Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten ei niin puhdistavat pesutavat

Vierailija
14.08.2015 |

Enemmän lentää vettä seinille, kainaloita ei pestä, suihkugeeli on hepreaa, ei hangata shampoota kunnolla yms. Monesti tuollaiset haisee hieltä...

Kommentit (322)

Vierailija
41/322 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:38"]Enemmän lentää vettä seinille, kainaloita ei pestä, suihkugeeli on hepreaa, ei hangata shampoota kunnolla yms. Monesti tuollaiset haisee hieltä...
[/quote]kylll

Vierailija
42/322 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua silti ihmetyttää ne jotka eivät julkisessa vessassa käytyään pese käsiään. Muiden ja ihan itsensäkin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/322 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noin muka peseytyy? 

Vierailija
44/322 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pesutyyli on sellainen, että hienosti hinkataan puhtaaksi käsivarret sääret yms vähemmän tärkeät mutta kainalot pyyhkäistään vain kerran...Ja ne sitten haiseekin usein hieltä vaikka on juuri käynyt suihkussa. En kehtaa mainita asiasta.

Vierailija
45/322 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käy suihkussa pesuaineiden kanssa ehkä 2-3krt/vko. Peseytyy vedellä kaksi kertaa viikossa. Välillä olen joutunut huomauttamaan hajusta.

Vierailija
46/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:16"]

Moni näkyy pesevän tukkansakin väärin. Shampoota ei hierota päänahkaan eikä varsinkaan koko tukkaan. Hoitoainetta laitetaan vaan latvoihin, sitäkään ei saa hieroa koko tukkaan. Ei tosiaan ihme jos talit aktivoituu pesunesteistä. Itsekin pesen vaan strategiset paikat.

[/quote]

Miten niin ei hierota päänahkaan? Mihin sitten? Päänahkahan ne hiukset ylipäätään likaa. Latvoja ei tarvitse pestä, koska ne huuhtoutuvat muutenkin.

Ja joo, iho tuottaa talia suojatakseen itseään, mutta ei sitä yhtä ja samaa talikerrosta tarvitse säästellä viikkotolkulla. Se alkaa haista ummehtuneelle, kuten mikä tahansa lämpimässä ollut rasva. Kyllä ne talirauhaset tuottaa nopeasti uuden kerroksen ainakin yhtään rasvaisemman ihotyypin omaavilla. Minä pesen pH-neutraalilla pesunesteellä, en siis saippualla, ja vieläpä sienen kanssa, eikä minun tarvitse itseäni rasvata juuri ollenkaan. Vähän laitan dekolteen alueelle ja kyynärpäihin, joskus sääriin. Oma ihoni menee tukkoon, jos en hankaa kuollutta ihosolukkoa ja talia pois vähintään muutaman kerran viikossa. Eikä ne pelkällä vedellä huuhtoudu.

Vierailija
47/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni käyttää peseytyessään ihonsa hoitoon hevosenlantaa, kun kuulemma tulee niin pehmeä ja kimmoisa iho. Muutenkin hurahtaa kaikkiin outoihin juttuihin aina, mutta tämä menee ihan yli hilseen. Kylppärissä on aina kauhea paskanhaju kun se on tämän rituaalinsa suorittanut suihkun yhteydessä ja lantaämpärikään ei kovin hyvältä tuolla parvekkeella tuoksu + kerää kärpäsiä. Millähän tuon saisi lopettamaan :/

Vierailija
48/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIOTTELETTEKO joskus kuollutta ihoa pois. Saunassa vai ?

Vierailija
49/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:26"] 5min suihkussa käyntiä en tajua, eihän siinä ajassa kerkee kun hiukset pestä, no, ehkä kasvot myös. [/quote] Kyllä minä vain ehdin. En tykkää suihkussa norkoilla. Kastelen itseni ja pesen tukan, sitten saippuoin käsivarret, kainalot, keski- ja alakropan ja sitten huutelen hiukset ja vartalon Ei mene kuin 5 minuuttia ja joka paikka on saippuoitu ja huuhdottu. [/quote] Sama tyyli itsellä. Peseydyn joka ilta suihkun alla plus vielä alapesu ja kasvot aamuisin. Kerta viikkoon menee kauemmin kun sheivaan. Mieheni taas peseytyy muutaman kerran viikossa. Nytkin haisee kun ei ole viitsinyt käydä suihkussa eikä pestä hampaita ja juonut pari olutta :( Taas mainitsin että haisee kun tulin nukkumaan ja varmaan menen sohvalle kun en kestä haistella! Ei haise hiki vaan lika ja semmonen vanha viina :/ Tämä asia hiertää meidän välejä, ainakin minun puolelta. Seksiä en halua harrastaa kun munat ja perse haisee.. [/quote] Tulin sohvalle..

[/quote]

:D

Vierailija
50/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:26"] 5min suihkussa käyntiä en tajua, eihän siinä ajassa kerkee kun hiukset pestä, no, ehkä kasvot myös. [/quote] Kyllä minä vain ehdin. En tykkää suihkussa norkoilla. Kastelen itseni ja pesen tukan, sitten saippuoin käsivarret, kainalot, keski- ja alakropan ja sitten huutelen hiukset ja vartalon Ei mene kuin 5 minuuttia ja joka paikka on saippuoitu ja huuhdottu. [/quote] Outoa, minä en koskaan malta poistua suihkusta. Istahdan lattialle ja nautin.

[/quote]

No hyi, kuka istuu suihkun lattialla? :S Yh

Vierailija
51/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihne että jotkut kokevat haisevansa märälle koiralle jos ei joka neliösenttiä ihostaan saippuoi... Tiedättekö, olette saaneet sillä ylenpalttisella saippualla läträämisellä ihon oman, hyvän bakteerikannan tuhoutumaan ja nyt haitalliset bakteerit ovat saaneet tilaa. Ne aiheuttavat sitä hajua.

Minä pesen pesunesteellä kainalot ja rinnanaluset, en muuta.

Vierailija
52/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan käyttänyt suihkugeeliä tai -saippuaa ja hyvin olen pärjännyt. Käyn suihkussa joka toinen päivä (joka tämäkin monelle järkytys!) ja pesen silloin hiukset, johon käytän shampoota. Siinä mielestäni ihan tarpeeksi pesuaineita yhdelle suihkukerralle.

Vierailija
53/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 06:34"]

Ei ihne että jotkut kokevat haisevansa märälle koiralle jos ei joka neliösenttiä ihostaan saippuoi... Tiedättekö, olette saaneet sillä ylenpalttisella saippualla läträämisellä ihon oman, hyvän bakteerikannan tuhoutumaan ja nyt haitalliset bakteerit ovat saaneet tilaa. Ne aiheuttavat sitä hajua. Minä pesen pesunesteellä kainalot ja rinnanaluset, en muuta. [/quote]

Totta, ja ihon pinnassa kuuluu olla suojaava ihoa hoitava rasvakerros. Sitä varten ne talirauhaset on. Ihon pinnan pitäisi olla läpäisemätön. Joka päivä saippuoimalla rasva pestään pois, kuivatetaan iho ja saadaan aikaan pieniä rikkoumia ihon pintaan. Väylä mikrobeille on auki.

Vierailija
54/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 06:48"]Mä en ole koskaan käyttänyt suihkugeeliä tai -saippuaa ja hyvin olen pärjännyt. Käyn suihkussa joka toinen päivä (joka tämäkin monelle järkytys!) ja pesen silloin hiukset, johon käytän shampoota. Siinä mielestäni ihan tarpeeksi pesuaineita yhdelle suihkukerralle.
[/quote]

Mahtaa tuoksua hyvälle sun kainalot, peräaukko ja pimppa. Onneks en oo se mies, joka joutuu maistamaan. Miten voi olla perushygienia aikuisella naisella noin hukassa...

Vierailija
55/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 07:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 06:48"]Mä en ole koskaan käyttänyt suihkugeeliä tai -saippuaa ja hyvin olen pärjännyt. Käyn suihkussa joka toinen päivä (joka tämäkin monelle järkytys!) ja pesen silloin hiukset, johon käytän shampoota. Siinä mielestäni ihan tarpeeksi pesuaineita yhdelle suihkukerralle. [/quote] Mahtaa tuoksua hyvälle sun kainalot, peräaukko ja pimppa. Onneks en oo se mies, joka joutuu maistamaan. Miten voi olla perushygienia aikuisella naisella noin hukassa...

[/quote]

Tiesitkö että "pimppaa" ei edes saa pestä saippualla? Se vasta perusjuttu onkin. Alkaa haista entistä pahemmalta, kun saattaa aiheuttaa mm emätintulehduksen. Eipä ole mies koskaan valittanut, vaan pyytää itse aina että saa nuolla...

T. se joka ei käytä suihkusaippuaa kuivattamaan ihoaan turhan takia

Vierailija
56/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottista porukkaa täällä, mahtaa teillä olla vaikeaa elämässä... Nythän on shampoottomuuskin todettu hyväksi vaihtoehdoksi.

Vierailija
57/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 07:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 06:48"]Mä en ole koskaan käyttänyt suihkugeeliä tai -saippuaa ja hyvin olen pärjännyt. Käyn suihkussa joka toinen päivä (joka tämäkin monelle järkytys!) ja pesen silloin hiukset, johon käytän shampoota. Siinä mielestäni ihan tarpeeksi pesuaineita yhdelle suihkukerralle. [/quote] Mahtaa tuoksua hyvälle sun kainalot, peräaukko ja pimppa. Onneks en oo se mies, joka joutuu maistamaan. Miten voi olla perushygienia aikuisella naisella noin hukassa...

[/quote]

Tiesitkö että "pimppaa" ei edes saa pestä saippualla? Se vasta perusjuttu onkin. Alkaa haista entistä pahemmalta, kun saattaa aiheuttaa mm emätintulehduksen. Eipä ole mies koskaan valittanut, vaan pyytää itse aina että saa nuolla...

[/quote]

Ja lisäys vieä: en käytä deodoranttiakaan. Siitähän on myös tutkimusta että puolet käyttää turhaan, kun eivät edes hikoile kunnolla! Jos itse olet hikoileva haisuli, niin ei tarkoita että muut olisivat.

Vierailija
58/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 07:10"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 07:01"]

[/quote]

[/quote]

Itse olen aina pessyt päältä saippualla, eikä kyllä haise. En sitten tiedä millä mäntysuovalla ihmiset peseytyy ;)

Vierailija
59/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 07:14"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 07:10"]

[/quote]

[/quote]

Ja lisäys vieä: en käytä deodoranttiakaan. Siitähän on myös tutkimusta että puolet käyttää turhaan, kun eivät edes hikoile kunnolla! Jos itse olet hikoileva haisuli, niin ei tarkoita että muut olisivat.
[/quote]

Kyllä hikoilenkin, koska teen raskasta hoitotyötä +35 asteisessa hoivakodissa. Ja taatusti käyn päivittäin suihkussa ja peseydyn kunnolla.

Vierailija
60/322 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:26"]

5min suihkussa käyntiä en tajua, eihän siinä ajassa kerkee kun hiukset pestä, no, ehkä kasvot myös.

[/quote]

Hyvin ehtii. Mä en tajua niitä, jotka kuppaavat ja kuluttavat vettä siellä puoli tuntia. Mahtavat olla paskasia ihmisiä. 

[/quote]

Suomesta ei vesi lopu. Kyllä kunnon peseytymiseen menee sellaiset 20 minuuttia vähintään. Ja tietenkin joka päivä aamuin illoin, ja useamminkin jos on tarvetta (urheilu, raskas työ, seksi).

Haiseville, peseytymättömille typerine tekosyineen e heru ymmärrystä. Niin kiire ei olekaan, ettei ehtisi peseytyä ja Suomesta ei vesi lopu. Vesikuution hintakaan ei ole syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän