Vspaaehtoisesti lapseton loukkaantuu kun
sille sanoo, että "no hyvä ettet hanki lapsia, kun noin ajattelet". Siis sen jälkeen kun ovat itse sanoneet etteivät missään nimessä halua, ei sovi heille?!? :D.
Oon nyt kolme kertaa huomannu tän reaktion. Hämmentävää :D
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:17"] Olisin varmasti parempi isä kuin tyypillinen palstamamman mies jo ihan sen takia, etten kehtaisi olla perheessä vapaamatkustajana. En minä silti vapaaehtoisesti halua tuohon hulluuteen ryhtyä. [/quote] Mulla kans toi, etten kehtaisi vapaamatkustaa ja jos kumppani olisi samanlainen, lapsiperhe toimisi varmaan loistavasti.
Mutta enpä itsekään halua lapsia, joten toivottavasti löydän joskus sun kaltaisen miehen. [/quote] Tässä. Te velat näette tämän hulluutena. Tuo asenne itsessään tekis teidän vanhemmuudesta melkoisen vaikeaa. Ku meille vanhemmille tää on vaan elämää. Ei hulluutta :)
[/quote]Kyllä minä tiedän, ettei minun kannata hankkia lapsia. Se on ihan itsestäänselvää. Mutta en tiedä, miksi asia pitää minulle erikseen sanoa. Pidätkö minua tosiaan niin tyhmänä, että harkitsisin hankkivani lapsia, vaikka en niitä halua? Melkoisen alentuvaa käytöstä.
[/quote]
Herkkänahkanen olet. Ehkä ap sanoi noin, koska jotkut väittää vastaan sille, etteikö lasten kanssa elämä rajoittas ja olis välillä raskastakin. Jos on ymmärtänyt että lapsista on paljon vaivaa, jota ei halua omaan elämäänsä, joku perheellinen voi sanoa näin tarkoittaen, että "olet ihan oikeassa, tämä on juuri niin raskasta. Jos ei halua tätä niin älkää tehkö lapsia.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:24"]Ei tuo lause kovin kohteliaalta kyllä kuulosta kun se alkaa "tokaisu" sanalla no..
Yleensä kun käytetään no-tokaisua niin se kuulostaa tosi tympeältä tyyliin "no selvä" tai "no mennään nyt sitten" tai "no koita nyt mennä" jne..
Katsoppas ap peiliin nyt vaan miten puhut ystävillesi vaikka ne kuinka totuuksia olisivat!
[/quote]
Vastasin samassa hengessä kuin minulle puhuttiin. En ala ketään mielistelemään tai kehumaan "mahdollisesti hyväksi vanhemmaksi", jos lapsiperhe-elämääni kauhistellaan. Ap
[/quote]
öö miksi sitten aloituksessa ihmettelet miksi vela suuttuu?!
Ei ole mikään syy ivailla velalle jos hän sanoo OMASTA elämästään ettei halua lapsia!!
[/quote]
Näin juuri, jos joku ihminen sanoo sinulle ettei hän halua lapsia, niin miksi luulet että hän puhuu sinun elämästäsi?! Ei kannata ihmetellä jos tuollaisia asioita takaiset suustasi että joku suuttuu
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:49"]Toisen vapaaehtoislapsettomuutta, tahatonta lapsettomuutta, vanhemmuutta ei pitäisi mennä kyseenalaistamaan ja ketään kuulustelemaan sen tiimoilta. Se on moukkaa ja junttimaista. Ei ole varmaan kiva vanhemmistakaan kun heiltä aletaan tenttaamaan että miksi te ylipäätään halusitte nuo teidän lapset??! [/quote] En ole kenenkään lapsettomuutta tentannut. Minulle on sitä selitetty ihan kusymättä. Siis siinä oman lapsiperhe-elämäni tapahtuessa ympärilläni. Kuinka kauhealta jonkun mielestä on sitten tuntunut. Että juuri sillä hetkellä on ollut ilmeisen tarpeellista sanoa, miksi itse ei halua lapsia. Että se siitä tahdikkuudesta. Ap
[/quote]
Ja tämä asia sitten loukkasi syystä että? Oliko yllätys, että lapsiperhe-elämä ei olekaan kaikkien kateuden kohde? Vai etkö itse olekaan tyytyväinen lapsiperheyteen? En oikein ymmärrä, mitä väliä sillä on mitä joku muu ajattelee, jos itse on tyytyväinen siihen mikä on. En oikein usko, että esim. kissallinen ihminen kauheasti kokisi joutuneensa "tahdittomuuden" kohteeksi, jos joku kylässä käydessään sanoisi, että en minä kyllä haluaisi kissaa syystä sejatämä kun kissat riehuvat jaloissa. No jokaisella on oikeus haluta ja olla haluamatta, ei se kissalliselta ole pois.
[/quote]
No olisihan tuo tahditonta kissattomalta. Kyllähän siinä ollaan sillä puolella, että "en tajua miksi olet hankkinut kissoja ja vielä näin hirveitä, ja vieraanasi en nyt todellakaan viihdy". Ehkä eri asia, jos kissanomistaja itsekin on tuskastunut ja jos yleensäkin ollaan hyviä ystäviä. Tahdikasta, jos oma mielipide on sanottava, on lieventää sitä jotenkin tuomalla esiin että ymmärtää asialla olevan toinenkin puoli joka sille ystävälle on palkitseva, ja että on omaa kyvyttömyyttä ettei pysty samaan, kuitenkin ihailee ystävää ja etenkin on kiva viettää aikaa yhdessä...
Ihan sama mikä se ihmiset erottava asia on, siitä voi puhua kunnioittavasti tai typerästi taivastellen. Jos menet kaupunkilaisena maalaisserkun luo kylään, otatko epäkohdat esille ja tuot ilmi ärtyneisyytesi kun on hyttysiä ja paska haisee eikä kylilläkään ikinä tapahdu mitään ja ihmetteletkö miten se serkku viitsii jotain lehmiä katella joka päivä. Tai jos maalaisserkkuna olet kylässä kaupungissa, tuumaatko kahvipöydässä että ei kyllä sinusta olisi asumaan tälleen että on joka puolella seinien takana vieraita ihmisiä ja öisinkin tuo liikenne varmaan valvottaa. Tottahan nuokin molemmat lausunnot on. Tahdikasta olisi maalla ihailla vaikka maisemia ja rauhaa ja serkun ahkeruutta, kun jaksaa raskasta työtä, ja ehkä sitten todeta ettei itsestä varmaan olisi samaan. Tai cityssä sanoa että tosi kivalla paikalla tämä asunto ja kiva varmaan kun on niin paljon erilaisia tapahtumia lähellä, itse ehkä olisi vaikea tottuakaan kaupunkielämään kun on kotona niin hiljaista.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:00"]
sille sanoo, että "no hyvä ettet hanki lapsia, kun noin ajattelet". Siis sen jälkeen kun ovat itse sanoneet etteivät missään nimessä halua, ei sovi heille?!? :D. Oon nyt kolme kertaa huomannu tän reaktion. Hämmentävää :D
[/quote]
Vähän sama asia, kun lisääntyjälle sanoo, että harmi kun sunlainenkin saa lisääntyä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:24"]Uutisia sulle, ihmiset tuppaa loukkaantumaan jos niille kettuilee. Millä logiikalla lapsia haluamaton olisi kyvytön vanhempi. Lapsia saaneiden katkeruus ja kateus lapsettomia kohtaa on kyllä näissä ketjuissa käsin kosketeltavissa.
[/quote]
Minä olisin todella katkera jos olisin jäänyt lapsettomaksi niinkuin joissain vaiheessa pelkäsin. Elämäni paras asia on että minusta tuli äiti. Nyt lapset ovat jo isoja. Ja kyllä tunnen lapsettomuuden valinneen joka pelkäsi päänsä hajoavan yövalvomisesta ym ja työpaikan menetystä jos saisi lapsen. Hänestä ei olisi ollut vanhemmuuteen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:24"]Ei tuo lause kovin kohteliaalta kyllä kuulosta kun se alkaa "tokaisu" sanalla no.. Yleensä kun käytetään no-tokaisua niin se kuulostaa tosi tympeältä tyyliin "no selvä" tai "no mennään nyt sitten" tai "no koita nyt mennä" jne.. Katsoppas ap peiliin nyt vaan miten puhut ystävillesi vaikka ne kuinka totuuksia olisivat! [/quote] Vastasin samassa hengessä kuin minulle puhuttiin. En ala ketään mielistelemään tai kehumaan "mahdollisesti hyväksi vanhemmaksi", jos lapsiperhe-elämääni kauhistellaan. Ap [/quote] öö miksi sitten aloituksessa ihmettelet miksi vela suuttuu?! Ei ole mikään syy ivailla velalle jos hän sanoo OMASTA elämästään ettei halua lapsia!! [/quote] Näin juuri, jos joku ihminen sanoo sinulle ettei hän halua lapsia, niin miksi luulet että hän puhuu sinun elämästäsi?! Ei kannata ihmetellä jos tuollaisia asioita takaiset suustasi että joku suuttuu
[/quote]
No jos itutaan vaikka APn olohuoneessa ja lapset leikkii hippaa, ja vieras tokaisee esim. ettei halua lapsia kun (joku häiritsevyyteen liittyvä asia), niin ei varmaan ole epäselvää mistä se vieraalle tuli mieleen ja mitä mieltä on lasten leikistä. Jos taas vieras katselee liikuttuneena iloisia lapsia ja sanoo jotakin sympaattista, kuten että ei halua lapsia koska ei varmaan kestäisi jos niille tapahtuisi jotain pahaa tms., niin sävy on aivan toinen vaikka tokaisu olisikin ehkä yllättävä.
En minä ainakaan siitä loukkaannu. Ihan faktahan se on, että en sovellu vanhemmaksi, koska tarvitsen huomattavan paljon omaa aikaa ja tilaa, ja olen melkoisen mukavuudenhaluinenkin. Toisaalta näitä samoja tyyppejä närästää usein sekin, että teen työtä teini-ikäisten parissa ja vielä nautin siitä: teinit ovat usein hulvattoman hauskoja ja oivaltavia tyyppejä, oikeita Persoonia isolla P:llä. Pitäisi kuulemma minunkin tehdä lapsia eikä vain "hölmöillä" nuorten kanssa, kun ne ovat niiiiin kamalia huligaaneja koko hela sakki!
Narsismista: oman vähäisen kokemukseni mukaan uskaltaisin sanoa, että nimenomaan ne narsismiin taipuvaiset tyypit haluavat lapsia ja vielä monikossa, ja vielä mahdollisimman monta. Narsistillehan on usein tärkeää oman julkisivun kiillotus ja mikäpä sen parempi keino, kuin pykätä monta hyvin käyttäytyvää lasta (jotka on tod.näk. joko henkisellä tai fyysisellä väkivallalla siihen pakotettu). Toivon koko sydämestäni, että yksikään murunen ei ikinä joudu sellaisen kiusaamisen kohteeksi.
T. velanainen vuosimallia -85
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:49"]Toisen vapaaehtoislapsettomuutta, tahatonta lapsettomuutta, vanhemmuutta ei pitäisi mennä kyseenalaistamaan ja ketään kuulustelemaan sen tiimoilta. Se on moukkaa ja junttimaista. Ei ole varmaan kiva vanhemmistakaan kun heiltä aletaan tenttaamaan että miksi te ylipäätään halusitte nuo teidän lapset??! [/quote] En ole kenenkään lapsettomuutta tentannut. Minulle on sitä selitetty ihan kusymättä. Siis siinä oman lapsiperhe-elämäni tapahtuessa ympärilläni. Kuinka kauhealta jonkun mielestä on sitten tuntunut. Että juuri sillä hetkellä on ollut ilmeisen tarpeellista sanoa, miksi itse ei halua lapsia. Että se siitä tahdikkuudesta. Ap
[/quote]
Ja tämä asia sitten loukkasi syystä että? Oliko yllätys, että lapsiperhe-elämä ei olekaan kaikkien kateuden kohde? Vai etkö itse olekaan tyytyväinen lapsiperheyteen? En oikein ymmärrä, mitä väliä sillä on mitä joku muu ajattelee, jos itse on tyytyväinen siihen mikä on. En oikein usko, että esim. kissallinen ihminen kauheasti kokisi joutuneensa "tahdittomuuden" kohteeksi, jos joku kylässä käydessään sanoisi, että en minä kyllä haluaisi kissaa syystä sejatämä kun kissat riehuvat jaloissa. No jokaisella on oikeus haluta ja olla haluamatta, ei se kissalliselta ole pois.
[/quote]
No olisihan tuo tahditonta kissattomalta. Kyllähän siinä ollaan sillä puolella, että "en tajua miksi olet hankkinut kissoja ja vielä näin hirveitä, ja vieraanasi en nyt todellakaan viihdy". Ehkä eri asia, jos kissanomistaja itsekin on tuskastunut ja jos yleensäkin ollaan hyviä ystäviä. Tahdikasta, jos oma mielipide on sanottava, on lieventää sitä jotenkin tuomalla esiin että ymmärtää asialla olevan toinenkin puoli joka sille ystävälle on palkitseva, ja että on omaa kyvyttömyyttä ettei pysty samaan, kuitenkin ihailee ystävää ja etenkin on kiva viettää aikaa yhdessä...
Ihan sama mikä se ihmiset erottava asia on, siitä voi puhua kunnioittavasti tai typerästi taivastellen. Jos menet kaupunkilaisena maalaisserkun luo kylään, otatko epäkohdat esille ja tuot ilmi ärtyneisyytesi kun on hyttysiä ja paska haisee eikä kylilläkään ikinä tapahdu mitään ja ihmetteletkö miten se serkku viitsii jotain lehmiä katella joka päivä. Tai jos maalaisserkkuna olet kylässä kaupungissa, tuumaatko kahvipöydässä että ei kyllä sinusta olisi asumaan tälleen että on joka puolella seinien takana vieraita ihmisiä ja öisinkin tuo liikenne varmaan valvottaa. Tottahan nuokin molemmat lausunnot on. Tahdikasta olisi maalla ihailla vaikka maisemia ja rauhaa ja serkun ahkeruutta, kun jaksaa raskasta työtä, ja ehkä sitten todeta ettei itsestä varmaan olisi samaan. Tai cityssä sanoa että tosi kivalla paikalla tämä asunto ja kiva varmaan kun on niin paljon erilaisia tapahtumia lähellä, itse ehkä olisi vaikea tottuakaan kaupunkielämään kun on kotona niin hiljaista.
[/quote]
Olen kuvitellut, että ystävyys tarkoittaa muuta kuin mielistelyä ja joojoo-hokemista. Ystävät voivat olla eri mieltä kaikenlaisista asioista eikä tarvitse olla vain kaiken aikaa kehumassa kuinka ooh upeat sun hiukset on ja kuinka aah ihana sun lapsiperhe on. Onkohan tässä nyt edes kyse ystävistä, enemmänkin hyvänpäiväntutuista jos kanssakäyminen on tuollaista keskinäistä kehumista ja varomista, ettei nyt vaan sano mitään omaa ajatusta josta toinen voi peräti ottaa itseensä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:24"]Ei tuo lause kovin kohteliaalta kyllä kuulosta kun se alkaa "tokaisu" sanalla no.. Yleensä kun käytetään no-tokaisua niin se kuulostaa tosi tympeältä tyyliin "no selvä" tai "no mennään nyt sitten" tai "no koita nyt mennä" jne.. Katsoppas ap peiliin nyt vaan miten puhut ystävillesi vaikka ne kuinka totuuksia olisivat! [/quote] Vastasin samassa hengessä kuin minulle puhuttiin. En ala ketään mielistelemään tai kehumaan "mahdollisesti hyväksi vanhemmaksi", jos lapsiperhe-elämääni kauhistellaan. Ap [/quote] öö miksi sitten aloituksessa ihmettelet miksi vela suuttuu?! Ei ole mikään syy ivailla velalle jos hän sanoo OMASTA elämästään ettei halua lapsia!! [/quote] Näin juuri, jos joku ihminen sanoo sinulle ettei hän halua lapsia, niin miksi luulet että hän puhuu sinun elämästäsi?! Ei kannata ihmetellä jos tuollaisia asioita takaiset suustasi että joku suuttuu
[/quote]
No jos itutaan vaikka APn olohuoneessa ja lapset leikkii hippaa, ja vieras tokaisee esim. ettei halua lapsia kun (joku häiritsevyyteen liittyvä asia), niin ei varmaan ole epäselvää mistä se vieraalle tuli mieleen ja mitä mieltä on lasten leikistä. Jos taas vieras katselee liikuttuneena iloisia lapsia ja sanoo jotakin sympaattista, kuten että ei halua lapsia koska ei varmaan kestäisi jos niille tapahtuisi jotain pahaa tms., niin sävy on aivan toinen vaikka tokaisu olisikin ehkä yllättävä.
[/quote]
Siis täh? Lapsia haluamattoman on järjestettävä jokin esitys, jotta hän saa olla vela. Hän ei saa olla vain haluamatta lapsia ilman jotakin esitystä? Entä jos hän ei halua lapsia nimenomaan siksi, että ne meluavat ja ovat hänestä häiritseviä?
Ehkä niille ystäville kannattaisi jakaa paperi, jossa on oikeat toimintaohjeet kuhunkin tilanteeseen ja ohje on aina kulloistakin asiaa ihasteleva.
Tämä lienee samaa pakkomiellettä kuin nykyinen kaikkien kuvitelma itsensä kauneudesta. Jos joku ei kehu tai on jopa eri mieltä, se on kauhea loukkaus. Yllätys, ne juuri sinun asiasi eivät täydellä varmuudella ole jokaisen maapallon ihmisen mielestä yhtä upeita ja mahtavia kuin sinusta itsestäsi. Monesta eivät lainkaan upeita.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:24"]Ei tuo lause kovin kohteliaalta kyllä kuulosta kun se alkaa "tokaisu" sanalla no.. Yleensä kun käytetään no-tokaisua niin se kuulostaa tosi tympeältä tyyliin "no selvä" tai "no mennään nyt sitten" tai "no koita nyt mennä" jne.. Katsoppas ap peiliin nyt vaan miten puhut ystävillesi vaikka ne kuinka totuuksia olisivat! [/quote] Vastasin samassa hengessä kuin minulle puhuttiin. En ala ketään mielistelemään tai kehumaan "mahdollisesti hyväksi vanhemmaksi", jos lapsiperhe-elämääni kauhistellaan. Ap
[/quote]
Eli loukkaannuit velan sanoista, ja tarkoituksella "kostit" besserwisseröimällä itsestäänselvyyksiä töykeästi. Sitten vielä ihmettelet miksi vela loukkaantui? Ei ketään tarvitse kehua, mutta moinen "no hyvä ettet hankikaan" on todella alentuvaa ja typerää tokaista - ihan kuin se vela itse ei hoksaisi ettei lapsia kannata hankkia jos ei niitä halua! Hyvä että Lisääntynyt Viisas Mamma sen hänelle siis kertoo...
Minä en ollut sitä mieltä, etteikö lapsettomasta henkilöstä olisi vanhemmaksi siinä tapauksessa jos hän muuttaa mielensä ja haluaakin lapsia. Eräa lapseton ihminen sattui sanomaan "ettei halua elää arkea niin, että täytyy ensin huolehtia muiden tarpeista. Että lapset on kivoja kun ne joskus kylässä, mutta että päivästä toiseen vain lapsia, ei kiitos."
Ihan varmasti tästä henkilöstä olisi vanhemmaksi, jos hän HALUAISI. Mutta hyvä ettei hän hanki lapsia, jos kokee tämän arkisen asian epämiellyttävänä. Koska sitähän se nimenomaan on, toisten tarpeet menevät itsen edelle kun lapset syntyvät. Ei tarkoita, etteikö omia tarpeita saisi enää ollenkaan olla, mutta kyllä, ne tulevat lasten jälkeen. Tätä moni velakin toistaa.
eikä tämän toteaminen ollut minulle loukkaus, henkilö puhui täysin totta. Olin siinä juuri syöttänyt lapset ja juoksuttanut vessassa, kunnes viimein pääsin itse syömään puolijäähtynyttä ruokaa :). Mutta elämää se vain on. En ole uhriutunut, vaikka raskasta joskus onkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:50"]
[/quote]
[/quote]
Siis täh? Lapsia haluamattoman on järjestettävä jokin esitys, jotta hän saa olla vela. Hän ei saa olla vain haluamatta lapsia ilman jotakin esitystä? Entä jos hän ei halua lapsia nimenomaan siksi, että ne meluavat ja ovat hänestä häiritseviä?
Ehkä niille ystäville kannattaisi jakaa paperi, jossa on oikeat toimintaohjeet kuhunkin tilanteeseen ja ohje on aina kulloistakin asiaa ihasteleva.
Tämä lienee samaa pakkomiellettä kuin nykyinen kaikkien kuvitelma itsensä kauneudesta. Jos joku ei kehu tai on jopa eri mieltä, se on kauhea loukkaus. Yllätys, ne juuri sinun asiasi eivät täydellä varmuudella ole jokaisen maapallon ihmisen mielestä yhtä upeita ja mahtavia kuin sinusta itsestäsi. Monesta eivät lainkaan upeita.
[/quote]
Ei, vaan on eri asia olla neutraalissa tilanteessa ja vaikkapa asiapitoisessa keskustelussa tuoda esiin vaikkapa sitä näkökulmaa, että hiusväreissä on mahdollisesti vaarallisia kemikaaleja ja itse yrittää välttää sitä altistusta ja pidättäytyy luonnollisessa värissä oli se millainen tahansa, kuin tuijottaa kahvipöydässä kaverin punaiseksi värjättyä tukkaa ja laukoa hiljaisuus rikkoen että en kyllä ikänä lähtis tohon värjäysrumbaan, yleensä niin keinotekoinen se lopputuloskin ja mieti niitä myrkkyjä.
Jos ei tykkää kaverin hiusväristä, voi olla hiljaa ja pitää itsellä eriväristä kuontaloa. Mielipiteen henkilökohtaisista valinnoista voi sanoa jos sitä erikseen kysytään, suhteista riippuen voi olla hienotunteinen tai suora tai jotain siltä väliltä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:22"]
Jos ei tykkää kaverin hiusväristä, voi olla hiljaa ja pitää itsellä eriväristä kuontaloa. Mielipiteen henkilökohtaisista valinnoista voi sanoa jos sitä erikseen kysytään, suhteista riippuen voi olla hienotunteinen tai suora tai jotain siltä väliltä.
[/quote]
Entä jos se kaveri alkaa tuputtaa että kyllä sunkin pitää tukka värjätä, kato nyt miten ihana, ehdottomasti nyt vaan äkkiä värjäämään, jokainen tosinainen värjää hiuksia? Saako silloin sanoa että ei todellakaan aio värjätä, koska se on vaarallista eikä edes sovi omaan tyyliin mitenkään? Ja saako siitä silloin loukkaantua se tuputtava osapuoli?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:22"]
[/quote]
Entä jos se kaveri alkaa tuputtaa että kyllä sunkin pitää tukka värjätä, kato nyt miten ihana, ehdottomasti nyt vaan äkkiä värjäämään, jokainen tosinainen värjää hiuksia? Saako silloin sanoa että ei todellakaan aio värjätä, koska se on vaarallista eikä edes sovi omaan tyyliin mitenkään? Ja saako siitä silloin loukkaantua se tuputtava osapuoli?
[/quote]
No saa. Mutta tässä tapauksessahan ap teki justbpäinvastoin, eikä tuputtanut tai hehkuttanut. Vaan totes että vela näkee asian ihan oikeassa valossa :D
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:24"]Uutisia sulle, ihmiset tuppaa loukkaantumaan jos niille kettuilee. Millä logiikalla lapsia haluamaton olisi kyvytön vanhempi. Lapsia saaneiden katkeruus ja kateus lapsettomia kohtaa on kyllä näissä ketjuissa käsin kosketeltavissa. [/quote] Minä olisin todella katkera jos olisin jäänyt lapsettomaksi niinkuin joissain vaiheessa pelkäsin. Elämäni paras asia on että minusta tuli äiti. Nyt lapset ovat jo isoja. Ja kyllä tunnen lapsettomuuden valinneen joka pelkäsi päänsä hajoavan yövalvomisesta ym ja työpaikan menetystä jos saisi lapsen. Hänestä ei olisi ollut vanhemmuuteen.
[/quote]
Minulle vanhemmuus olisi elämäni huonoin asia.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:22"]
[/quote]
[/quote]
Herne valmiiksi nenässä olet lukenut tätä
Mutku sitä ei saa sanoa kukaan muu.
Moni vela väittää, että "ei siitä ole kyse, ettenkö osais hoitaa lasta ja kasvattaa". Mutta velasta ei ole vanhemmaksi, juuri niistä samoista syistä miksi ovat veloja. Näkevät lapset etusijassa taakkoina ja elämänrajoitteina. Ei siinä muista vanhemmuuden taidoista tarvi enää puhuakaan. Erikseen sitten toki ne, jotka myöntävät etteivät he pysty pitämään huolta lapsesta. Rehellisiä vastuullisuuden lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:24"]Ei tuo lause kovin kohteliaalta kyllä kuulosta kun se alkaa "tokaisu" sanalla no..
Yleensä kun käytetään no-tokaisua niin se kuulostaa tosi tympeältä tyyliin "no selvä" tai "no mennään nyt sitten" tai "no koita nyt mennä" jne..
Katsoppas ap peiliin nyt vaan miten puhut ystävillesi vaikka ne kuinka totuuksia olisivat!
[/quote]
Vastasin samassa hengessä kuin minulle puhuttiin. En ala ketään mielistelemään tai kehumaan "mahdollisesti hyväksi vanhemmaksi", jos lapsiperhe-elämääni kauhistellaan. Ap
[/quote]
Mistä lähtien lause : minä en missään nimessä halua lapsia, ei sovi mulle! On sinun lapsiperhe-elämäsi kauhistelua?!? Tuossa lauseessa ei puhuta sinusta mitään!
Eli sinä se vedot herneen nenään toisen tyylistä elää erilailla ja vittuilit päälle ja nyt ihmettelet miksi useampi vela on suuttunut:)) ei hyvää päivää