Vspaaehtoisesti lapseton loukkaantuu kun
sille sanoo, että "no hyvä ettet hanki lapsia, kun noin ajattelet". Siis sen jälkeen kun ovat itse sanoneet etteivät missään nimessä halua, ei sovi heille?!? :D.
Oon nyt kolme kertaa huomannu tän reaktion. Hämmentävää :D
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:42"]
Velat ovat niin tyhmiä etteivät ymmärrä että jos jokainen jäisi lapsettomaksi niin ketkä pyörittäisi yhteiskuntaa kun me ollaan jääty eläkkeelle? Haluaako joku maata sonnat pöksyissä kun ei ole ketään joka tulisi auttamaan?
[/quote]
Vaikka minä en tee lapsia niin sä saat vapaasti tehdä vaikka 10.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:49"]
Vela uskoo että olisi itse mahtava äiti/isä. Mutta ei vaan halua kokeilla sitä mahtavana vanhempana oloa, kun lapset on niin perseestä.
[/quote]
Kyllä mä päätyisin Alibin kanteen se on selvä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:19"]Niinhän se on. Jos et halua lapsia, ei sinusta ole vanhemmaksi. Miksi se pitää kieltää?
[/quote]
Höpö höpö. Samalla logiikalla sitten lapsia haluavat ovat sopivia vanhemmiksi. Not.
Minulla oli ystävä, joka oli vela. Kun sitten itse olin raskaana, sanoin hänelle, että en sitten höpötä vauvastani, kakkavaipoistani ja korvatulehduksistani.
Myöhemmin hän totesikin minulle, että en tosiaankaan sitä tehnyt. Hän oli hyvin tyytyväinen.
Meillä oli muitakin kiinnostuksen kohteita, joista juttelimme. Kun hän oli käymässä, hän suhtautui lapseeni ystävällisesti, niinkuin toiseen ihmiseen yleensäkin suhtaudutaan. En kyllä höpöttänyt muillekaan lapsistani, kun he olivat pieniä. Enhän höpöttänyt miehestänikään.
Miksi toisista perheenjäsenistä pitää tehdä niin suuri numero: lapset ovat mielestäni vain perheenjäseniä, omille ystävilleni oikeastaan yhdentekeviä.
Tuli muuten mieleen toinen pariskunta, jotka olivat myös veloja. Heillä oli koiria, ja he paasasivat niistä koiristaan niin, että meinasin oksentaa, en jaksanut, en totisesti jaksanut, ja jotenkin välttelinkin heitä. Omista lapsistani en heillekään tehnyt numeroa.
Miksi erilaisia perhetyyppejä täytyy moralisoida ja heidän elämäänsä ja elämänratkaisujaan arvostella?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:46"]
Koska moni vela on narsisti.
[/quote]
Itse asiassa ihan tutkitusti vanhemmista löytyy enemmän sosiopaatteja, ja narsisteja, sekä myös epävakaita.
Varsinkin suurperheiden äidit ovat usein persoonallisuushäiriöisiä. Munkin äiti on, sillä on ihan narsismi diagnoosi ja tottakai sillä on viisi lasta.
Narsistit tekee usein paljon lapsia, koska se alkuvaihe lapsen kanssa on niille miellyttävä, se lapsihan on ihan riippuvainen ja ihailee vanhempaansa. Sitten lapsen kasvaessa alkaa pahoinpitelyt, henkinen kiusaaminen jne.
Mä en itse normaalisti tuo esille niitä syitä, miksen halua lapsia. Olen huomannut, että toi aihe on niin tunteikas että semmoisessa vähän vieraammassa seurassa siitä ei kannata puhua. Läheisten ystävien kanssa toki voin puhua mistä vaan. Mutta jos multa aletaan tentata oikein sitä syytä, että miksi mulla ei ole lapsia, niin moni jolla on lapsia loukkaantuu siitä. Syy on se, etten vaan ole ikinä oikein pitänyt lapsista, enkä ole yhtään kiinnostunut siitä "maailmasta" joka liittyy lapsiperheen arkeen. Ei ole mun juttu. Mutta tosi moni ajattelee niin, että mä sitten varmaan vihaan heidän lapsiaan, ja suutahtaa hiukan. Parempi jotenkin olla vaan hiljaa asiasta, koska ei mulla ole mitään tarvetta suututtaa tai loukata ketään :D Kai me voidaan vaan hyväksyä, että me ollaan kaikki erilaisia ja tykätään eri asioista.
Ajattelematon töksäyttelijä tulee tarjoamaan pyytämättä täysin päivänselvää elämänohjetta vain päästäkseen vähän pätemään. Niin, miksiköhän tosiaan joku loukkaantuu tuommoisesta?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:56"]Ajattelematon töksäyttelijä tulee tarjoamaan pyytämättä täysin päivänselvää elämänohjetta vain päästäkseen vähän pätemään. Niin, miksiköhän tosiaan joku loukkaantuu tuommoisesta?
[/quote]
No kyllä on helvetin lapsellista loukkaantua tuollaisesta.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 06:14"]
En minä halua koiraakaan. En inhoa niitä. Jaksaisin varmaan hoitaa ja kasvattaa. Ei vaan huvita. Ihan samalla lailla ei huvita tehdä lapsia. Ei minua huvita harrastaa zumbaakaan.
Sanoisiko ap minulle
- sinusta ei olisi koiran omistajaksi ja kasvattajaksi! Hyvä, ettet hanki!
- sinusta kyllä ei olisikaan zumbaajaksi. Et pärjäisi siinä
[/quote]
Eihän tuossa ekassa sanottu mitään pärjäämisestä? Eli
- En todellakaan halua koiraa, koska en jaksa ulkoilluttaa sitä.
- Hyvä ettet ole hankkinut koiraa, kun ajattelet noin.
tai
-En todellakaan halua mennä zumbaan, inhoan musiikin tahdissa huppelyä.
-Hyvä ettet mene sinne, kun koet sen noin.
Aika neutraalia, kun ei laita omia tulkintoja mukaan.
Vai pitääkö kaikkeen vastata vain myötäillen
- Voi kuinka sääli koiria, sinä olisit varmasti todella hyvä kasvattaja!
- Hienoa, zumba onkin vain ylipainoisille laumasieluille!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:33"]
Kun olin pieni niin ihailin, nyt valitettavasti jo edesmennyttä, keski-ikäistä velatätiäni yli kaiken. Hän oli minulle esikuva koulutuksineen, uraputkineen sekä matkakokemuksineen. Oli niin hienon näköinen leijonanharjoineen, korkokenkänsä kopisi aina niin tyylikkäästi, hänellä oli mahtavia koruja ja hän opetti minua lakkaamaan kynsiäni ja meikkaamaan, ja pukeutumaan kivasti ja laitoimme yhdessä hyvää ruokaa. Toivoin aina salaa että hän olisi ollut minun äitini, ja että kaikki olisivat tosi kateellisia meille. Miehensä oli myös mukava ja he kohtelivat minua kuin pientä aikuista mikä sai minut tuntemaan itseni tärkeäksi tässä maailmassa, enkä tuntenut plevani pelkkä tyhmä lapsi jolle nalkutetaan ja jota käskytetään koko ajan joka paikassa.
Joten kuka teistä voi arvostella etteikö vela voisi olla hyvä vanhempi vaikkei ole omia lapsia saanut tai halunnut?
[/quote]
Kukaan ei lienee ihan tuota tarkoita, vaan ettei ole järkeä ehdoin tajdoin hankkiutua raskaaksi, jos ei sotä halua...
Lisäksi on hölmöä vetää esimerkiksi sitä, että aikuinen, elämässään hyvin pärjäävä, hoitaa palvovaa sukulaislastaan silloin tällöin. Se on kuitenkin hieman eri asia kuin jatkuva vastuu huolineen :D
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 06:14"]
En minä halua koiraakaan. En inhoa niitä. Jaksaisin varmaan hoitaa ja kasvattaa. Ei vaan huvita. Ihan samalla lailla ei huvita tehdä lapsia. Ei minua huvita harrastaa zumbaakaan.
Sanoisiko ap minulle
[/quote]
tai
[/quote]
Mutta MIKSI on pakko vastata noin tympeästi? Kuulostaa ettei sulla ole minkäänlaisia sosiaalisia taitoja. Ei ne loukkaannu varsinaisesti sun kommentista vaan ei jaksa sunlaisen ihmisen seuraa. Vois kommentoida siihen zumbajuttuun että "no ehkä voisit tykätä vaikka lenkkeilystä tai joogasta?" sen sijaan että hierot toisen naamalle hänen huonoja puoliaan.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:49"]Toisen vapaaehtoislapsettomuutta, tahatonta lapsettomuutta, vanhemmuutta ei pitäisi mennä kyseenalaistamaan ja ketään kuulustelemaan sen tiimoilta. Se on moukkaa ja junttimaista. Ei ole varmaan kiva vanhemmistakaan kun heiltä aletaan tenttaamaan että miksi te ylipäätään halusitte nuo teidän lapset??! [/quote] En ole kenenkään lapsettomuutta tentannut. Minulle on sitä selitetty ihan kusymättä. Siis siinä oman lapsiperhe-elämäni tapahtuessa ympärilläni. Kuinka kauhealta jonkun mielestä on sitten tuntunut. Että juuri sillä hetkellä on ollut ilmeisen tarpeellista sanoa, miksi itse ei halua lapsia. Että se siitä tahdikkuudesta. Ap
[/quote]
Ja tämä asia sitten loukkasi syystä että? Oliko yllätys, että lapsiperhe-elämä ei olekaan kaikkien kateuden kohde? Vai etkö itse olekaan tyytyväinen lapsiperheyteen? En oikein ymmärrä, mitä väliä sillä on mitä joku muu ajattelee, jos itse on tyytyväinen siihen mikä on. En oikein usko, että esim. kissallinen ihminen kauheasti kokisi joutuneensa "tahdittomuuden" kohteeksi, jos joku kylässä käydessään sanoisi, että en minä kyllä haluaisi kissaa syystä sejatämä kun kissat riehuvat jaloissa. No jokaisella on oikeus haluta ja olla haluamatta, ei se kissalliselta ole pois.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 06:14"]
Sanoisiko ap minulle
[/quote]
tai
[/quote]
Mutta MIKSI on pakko vastata noin tympeästi? Kuulostaa ettei sulla ole minkäänlaisia sosiaalisia taitoja. Ei ne loukkaannu varsinaisesti sun kommentista vaan ei jaksa sunlaisen ihmisen seuraa. Vois kommentoida siihen zumbajuttuun että "no ehkä voisit tykätä vaikka lenkkeilystä tai joogasta?" sen sijaan että hierot toisen naamalle hänen huonoja puoliaan.
[/quote]
No miksi pitää sitten sitä omaa lasten hankkimattomuuttaan niin tympeästi toitottaa? Joillakin meistä on lapsia, ei aina tunnu kivalta kun lapsiperhe-elämän huonoilla puolilla oikein mässäillään, kun ei itse eletä sitä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:19"]Niinhän se on. Jos et halua lapsia, ei sinusta ole vanhemmaksi. Miksi se pitää kieltää?
[/quote]
Höpö höpö. Samalla logiikalla sitten lapsia haluavat ovat sopivia vanhemmiksi. Not.
[/quote]
Öö eihän siinä ole logiikkaa? Kyllä vanhemmuuden tärkein ehto on se, että haluat olla jollekin äiti/isä. Mutta se ei tarkoita ettei se olis ainut ehto ja sillä pelkästään pärjäis. Sen päälle se muu rakentuu, jos on rakentuakseen. Hyvä vanhempi haluaa olla koko ajan parempi vanhempi lapsilleen. Eli myöntää myös olevansa epätäydellinen.
Mä sanon ensi kerralla vaan "OK", kun joku kertoo syistään olla hankkimatta lapsia. Tääkin varmaan loukkaa jotakuta... Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 06:14"] En minä halua koiraakaan. En inhoa niitä. Jaksaisin varmaan hoitaa ja kasvattaa. Ei vaan huvita. Ihan samalla lailla ei huvita tehdä lapsia. Ei minua huvita harrastaa zumbaakaan. Sanoisiko ap minulle - sinusta ei olisi koiran omistajaksi ja kasvattajaksi! Hyvä, ettet hanki! - sinusta kyllä ei olisikaan zumbaajaksi. Et pärjäisi siinä [/quote] Eihän tuossa ekassa sanottu mitään pärjäämisestä? Eli - En todellakaan halua koiraa, koska en jaksa ulkoilluttaa sitä. - Hyvä ettet ole hankkinut koiraa, kun ajattelet noin. tai -En todellakaan halua mennä zumbaan, inhoan musiikin tahdissa huppelyä. -Hyvä ettet mene sinne, kun koet sen noin. Aika neutraalia, kun ei laita omia tulkintoja mukaan. Vai pitääkö kaikkeen vastata vain myötäillen - Voi kuinka sääli koiria, sinä olisit varmasti todella hyvä kasvattaja! - Hienoa, zumba onkin vain ylipainoisille laumasieluille! [/quote] Mutta MIKSI on pakko vastata noin tympeästi? Kuulostaa ettei sulla ole minkäänlaisia sosiaalisia taitoja. Ei ne loukkaannu varsinaisesti sun kommentista vaan ei jaksa sunlaisen ihmisen seuraa. Vois kommentoida siihen zumbajuttuun että "no ehkä voisit tykätä vaikka lenkkeilystä tai joogasta?" sen sijaan että hierot toisen naamalle hänen huonoja puoliaan. [/quote] No miksi pitää sitten sitä omaa lasten hankkimattomuuttaan niin tympeästi toitottaa? Joillakin meistä on lapsia, ei aina tunnu kivalta kun lapsiperhe-elämän huonoilla puolilla oikein mässäillään, kun ei itse eletä sitä.
[/quote]
Öhh, ehkä vela ei ns. huomaa niitä lapsiperhe-elämän hyviä puolia, koska hän ei itse halua lapsia ja lapsiperhe-elämää. Vähän samoin kuin sellainen, joka ei hevosta halua ja jota ei hevoset edes kiinnosta, ei ymmärrä hevosen omistamisen hienoja puolia. Silloin huomaa vain ne huonot puolet, mutta ei kai se vähennä hyviä puolia niiltä, joilla hevonen on?
Jotenkin tulee joskus mieleen, että lapsiperheelliset jollakin tavalla odottavat muiden kaiken aikaa ihastelevan lapsiperhe-elämää ja jos joku ei niin tee, se koetaan kauheana epäkohteliaisuutena. Jos hevosenomistaja alkaisi käyttäytyä samoin, ei hänellä olisi kohta kovinkaan paljon ystäviä.
Sitten on niitä, joita lapsiperhe-elämän rasitteet hirvittää ja ei varsinaisesti tykätä lasten kanssa viettää aikaa, mutta hommataan siitä huolimatta se lapsi toivoen, että se lapsi muuttaa ihmisen paremmaksi, parantaa vaikka päihderiippuvuudesta. No ehkä se jonkun muuttaakin, mutta varmaan aika monella sama elämä jatkuu. Ei todellakaan hyvä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 06:14"] En minä halua koiraakaan. En inhoa niitä. Jaksaisin varmaan hoitaa ja kasvattaa. Ei vaan huvita. Ihan samalla lailla ei huvita tehdä lapsia. Ei minua huvita harrastaa zumbaakaan. Sanoisiko ap minulle - sinusta ei olisi koiran omistajaksi ja kasvattajaksi! Hyvä, ettet hanki! - sinusta kyllä ei olisikaan zumbaajaksi. Et pärjäisi siinä [/quote] Eihän tuossa ekassa sanottu mitään pärjäämisestä? Eli - En todellakaan halua koiraa, koska en jaksa ulkoilluttaa sitä. - Hyvä ettet ole hankkinut koiraa, kun ajattelet noin. tai -En todellakaan halua mennä zumbaan, inhoan musiikin tahdissa huppelyä. -Hyvä ettet mene sinne, kun koet sen noin. Aika neutraalia, kun ei laita omia tulkintoja mukaan. Vai pitääkö kaikkeen vastata vain myötäillen - Voi kuinka sääli koiria, sinä olisit varmasti todella hyvä kasvattaja! - Hienoa, zumba onkin vain ylipainoisille laumasieluille! [/quote] Mutta MIKSI on pakko vastata noin tympeästi? Kuulostaa ettei sulla ole minkäänlaisia sosiaalisia taitoja. Ei ne loukkaannu varsinaisesti sun kommentista vaan ei jaksa sunlaisen ihmisen seuraa. Vois kommentoida siihen zumbajuttuun että "no ehkä voisit tykätä vaikka lenkkeilystä tai joogasta?" sen sijaan että hierot toisen naamalle hänen huonoja puoliaan. [/quote] No miksi pitää sitten sitä omaa lasten hankkimattomuuttaan niin tympeästi toitottaa? Joillakin meistä on lapsia, ei aina tunnu kivalta kun lapsiperhe-elämän huonoilla puolilla oikein mässäillään, kun ei itse eletä sitä.
[/quote]
Öhh, ehkä vela ei ns. huomaa niitä lapsiperhe-elämän hyviä puolia, koska hän ei itse halua lapsia ja lapsiperhe-elämää. Vähän samoin kuin sellainen, joka ei hevosta halua ja jota ei hevoset edes kiinnosta, ei ymmärrä hevosen omistamisen hienoja puolia. Silloin huomaa vain ne huonot puolet, mutta ei kai se vähennä hyviä puolia niiltä, joilla hevonen on?
Jotenkin tulee joskus mieleen, että lapsiperheelliset jollakin tavalla odottavat muiden kaiken aikaa ihastelevan lapsiperhe-elämää ja jos joku ei niin tee, se koetaan kauheana epäkohteliaisuutena. Jos hevosenomistaja alkaisi käyttäytyä samoin, ei hänellä olisi kohta kovinkaan paljon ystäviä.
[/quote]
Joo en odota. Mutta veloista tietää taas sitäkin vähemmän, mitä he haluavat. Ehkä sillä mitä perheellinen sanoo, ei ole väliä. Jos se tulee perheellisen suusta, se halutaan tulkita jotenkin loukkaavasti.
"Mutta veloista tietää taas sitäkin vähemmän, mitä he haluavat."
Velat haluavat olla lapsettomia.
Siis mitä muuta siihen pitäisi sanoa? Itsestäänselvyyden toisteluahan tuo tosin on, mutta.. Suunnilleen noin mun kaverinikin on reagoineet ja sehän on vain hyvä juttu. Outo maailma, outo.