Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne kohtuullista, kun eläkkeellä oleva äitini pyytää maksamaan kulujaa?

Vierailija
12.03.2022 |

Äitini elää siis minimituloilla. Pyytää maksamaan mm. kuntosalijäsenyytensä.

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan silmään riippuu aika pitkälti siitä, että kuinka avoin oot ollut äitis kanssa sun raha-asioista.

Jos oot kertonut, että ei oikein olis varaa, niin sitten ihmettelen jos äiti vielä pyytelee "maksusitoumuksia". Ja toki sitten "ymmärrän" äitiä, jos oot antanut sellaisen kuvan, että rahaa on kuin rantarosvolla, mutta et vaan halua ostaa/maksaa.

Äiti tietää, että minulla on tapana tehdä kesällä yksi pidempi matka, eli hänen mielestään minulla on ruhtinaallisesti ylimääräistä. Omasta mielestäni ei ole ylimääräistä, koska rahat on varattu tähän matkaan tai säästöön/sijoituksiin eli omistusasunnon ostoon tulevaisuudessa.

Vierailija
122/128 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä tämä keskusteluketju hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa äitiäni auttaisin, koska hän on myös auttanut minua opiskeluaikana, vaikka ei olisi ollut pakko. Äidilläni on omaisuutta, koska hän on koko elämänsä ajan säästänyt todella pienistä tuloistaan, joten oikeasti ei tarvitse minulta rahaa.

Ap:n tapauksessa en auttaisi, koska äiti ei ole huolehtinut asioistaan eikä varautunut vanhuuteen millään tavalla, ja nyt yrittää lypsää pienituloiselta lapseltaan rahaa, ja vieläpä kehtaa esittää lisävaatimuksia ja nirsoilla esim. sen salin suhteen. Se on röyhkeää käytöstä.

Vierailija
124/128 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa voit ,lainaa .. 

lainaa? onko sen eläke nousemassa vai millä se lainoja makselee?

Vierailija
125/128 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini myös kuvittelee, että meidän lasten asia on maksaa hänen elämistään. Hän jäi siis kotiäidiksi isoveljeni synnyttyä eikä ikinä enää viitsinyt mennä takaisin töihin. Nyt sitten mankuu meitä maksamaan mm.talonsa remontteja (koska me "saadaan se perinnöksi" -todellisuudessa saadaan vain velkaa ja vaivaa yli 200km päästä sijaitsevasta metsän keskellä olevasta 80-luvun omakotitalosta). Ihan kuin olisi meidän syytä, että valitsi olla kotiäitinä, jolloin eläke on todella pieni. Ei myöskään suostu muuttamaan pienempään ja halvempaan asuntoon, vaan pitää väkisin kiinni valtavasta omakotitalosta, johon pitäisi tehdä useiden kymmenien tuhansien remontit.

"Minä olen teistä lapsista pienenä huolta pitänyt, kyllä nyt saisitte vuorostanne auttaa äitiä." Aivan kammottava marttyyri, syyllistää meitä lapsia omista valinnoistaan ja kun ei suostuta maksamaan hänen, aikuisen ihmisen omaa elämistä, uhriutuu ja itkee kuinka kamalia ja kylmiä lapsia olemme. Kuinka hän on kaikkensa tehnyt eikä mikään kelpaa.

Voisin kuvitella ap:n äidin olevan samaa pataa.

Vierailija
126/128 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi saa myös kansaneläkettä, asumistukea ja toimeentulotukea.

Vierailija
127/128 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi saa myös kansaneläkettä, asumistukea ja toimeentulotukea.

Niin saa. En tiedä, paljonko tuet ja tulot yhteensä ovat, mutta on ollut aikoja, jolloin loppukuusta äitini on pyytänyt kaupparahaa. Ap

Vierailija
128/128 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi sinun maksaa äitillesi kuntosalia. Hänellä taitaa käydä sinua kateeksi. Tuo on manipulointia. En ikinä teknisk nuin lapsilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä