ja säälitte täällä kun vanhukset yksinäistyy. Jospa se mamma haluaa olla muiden ihmisten seurassa ja kuntoilla?

Ei minua säälitä tai itketä laiskat elätit, vaikka sattuisi jostain mystisestä syystä olemaan sukua. Niin makaa kuin pestaa.

Vierailija
67/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi omalta lapseltaan pyytää rahaa, on suhteessa pahoja ongelmia. Tietenkään ei ole pakko suostua.

Vierailija
68/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on siis ollut laiska, jos ei ole käynyt kodin ulkopuolella töissä. Tuntuisi uskomattomalta, että oma äitini tai kukaan läheinen olisi vaatinut rahaa minulta. Röyhkeä äitisi ainakin on. Maksattanut kaiken muilla ikänsä ja nyt kuppaa lasta.

Vierailija
69/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en maksa, loukkaantuu ikihyviksi.

Sitä suurempi syy olla maksamatta.

Vierailija
70/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järjetöntä. Miksi rahat ei riitä kuntosalijäsenyyteen? Ihan perustoimeentulokin on reilut 500 ja tupakoimaton ja jatkuvasti kaljalla istuva järki-ihminen pystyy säästämään siitäkin. Esimerkiksi sukulaispoika saa säästöön joka kuukausi 200 Euroa ja keittiön ylähyllyn purkki tursuu pian rahaa. Tilillehän niitä ei voi jättää.

Vierailija
71/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isäni on sairaseläkkeellä ja äitini jää kohta eläkkeelle. Kerran "leikillään" vihjasivat minulle jotain taloudellisesti auttamisesta. Sanoin, että tietenkin autan, jos apua tarvitaan.

Se, mikä minua tässä ärsyttää, että olen pienituloinen, eikä kahdelle veljelleni ole tällaista vihjailtu. Toinen veljistä on hyvällä palkalla ja säästöjä löytyy, koska on erittäin nuuka. Tulee esim. jouluisin ilman tuomisia valmiiseen pöytään. Ja kun viettää silloin tällöin vanhemmilla viikonloppuja, niin ei osallistu ruokakustannuksiin eikä muutenkaan laita tikkua ristiin. Makaa vain sohvalla puhelimensa kanssa. Ja sitten minulta odotetaan mahdollisesti taloudellista (ja muutakin) apua! En osaa vastata kieltävästi. Mutta tosiaan ärsyttää tuo, että veljiltä ei odoteta mitään.

Eli vanhemmille sellaista viestiä, että kohdelkaa lapsianne tuossakin asiassa tasa-arvoisesti!

Vierailija
72/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi pysyy kunnossa ja liikuntakykyisenä sillä on valtava positiivinen vaikutus sinun elämääsi. Kuittaa kaikki joulu- syntymäpäivä- ja äitienpäivälahjat kuntosalijäsenyydellä. Ajattele miten se helpottaa elämääsi, ei enää koskaan tarvitse miettiä,että mitä ihmettä sitä keksisi..

Vierailija
73/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äitisi pysyy kunnossa ja liikuntakykyisenä sillä on valtava positiivinen vaikutus sinun elämääsi. Kuittaa kaikki joulu- syntymäpäivä- ja äitienpäivälahjat kuntosalijäsenyydellä. Ajattele miten se helpottaa elämääsi, ei enää koskaan tarvitse miettiä,että mitä ihmettä sitä keksisi..

Ei taida riittää ap:n äidille kuntosali lahjaksi. Pitää sitten itsestään selvänä, että tytär maksaa kuntosalit. Loukkaantuu kun ei saa muita lahjoja.

Vierailija
74/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua niin harmittaa, kun oma palkka ei yllä edes suomalaisten keskipalkan tasolle ja olen niin kovasti tehnyt töitä sen eteen, että mulla on (hyvä) työpaikka ja pystyn takaamaan itselleni paremman elintason kuin lapsuudenperheessä oli, kun elettiin tuilla. Ja nyt sitten pitäisi käyttää toisen salijäsenyyteen yli 400 euroa. Tuo summa saattaa olla noin kolmasosa kesälomabudjetistani.

Äidin näkökulmasta tienaan niin paljon, että helposti siitä pitäisi liietä hänelle. Mutta kun olen pitkäjänteisesti säästänyt ja ollut itse tarkka rahankäytöstä niin tuntuu pahalta.

Ap

Sun äidilläs ei ole rahan tajua. Eikä ilmeisesti myöskään kokemusta siitä, kuinka kovan työn takana on edes jotenkin säällisen työpaikan saaminen. Ja senkin jälkeen kun on onnistunut sen paikan saamaan, pitää niitä töitä tehdä jatkuvasti sen palkkansa eteen, ei se kännykkää surffailemalla tule.

Toisten tienaamia rahoja on helppo tuhlata kevytmielisesti. Sinun äiti ei nyt vaan edes ymmärrä mitä on pyytämässä ja miten kohtuutonta se on. Ja sinulla ei ole todellakaan mitään syytä hänelle turhuuksia maksaa! Sinä olet oman palkkasi ansainnut omalla työllä ja sinä myös ansaitset käyttää sen itseesi. Ja ihan hyvällä omallatunnolla!

Vierailija
75/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee tukea ja auttaa. Ehkä sait myös itse harrastaa lapsena jotain? Ja ehkä maksajana silloin oli äitisi..

Vierailija
76/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei voi omalta lapseltaan pyytää rahaa, on suhteessa pahoja ongelmia. Tietenkään ei ole pakko suostua.

Ei lapsilta pyydetä rahaa. On toimeentulotuki, pulloja voi kerätä ja töissä käydä. Rahan pyytäminen ei ole sopivaa keneltäkään sen jälkeen kun on aikuinen.

Vierailija
77/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eläkeläisvuoroilla kun käy, löytyy luultavasti noin 20e kk, sali jossa voi tiettyinä aikoina käydä, siis ei mitään 400 vuosi. Taidat olla trolli.

En ole trolli, vaan äiti itse sanoi, ettei 19,90 sali kelpaa. Ei halua käydä sellaisella.

Se on sitten voi, voi jos ei kelpaa,En maksaisi.

Vierailija
78/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet huono trolli, mutta ihan vain mielenkiinnosta, mitä olet ajatellut kertoa syyksi, ettei äitisi voisi mennä 19,90 eken saleille?

Vierailija
79/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo viesti ei ollut minulta. Ap

Ymmärsin itsekin, kun luin viestejä eteenpäin. Ja ymmärsin senkin, ettei äidilläsi taida työhaluja olla. Mutta ehkä tuo pientä eläkettä saava laitoshuoltaja tarttuu vinkkiini. 

Hassua kyllä, iäkkäitä työttömiä nihkeästi otetaan töihin, mutta heti kun on eläkeläinen, niin alkaa jo taas kelvata. Eläkeläiset ovat työnantajille halpaa työvoimaa, kun heistä ei tarvitse maksaa eläkemaksuja. 

Vierailija
80/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jäsenyys on vaikkapa 35 e/kk, niin minusta se on aika paljon. Koen, että teen niin kovasti töitä palkkani eteen, enkä itsekään harrasta juuri mitään, mikä maksaisi. Kuntosalijäsenyys kiinnostaisi minuakin, mutta en ole viitsinyt liittyä, koska haluan priorisoida säästämisen esimerkiksi kodin ostoa ja matkustelua (1 krt vuodessa) varten. Nyt sitten pitäisi maksaa toiselle n. 400 euroa vuodessa...

Varmasti äitini parhaansa teki äitinä, mutta rankkaa meillä oli.

Ap

Saattaa riippua paikkakunnasta, mutta kyllähän esim kaupunkien kuntosaleille pääsee halvemmalla ja vielä eläkeläisalennuksella. Ja uimahalleissa on kuntosaleja, mitkä ovat halvempia kuin yksityiset kuntosalit. Onko ottanut noista selvää?