Ihmisten ei niin puhdistavat pesutavat
Enemmän lentää vettä seinille, kainaloita ei pestä, suihkugeeli on hepreaa, ei hangata shampoota kunnolla yms. Monesti tuollaiset haisee hieltä...
Kommentit (322)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:26"]
5min suihkussa käyntiä en tajua, eihän siinä ajassa kerkee kun hiukset pestä, no, ehkä kasvot myös.
[/quote]
Hyvin ehtii. Mä en tajua niitä, jotka kuppaavat ja kuluttavat vettä siellä puoli tuntia. Mahtavat olla paskasia ihmisiä.
[/quote]
Sulla on varmaan tosi ohuet hiukset. Mun hiuksissa kestää tovi, että ne saa edes märiksi, jotta voi aloittaa pesun. Usein joudun skippaamaan hoitoaineen, koska on kiire töihin. Sen huuhtelussa menee aikansa.
[/quote]
Sulla on joko paska suihku tai sitten vaan seisot suikun alla ja odotat että ne kastuu? Tai molemmat?
Itsellä paksu tukka ja kastelen sen niin että hieron hiuksia ja nostelen niitä.
Sitten shampoo, hieron ensin päänahkaan, siis hiusten päälle ja huuhtelen. Sitten toistan käsittelyn koko päähän jolloin shampoo levittyy helpommin. Sitten suihkusaippuaa koko kroppaan ja huuhtelu. Hoitoaine latvoihin ja pituuksiin. Siinä aineen vaikuttaessa sheivaan kainalot ja sitten huuhtelen hoitoaineen. Pidän päätä taaksepäin kallistettuna ja käsillä huljuttelen samalla hiuksia.
Tähän kaikkeen menee se viitisen minuuttia!
10 minuutissa ehdin sheivata myös sääret ja bikinialueet sekä käyttää syväpuhdistavaa shampoota.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:38"]
saippuoitteko te koko kropan ollessanne suihkussa? mä saippuoin lähinnä kainalot ja muutenkin yläkroppaa (rintojen alta yms.) mutta en näe mitään järkeä saippuoida koko kroppaa ellen ole aivan erityisesti hionnut. mikä järki siinä on?
[/quote]
Tietenkin saippuoin. Sä mahdat haista ihan märälle koiralle.
[/quote]
haha, märälle koiralle :D tietääkseni en. tosin ehkä sitä turtuu omaan hajuunsa? mulla ei vaan vaikka käsivarret hikoa sillä tavalla, etteikö hiki lähtisi pelkällä vedelläkin. sääristä nyt puhumattakaan. ne kuivuisivat koppuroiksi jos alkaisin suihkugeelillä niitä hinkkaamaan.
saippuoitteko te koko kropan ollessanne suihkussa? mä saippuoin lähinnä kainalot ja muutenkin yläkroppaa (rintojen alta yms.) mutta en näe mitään järkeä saippuoida koko kroppaa ellen ole aivan erityisesti hionnut. mikä järki siinä on?
[/quote]
Mä saippuoin yläkropan, kainalot, nivuset ja persvaon. Jotain pohkeita nyt en todellakaan jaksa ruveta hinkkaamaan :D
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:26"]
5min suihkussa käyntiä en tajua, eihän siinä ajassa kerkee kun hiukset pestä, no, ehkä kasvot myös.
[/quote]
Hyvin ehtii. Mä en tajua niitä, jotka kuppaavat ja kuluttavat vettä siellä puoli tuntia. Mahtavat olla paskasia ihmisiä.
[/quote]
Sulla on varmaan tosi ohuet hiukset. Mun hiuksissa kestää tovi, että ne saa edes märiksi, jotta voi aloittaa pesun. Usein joudun skippaamaan hoitoaineen, koska on kiire töihin. Sen huuhtelussa menee aikansa.
[/quote]
Sulla on joko paska suihku tai sitten vaan seisot suikun alla ja odotat että ne kastuu? Tai molemmat?
Itsellä paksu tukka ja kastelen sen niin että hieron hiuksia ja nostelen niitä.
Sitten shampoo, hieron ensin päänahkaan, siis hiusten päälle ja huuhtelen. Sitten toistan käsittelyn koko päähän jolloin shampoo levittyy helpommin. Sitten suihkusaippuaa koko kroppaan ja huuhtelu. Hoitoaine latvoihin ja pituuksiin. Siinä aineen vaikuttaessa sheivaan kainalot ja sitten huuhtelen hoitoaineen. Pidän päätä taaksepäin kallistettuna ja käsillä huljuttelen samalla hiuksia.
Tähän kaikkeen menee se viitisen minuuttia!
10 minuutissa ehdin sheivata myös sääret ja bikinialueet sekä käyttää syväpuhdistavaa shampoota.
[/quote]
Samoin minäkin hieron ja nostelen hiuksia, mutta ei ne heti kastu. Vika voi tosiaan olla suihkussakin. Mutta missä muka nykyään on kunnon suihku? Tietääkseni kaikkialla on "vedensäästö"suihkut.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:52"]
[/quote]
[/quote]
haha, märälle koiralle :D tietääkseni en. tosin ehkä sitä turtuu omaan hajuunsa? mulla ei vaan vaikka käsivarret hikoa sillä tavalla, etteikö hiki lähtisi pelkällä vedelläkin. sääristä nyt puhumattakaan. ne kuivuisivat koppuroiksi jos alkaisin suihkugeelillä niitä hinkkaamaan.
[/quote]
Mä olen miettinyt ihan samaa! Et miks oikeesti jotkut saippuoi koko kropan, ihan kuin jotkut polvet, sääret, kyljet tai käsivarret likaantuis niin paljoa etteikö vesipesu riittäis. Mä olen aina saippuoinut vaan kainalot ja varpaat kun en muualta hikoa hirveästi. Ehkä sitten ymmärtäisin koko vartalon saippuoimisen jos tekis jotain todella likaista työtä, jossa vaikka pöllyäis jotain ilmassa ja tarttus iholle. Mut toisaalta, kyllähän jotkut suojaavat työvaatteet ois oltava. En tiiä, musta tuo vaikuttaa vaan turhalta ihon pesemiseltä ja kuivattamiselta. Saippuaakin menis varmaan litratolkulla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:14"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:38"]
[/quote]
Mä saippuoin yläkropan, kainalot, nivuset ja persvaon. Jotain pohkeita nyt en todellakaan jaksa ruveta hinkkaamaan :D
[/quote]
Ei varmaan tee hyvää alapään iholle tuollanen?
Minun mies ei osaa pestä käsiä jos se käy paskalla, joudun seisomaan oven vieressä ja vahdin että se pesee myös kädet :D
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:52"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:38"] saippuoitteko te koko kropan ollessanne suihkussa? mä saippuoin lähinnä kainalot ja muutenkin yläkroppaa (rintojen alta yms.) mutta en näe mitään järkeä saippuoida koko kroppaa ellen ole aivan erityisesti hionnut. mikä järki siinä on? [/quote] Tietenkin saippuoin. Sä mahdat haista ihan märälle koiralle. [/quote] haha, märälle koiralle :D tietääkseni en. tosin ehkä sitä turtuu omaan hajuunsa? mulla ei vaan vaikka käsivarret hikoa sillä tavalla, etteikö hiki lähtisi pelkällä vedelläkin. sääristä nyt puhumattakaan. ne kuivuisivat koppuroiksi jos alkaisin suihkugeelillä niitä hinkkaamaan. [/quote] Mä olen miettinyt ihan samaa! Et miks oikeesti jotkut saippuoi koko kropan, ihan kuin jotkut polvet, sääret, kyljet tai käsivarret likaantuis niin paljoa etteikö vesipesu riittäis. Mä olen aina saippuoinut vaan kainalot ja varpaat kun en muualta hikoa hirveästi. Ehkä sitten ymmärtäisin koko vartalon saippuoimisen jos tekis jotain todella likaista työtä, jossa vaikka pöllyäis jotain ilmassa ja tarttus iholle. Mut toisaalta, kyllähän jotkut suojaavat työvaatteet ois oltava. En tiiä, musta tuo vaikuttaa vaan turhalta ihon pesemiseltä ja kuivattamiselta. Saippuaakin menis varmaan litratolkulla.
[/quote]
No kyllä ne sun jalkaterät ja sääret ja käsivarretkin likaantuu ainakin näin kesällä kun vaatteet ei peitä niitä. Kävelepä vaikka sandaalit jalassa koko päivä, niin jalat on ihan tummat siitä pölystä mitä pöllyää tieltä kaupungissakin. Sitä kertyy iholle jo puolessa tunnissa. Ja käsivarsilla kannat kaupassa likaista ostoskoria ja omaa laukkuasi ja koskettelet joka paikaan yms.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:52"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:38"] saippuoitteko te koko kropan ollessanne suihkussa? mä saippuoin lähinnä kainalot ja muutenkin yläkroppaa (rintojen alta yms.) mutta en näe mitään järkeä saippuoida koko kroppaa ellen ole aivan erityisesti hionnut. mikä järki siinä on? [/quote] Tietenkin saippuoin. Sä mahdat haista ihan märälle koiralle. [/quote] haha, märälle koiralle :D tietääkseni en. tosin ehkä sitä turtuu omaan hajuunsa? mulla ei vaan vaikka käsivarret hikoa sillä tavalla, etteikö hiki lähtisi pelkällä vedelläkin. sääristä nyt puhumattakaan. ne kuivuisivat koppuroiksi jos alkaisin suihkugeelillä niitä hinkkaamaan. [/quote] Mä olen miettinyt ihan samaa! Et miks oikeesti jotkut saippuoi koko kropan, ihan kuin jotkut polvet, sääret, kyljet tai käsivarret likaantuis niin paljoa etteikö vesipesu riittäis. Mä olen aina saippuoinut vaan kainalot ja varpaat kun en muualta hikoa hirveästi. Ehkä sitten ymmärtäisin koko vartalon saippuoimisen jos tekis jotain todella likaista työtä, jossa vaikka pöllyäis jotain ilmassa ja tarttus iholle. Mut toisaalta, kyllähän jotkut suojaavat työvaatteet ois oltava. En tiiä, musta tuo vaikuttaa vaan turhalta ihon pesemiseltä ja kuivattamiselta. Saippuaakin menis varmaan litratolkulla.
[/quote]
No kyllä ne sun jalkaterät ja sääret ja käsivarretkin likaantuu ainakin näin kesällä kun vaatteet ei peitä niitä. Kävelepä vaikka sandaalit jalassa koko päivä, niin jalat on ihan tummat siitä pölystä mitä pöllyää tieltä kaupungissakin. Sitä kertyy iholle jo puolessa tunnissa. Ja käsivarsilla kannat kaupassa likaista ostoskoria ja omaa laukkuasi ja koskettelet joka paikaan yms.
[/quote]
Mulla lähtee ne kyllä pois ihan sillä saippuavedellä mikä valuu kroppaa pitkin. Käsillä saatan liipata vedet pois sääristä.
Ja miksi ihmeessä kantaisin laukkua kyynärvarressa? mun ostoskasseissa on ihan sangat. Pesen kädet ulkoa tultuani enkä jätä niitä suihkun.pestäväksi....
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:21"]
[/quote]
[/quote]
Niinpä, ja ihmisen iho erittää talia ja työntää kuonaineita ulos koko ajan. Ei siellä suihkussa pelkän hien takia käydä. Tali tuskin lähtee pelkällä vedellä, koska se on rasvaa. Itse käyn mieluummin kunnon pesunesteisessä (ei saippuaisessa) suihkussa joka toinen päivä, kuin kastelen itseni pikaisesti päivittäin. Johan siinä pyyhe likaantuu yhden käyttökerran jälkeen, kun sillä kuivaa rasvaista ihoa. Nyt kesäisin käyn kyllä lähes joka päivä suihkussa kun tulee liikuttua ja sitä myötä hikoiltua, ja tosiaan vaatteet ei peitä kroppaa samoin kuin talvella.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:14"]
[/quote]
[/quote] Entäs jalat? Minä aina istahdan suihkun loppupuolella vielä lattialle pesemään jalkapohjat ja varpaanvälit. Menee ehkä minuutti. Mulla ei ainakaan riitä pelkkä veden valuminen jaloille.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:26"] 5min suihkussa käyntiä en tajua, eihän siinä ajassa kerkee kun hiukset pestä, no, ehkä kasvot myös. [/quote] Hyvin ehtii. Mä en tajua niitä, jotka kuppaavat ja kuluttavat vettä siellä puoli tuntia. Mahtavat olla paskasia ihmisiä. [/quote] Sulla on varmaan tosi ohuet hiukset. Mun hiuksissa kestää tovi, että ne saa edes märiksi, jotta voi aloittaa pesun. Usein joudun skippaamaan hoitoaineen, koska on kiire töihin. Sen huuhtelussa menee aikansa. [/quote] Sulla on joko paska suihku tai sitten vaan seisot suikun alla ja odotat että ne kastuu? Tai molemmat? Itsellä paksu tukka ja kastelen sen niin että hieron hiuksia ja nostelen niitä. Sitten shampoo, hieron ensin päänahkaan, siis hiusten päälle ja huuhtelen. Sitten toistan käsittelyn koko päähän jolloin shampoo levittyy helpommin. Sitten suihkusaippuaa koko kroppaan ja huuhtelu. Hoitoaine latvoihin ja pituuksiin. Siinä aineen vaikuttaessa sheivaan kainalot ja sitten huuhtelen hoitoaineen. Pidän päätä taaksepäin kallistettuna ja käsillä huljuttelen samalla hiuksia. Tähän kaikkeen menee se viitisen minuuttia! 10 minuutissa ehdin sheivata myös sääret ja bikinialueet sekä käyttää syväpuhdistavaa shampoota.
[/quote]
Kävin kokeilemassa tuota. Ei todellakaan riittänyt viisi minuuttia, saati sitten kymmenen.
Mä vedän koko kropan sudilla ja suihkugeelillä kaksi kertaa päivässä. Alapäätä en sudilla hinkkaa. Kerran päivässä pesen hiukset. Tykään vain seisoa lämpimän veden virratessa. Vaikka sen puolituntia. Tosin nykyisin ei ole oikein aikaa siihen. Mutta se on ainoa paikka, mihin koira ei seuraa. saapi olla ihan rauhassa :D
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 02:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:26"] 5min suihkussa käyntiä en tajua, eihän siinä ajassa kerkee kun hiukset pestä, no, ehkä kasvot myös. [/quote] Hyvin ehtii. Mä en tajua niitä, jotka kuppaavat ja kuluttavat vettä siellä puoli tuntia. Mahtavat olla paskasia ihmisiä. [/quote] Sulla on varmaan tosi ohuet hiukset. Mun hiuksissa kestää tovi, että ne saa edes märiksi, jotta voi aloittaa pesun. Usein joudun skippaamaan hoitoaineen, koska on kiire töihin. Sen huuhtelussa menee aikansa. [/quote] Sulla on joko paska suihku tai sitten vaan seisot suikun alla ja odotat että ne kastuu? Tai molemmat? Itsellä paksu tukka ja kastelen sen niin että hieron hiuksia ja nostelen niitä. Sitten shampoo, hieron ensin päänahkaan, siis hiusten päälle ja huuhtelen. Sitten toistan käsittelyn koko päähän jolloin shampoo levittyy helpommin. Sitten suihkusaippuaa koko kroppaan ja huuhtelu. Hoitoaine latvoihin ja pituuksiin. Siinä aineen vaikuttaessa sheivaan kainalot ja sitten huuhtelen hoitoaineen. Pidän päätä taaksepäin kallistettuna ja käsillä huljuttelen samalla hiuksia. Tähän kaikkeen menee se viitisen minuuttia! 10 minuutissa ehdin sheivata myös sääret ja bikinialueet sekä käyttää syväpuhdistavaa shampoota.
[/quote]
Kävin kokeilemassa tuota. Ei todellakaan riittänyt viisi minuuttia, saati sitten kymmenen.
[/quote]
Tosi monilla on ajantaju ihan vintturallaan. Siksi en pysty ottamaan tosissaan näitä 5 minuutin suihkuttelijoita. Jos kyseessä on lyhythiuksinen mies, joka ei käytä hoitoainetta, niin varmaan ehtii. Sen sijaan pitkähiuksinen nainen, joka pesee hiukset kahdesti, käyttää hoitoainetta, saippuoi koko vartalon ja sheivaa? Älkää naurattako! Nämä tyypit varmaan neuloo lapasetkin kymmenessä minuutissa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 03:05"]
Mä vedän koko kropan sudilla ja suihkugeelillä kaksi kertaa päivässä. Alapäätä en sudilla hinkkaa. Kerran päivässä pesen hiukset. Tykään vain seisoa lämpimän veden virratessa. Vaikka sen puolituntia. Tosin nykyisin ei ole oikein aikaa siihen. Mutta se on ainoa paikka, mihin koira ei seuraa. saapi olla ihan rauhassa :D
[/quote]
Millä ihmeen sudilla?? Suihkugeelillä kaks kertaa päivässä? o_O Mun iho kuivuis ja kutisis sikana (kuivumisen takia)! Mulla kyllä kestää suihkussa pitkään mutta käytän ph-neutraalia pesunestettä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 03:22"]
[/quote]
Millä ihmeen sudilla?? Suihkugeelillä kaks kertaa päivässä? o_O Mun iho kuivuis ja kutisis sikana (kuivumisen takia)! Mulla kyllä kestää suihkussa pitkään mutta käytän ph-neutraalia pesunestettä.
[/quote]
Rasvaan itseni kokonaan jokaisen suihkun jälkeen. Mun ainut iloni, suihku. Siitä en luovu. Ei ku joo, mun täytyy käydä suihkussa myös sen takia, että mulla ei veri aina kierrä, ja oon syväjäädytetty. Käyn välillä pelkästään lämmittelemässä suihkussa. Ja se hyväntuoksuinen geeli tekee luksusta siitä suihkuttelusta.
Tämän vuoksi en ehdi käydä suihkussa 5 enkä 10 minuutissa:
- Paksun tukan kastelu. Sitten suihku kiinni.
- Shampoopesu.
- Yleensä toinen shampoopesu, paitsi jos olen pessyt tukan edellisenä päivänä. Ja tätä "tuplashampoota"han suositellaan kaikille, varsinkin jos käyttää muotoilutuotteita, jotta tukka&päänahka puhdistuvat kunnolla. Itse en käytä, mutta rasvaisuuden takia yleensä 2 kertaa. Tässä vaiheessa hieron päänahkaa joka puolelta A. Jotta se puhdistuisi kunnolla, B. Koska se on rentouttavaa ja mukavaa.
- Kun shampoo on päässä, naaman pesu. Mahdollinen käynti peilin edessä finnit puristelemassa, ennen naamanpesuaineen levitystä tietysti.
- Huuhtelu. Suihku kiinni.
- Hoitoaineen levitys hiuksiin.
- Hoitoaineen vaikutusaikana kainaloiden, alapään ja jalkojen saippuointi. En yleensä saippuoi antaumuksella käsiä, keskivartaloa enkä jalkoja (reidet&sääret), ohimennen lähinnä pyyhkäisen. Alapäätä (etu&taka) hinkkaan eniten jotta se puhdistuu kunnolla. Neutraali pesuneste käytössä, joten kuivuminen ei ole ongelma.
- Huuhtelu. Hoitoaine pitää huuhdella kunnolla pois (tämäkin oli niissä suihkuohjeissa/suosituksissa), se ei ihan 5 sekunnissa tapahdu.
- Näiden lisäksi joskus naaman kuorinta (2. shampoopesun tai hoitoaineen jälkeen) ja sheivaus (kaiken jälkeen).
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 03:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 03:22"]
[/quote]
[/quote]
Rasvaan itseni kokonaan jokaisen suihkun jälkeen. Mun ainut iloni, suihku. Siitä en luovu. Ei ku joo, mun täytyy käydä suihkussa myös sen takia, että mulla ei veri aina kierrä, ja oon syväjäädytetty. Käyn välillä pelkästään lämmittelemässä suihkussa. Ja se hyväntuoksuinen geeli tekee luksusta siitä suihkuttelusta.
[/quote]
Ymmärrän. Mulla on vähän ikävä niitä tuoksusaippuoita, mutta kun ne kuivattaa mun ihoa törkeesti, varsinkin alapäätä. Joskus esim. kylässä käytän kyllä niitä, mutta jatkuvasti ei pysty. Toki välillä pitää rasvata (esim. sääret sheivauksen jälkeen ehdottomasti, ja talvella), mutta mieluummin paremmin voiva iho, kuin että kuivatan sitä kutisevaksi ihanan tuoksuisilla saippuoilla ja sitten rasvaan. :D
Mutta kerro toki mikä ihme se suti on??
Mä kyllä selviän sueltä suihkusta viidessä minuutissa, kun en pese hiuksia, eikä mulla mene 10 minuuttia hiusten tuplapesun kanssa. Mulla on paksut, pitkät luonnonkiharat hiukset. Kun pesen tukan ensin kastellaan tukka ja mun suihkusta tulee vettä. Sitten pesyään tukka shampoolla, kahdesti jos on tarve. Tunnen sen hiuksistani. Huuhdotaan ja hoitoaine päähän, välillä tämä vaihe ohitetaan, saatan laittaa hiuksiin myös jätettävää hoitoainetta.
Sitten peseydyn lumenen kuorivalka suihkugeelillä - tarvitse erikseen kuorinta . Huuhdotaan hiukset ja kroppa. Valmis. Jos ajelen sääret, menee muutama minuutti lisää. Arkiaamuisin meitä on monta menossa suihkuun, joten siellä on käytävä vauhdikkaasti. Ja aamutv:stä tiedän kauanko meni. Menen itse ekojen uutisten ja sään jäljeen, herätän esikoisen ja myös hän ehtii pois suihkusta ennen toisia uutisia. Sen jälkeen suihkussa käy vielä 2 poikaa.
[/quote]