Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku, joka on Malmin lentokentän hävittämisen PUOLESTA?

Vierailija
14.08.2015 |

Itse olen täysin kentän hävittämistä vastaan.

Kommentit (462)

Vierailija
341/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ollut? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä riittää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Kruunuvuoren selän alueella jossa on Malmin lähetysmispiste NOKKA. Eipä tosiaankaan lentoliikenne häiritse. Kesäkeskiviikkoisin lentää DC-3, mukavahan sitä OH-LCH:n jytkytystä on kuunnella.

Olet varmasti tietoinen että lentomelusta on "nokan" alueelta valitettu ja saanut ohjeita siihen.

Ohjeita mihin?

Ilmoittautumispaikkojen NOKKA ja RASTI väliin sijoittuva Laajasalon ja Yliskylän kerrostaloalue tuntuu kansalaispalautteen perusteella keräävän tavallista enemmän melukuormaa. Koska ilmoittautumispaikat ovat nykyisin yksisuuntaisia käytettävästä kiitotiestä riippuen, niin Rastista länteen tai Nokasta itään mentäessä ei suositella ”oikaistavan” asutuksen yli. Sama koskee lännestä Rastiin ja idästä Nokkaan suuntautuvaa liikennettä.

Kehotamme lentäjiä välttämään Laajasasalon alueen yli lentämistä, ja kiertämään mahdollisuuksien mukaan alue meren puolelta. Näin monet ovat tehneet jo aikaisemmin, mutta kaikilla menettely ei välttämättä ole tiedossa.

Nyt vaan pitäisi saada niitä koneita ilmaan jotta me asukkaat voimme kuunnella onko niistä ongelmia. Itse en ole huomannut kuin tuon vanhan DC:n. Se ei siis ole ongelma minulle. Btw: ökyveneet täällä aiheuttavat kovempaa meteliä mutta menee offtopiciksi.

Vierailija
342/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kirpaisee kun saavutetuista etuoikeusista joutuu luopumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viljelet vanhoja Valheita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhatkin taas palturia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Kruunuvuoren selän alueella jossa on Malmin lähetysmispiste NOKKA. Eipä tosiaankaan lentoliikenne häiritse. Kesäkeskiviikkoisin lentää DC-3, mukavahan sitä OH-LCH:n jytkytystä on kuunnella.

No etpä todellakaan asu! Virkistyspörrääjän epäonnistunut vedätys;)

"virkistyspörrääjä" = omg kaikki kroonisesti kateelliset malmin vastaiseen bandwagoniin, saa rikkaat eliittiharrastajat silmilleen, nih

Sääli vaan että laskun suolle rakennetusta asuinalueesta + joskus myöhemmin korvaavan lentokenttäalueen rakentamisesta pk-seudulle saa maksaa veronmaksaja. Tilanne on vähän kuin turun takavuosien raitiovaunut jotka lakkautettiin "tarpeettomina" ja rullattiin vielä kiskotkin pois ettei varmaan kukaan ihan äkkiä voi tulla katumapäälle. 

Älä untä nää että veromaksajien piikkiin enää kauan pörrätään! Malmia vastaavia korpikenttiä on useita ja uusia ei edes virkispörrääjien fyrkilla Stadia saastuttamaan ei rakenneta!

Malmin korpikentä ei ole suolla,ei edes viereinen tattarisuo.

Kaupunki (veronmaksajat)kuittaa maavuokrina kymmeniä Miljoonia/Vuosi.

Lohduttavaa huomata ettei kentän hävittämisen puolella ole kuin väsyneet trollit ja jääräpäiset vihervasemmistopoliitikot, ja ilmeisesti se sukunsa kanssa viereisen kauppakeskuksen aikanaan omistanut kokoomuksen kaupunginjohtaja Pajunen joka malmin hävittämistä aikanaan koitti "mystisistä" syistä juntata väkisin läpi. 

Järjetöntä museoida lentokenttä kaupungin sisälle.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016033121348003

Kuka tässä museosta on puhunut vaikka se päärakennus vanha onkin, ja suojeltu.

Vierailija
344/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ollut? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä riittää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti tietoinen että lentomelusta on "nokan" alueelta valitettu ja saanut ohjeita siihen.

Ohjeita mihin?

Ilmoittautumispaikkojen NOKKA ja RASTI väliin sijoittuva Laajasalon ja Yliskylän kerrostaloalue tuntuu kansalaispalautteen perusteella keräävän tavallista enemmän melukuormaa. Koska ilmoittautumispaikat ovat nykyisin yksisuuntaisia käytettävästä kiitotiestä riippuen, niin Rastista länteen tai Nokasta itään mentäessä ei suositella ”oikaistavan” asutuksen yli. Sama koskee lännestä Rastiin ja idästä Nokkaan suuntautuvaa liikennettä.

Kehotamme lentäjiä välttämään Laajasasalon alueen yli lentämistä, ja kiertämään mahdollisuuksien mukaan alue meren puolelta. Näin monet ovat tehneet jo aikaisemmin, mutta kaikilla menettely ei välttämättä ole tiedossa.

Minne ilmoittautuminen tehdään jos kerran Malmilla ei ole lennonjohtoa? Aidosti hämilläni kysyn..

Vierailija
345/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kirpaisee kun saavutetuista etuoikeusista joutuu luopumaan.

Ei elinaikanaan.

Vierailija
346/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mitenkään puolusta kentän hävittämistä, mutta vielä vähemmän puolustan sen säilyttämistä. Jos omistaja on sitä mieltä että kentän on aika väistyä, niin siitä sitten vaan. Helsinkiläiset lentoharrastelijat voivat varmaan mennä jatkossa vaikka Hyvinkään kentälle.

Helsingin omistaja on oikeastaan kaupunkilaiset eikä kulloinkin vallassa hetken istuvat poliitikot. Tämä päätös ei ole omistajan tahdon mukainen. Kyse alkaa olla siitä onko poliitikot jääräpäisen hölmöjä ilmaiseksi vai maksaako joku (rakennusliike?) tuolle porukalle tai puolueille tämän päätöksen läpiviennistä jotain?

Jos joku tuolla tienaa niin rakennusliikkeet, ensinnäkin paalutusfirmat ja toiseksi ne jotka rakennuttavat tarvittavia ylihintaisia taloja pk-seudun loputtomaan tarpeeseen.

Vierailija
347/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän kysyttiin kaupunkilaisilta ja esim ilotulitteiden myyntikieltoa vaativa aloite on viikossa saanut allekirjoituksia enemmän kuin Lex Malmi ehti saada.

Vierailija
348/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Malmin kenttä on se, mikä tuo Helsingille ja erityisesti juuri Malmille kunniaa. Jos kentän toiminta lähtee nyt Suomen muihin kaupunkeihin niin mikäs siinä, ne saavat kunniaa. Tampere kilpaileekin jo koko ajan Helsingin kanssa ja nyt näyttää siltä, että tosiaan Malmin lentotoimintakin siirtyy Tampereelle joten Tampere ottaa entistä enemmän tuulta alleen ja saa kunniaa. Helsinki varmaan kohta siirtää Helsinki-Vantaan toiminnankin muualle 😂😂

Vähitellen koko Helsinki saa jäädä ja vaihdetaan vaikka pääkaupungiksi se Tampere.

Tamperelaiset, turkulaiset eivät valita ollenkaan lentomelusta vaikka koneita lentelee koko ajan. Asun Helsingissä itse, mutta asun täällä tasan sen takia että pystyn äänestämään täällä, että voin edes jotenkin yrittää vaikuttaa tähän hulluun meininkiin mikä täällä on. Totuushan on se, ettei Helsinki ole yhtään mikään. Todennäköisesti muualla Suomessa oikeasti on paljon rennompi meininki. Ympäri Suomen on lentokenttiä eikä missään muualla valiteta paitsi Helsingissä. Tampere on ihan valmis ottamaan Helsingin lentokoulutkin sinne, vaikka siellä ainakin yksi (Patria) löytyy jo nyt.

Hyvä Tampere! Olen aina tiennyt että treellä on rentoa porukkaa 😂

Vierailija
349/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Malmin kenttä on se, mikä tuo Helsingille ja erityisesti juuri Malmille kunniaa. Jos kentän toiminta lähtee nyt Suomen muihin kaupunkeihin niin mikäs siinä, ne saavat kunniaa. Tampere kilpaileekin jo koko ajan Helsingin kanssa ja nyt näyttää siltä, että tosiaan Malmin lentotoimintakin siirtyy Tampereelle joten Tampere ottaa entistä enemmän tuulta alleen ja saa kunniaa. Helsinki varmaan kohta siirtää Helsinki-Vantaan toiminnankin muualle 😂😂

Vähitellen koko Helsinki saa jäädä ja vaihdetaan vaikka pääkaupungiksi se Tampere.

Tamperelaiset, turkulaiset eivät valita ollenkaan lentomelusta vaikka koneita lentelee koko ajan. Asun Helsingissä itse, mutta asun täällä tasan sen takia että pystyn äänestämään täällä, että voin edes jotenkin yrittää vaikuttaa tähän hulluun meininkiin mikä täällä on. Totuushan on se, ettei Helsinki ole yhtään mikään. Todennäköisesti muualla Suomessa oikeasti on paljon rennompi meininki. Ympäri Suomen on lentokenttiä eikä missään muualla valiteta paitsi Helsingissä. Tampere on ihan valmis ottamaan Helsingin lentokoulutkin sinne, vaikka siellä ainakin yksi (Patria) löytyy jo nyt.

Helsingissä on vaan typerät päättäjät. Maan typerimmät.

Helsinkiläiset ovat kyllä suurella enemmistöllä Malmin säilytyksen kannalla. Onkin aivan naurettavaa, ettei päättäjät kuuntele helsinkiläisiä. Mielestäni tämä on helsingissä asuvien päätettävissä, eli kaupunki järjestäköön asiasta kansanäänestyksen ja helsinkiläiset itse tekevät päätöksen äänestämällä.

Vierailija
350/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Helsinki on pilattu.

Vierailija
351/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solvaamalla meitä, haluatte samoilta meiltä myötätuntoa ajamallenne asialle?

Vierailija
352/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaiken hävittämisen puolesta. Kadotus on kodikasta!

Vierailija
353/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro Öljysatama - missä olette?

Vierailija
354/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta poiminttua: 

"Malmin kenttä ry:n on nyt parempi keskittyä kehitysyhteistyöhön myös kaupungin rakennus- ja suunnittelutoimen kanssa.

Olla mukana vaatimassa liikuntatiloja, ulkoilumahdollisuuksia ja harrastetiloja. Työtiloja, sekä kulttuuritiloja kuten teatteri ja taidenäyttely sekä työpajoja." 

Vierailija
355/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestanne voitte tehdä kentällä mitä lystäätte kunhan ette tuhlaa siihen yhteiskunnan rahoja.

Vierailija
356/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestanne voitte tehdä kentällä mitä lystäätte kunhan ette tuhlaa siihen yhteiskunnan rahoja.

Eiväthän he tee. Siellä ei ole toimintaa, toki ymmärrettäväsä syystä. Ilmailuharrastus maksaa niin paljon että siihen ole varaa kuin "pääministeritason" ihmisellä. Ilmailuliitossa on 8000 jäsentä johon on laskettu mukaan myös drone- ja lennokkiharrastajat.

Vierailija
357/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Ilmailukerho on yksi neljästä Nummelan Lentokeskuksen jäsenkerhosta. Mitä!?!

Vierailija
358/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muuten muistankin FlightForumilla ihan vitummoiset tappelut ja epäselvyydet Malmin tiimoilta.

Vierailija
359/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta: "Aikoinaan Finavia lupasi jopa rahoituksen uuden kentän rakentamiselle, mutta kun konkreettista hanketta ei saatu liikkeelle, rahoituskin peruttiin."

Vierailija
360/462 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän kysyttiin kaupunkilaisilta ja esim ilotulitteiden myyntikieltoa vaativa aloite on viikossa saanut allekirjoituksia enemmän kuin Lex Malmi ehti saada.

Lex Malmia Rummutettiin TV:stä alkaen . Kauppakeskuksissa ,Suomi24 ,paikallislehdissä, useita ym ym. Tosiasiassa 90% Helsikiläisistä ei Malmi kiinnosta pätkääkään! Helsingissä yli500.000 "äänioikeutettua" ja otos n.300  (alle Promillen) ja sitten Hehkutetaan suu vaahdossa: Suurin osa Helsinkiläisistä haluaa kentän säilyvän! Kysymyksen asettelukin oli hyvin johdateltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän