Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuan hinta nousee

Vierailija
12.03.2022 |

Lintilän mukaan Euroopassa ruuan hinta tulee nousemaan sodan takia huimasti lähitulevaisuudessa.
Lehtiuutisen mukaan tällä hetkellä ihmisten ruokakustannukset on noin 11% (brutto) tuloista, ja ne tulevat suunnilleen tuplaantumaan.
HUH HUH, jos tämä toteutuu saa kyllä miettiä kauppaostoksia uusiksi.

Oletteko pitäneet kirjaa paljonko teillä menee tällä hetkellä ruokaostoksiin kuussa? Meillä menee noin 700€

Kommentit (823)

Vierailija
741/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa, muutos tehtiin vuonna 2019. Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa eikä saa olla kesämökkiä.

Joku luuli, että hän saa koko toimeentulotuen tilille ja voi päättää mitä laskuja maksaa😂

Ei se niin mene, toimeentulotuki voi olla vain 10 euroa tai ei saa ollenkaan. Se on puuttuva summa mitä jää, kun muita tukia maksetaan ja lainat ei ole laskuja eli ei ole tarvetta rahalle, 540 euron työmarkkinatuki siis riittää.

Työmarkkinatuki ei 540/kk vaan 550/4vk.

Sitä saa siis vuodessa 670 enemmän kuin yrität antaa ymmärtää.

Kuule pilkun nussija, ymmärrän että saat tällä hetkellä työmarkkinatukea. Minä saan ansiosidonnaista. Jospa menisit vielä nukkumaan.

Ymmärsit siis aivan väärin. Tienasin viime vuonna vähän päälle 82 000e.

Ja silti tutkailet työttömyyskorvauksia. Tiedätkö, että 500 000 eläkeläistä saa eläkettä 1000 netto ja miljoona satatuhatta eläkeläistä tuota enemmän.

Kaupan alalla saa 30 tunnin vuorotyöstä 1300 netto kuukaudessa ja tuossa on vuorolisät mukana. Lähinnä päälliköillä on täydet työtunnit

En minä niitä varsinaisesti tutkaile, mutta olen niistä tietoinen, koska yksi läheinen on työmarkkinatuella.

Jos kaupanalalla tienaa huonosti, vaihda alaa.

En ole itse kaupan alalla, tuttuja on. Teen aina toimistotöitä. Nytkin työkkärissä sovittiin, että haen 4 toimistotyöpaikkaa kuukaudessa, koska en terveyden vuoksi pysty työskentelemään muilla aloilla. Yleensä saan palkkatukityön kun ansiosidonnainen loppuu.

Jos menen työkokeiluun tai palkkatukityöhön niin se on aina toimistotyötä. Kävin juuri työkkärissä ja minulle ei laiteta fyysisen terveyden takia muuta työtä.

Leikkaan hiukset itse ja ostan kirpparilta noita toimistotyövaatteita.

Vierailija
742/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa, muutos tehtiin vuonna 2019. Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa eikä saa olla kesämökkiä.

Joku luuli, että hän saa koko toimeentulotuen tilille ja voi päättää mitä laskuja maksaa😂

Ei se niin mene, toimeentulotuki voi olla vain 10 euroa tai ei saa ollenkaan. Se on puuttuva summa mitä jää, kun muita tukia maksetaan ja lainat ei ole laskuja eli ei ole tarvetta rahalle, 540 euron työmarkkinatuki siis riittää.

Työmarkkinatuki ei 540/kk vaan 550/4vk.

Sitä saa siis vuodessa 670 enemmän kuin yrität antaa ymmärtää.

Kuule pilkun nussija, ymmärrän että saat tällä hetkellä työmarkkinatukea. Minä saan ansiosidonnaista. Jospa menisit vielä nukkumaan.

Ymmärsit siis aivan väärin. Tienasin viime vuonna vähän päälle 82 000e.

Ja silti tutkailet työttömyyskorvauksia. Tiedätkö, että 500 000 eläkeläistä saa eläkettä 1000 netto ja miljoona satatuhatta eläkeläistä tuota enemmän.

Kaupan alalla saa 30 tunnin vuorotyöstä 1300 netto kuukaudessa ja tuossa on vuorolisät mukana. Lähinnä päälliköillä on täydet työtunnit

En minä niitä varsinaisesti tutkaile, mutta olen niistä tietoinen, koska yksi läheinen on työmarkkinatuella.

Jos kaupanalalla tienaa huonosti, vaihda alaa.

En ole itse kaupan alalla, tuttuja on. Teen aina toimistotöitä. Nytkin työkkärissä sovittiin, että haen 4 toimistotyöpaikkaa kuukaudessa, koska en terveyden vuoksi pysty työskentelemään muilla aloilla. Yleensä saan palkkatukityön kun ansiosidonnainen loppuu.

Jos menen työkokeiluun tai palkkatukityöhön niin se on aina toimistotyötä. Kävin juuri työkkärissä ja minulle ei laiteta fyysisen terveyden takia muuta työtä.

Leikkaan hiukset itse ja ostan kirpparilta noita toimistotyövaatteita.

Jos työnantajat ottavat fyysisesti terveitä toimistotyöhön niin on turha kiukutella ettei siivoojia löydy. Osa on sitten työttömänä kotona, jos ei heille löydy toimistotyötä, kun he eivät voi muuta työtä tehdä. Toki voimme ottaa ulkomailta työvoimaa fyysisiin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ymmärrys riitä mut talvella alkaa nälkä, vilu ja pula taviksille. Ei mitään uutta edes Suomessa enkä tarkoita 90-luvun lamaa.

Ja sen lisäksi kannattaa varautua ottamaan iäkkäät vanhemmat teille asumaan. Ei kukaan kierrä näillä hinnoilla pakkasilla toisten sukulaisia hoitamassa. Kannattaa jäädä kotiin omavaraiseksi. Ei mene rahaa bensaan eikä juuri lämmityskuluihinkaan, kun voi polttaa puita. 

Taitaa käydä niin päin, että itse muutetaan sinne vanhempien nurkkiin. Vaikka me tienataan enemmän kuin eläkeläiset, niillä on velaton kämppä.

Tämä! Eläkeläisillä on pienet kulut, kun niillä on vastike 300, nuoret maksaa 800 vuokraa ja leikkaa hiukset itse. Eläkeläisiä kuolee joka viikko ja partureita, kahviloita jne. rupeaa loppumaan. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja eläkkeitä maksetaan 33 miljardia. Työttömiä on 500 000 ja työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia. Osa tekee myös työttömyyskorvauksella töitä.

Työkokeilussa saa työmarkkinatuen 540 kuukaudessa ja kulukorvauksen 9 euroa / työpäivä esim. kun hyllyttää kaupoisssa tavaroita. Eli saa 700 kun tekee 20 päivään kuukaudessa töitä. Minimieläke on 836

Voisitko jo lopettaa tuon väärän tiedon levittämisen. Työmarkkinatuki on nykyisin 34,50e per päivä bruttona eli nettona 27,60e. Laskennallisesti reilu 593e kuukaudessa ja neljältä viikolta 552e eikä 540e.

Työmarkkinatuesta menee vero

Kyllä, olet aivan oikeassa. Opettele bruton ja neton ero, ja lue sen jälkeen tuo vastaus uudelleen. Netto on 552e ja brutto 690e. Eikö nämä asiat ole tuttuja Tradenomille?

En tunne tradenomien koulutusta, kun itse olen DI.

Mulla menee joka kuukauden tilistä tilisiirtona 1 600 € säästötilille. Loput tuhlaan, syön ja juon. Onko OK?

- toinen DI

Miksi ihmeessä makuutat vähiä rahojasi säästötilillä?

Vierailija
744/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ymmärrys riitä mut talvella alkaa nälkä, vilu ja pula taviksille. Ei mitään uutta edes Suomessa enkä tarkoita 90-luvun lamaa.

Ja sen lisäksi kannattaa varautua ottamaan iäkkäät vanhemmat teille asumaan. Ei kukaan kierrä näillä hinnoilla pakkasilla toisten sukulaisia hoitamassa. Kannattaa jäädä kotiin omavaraiseksi. Ei mene rahaa bensaan eikä juuri lämmityskuluihinkaan, kun voi polttaa puita. 

Taitaa käydä niin päin, että itse muutetaan sinne vanhempien nurkkiin. Vaikka me tienataan enemmän kuin eläkeläiset, niillä on velaton kämppä.

Tämä! Eläkeläisillä on pienet kulut, kun niillä on vastike 300, nuoret maksaa 800 vuokraa ja leikkaa hiukset itse. Eläkeläisiä kuolee joka viikko ja partureita, kahviloita jne. rupeaa loppumaan. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja eläkkeitä maksetaan 33 miljardia. Työttömiä on 500 000 ja työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia. Osa tekee myös työttömyyskorvauksella töitä.

Työkokeilussa saa työmarkkinatuen 540 kuukaudessa ja kulukorvauksen 9 euroa / työpäivä esim. kun hyllyttää kaupoisssa tavaroita. Eli saa 700 kun tekee 20 päivään kuukaudessa töitä. Minimieläke on 836

Voisitko jo lopettaa tuon väärän tiedon levittämisen. Työmarkkinatuki on nykyisin 34,50e per päivä bruttona eli nettona 27,60e. Laskennallisesti reilu 593e kuukaudessa ja neljältä viikolta 552e eikä 540e.

Työmarkkinatuesta menee vero

Kyllä, olet aivan oikeassa. Opettele bruton ja neton ero, ja lue sen jälkeen tuo vastaus uudelleen. Netto on 552e ja brutto 690e. Eikö nämä asiat ole tuttuja Tradenomille?

En tunne tradenomien koulutusta, kun itse olen DI.

Mulla menee joka kuukauden tilistä tilisiirtona 1 600 € säästötilille. Loput tuhlaan, syön ja juon. Onko OK?

- toinen DI

Oletko 170 cm lyhyt, onko ajokortti, onko armeija käyty, oletko kalju. Älä leuhki, jos et ole kunnon mies

Miksi oletit, että kyseessä olisi mies?

Vierailija
745/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee tällä hetkellä 300-400e ruokaan kuussa mukaankukien hygieniatuotteet ja wcpaperi. Kauhistuttaa todellakin hinnan nousu.Olemme jo tehneet valintoja jotta meillä olisi mahdollista säilyttää jotenkuten tämänhetkinen elämäntyyli.Elämäntyyliimme kuuluu asuntolainan maksaminen (800ekk) yhtiövastike, parkkipaikka ja vedet (445e), ruoka, sähkö, henkivakuutus, puhelinlaskut, päiväkotimaksu, lapsen ratsastus (maksetaan lapsilisistä 130ekk), luottokortin maksu,opintolainat.Miehellä lisäksi lainaa yritystä varten. Säästän rahaa kesälomaa varten joka kuussa, esim jos palkkapäivää edeltävänä päivänä on 100e jäljellä, siirrän sen säästötilille. Säästöjä syö esim syntymäpäiväjuhlat, kaverisynttärit, täit lääkärillä käynti (kunnallinenkin maksaa), rikkoutuneet laitteet ym. Joskus ostan lapsille vaatteita. Olemme vähentäneet auton käyttöä, säästämme sillä 200-279e kuussa. Koska ruuan hinta, sähkön hinta ovat nousseet tulos on plus minus nolla.

Vierailija
746/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin mukaan omat eväät, siinä säästää kuukaudessa 150-200 euroa ehkä enemmänkin.

Vierailija
747/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, kyllä mä ainakin maksan vuokraa pienestä laitakaupungin kämpästäni yli 600/kk. Kampaajalla oon käynyt 50 vuotisen elämäni aikana kolmesti. Rahaa ei jää lääkkeiden ja vuokran jälkeen yhtään enempää, mitä työttömillä / toimeentulotukea saavilla.

Koittakaa nyt vähitellen ymmärtää, ettei kaikilla eläkeläisillä ole omia, velattomia asuntoja, omia taloja, säästöjä sun muuta. Eläkkeellä on niin monista eri syistä. Ei kukaan esimerkiksi valitse vammautua nuorena, syntyä vammaisena tms.

Vierailija
748/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin mukaan omat eväät, siinä säästää kuukaudessa 150-200 euroa ehkä enemmänkin.

Onko työpaikkaruokailu todellakin noin kallista?

Vierailija
749/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota 9 kulukorvausta ei esim. toimeentulotuessa lasketa menoksi, joten sen saa toimeentulotuen päälle. Toimeentulotuessa huomioidaan lääkekulut, sähköt, vuokra (jos rajojen sisällä, niin koknaisuudessaan), kotivakuutus Takuueläkeläinen, johon vertaat, maksaa nuo suurimmaksi osaksi itse eläkkeestään ja mahdollisesta asumistuestaan. Ja se eläkeläinenkin on tehnyt töitä ja todennäköisesti sillä pienellä palkalla. Eläkeläinen on ihan yhtä arvokas ihminen, kun kaikki muutkin. Muutenkin työtön / opiskelija / eläkeläinen -vertailu on älytön. Työtön voi työllistyä, opiskelija valmistuu ja voi työllistyä. Eläkeläisen tilanne on lähes aina pysyvä.

Vierailija
750/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä totta. Mietin samaa, mut ärsyttää syödä kotilounas varastokopissa. Useamman yksikön yhteinen ateriointitila on niin ruuhkainen, ettei sekään nappaa.

Vierailija
751/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 7 kerta niin on.

Vierailija
752/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kuukaudessa keskimäärin 20 työpäivää ja kympin lounas/pv.

Vierailija
753/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 7 kerta niin on.

Egua

Vierailija
754/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija, käyn ravintolassa päivittäin syömässä, menee vajaa satanen kuukaudessa.

Vierailija
755/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tämä yhden suuruudenhullun sekopään takia.

Vierailija
756/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää syödä makaroonilaatikkoa joka päivä. Ei varmaan ole pian varaa syödä mitään muuta.

Vierailija
757/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta “yhteiskunta on kolmen aterian päässä anarkiasta” kuvaa hyvin yhteiskunnallisen vakauden illuusiota.

Vierailija
758/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kuukaudessa keskimäärin 20 työpäivää ja kympin lounas/pv.

Jos pitäisi maksaa lounas kokonaan omasta pussista niin en todellakaan käyttäisi siihen kympin päivä. Minulla on lounasvähennys, eli 10e arvoisesta lounarista vähennetään 7,50e palkasta. Lähipäiviä 2-3 per viikko enkä aina käy ulkona syömässä. Ruokalan lounasta tuetaan enemmän, siitä jää itselle maksettavaa joku 6,50e.

Vierailija
759/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksinkertaiseen ruoan hintaan ei eläkeläisillä ole varaa. Kuollaan nälkään.

Ette kuole. Köyhissä maissa kuollaan nälkään. Sinä et kuole nälkään eikä kukaan suomalainen kuole nälkään. Häpeä.

Mikäli ravinto käy aivan yksipuoiseksi hinnan ym seurauksena , aliravitsemusta voi kyllä syntyä.

Vierailija
760/823 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syönkin tuplasti liikaa, saanpahan vihdoinkin motivaatiota laihduttaa.

Köyhät on yleensä lihavia, kun ei ole varaa terveelliseen ruokaan

Köyhät ovat usein vähän koulutettuja, joilla on vaikeuksia oman elämän hallinnassa eikä riittävästi kiinnostusta tehdä itse terveellistä ruokaa. Jos jättää ne kaljat ja tupakat ostamatta, niin ruokaankin jää enemmän rahaa.

Voi taivas mikä RASISTINEN kommentti.  Voit olla erittäin hyvin koulutettu, täys raitis, mutta SAIRAS, sairaus on vienyt elämän ahtaalle ja olet köyhä. Lihavuus voi johtua siitä että on liikuntavammainen (joskus ei näy päällepäin) ja siis pelkällä ruokailulla on vaikeampi laihduttaa.

Ovatko kaikki laihat hyvinkoulutettuja?

Onko kaikilla laihoilla elämänhallinta kohdillaan?

Ovatko kaikki laihat raitiita?

No sitä minäkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi