Vspaaehtoisesti lapseton loukkaantuu kun
sille sanoo, että "no hyvä ettet hanki lapsia, kun noin ajattelet". Siis sen jälkeen kun ovat itse sanoneet etteivät missään nimessä halua, ei sovi heille?!? :D.
Oon nyt kolme kertaa huomannu tän reaktion. Hämmentävää :D
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:19"]Niinhän se on. Jos et halua lapsia, ei sinusta ole vanhemmaksi. Miksi se pitää kieltää?
[/quote]
Eikä siinä mitään hävettävää ole. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:19"]
Niinhän se on. Jos et halua lapsia, ei sinusta ole vanhemmaksi. Miksi se pitää kieltää?
[/quote]
Ja kaikista lapsen halunneista ja saaneista sitten on vanhemmaksi?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:19"]
Niinhän se on. Jos et halua lapsia, ei sinusta ole vanhemmaksi. Miksi se pitää kieltää?
[/quote]
Ja kaikista lapsen halunneista ja saaneista sitten on vanhemmaksi?
[/quote]
Kukaan ei väittänyt niin.
Kuinka AV:lla riittää ihmisiä halveksimaan mitä tahansa ihmisryhmää? Kukaan ei ole riittävän hyvä, etteikö häntä voitaisi oikein joukolla pilkata ja haukkua ja osoittaa typerämmäksi kuin muut tai ainakin typerämmäksi kuin Minä.
Minulle on käynyt niin, että kun olen ohittanut tuollaisen kommentin olankohautuksella "no eipä minusta olisikaan (hyväksi vanhemmaksi)", niin sitten MINULLE on loukkaannuttu, kun on oikeasti tajuttu, etten koe sitä loukkauksena, kun en niitä lapsia kerran halua. :D
Voisko joku vela selittää miksi se ap:n sanoma voi loukata. Koska tottahan se on. Mitä ihmettä velalle sitten saa sanoa, kun ei saa kyseenalaistaakaan tätä valintaa?
Niin minä ainakin tarkoitin, että ymmärrän ja näen henkilön valinnan hyvänä. En tarkoittanut että kaikkien pitäisi olla vanhempia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:24"]
Kakarat ovat iljettäviä. Yök.
[/quote]Olet itsekin aika yököttävä vaikka oletkin aikuinen(?).
Johtuuko kyseinen reaktio kenties siitä, että sinä olet töksäyttänyt kommenttisi hieman tökerösti koska olet loukkaantunut siitä, että vela ei halua samaa asiaa kuin sinä?
Mä olen nimittäin joskus jutellut kavereiden kanssa tästä samaisesta aiheesta, ja yksi lapsellinen kaverini selkeästi loukkaantui kun en halunnut samaa asiaa kuin hän. Otti mielipiteeni siis selkeästi loukkauksena. Hän sitten murjaisi että "onneksi et sitten koskaan hanki lapsia sillä jotainjotainjotain". Tämä siis todella kiihtyneenä. Kyllähän mä siitä hämmennyin, mutta niin hämmentyi kaikki muutkin, niin lapselliset kuin lapsettomatkin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:29"]Johtuuko kyseinen reaktio kenties siitä, että sinä olet töksäyttänyt kommenttisi hieman tökerösti koska olet loukkaantunut siitä, että vela ei halua samaa asiaa kuin sinä?
Mä olen nimittäin joskus jutellut kavereiden kanssa tästä samaisesta aiheesta, ja yksi lapsellinen kaverini selkeästi loukkaantui kun en halunnut samaa asiaa kuin hän. Otti mielipiteeni siis selkeästi loukkauksena. Hän sitten murjaisi että "onneksi et sitten koskaan hanki lapsia sillä jotainjotainjotain". Tämä siis todella kiihtyneenä. Kyllähän mä siitä hämmennyin, mutta niin hämmentyi kaikki muutkin, niin lapselliset kuin lapsettomatkin.
[/quote]
Neutraalisti olen todennut. Kuten aiemmassa kommentissa, nimenomaan myötäillyt tämän lapsettomuuttaan selittän ihmisen puolustautumista.
Kyllähän lapset ovat taakkoja ja rajoittavia. Ihan olen myöntänyt velalle tämän, enkä kaunistellut asiaa. Eli kun lapseton henkilö on kauhistellut lapsiperhe-elämää ja toteaa ettei todellakaan halua sitä, niin olen ollut sitä mieltä, että sitten hyvä ettei lapsia tee.
Ap
Mulle sanottiin, että olisin paljon parempi äiti kuin moni muu, koska myönsin, ettei musta vielä olis äidiksi. O.o
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:29"]Johtuuko kyseinen reaktio kenties siitä, että sinä olet töksäyttänyt kommenttisi hieman tökerösti koska olet loukkaantunut siitä, että vela ei halua samaa asiaa kuin sinä?
[/quote] Neutraalisti olen todennut. Kuten aiemmassa kommentissa, nimenomaan myötäillyt tämän lapsettomuuttaan selittän ihmisen puolustautumista.
[/quote]
No sitten mä en ymmärrä mistä kenkä puristaa kyseisillä veloilla. Itse en ole näistä neutraalisti sanotuista kommenteista ottanut nokkiini lainkaan. Miksipä edes ottaisin kun nehän on vaan totuuksia :D
[/quote]
No mitä yleensä teet vauvapalstalla???
Puristaako kenkä siitä, että moni vapaaehtoisesti lapseton kokee olevansa huonompi toisten silmissä, ja loukkaantuu herkästi jos aihetta "vanhemmuus" käsitellään?
[/quote]
En oikein ymmärrä tätäkään. Miten voit sanoa, että kokonainen ihmisryhmä on iljettävä? Ymmärrän hyvin jos joku ei halua lapsia. Paras ystäväni on vela eikä minulla ole mitään ongelmaa asian kanssa. En vain ymmärrä, miten joku voi pitää kokonaista ihmisryhmää iljettävänä. En minänkään pidä iljettävänä vanhuksia, vammaisia, keski-ikäisiä tai edes veloja. Ylenpalttinen vastenmielisyys jotakin ihmisryhmää kohtaan kääntyy ennen pitkää lähinnä itseä vastaan. Sitä eristäytyy, tulee kapeakatseiksi ja vanhaksi ihmiseksi, joka ei siedä lähellään juuri mitään, mikä ei miellyttäisi itseään. Sellainen on aika rajoittunut, vain osaan yhteiskuntaa integroitunut, sivistymätön ihminen.
Jos töksäyttelet kommentteja kuten "no hyvä ettet hanki lapsia, kun noin ajattelet" se tulkitaan auttamatta seuraavasti: "olet kylmä ja itserakas paskiainen, onneksi et ole kenenkään äiti". Vela taas on vaan todennut, että hän on tunnistanut rajoitteensa. Hänen jaksamisensa, hermot, osaaminen tms. ei riitä lapsen kasvattamiseen.
Tuo on vain aina yhtä tyhmä kommentti, joka kertoo vain esittäjänsä kyvyttömyydestä miettiä asioita hetken impulssia pidemmälle. Ai jos ei pidä vanhemmuutta missäään arvossa, ei halua lapsia eikä ole millään tavalla kiinnostunut elämään lapsiperhe-elämää, ei kannata hankkia lapsia? Ihanko vitun totta?! Onneksi kerroit asiasta!