Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vspaaehtoisesti lapseton loukkaantuu kun

Vierailija
14.08.2015 |

sille sanoo, että "no hyvä ettet hanki lapsia, kun noin ajattelet". Siis sen jälkeen kun ovat itse sanoneet etteivät missään nimessä halua, ei sovi heille?!? :D.

Oon nyt kolme kertaa huomannu tän reaktion. Hämmentävää :D

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:56"]Ajattelematon töksäyttelijä tulee tarjoamaan pyytämättä täysin päivänselvää elämänohjetta vain päästäkseen vähän pätemään. Niin, miksiköhän tosiaan joku loukkaantuu tuommoisesta?
[/quote]

Kyllä se on useimmiten vela joka haluaa päteä valinnallaan väsyneiden vanhempien kuullen.

Vierailija
2/106 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:56"]Ajattelematon töksäyttelijä tulee tarjoamaan pyytämättä täysin päivänselvää elämänohjetta vain päästäkseen vähän pätemään. Niin, miksiköhän tosiaan joku loukkaantuu tuommoisesta?
[/quote]

Kyllä se on useimmiten vela joka haluaa päteä valinnallaan väsyneiden vanhempien kuullen.
[/quote]

Joo sairas vahingoniloinen vela haluaa että perheellinen kaveri sanoo olevansa kateellinen velan elämästä ja katuvansa lapsiaan, mieluiten tämän lasten kuullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:56"]Ajattelematon töksäyttelijä tulee tarjoamaan pyytämättä täysin päivänselvää elämänohjetta vain päästäkseen vähän pätemään. Niin, miksiköhän tosiaan joku loukkaantuu tuommoisesta?
[/quote]

[/quote]

Tämä.

Vierailija
4/106 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:49"]

Vela uskoo että olisi itse mahtava äiti/isä. Mutta ei vaan halua kokeilla sitä mahtavana vanhempana oloa, kun lapset on niin perseestä.

[/quote]

Olen vela, tällä hetkellä. Se sopii hyvin nykyiseen elämäntilanteeseeni, mutta saatan joskus myöhemmin ehkä haluta lapsia. En todellakaan ajattele että lapset on perseestä ja muuta roskaa, enkä oleta olevani mahtava äiti, mutta sen tiedän että pystyisin tarjoamaan lapselle paljon turvallisemman, rakastavamman ja onnellisemman elämän kuin valitettavan monelta lapselta jää saamatta.

Vierailija
5/106 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni niin ihailin, nyt valitettavasti jo edesmennyttä, keski-ikäistä velatätiäni yli kaiken. Hän oli minulle esikuva koulutuksineen, uraputkineen sekä matkakokemuksineen. Oli niin hienon näköinen leijonanharjoineen, korkokenkänsä kopisi aina niin tyylikkäästi, hänellä oli mahtavia koruja ja hän opetti minua lakkaamaan kynsiäni ja meikkaamaan, ja pukeutumaan kivasti ja laitoimme yhdessä hyvää ruokaa. Toivoin aina salaa että hän olisi ollut minun äitini, ja että kaikki olisivat tosi kateellisia meille. Miehensä oli myös mukava ja he kohtelivat minua kuin pientä aikuista mikä sai minut tuntemaan itseni tärkeäksi tässä maailmassa, enkä tuntenut plevani pelkkä tyhmä lapsi jolle nalkutetaan ja jota käskytetään koko ajan joka paikassa.

Joten kuka teistä voi arvostella etteikö vela voisi olla hyvä vanhempi vaikkei ole omia lapsia saanut tai halunnut?

Vierailija
6/106 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:32"]

Vela uskoo että olisi itse mahtava äiti/isä. Mutta ei vaan halua kokeilla sitä mahtavana vanhempana oloa, kun lapset on niin perseestä.

[/quote]

Olen vela, tällä hetkellä. Se sopii hyvin nykyiseen elämäntilanteeseeni, mutta saatan joskus myöhemmin ehkä haluta lapsia. En todellakaan ajattele että lapset on perseestä ja muuta roskaa, enkä oleta olevani mahtava äiti, mutta sen tiedän että pystyisin tarjoamaan lapselle paljon turvallisemman, rakastavamman ja onnellisemman elämän kuin valitettavan monelta lapselta jää saamatta.

[/quote]

Et siis ole aito vela, vaan olet vielä päättämätön asian suhteen.

Vierailija
7/106 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:42"]

Velat ovat niin tyhmiä etteivät ymmärrä että jos jokainen jäisi lapsettomaksi niin ketkä pyörittäisi yhteiskuntaa kun me ollaan jääty eläkkeelle? Haluaako joku maata sonnat pöksyissä kun ei ole ketään joka tulisi auttamaan?

[/quote]

Tällä logiikalla ei ole ketään, joka makaisi sonnat pöksyissä.

Vierailija
8/106 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen vela, ja olen varma, että olisin loistava isä. Paljon parempi kuin esimerkiksi naapurissa lapsilleen ja vaimolleen jatkuvasti karjuva runkkari. Ei sen puoleen, karjuu se akkakin siellä koko ajan.

Vierailija
9/106 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:42"]

Velat ovat niin tyhmiä etteivät ymmärrä että jos jokainen jäisi lapsettomaksi niin ketkä pyörittäisi yhteiskuntaa kun me ollaan jääty eläkkeelle? Haluaako joku maata sonnat pöksyissä kun ei ole ketään joka tulisi auttamaan?

[/quote]

Tässä maassa vanhukset makaavat jo nyt sonnat pöksyissä ja makuuhaavat hoitamatta. Ja joku haluaa vielä tehdä tähän vauhdilla kurjistuvaan yhteiskuntaan lapsia, huh huh.

Vierailija
10/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela, tällä hetkellä. Se sopii hyvin nykyiseen elämäntilanteeseeni, mutta saatan joskus myöhemmin ehkä haluta lapsia.

[/quote]Et ole vapaaehtoisesti lapseton, olet vain lapseton. Vapaaehtoinen lapsettomuus tarkoittaa pysyvää päätöstä jäädä lapsettomaksi. Se, että on lapseton, kunnes taas pysyvän työn tai tapaa sopvan miehen, ei ole vapaaehtoista lapsettomuutta vaan se ihan tavallinen lapseton elämänvaihe ennen perheen perustamista.

Vierailija
11/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeköhän vähän samaan kastiin kuin, jos voivottelisin kaverille että hitto kun on tätä ylipainoa ja on niin läski olo että... ja siihen kaveri sitten tokaisisi että juu niin ootkin läski. Ei totuus kuulosta hyvältä toisen sanomana. Itse haluan että kaverini näkevät minussa vielä jotain toivoa ja kannustavat minua, jos poden esim itseinhoa. Vela tuossa tilanteessa vastaavasti ehkä toivoisi kaverilta niitä positiivisia ajatuksia ja tsemppauksia. Ja muutenkin kuulostaa jotenkin katkeralta lausunnolta sanoa velalle, että hyvä ettet sitten niitä lapsia hommaakaan, koska sinusta ei olisi äidiksi. Mieli voi tulkita sen juuri noin karusti.

Vierailija
12/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin sinulle, että harmi että sulla on lapset, vaikka et ole sovelias niitä hoitamaan :)

Vierailija
13/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:24"]

Kakarat ovat iljettäviä. Yök.

[/quote]

No mitä yleensä teet vauvapalstalla???
[/quote]

Tää on käsittääkseni aihe vapaa -palsta :D

Vierailija
14/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en minä ainakaan muista loukkaantuneeni moisesta. Minulle on päinvastoin sanottu usein "olisit ihana äiti" ja "susta tulis mahtava vanhempi" jne, ja pidän niitä hienoina kohteliaisuuksina äiti-ihmisiltä.

Vierailija
15/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:36"]

[/quote]

[/quote]

Et siis ole aito vela, vaan olet vielä päättämätön asian suhteen.

[/quote]

Kyllä kirjoittaja on vela eli tällä hetkellä vapaaehtoisesti lapseton. Sinun määritelmästi mukaan mies ei voi koskaan olla vela, sillä hänhän voi päättää lisääntyä vaikka 90-vuotiaana. Nainen voi olla true vela vasta menopaussin jälkeen :D

Vierailija
16/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä halua koiraakaan. En inhoa niitä. Jaksaisin varmaan hoitaa ja kasvattaa. Ei vaan huvita. Ihan samalla lailla ei huvita tehdä lapsia. Ei minua huvita harrastaa zumbaakaan.

Sanoisiko ap minulle

- sinusta ei olisi koiran omistajaksi ja kasvattajaksi! Hyvä, ettet hanki!

- sinusta kyllä ei olisikaan zumbaajaksi. Et pärjäisi siinä

Vierailija
17/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:19"]

Niinhän se on. Jos et halua lapsia, ei sinusta ole vanhemmaksi. Miksi se pitää kieltää?

[/quote]

jepjep...palstalogiikkaaa...jos et halua, niin ei olisi ...ja jos haluat lapsen, niin sinusta on vanhemmaksi...höpö höpö. Joku joka ei halua, saattaisi olla tosi hyvä vanhempi ja joku joka haluaa, saattaisi olla tosi huono.

Vierailija
18/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:49"]Toisen vapaaehtoislapsettomuutta, tahatonta lapsettomuutta, vanhemmuutta ei pitäisi mennä kyseenalaistamaan ja ketään kuulustelemaan sen tiimoilta. Se on moukkaa ja junttimaista. Ei ole varmaan kiva vanhemmistakaan kun heiltä aletaan tenttaamaan että miksi te ylipäätään halusitte nuo teidän lapset??!
[/quote]Minä vastaan aina että rakkaudesta tietysti. Se on totuus. Ja tuota minulta on todellakin kysytty koska lapsia on viisi enkä ole uskovainen.

Vierailija
19/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti että on vaikeaa velan kanssa olla tekemisissä. Nimenomaan ap on sanonut, että päätös on hyvä. Monet tekee lapsia, koska niin ikään kuin kuuluu tietyssä iässä. Jos se perhe-elämä ei houkuta kaikkine kamaluuksineen, ei kannata tehdä lapsia. Ja typerää velalta sanoa toiselle perheelliselle, että perhe-elämä on niin kauheeta että just tuon takia en itse halua hankkia lapsia. Vaikka toisen valittaessa väsymystä oksennustautisten lasten kanssa. Kun meille perheellisille se ei ole ollut mikään kynnys. Kyllä minä aavistin että raskasta tulee olemaan mutta halusin SIITÄ HUOLIMATTA lapsia. Ja joku vela kertoo minulle näitä syitään, ikään kuin minä olisin valinnut yhtä viisaana samoin. Kuule en olisi valinnut.

ja taas näitä veloja ketjussa, jotka olisi parempia vanhempia ku naapuri jne...ylimielisiä olette. Sillä on ihan sama millaisia vanhempia te olisitte omassa mielikuvituksessanne, kun ette vanhemmaksi kerta halua ja sitä oikeasti ole. Vähän nöyryyttä tähän elämään.

Vierailija
20/106 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmasti parempi isä kuin tyypillinen palstamamman mies jo ihan sen takia, etten kehtaisi olla perheessä vapaamatkustajana. En minä silti vapaaehtoisesti halua tuohon hulluuteen ryhtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän