Mies on kiduttanut henkisesti minua jo vuosia.
Uskokaa tai älkää, mutta tälläisiä asioita meillä on tapahtunut vuosien saatossa.
Astioitani on rikottu.
Jätesäkillinen vaatteita revitty.
Ruokia heitetty roskiin/pönttöön.
Kahvit kaadettu viemäriin kun olen ollut ottamassa.
Meikit avattu ja jätetty lillumaan täyteen altaaseen.
Kenkiä hajotettu.
Auto lukittu jotta en pääse sitä käyttämään.
Makkarin ovia availtu keskellä yötä, jotta en saa nukkua.
Haukuttu, raivottu ja syljetty päälle.
Kirjoitin ehkä vaan itselleni listan nähtäväksi.
Tajuaisin jo lähteä. Ihme että olen tähänkin asti jaksanut.
Kommentit (321)
Taisi olla pelkkä trolli tää ap.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:30"]Jos tämä tarina olisi totta, niin ko. henkilö ei tänne pystyisi kirjoittelemaan.
Tekstistä näkee heti, että jutut on sepitettä
Sama henkilö joka kirjoitti lastensa imeskelleen sormustinkukkaa.
[/quote]
Joskus kyllä mietin, miten sairas pitää olla että kerjää anonnyyminä huomiota?
Provo. Trolli. On repinyt sun vaatteita mut oot silti pillua antanu? Jeesjeesjuu.
Niin, vai voisko olla niin, että Ap olis vihdoin päässyt sinne turvakotiin lapsineen, eikä sieltä voi/ehdi päivittää tilannetta? No, provon puolelle minäkin alan kääntyä kyllä. Ihmeellinen käänne tuo lastensuojeluun soitto yhtäkkiä. Sitä paitsi en usko, että noin vain ehtisivät tekemään kotikäyntiä "keskustelemaan" samana päivänä, eiköhän ne ajat ole joka kaupungissa varattuja pitkälle eteenpäin. Akuutit tilanteet sitten eri asia, jolloin paikalle tullaan heti kun mahdollista. Epäilen tätä juttua jo minäkin.
Heippa vaan!
Olemme nyt turvassa. Mies jäi kotiin ja me poistuimme asunnosta lastensuojelun työntekijöiden kanssa. Otimme yhteyttä vanhempiini ja pääsimme lasten kanssa heidän luo. Kaupungin turvakodissa oli täyttä joten piti keksiä taas väliaikainen paikka missä olla. Miehelle on varattu tänään käynti sosiaalitoimistoon jossa hänelle annetaan vaihtoehtoja mitä tehdä nyt asioiden kanssa.
Työntekijät olivat sitä mieltä että mies täytyy saada lääkäriin ja sitten lastenvalvojan kautta hoitamaan tapaamisasiat. Yksinhuoltajuus tulee ilmiselvästi minulle, koska heillä ei ollut huolta ettenkö minä hoitaisi lapsia. Ja minä hakeudun nyt keskustelemaan ihan mielenterveys puolen ihmisten kanssa. On aika monta solmua avattavana.
Ap
No hyvä, jos asiat nyt ratkesivat. Mitäs mies tuumasi? Miten reagoi? Saatteko olla rauhassa siellä vanhempiesi luona? Aiemminhan sanoit, että ette voi sinne mennä, koska tulee sinne rikkomaan paikkoja. Mites jatko? Kumpi jää asuntoon, kummalle etsitään uusi koti?
Mahtavaa!
Onnea jatkoon, kyllä sä pärjäät!!
Voimia ap. Teit todella oikein, kun otit suoraan yhteyttä lastensuojeluun, se nopeuttaa asioiden käsittelyä, eihän poliisin paikalle tulo olisi ratkaisut ongelmaa, kun todennäköisesti hekin olisivat pyytäneet virka-apua paikalle lastensuojelusta. Nyt ls oli tilanne jo ennakoitavissa ja lapsille vähemmän traumaattinen tapahtuma.
Ikävä kyllä turvakodit ovat todella nykyään täynnä, lähes koko maassa, eikä sinne pystytä majoittamaan apua hakevia. Moni joudutaan käännyttämään ovelta, jos vain sukulaisia ja ystäviä on.
Olet onnekas, kun sinulla on vanhemmat, jotka pystyivät majoittamaan teidät ja lapsille on tuttu paikka.
Kaikkea hyvää sinulle ja lapsille, kaikki kyllä järjestyy, kun ensimmäiset solmut on jo avattu ja sinulla on turvaverkosto käytettävissä. Tiedän, että tunnet suurta häpeää ja avuttomuutta, mutta et ole suinkaan ainoa, jo tilastojen valossa Suomessa riski joutua perheväkivallan kohteeksi on kaksinkertainen, verrattuna muihin eu-maihin.
Ap.llä on asiat hyvin kun on vanhemmat apuna. Itse en saanut aikanaan apua mistään samankaltaisessa tilanteessa eipä ollut sukua kuka auttaisi.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:55"]No hyvä, jos asiat nyt ratkesivat. Mitäs mies tuumasi? Miten reagoi? Saatteko olla rauhassa siellä vanhempiesi luona? Aiemminhan sanoit, että ette voi sinne mennä, koska tulee sinne rikkomaan paikkoja. Mites jatko? Kumpi jää asuntoon, kummalle etsitään uusi koti?
[/quote]
Pelkäsin että tulee tänne minua käännyttämään mutta hänelle painotettiin että seuraava askel on lähestymiskielto. Pelko on silti enkä osaa olla rauhassa.
Näillä näkymin miehelle etsitään asuntoa ja toiselta paikkakunnalta lähempäntä hänen omaa perhettä.
En usko ettö mies käsittää tilannetta täysin, luulee varmaan että palaan taas kotiin parin päivän päästä.
Oli hyvin rauhallinen eilen jopa surullisen oloinen, halasi kaikkia kun lähdettiin. Ei ole soitellut perään.
Tunteet ovat hyvin sekaisin. Ymmärsin työntekijöiden puheesta että minä olen läheisriippuvainen..
Ap
"Kirjoitin ehkä vaan itselleni listan nähtäväksi. Tajuaisin jo lähteä. Ihme että olen tähänkin asti jaksanut."
Ap. jos ehdit ja jaksat, kerrotko, mikä sysäys sai sinut nyt liikkeelle ja mistä sait voimia viheltää peli poikki? Olet rohkea nainen, vaikka elit perhehelvetissä ja jostakin ne voimat kumpusivat.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:55"]No hyvä, jos asiat nyt ratkesivat. Mitäs mies tuumasi? Miten reagoi? Saatteko olla rauhassa siellä vanhempiesi luona? Aiemminhan sanoit, että ette voi sinne mennä, koska tulee sinne rikkomaan paikkoja. Mites jatko? Kumpi jää asuntoon, kummalle etsitään uusi koti? [/quote] Pelkäsin että tulee tänne minua käännyttämään mutta hänelle painotettiin että seuraava askel on lähestymiskielto. Pelko on silti enkä osaa olla rauhassa. Näillä näkymin miehelle etsitään asuntoa ja toiselta paikkakunnalta lähempäntä hänen omaa perhettä. En usko ettö mies käsittää tilannetta täysin, luulee varmaan että palaan taas kotiin parin päivän päästä. Oli hyvin rauhallinen eilen jopa surullisen oloinen, halasi kaikkia kun lähdettiin. Ei ole soitellut perään. Tunteet ovat hyvin sekaisin. Ymmärsin työntekijöiden puheesta että minä olen läheisriippuvainen.. Ap
[/quote]
Tilanne on varmasti raskas ja traumaattinen teille kaikille. Uskon, että sinua pelottaa, mitä mies keksii seuraavaksi jne. Toivottavasti sinä ja lapset saatte myös keskustelu- ym. apua tilanteeseen, miehellehän nyt ilmeisesti ollaan apua järjestämässä? Nyt, kun tilanne on selvinnyt myös vanhemmillesi ja selviää pikkuhiljaa kaikille, sinun on helpompi pysyä päätöksessäsi, etkä palaa, vaikka mies alkaisi maanittelun. Mitä muuten vanhempasi tuumasivat tilanteesta? Olivatko aavistelleet, vai tuliko tämä heille aivan puskista? Voimia, ap.
Toivottavasti edes lapset ovat päässeet pois tuollaisesta ympäristöstä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:26"] "Kirjoitin ehkä vaan itselleni listan nähtäväksi. Tajuaisin jo lähteä. Ihme että olen tähänkin asti jaksanut."
Ap. jos ehdit ja jaksat, kerrotko, mikä sysäys sai sinut nyt liikkeelle ja mistä sait voimia viheltää peli poikki? Olet rohkea nainen, vaikka elit perhehelvetissä ja jostakin ne voimat kumpusivat.
[/quote]
Yksinkertainen väsymys ja halu elää onnellista elämää! En olisi halunnut elää enää päivääkään tuijottaen ikkunasta ulos ja kuunnellen haukkuja.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:34"]
Heippa vaan! Olemme nyt turvassa. Mies jäi kotiin ja me poistuimme asunnosta lastensuojelun työntekijöiden kanssa. Otimme yhteyttä vanhempiini ja pääsimme lasten kanssa heidän luo. Kaupungin turvakodissa oli täyttä joten piti keksiä taas väliaikainen paikka missä olla. Miehelle on varattu tänään käynti sosiaalitoimistoon jossa hänelle annetaan vaihtoehtoja mitä tehdä nyt asioiden kanssa. Työntekijät olivat sitä mieltä että mies täytyy saada lääkäriin ja sitten lastenvalvojan kautta hoitamaan tapaamisasiat. Yksinhuoltajuus tulee ilmiselvästi minulle, koska heillä ei ollut huolta ettenkö minä hoitaisi lapsia. Ja minä hakeudun nyt keskustelemaan ihan mielenterveys puolen ihmisten kanssa. On aika monta solmua avattavana. Ap
[/quote]Hienoa ap! Olen todella huojentunut että suunta on nyt eteenpäin. Yksinhuoltajuus ja valvotut tapaamiset pysyvästi. Älä anna periksi millekään miehen lupauksille muuttua tms; sinulla on paljon matkaa vielä itsesikin kanssa ja lasten huoltajana. Tuollainen kokemus ja elämä jättää paljon haavoja ja arpia ja on hyvä että pääset ammattiauttajalle puhumaan asioista. Oikein paljon voimia teille ja halaus!!!!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:55"]No hyvä, jos asiat nyt ratkesivat. Mitäs mies tuumasi? Miten reagoi? Saatteko olla rauhassa siellä vanhempiesi luona? Aiemminhan sanoit, että ette voi sinne mennä, koska tulee sinne rikkomaan paikkoja. Mites jatko? Kumpi jää asuntoon, kummalle etsitään uusi koti? [/quote] Pelkäsin että tulee tänne minua käännyttämään mutta hänelle painotettiin että seuraava askel on lähestymiskielto. Pelko on silti enkä osaa olla rauhassa. Näillä näkymin miehelle etsitään asuntoa ja toiselta paikkakunnalta lähempäntä hänen omaa perhettä. En usko ettö mies käsittää tilannetta täysin, luulee varmaan että palaan taas kotiin parin päivän päästä. Oli hyvin rauhallinen eilen jopa surullisen oloinen, halasi kaikkia kun lähdettiin. Ei ole soitellut perään. Tunteet ovat hyvin sekaisin. Ymmärsin työntekijöiden puheesta että minä olen läheisriippuvainen.. Ap
[/quote]
Tilanne on varmasti raskas ja traumaattinen teille kaikille. Uskon, että sinua pelottaa, mitä mies keksii seuraavaksi jne. Toivottavasti sinä ja lapset saatte myös keskustelu- ym. apua tilanteeseen, miehellehän nyt ilmeisesti ollaan apua järjestämässä? Nyt, kun tilanne on selvinnyt myös vanhemmillesi ja selviää pikkuhiljaa kaikille, sinun on helpompi pysyä päätöksessäsi, etkä palaa, vaikka mies alkaisi maanittelun. Mitä muuten vanhempasi tuumasivat tilanteesta? Olivatko aavistelleet, vai tuliko tämä heille aivan puskista? Voimia, ap.
[/quote]
Minulle tarjottiin mielenterveys puolelta keskusteluapua ja mieskin ohjataan sinne. Ilmeisesti syrjäytyminen on aiheuttanut hänelle syvän masennuksen koska on vuosien saatossa muuttunut radikaalisti.
Vanhempani ovat kyllä tienneet pahoinpitelystä ja alkon käytöstä mutta henkinen puoli tuli yllätyksenä. Enkä ole edelleenkään kaikkea kertonut.
Nyt tekisi vain mieli lähteä autolla ajamaan ikkunat auki ja huudattaa musiikkia!!
Ap
Lapset otettu huostaan ja mies pahoinpiteli ap:n sitten kostoksi?
[/quote] Minulle tarjottiin mielenterveys puolelta keskusteluapua ja mieskin ohjataan sinne. Ilmeisesti syrjäytyminen on aiheuttanut hänelle syvän masennuksen koska on vuosien saatossa muuttunut radikaalisti. Vanhempani ovat kyllä tienneet pahoinpitelystä ja alkon käytöstä mutta henkinen puoli tuli yllätyksenä. Enkä ole edelleenkään kaikkea kertonut. Nyt tekisi vain mieli lähteä autolla ajamaan ikkunat auki ja huudattaa musiikkia!! Ap
[/quote]
No uskon kyllä! Varmasti vanhempasi katsovat lapsia sen aikaa, että saat lähteä hetkeksi hengähtämään ja ajattelemaan rauhassa omiasi. Voimia!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:21"]Lähde turvakotiin heti kun pääset, ja lapset mukaan, kuten moni onkin jo täällä sanonut. Älä välitä miehen uhkailuista, koska siinä vaiheessa kun mies huomaa teidän lähteneen, olet jo turvassa. Kerro vanhemmillesi miten viime vuodet ovat oikeasti menneet, sinä et ole tippaakaan syyllinen vaan mies, joten ei mitään hävettävää! Voimia <3 [/quote] Miten lähteä kun mies on aina kotona? Kokoajan ja jatkuvasti. Vahtii. Ap [/quote] Eikö hän ole työelämässä?
[/quote]
minun kaverillani oli samanlainen tilanne. Mies oli työtön. Kaveri ei voinut pakata mitään, vaan sanoi lähtevänsä lasten kanssa puistoon. Ja meni siis siltä istumalta turvakotiin, jonka jälkeen viranomaiset saivat häädettyä miehen ulos asunnosta. Minun kanssani oli sopinut, että toimitan oman, samanikäisen vauvani vaatteita hänelle turvakotiin, mutta eipä sitä olisi tarvittu. Kaikki järjestyi.