Vspaaehtoisesti lapseton loukkaantuu kun
sille sanoo, että "no hyvä ettet hanki lapsia, kun noin ajattelet". Siis sen jälkeen kun ovat itse sanoneet etteivät missään nimessä halua, ei sovi heille?!? :D.
Oon nyt kolme kertaa huomannu tän reaktion. Hämmentävää :D
Kommentit (106)
Toisen vapaaehtoislapsettomuutta, tahatonta lapsettomuutta, vanhemmuutta ei pitäisi mennä kyseenalaistamaan ja ketään kuulustelemaan sen tiimoilta. Se on moukkaa ja junttimaista. Ei ole varmaan kiva vanhemmistakaan kun heiltä aletaan tenttaamaan että miksi te ylipäätään halusitte nuo teidän lapset??!
Vela uskoo että olisi itse mahtava äiti/isä. Mutta ei vaan halua kokeilla sitä mahtavana vanhempana oloa, kun lapset on niin perseestä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:24"]
Kakarat ovat iljettäviä. Yök.
[/quote]
En oikein ymmärrä tätäkään. Miten voit sanoa, että kokonainen ihmisryhmä on iljettävä?
[/quote]Se on vain yksinkertaisempi tapa sanoa, että pitää kaikille lapsille yhteisiä ominaisuuksia X, Y ja Z illjettävinä. Vähän niin kuin sanoisi, että pitää humalaisia inhottavina, vaikka inho sinänsä kohdistuukin kovaääniseen mökellykseen, tyhmiin juttuihin, huonoon harkintakylyyn ja niin edelleen.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:47"]
Tuo on vain aina yhtä tyhmä kommentti, joka kertoo vain esittäjänsä kyvyttömyydestä miettiä asioita hetken impulssia pidemmälle. Ai jos ei pidä vanhemmuutta missäään arvossa, ei halua lapsia eikä ole millään tavalla kiinnostunut elämään lapsiperhe-elämää, ei kannata hankkia lapsia? Ihanko vitun totta?! Onneksi kerroit asiasta!
[/quote]Tämä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:49"]Toisen vapaaehtoislapsettomuutta, tahatonta lapsettomuutta, vanhemmuutta ei pitäisi mennä kyseenalaistamaan ja ketään kuulustelemaan sen tiimoilta. Se on moukkaa ja junttimaista. Ei ole varmaan kiva vanhemmistakaan kun heiltä aletaan tenttaamaan että miksi te ylipäätään halusitte nuo teidän lapset??!
[/quote]
En ole kenenkään lapsettomuutta tentannut. Minulle on sitä selitetty ihan kusymättä. Siis siinä oman lapsiperhe-elämäni tapahtuessa ympärilläni. Kuinka kauhealta jonkun mielestä on sitten tuntunut. Että juuri sillä hetkellä on ollut ilmeisen tarpeellista sanoa, miksi itse ei halua lapsia. Että se siitä tahdikkuudesta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:13"]
Moni vela väittää, että "ei siitä ole kyse, ettenkö osais hoitaa lasta ja kasvattaa". Mutta velasta ei ole vanhemmaksi, juuri niistä samoista syistä miksi ovat veloja. Näkevät lapset etusijassa taakkoina ja elämänrajoitteina. Ei siinä muista vanhemmuuden taidoista tarvi enää puhuakaan. Erikseen sitten toki ne, jotka myöntävät etteivät he pysty pitämään huolta lapsesta. Rehellisiä vastuullisuuden lisäksi.
[/quote]En minä pystyisi pitämään huolta leikkuupuimuristakaan, mutta ei se ole syy siihen, ettei minulla ole leikkuupuimuria.