Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on kiduttanut henkisesti minua jo vuosia.

Vierailija
14.08.2015 |

Uskokaa tai älkää, mutta tälläisiä asioita meillä on tapahtunut vuosien saatossa.
Astioitani on rikottu.
Jätesäkillinen vaatteita revitty.
Ruokia heitetty roskiin/pönttöön.
Kahvit kaadettu viemäriin kun olen ollut ottamassa.
Meikit avattu ja jätetty lillumaan täyteen altaaseen.
Kenkiä hajotettu.
Auto lukittu jotta en pääse sitä käyttämään.
Makkarin ovia availtu keskellä yötä, jotta en saa nukkua.
Haukuttu, raivottu ja syljetty päälle.
Kirjoitin ehkä vaan itselleni listan nähtäväksi.
Tajuaisin jo lähteä. Ihme että olen tähänkin asti jaksanut.

Kommentit (321)

Vierailija
61/321 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:19"] Kävelin äsken etuovelle ja sanoin että lähden nyt, en jaksa enää. Sanoi että tulet kärsimään toivottavasti kuolet ja sylki vielä niskaan.. Miten ihminen voi olla noin sairas!! Ap [/quote] Mitä sitten tapahtui? Käännyit ovelta ja menit takaisin sohvalle? Vai kirjoitteletko nyt jostain ulkoa? [/quote] Vein roskat ja tulin takaisin. Nuorin lapsista nukkuu. Nyt alkoi se anelu älä lähde, en halua jäädä yksin. Sossut vievät lapset jos menet niiden luo jne. Ap

[/quote]

Sossut voivat myös asettaa ehdon että teidän on erottava jotta saat pitää lapset. Niinkin on käynyt.

Vierailija
62/321 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:30"]

Yksi pelko on myös että mistä saan sopivan kokoisen asunnon? Koko kaupingissa ei ole lähes koskaan vapaana perheasuntoja eli kolmioita. Nettiä olen seurannut jatkuvasti ja laittanut laput myös kaupungin vuokra-asuntoihin. Ap

[/quote]

Tekosyitä olla lähtemättä löytyy kyllä. Kaikki muutkin eonneet ihmiset ovat pärjänneet. Tarvittaessa asutte lsten kanssa pienemmiässä asunnossa hetken, ennen isompaa. Ymmärrettävää että isoon elämänmuutokseen liittyy pelkoa, mutta sinua autetaan kyllä eteenpäin. Ole yhteydessä turvakotiin, ja lähde sinne vaikka tosiaan maanantaina kun viet lapset päiväkotiin. Siellä auttavat sinua eteenpäin, asuntoasiat jne. Älä sano miehelle että lähdet, muuten hän estää lähtösi.

157

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/321 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:19"] Kävelin äsken etuovelle ja sanoin että lähden nyt, en jaksa enää. Sanoi että tulet kärsimään toivottavasti kuolet ja sylki vielä niskaan.. Miten ihminen voi olla noin sairas!! Ap [/quote] Mitä sitten tapahtui? Käännyit ovelta ja menit takaisin sohvalle? Vai kirjoitteletko nyt jostain ulkoa? [/quote] Vein roskat ja tulin takaisin. Nuorin lapsista nukkuu. Nyt alkoi se anelu älä lähde, en halua jäädä yksin. Sossut vievät lapset jos menet niiden luo jne. Ap

[/quote]

Sossut voivat myös asettaa ehdon että teidän on erottava jotta saat pitää lapset. Niinkin on käynyt.

[/quote]

Mitäs pahaa tässä on? Jos koti on lapselle toisen vanhemman takia niin turvaton paikka asua, että on aihetta huostaanottoon (esim. toisen vahnemman väkivallan takia), niin siinä on kaksi vaihtoehtoa: joko erota väkivaltaisesta puolisosta että lapset saavat kasvaa turvassa, tai jäädä väkivaltaiseen suhteeseen pilaamaan oma elämänsä ja lapset otetaan huostaan.

Jokainen aikuinen sa vapaasti pilata oman elämänsä, mutta lasten elämää ei ole oikeutta pilata.

t.sossu

Vierailija
64/321 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti työkaverini oli tällaisessa suhteessa. Niinhän siinä kävi, että henki lähti. Jälkikäteen pienistä asioista ymmärsivät millaista elämää olivat viettäneet. Ulospäin näyttivät normaalilta perheeltä. Tosin joskus näin jonkun lapsista ja hänen käytöksensä äitiään kohtaan oli omituista. Juuri tuollaista alistavaa eli seurasi isän esimerkkiä. Sääli lapsiasi . He kärsivät eniten ja tulevat kärsimään, jos jäät. Minunkin äitini ja isäni elivät sairaassa suhteessa. Me lapset kärsimme ja kukaan meistä ei elä normaalia elämää vanhojen arpien vuoksi. Isäni tosin ei ollut narsisti tms. vaan mielisairas.

Vierailija
65/321 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:35"]

[/quote]

[/quote]

Mitäs pahaa tässä on? Jos koti on lapselle toisen vanhemman takia niin turvaton paikka asua, että on aihetta huostaanottoon (esim. toisen vahnemman väkivallan takia), niin siinä on kaksi vaihtoehtoa: joko erota väkivaltaisesta puolisosta että lapset saavat kasvaa turvassa, tai jäädä väkivaltaiseen suhteeseen pilaamaan oma elämänsä ja lapset otetaan huostaan.

Jokainen aikuinen sa vapaasti pilata oman elämänsä, mutta lasten elämää ei ole oikeutta pilata.

t.sossu

[/quote]

Ei siinä mitään pahaa olekaan. Päinvastoin se voi herättää äidin ajattelemaan omaa ja lasten parasta ja ottamaan sen eron, jos muuten on uhkana lasten menetys. Joskus tarvitaan äärimmäisiä keinoja jotta sammakko saa voimaa hypätä kattilasta ulos.

Vierailija
66/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pelkää että mies näkee tämän ketjun? Vie puhelimesi ja näkee mitä olet kirjoitellut?

Vierailija
67/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:36"]Etkö pelkää että mies näkee tämän ketjun? Vie puhelimesi ja näkee mitä olet kirjoitellut?
[/quote]

Piilotan puhelimen joko housun taskuun tai rintsikoihin. Ei se sieltä sitä saa.

Ap

Vierailija
68/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, meinaatko lähteä aamulla?

Vierailija
69/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin saman tien. Saat yhteiskunnalta tukea (asumistukea, korotetut lapsilisät, elatusapua - miehesi ei voi kieltäytyä maksamasta, se ulosmitataan häneltä jos ei muuten onnistu) ja mitä sitten muuta rahaa saatkin. Pärjäät siis taloudellisesti mutta mene sinne turvakotiin, sieltä sinua autetaan eteenpäin. Miehesi on hyvin häiriintynyt/narsisti/sadisti. Otahan huomioon että lapsesi asuvat tuollaisen hirviön kanssa saman katon alla. Jos yhtään mietit lapsiasi, lähde nyt. Tuo ei ole lapsille terve ympäristö ja he alkavat oireilla ennen pitkää. Sitten lastensuojelu jo puuttuukin asiaan ja voi seurata huostaanotto. Miehesi varmasti kiristää sinua kaikin mahdollisin tavoin eikä halua erota koska hän tarvitsee tuollaista sairaalloista huvia. Ainoa joka voi tehdä jotain olet sinä itse. Hänellä on vain suuria sanoja. 

Vierailija
70/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

" linkkejä aiemmista keskusteluista? [/quote] Minäkin voisin mielelläni lukea samanlaisista kohtaloista? Ap

[/quote]

Sinähän kerroit lukeneesi sitä parin viikon takaista kertomusta, jossa naisella ei ollut rahaa, mies oli repinyt pankkikortin, passi oli mennyt vanhaksi, mies rikkoi kaikki tavarat, silppusi kengät, kaatoi ruuat , nainen ei uskaltanut lähteä minnekään, eikä voinut, kun autossa ei ollut bensaa. Tuossa jutussa ei ollut lapsia, mutta koira oli.

Ja viime vkl se ketju, jossa nainen joutui nukkumaan patjalla, kun mies oli myynyt naisen sängyn ja taas mies hävitti naisen tavaroita ja kaikki hymiöt samanlaisia kuin nyt. Ja molemmissa ap:lle ilmestyi auttajia, jotka olivat valmiita tulemaan, arvuuteltiin asuinpaikkaa jne jne"

Entä sitten? Ap. tarina on hyvin tyypillinen tarina väkivaltaperheestä. Ap. kannalta olisikin hyvä, jos hänellä olisi jo aikaisempiakin aloituksia, jossa hän on työstänyt ongelmaansa, koska se antaa ap:lle voimia kohdata asiat ja todennäköisesti vähentää terapian tarvetta myöhemmin, kun keskustelupalstat usein tarjoavat vertaistukea.

Ap:lle voimia ja ota tämä keskustelu talteen, niin kuin täällä joku kirjoitti, saat vähän etäisyyttä ja katsot asiaa "ulkopuolisena" ja saat vertaistukea, niiltä jotka ovat samassa tilanteessa tai ovat itse kokeneet.

Vierailija
71/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap itse toiminut väärin miestäsi kohtaan, harrastanut henkistä väkivaltaa, tuhonnut toisen omaisuutta tms.? Vai onko tuo ollut vain yksipuolista?

Vierailija
72/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:23"]On lapsia. :( Ehkä sekin pitää minut tässä. Purkaa vihansa aina minuun, ei lapsiin niinkään. Vain minä ansaitsen kärsiä . Ap [/quote] Lapset kärsii, kun ne näkee mitä isä tekee äidille. Älä edes teeskentele, ettei tuollainen kodin ilmapiiri vaikuta lapsiin! Seuraava sukupolvi luonnehäiriöisiä, masentuneita kasvamassa teillä, jos et toimi! Pelasta edes lapsesi, jos et itsestäsi sen vertaa välitä, että annat alistamisen jatkua! Turvakotiin! Heti!

[/quote] Tuli mieleeni Paula Björkqvist. Kunnallispoliitikko jonka aviomies väkivaltaisesti tappoi pienen tyttären ollessa huoneessa.

Vierailija
73/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:00"]Lappeenrannasta, voisin kyllä tehdä nimettömän s-postin, kunhan pääsen töistä?
[/quote]

marimari11@luukku.com
Siinä ap sulle nyt se osoite!

Vierailija
74/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:34"]Oletko ap itse toiminut väärin miestäsi kohtaan, harrastanut henkistä väkivaltaa, tuhonnut toisen omaisuutta tms.? Vai onko tuo ollut vain yksipuolista?
[/quote]Anteeks nyt vaan, mutta miksiköhän ihan tavallista kysymystä alapeukutetaan? Tämä oli kysymys, ei epäilys tai väite.

Vierailija
75/321 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:15"]

Tuossa voi pahimmassa tapauksessa käydä niin että sossut huostaanottavat lapset koska äiti on antanut heidän kasvaa tuollaisessa henkistä ja fyysistä väkivaltaa täynnä olevissa olosuhteissa.

[/quote]

Jos ap ei saa aikaiseksi lähteä niin minusta on vain hyvä että lapset huostaanotetaan.

Vierailija
76/321 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:26"]

lisään vielä: koska olette naimisissa, käy aamulla jättämässä avioerohakemus. Tee miehelle selväksi että tämä oli nyt tässä. Käy poliisilla ja vaihdata vaikka lukot. OLET VASTUUSSA SIITÄ LAPSESTANNE JOTEN RAKENNA HÄNELLE TURVALLINEN ELÄMÄ. Tuo ei todellakaan ole lapselle terve ympäristö etkä tee tuollaisella miehellä/isällä yhtään mitään. Odotatko että viiltelee tai potkii seuraavaksi lapsia? 

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 05:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 05:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 04:07"]

Olenpa hyvin samanlaisessa tilanteessa. Tässä mun lista mitä kaikkea mieheni on hajoittanut minun tavaroita: läppäri, imuri, pyykinkuivausteline, astioita. Heittänyt ruokineen astioita pitkin kämppää useamman kerran. Sirotellut purkillisen suolaa olohuoneen karvalankamatolle. Viiltänyt siskoni lastenrattaisiin puukolla viiltoja, repinyt verhon ja oman paitansa kahtia. Haukkunut , raivonnut ja sylkenyt naamalle. Potkinut vauvan turvakaukaloa ja lähes muitakin tarvikkeita (ehdin estää) Uhannut hajottaa auton (jonka omistaja olen) uhkaillut viedä lapsen etten koskaan enää tulisi näkemään häntä enkä kuulemaan hänestä. Puhuu lapselle paskaa minusta;valheita! Lisäksi ei maksa vuokraa senttiäkään. Ruokaakin vain harvoin. Ja mitä vielä; olen ostanut hänen puhelimen, päällään olevat vaatteet kaikki hygieniatarvikkeet ja hän tarvii vielä taskurahaa. Tupakan ostamisesta olen kieltäytynyt mutta joskus ostan sitäkin jos mulla on tarve pitää hänet hyvällä tuulella. Kun olin raskaana ja työssä hän raahasi yöllä juoppoja kotiin mekastamaan kun olin nukkumassa, vaikka mulla oli aamulla aikainen ylösnousu. Riehuminen tapahtuu poikkeuksetta humalassa. Kukaan tuskin hänestä uskoisi. Vain yhdelle siskolleni olen kertonut (jonka lastenrattaat sitten saivatkin kyytiä).. Monet kerrat olen sanonut vakavasti että "Mene. Äläkä koskaan ikinä tule takaisin. "Aina palannut ja vähän aikaa menee kunnes alkaa taas MUN tavarat hajoamaan.. 2 vuotta oltu naimisissa ja vauvan syntymän jälkeen alkanut terrorisointi. Yksi lapsi on 7kk käinen tyttö.

[/quote]Et voi tosissasi vielä olla tuollaisen kanssa? Tee poliisille ilmoitus ennen kuin joku muu tekee sen ja lapsi viedään pois tuollaisesta ympäristöstä. Viillellyt puukolla? Potkinut turvakaukaloa? Hajottaa tavaroita? Nuo kaikki ovat RIKOKSIA. Ahdistaa lukea tällaisia tarinoita kun nuo ovat suoraan helvetistä. TUOLLAISEN kodinko haluat lapselle antaa? ja vielä otat ukon takaisin, maksat sen elämisen jne??? En voi käsittää. Teistä pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus. Miehesi ei selkeästikään ole terve ihminen ja sinä olet tässä ainoa joka voi tehdä jotakin joten TEE itse ennen kuin tapahtuu vielä pahempaa. Tee rikosilmoitus poliisille. Lähde turvakotiin. Hae lähestymiskieltoa. Pärjää taloudellisestikin paremmin kun ei tarvi elättää tuollaista roskakasaa. Elatustuen saat Kelalta, tuo mieheksi kutsuttu loinen ei ilmeisesti pysty sen vertaa maksamaan. 

"[/quote]lisään vielä: koska olette naimisissa, käy aamulla jättämässä avioerohakemus. Tee miehelle selväksi että tämä oli nyt tässä. Käy poliisilla ja vaihdata vaikka lukot. OLET VASTUUSSA SIITÄ LAPSESTANNE JOTEN RAKENNA HÄNELLE TURVALLINEN ELÄMÄ. Tuo ei todellakaan ole lapselle terve ympäristö etkä tee tuollaisella miehellä/isällä yhtään mitään. Odotatko että viiltelee tai potkii seuraavaksi lapsia? "

Jos kumppanilla on vakava persoonallisuushäiriö, niin kuin esim. ap. tapauksessa, niin pahinta mitä voi tehdä on juuri "tee miehelle selväksi, että tämä nyt on tässä" koska se lisää sairaan ihmisen päässä entisestään vihaa ja epävakautta ja on sama kuin heittäisi bensaa liekkeihin, jolloin jopa oma tai läheisten henki voi olla vaarassa. Asia pitää hoitaa vähin äänin ja käyttäyä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, viranomaist hoitavat kyllä lopun, jolloin se on kaikkien osapuolten kannalta turvallista. 

[/quote]niin, tietenkin sen jälkeen kun on hoitanut lapsensa ja itsensä turvaan. En tarkoittanut että kirjoittaja ite tiedottaa miehelle että se on loppu nyt; saahan mies tiedon muutakin kautta sitten kun avioerohakemus on jätetty. Se vaan on syytä hoitaa asap jo siksi että kirjoittaja saa ylipäätänsä elatustukea jossain vaiheessa ja pääsee tuollaisesta ihmisestä eroon lopullisesti. Ja kannattaa myöntää miehelle vain VALVOTUT TAPAAMISET. Mies voi muuten päätyä tekemään jotain peruuttamatonta. 

Vierailija
77/321 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:21"]Lähde turvakotiin heti kun pääset, ja lapset mukaan, kuten moni onkin jo täällä sanonut. Älä välitä miehen uhkailuista, koska siinä vaiheessa kun mies huomaa teidän lähteneen, olet jo turvassa. Kerro vanhemmillesi miten viime vuodet ovat oikeasti menneet, sinä et ole tippaakaan syyllinen vaan mies, joten ei mitään hävettävää! Voimia <3
[/quote]

Miten lähteä kun mies on aina kotona? Kokoajan ja jatkuvasti. Vahtii.

Ap
[/quote]

Eikö hän ole työelämässä?

Vierailija
78/321 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ketjussa olekaan mitään järkeä. Puolet ihmisistä sanoo, että mene turvakotiin. Koska heillä on omaa kokemusta, kai kaverin kokemusta. Mutta ei... Ap ei lähde.... Kaipa se on niin, että ihmisen pitää itse twhdä omat virheensä?

Vierailija
79/321 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mitä kuuluu? Joko lähdit?

Vierailija
80/321 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 04:07"]

Olenpa hyvin samanlaisessa tilanteessa. Tässä mun lista mitä kaikkea mieheni on hajoittanut minun tavaroita: läppäri, imuri, pyykinkuivausteline, astioita. Heittänyt ruokineen astioita pitkin kämppää useamman kerran. Sirotellut purkillisen suolaa olohuoneen karvalankamatolle. Viiltänyt siskoni lastenrattaisiin puukolla viiltoja, repinyt verhon ja oman paitansa kahtia. Haukkunut , raivonnut ja sylkenyt naamalle. Potkinut vauvan turvakaukaloa ja lähes muitakin tarvikkeita (ehdin estää) Uhannut hajottaa auton (jonka omistaja olen) uhkaillut viedä lapsen etten koskaan enää tulisi näkemään häntä enkä kuulemaan hänestä. Puhuu lapselle paskaa minusta;valheita! Lisäksi ei maksa vuokraa senttiäkään. Ruokaakin vain harvoin. Ja mitä vielä; olen ostanut hänen puhelimen, päällään olevat vaatteet kaikki hygieniatarvikkeet ja hän tarvii vielä taskurahaa. Tupakan ostamisesta olen kieltäytynyt mutta joskus ostan sitäkin jos mulla on tarve pitää hänet hyvällä tuulella. Kun olin raskaana ja työssä hän raahasi yöllä juoppoja kotiin mekastamaan kun olin nukkumassa, vaikka mulla oli aamulla aikainen ylösnousu. Riehuminen tapahtuu poikkeuksetta humalassa. Kukaan tuskin hänestä uskoisi. Vain yhdelle siskolleni olen kertonut (jonka lastenrattaat sitten saivatkin kyytiä).. Monet kerrat olen sanonut vakavasti että "Mene. Äläkä koskaan ikinä tule takaisin. "Aina palannut ja vähän aikaa menee kunnes alkaa taas MUN tavarat hajoamaan.. 2 vuotta oltu naimisissa ja vauvan syntymän jälkeen alkanut terrorisointi. Yksi lapsi on 7kk käinen tyttö.

Miksi ihmeessä menit naimisiin moisen sankarin kanssa?

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan