Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä persoonallisuustyyppi olet?

Vierailija
14.08.2015 |

Tehkääpä, palstalaiset, tämä testi. 

http://www.16personalities.com/free-personality-test

Itse olen INTP useamman testin mukaan.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:45"]

Ooh, onpa kiintoisaa.

Tässä ketjussa taas hohkaa sellainen "olenpas minä erilainen ja jännittävä" -itsekorostus. Ja siitäkin huolimatta, että jos joku vatipää nyt uskookin näihin tyyppikuvauksiin, niin ei se kyllä kovin korkeasta yksilöllisyydestä kerro, jos mielestään vastaa yhtä 16 arkkityypistä.

Miten te jaksattekin löytää oman hännän noston aihetta tällaisesta pseudopsykologisesta paskasta?

Ketjussa on jo käynyt pokkaamassa Mystikko, Erakko, SuperOhjelmoija, HuippuÄlykäs ja muuten vaan Tosi Outo ja Kummallinen, tsih hih hii...

Ei mulla muuta. Proceed.

[/quote]Tämä aihe tuntuu kiinnostavan enemmän I-tyyppejä, E:t eivät taida olla kiinnostuneita niin paljon ja siksi keskustelusta muodostuu kuvailemasi kaltainen, olet kyllä jonkun verran hajulla :) Minäkin olen moneen kertaan testattu introvertti, joka sai nyt kyllä hieman toisenlaisen tuloksen, tämä oli selvästi erilainen testi kuin aiemmat, joihin olen työn puolesta osallistunut. 

Vierailija
62/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP-A, sovittelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:39"]   Tuo on ehkä se epälogiikka, johon useimmat kaatuvat. Ymmärrän kuitenkin, mitä tarkoitat. Suvaitsen kaikkia mielipiteitä, mutta tarpeeni haastaa muita ei johdu mistään "oikeamielisyydestä" tai "voitosta". Useimmat luovuttavat älylliset haasteet heti, kun huomaavat oman epälogiikkansa ja syyttävät minua omista ajatuksistaan. Nautin älyllisestä haasteesta ja väittelystä sen itsensä takia, en voiton. Useimmat eivät vain omaa valmiuksia puolustaa omia ajatuksiaan. Tämä on siis vain minun kokemukseni. [/quote]Nimenomaan. Minä taas en näe mitään arvoa jollain jankuttamisella. Hyvin harvoin kyse on mistään oikeasti merkityksellisestä, joten mieluummin annankin periksi, ei minua kiinnosta niin paljon. Yleensä yksi kerta riittää mielipiteen tai käsitkysen esilletuomiseen, toisto ei tee siitä merkityksellisempää, eikä minua vaivaa huono kuulokaan. [/quote] Eli olet vain selkärangaton? Ja tyhmä. On typerää olla muuttamatta mielipidettään jos joku sinulle järkevästi ja loogisesti perustelee olevansa oikeassa. Miksi pitää vääristä mielipiteistä kiinni? Koska ei "kiinnosta"? Ihmiset joita ei kiinnosta juuri mikään ovat kuin eläimiä, eletään vaan vaistojen ja tunteiden varassa. Sellaisten ei pitäisi antaa äänestää, koska tekevät sen naaman ym. Mukaan eikä loogisesti. Esim. Olisit mieltä että maapallo on litteä, etkä usko todisteita. Silloin olet idiootti/mielisairas, uskovaisethan on hyvä esimerkki tästä. Ovat väärässä ja elää mielikuvitusmaailmassa = ovat mielisairaita, eivätkä täten voi ymmärtää olevansa väärässä.

[/quote]Oho, no ihan sama ;)

Vierailija
64/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:20"]

En tiedä, millainen on halusi haastaa muita ihmisiä. Meillä saattaa olla siinäkin ero. Itse haastan kaikki (älylliset ja ajattelevat) tuttavani. Koen tarvetta haastaa kaikkia. Useimmat, eli ne jotka eivät pysty vastaamaan haasteisiin, ottavat haasteeni henkilökohtaisina loukkauksina ja solvauksina. Mielestäni keskustelu ei ole ajatteleva, jos ketään ei haasteta. 

[/quote]

Juuri tällaiset ihmiset ovat niitä, jotka haluan sulkea ystäväpiirini ulkopuolelle. Vapaa-ajanvietto tuollaisen jänkkääjän ja ilmapiirin tuhoajan kanssa on todella rasittavaa. Ymmärrän, että sinä saat siitä virtaa ja jotakin muuta (ehkä vallantunnetta, onnistumiseniloa tms.), mutta se pilaa tehokkaasti muun ryhmän fiiliksen.

Työssä sitten joudun näitten haastajien kanssa tekemään töitä. Palavereissa ja kehittämisprojekteissa näistä on hyötyä sikäli, että mikään testaamaton ei mene läpi ja he näkevät heti ennakkoon kaikki virheet. Jos sitä osaa hyödyntää, niin hyvä. Mutta joskus voisit(te) olla myös hiljaa ja antaa ihmisten luoda innoissaan uutta. Kaikkea ei kannata heti torpata, sillä keskeneräisestä ajattelusta voi tulla jotakin todella mahtavaa innovaatiota, jos se osataan hyödyntää. Rikastava vuorovaikutus saisi Suomen talouden lentoon. Ei se kyyninen kritisointi ja valitusvirren veisaaminen.

Vierailija
65/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:39"]   Tuo on ehkä se epälogiikka, johon useimmat kaatuvat. Ymmärrän kuitenkin, mitä tarkoitat. Suvaitsen kaikkia mielipiteitä, mutta tarpeeni haastaa muita ei johdu mistään "oikeamielisyydestä" tai "voitosta". Useimmat luovuttavat älylliset haasteet heti, kun huomaavat oman epälogiikkansa ja syyttävät minua omista ajatuksistaan. Nautin älyllisestä haasteesta ja väittelystä sen itsensä takia, en voiton. Useimmat eivät vain omaa valmiuksia puolustaa omia ajatuksiaan. Tämä on siis vain minun kokemukseni. [/quote]Nimenomaan. Minä taas en näe mitään arvoa jollain jankuttamisella. Hyvin harvoin kyse on mistään oikeasti merkityksellisestä, joten mieluummin annankin periksi, ei minua kiinnosta niin paljon. Yleensä yksi kerta riittää mielipiteen tai käsitkysen esilletuomiseen, toisto ei tee siitä merkityksellisempää, eikä minua vaivaa huono kuulokaan. [/quote] Eli olet vain selkärangaton? Ja tyhmä. On typerää olla muuttamatta mielipidettään jos joku sinulle järkevästi ja loogisesti perustelee olevansa oikeassa. Miksi pitää vääristä mielipiteistä kiinni? Koska ei "kiinnosta"? Ihmiset joita ei kiinnosta juuri mikään ovat kuin eläimiä, eletään vaan vaistojen ja tunteiden varassa. Sellaisten ei pitäisi antaa äänestää, koska tekevät sen naaman ym. Mukaan eikä loogisesti. Esim. Olisit mieltä että maapallo on litteä, etkä usko todisteita. Silloin olet idiootti/mielisairas, uskovaisethan on hyvä esimerkki tästä. Ovat väärässä ja elää mielikuvitusmaailmassa = ovat mielisairaita, eivätkä täten voi ymmärtää olevansa väärässä.

[/quote]Tämä onkin yleensä lopputulos, kun sinun kaltaisesi kanssa koittaa keskustella. Yleensä en viitsi tuhlata aikaani.

Vierailija
66/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet vain selkärangaton? Ja tyhmä. On typerää olla muuttamatta mielipidettään jos joku sinulle järkevästi ja loogisesti perustelee olevansa oikeassa. Miksi pitää vääristä mielipiteistä kiinni? Koska ei "kiinnosta"? Ihmiset joita ei kiinnosta juuri mikään ovat kuin eläimiä, eletään vaan vaistojen ja tunteiden varassa. Sellaisten ei pitäisi antaa äänestää, koska tekevät sen naaman ym. Mukaan eikä loogisesti. Esim. Olisit mieltä että maapallo on litteä, etkä usko todisteita. Silloin olet idiootti/mielisairas, uskovaisethan on hyvä esimerkki tästä. Ovat väärässä ja elää mielikuvitusmaailmassa = ovat mielisairaita, eivätkä täten voi ymmärtää olevansa väärässä.

[/quote]

Aika usein on niin, että vaikka sinä tai kaltaisesi luulette aukottomasti perustelleenne olevansa oikeassa, niin omista ajattelun lähtökohdista ja kokemuksista lähtien näin ei ole. Esim. mainitset nämä uskonasiat. Toiset uskovat hengellisen todellisuuden olemassaoloon, ja se on sellainen ajattelun lähtökohta, josta katsoen monet asiat joita pelkästään materian maailmaan keskittyvä maailmankuva pitää järjettöminä. Ja mikään määrä inttämistä tämän 3-ulotteisen aineen maailman lähtökohdista ei asiaa muuta, koska toinen ajattelee vaan, että niin, et sinä voi kumota ihan toista ulottuvuutta tämän toisen laeilla ja säännöillä. Itse en edes ole uskovainen vaan agnostikko, mutta pystyn ymmärtämään ja jopa hyväksymään ajattelun lähtökohtana jumaluuden tai hengellisen todellisuuden olemassaolon, vaikken itse pidäkään sitä oman ajatteluni lähtökohtana. Voin jopa keskustella uskovaisen kanssa ikään kuin hänen lähtökohtansa olisivat totta, ilman mitään halveksuntaa tai ajattleua että hän on väärässä ja minä oikeassa.

Aika isoja ryhmiä ihmisiä olet nyt ap laittamassa mielisairaiksi, jos kaikki uskonnollisen näkemyksen omaavatkin ovat sitä porukkaa. Samoin kuin minun kaltaiseni intuitiiviset ihmiset. Että oikein äänioikeus pois, huh huh. Taitaisi olla sinun kaltaistesi luoma yhteiskunta paljon kovempi arvoiltaan ja kylmempi, enemmän pahaa oloa ihmisille aiheuttava, kuin halveksimiesi tunteellisten ja empaattien ihmsiten luoma.

Vierailija
67/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:58"]

En tiedä, millainen on halusi haastaa muita ihmisiä. Meillä saattaa olla siinäkin ero. Itse haastan kaikki (älylliset ja ajattelevat) tuttavani. Koen tarvetta haastaa kaikkia. Useimmat, eli ne jotka eivät pysty vastaamaan haasteisiin, ottavat haasteeni henkilökohtaisina loukkauksina ja solvauksina. Mielestäni keskustelu ei ole ajatteleva, jos ketään ei haasteta. 

[/quote]

Juuri tällaiset ihmiset ovat niitä, jotka haluan sulkea ystäväpiirini ulkopuolelle. Vapaa-ajanvietto tuollaisen jänkkääjän ja ilmapiirin tuhoajan kanssa on todella rasittavaa. Ymmärrän, että sinä saat siitä virtaa ja jotakin muuta (ehkä vallantunnetta, onnistumiseniloa tms.), mutta se pilaa tehokkaasti muun ryhmän fiiliksen.

Työssä sitten joudun näitten haastajien kanssa tekemään töitä. Palavereissa ja kehittämisprojekteissa näistä on hyötyä sikäli, että mikään testaamaton ei mene läpi ja he näkevät heti ennakkoon kaikki virheet. Jos sitä osaa hyödyntää, niin hyvä. Mutta joskus voisit(te) olla myös hiljaa ja antaa ihmisten luoda innoissaan uutta. Kaikkea ei kannata heti torpata, sillä keskeneräisestä ajattelusta voi tulla jotakin todella mahtavaa innovaatiota, jos se osataan hyödyntää. Rikastava vuorovaikutus saisi Suomen talouden lentoon. Ei se kyyninen kritisointi ja valitusvirren veisaaminen.

[/quote]

En kritisoi tai kyseenalaista sen takia, että olisin muita parempi. Huomaan vain epälogiikkaa toisten ajatuksissa ja koen moraalista vastuuta korjata se. Huomasin, että pidät meitä (INTP) valittajani mutta valitit tästä itsekin. Mielestäni tässä on suuri älyllinen epärehellisyys. Mielestäni et ole täysin objektiivinen lausuntosi kanssa.

Esität kolikon molempia puolia: INTP on rasittava kaveri, mutta hyödyllinen kehitysprojekteissa. Katsot asiaa siltä kannalta, että et halua kaveriksi "rasittavaa jankkaajaa" mutta kehityskeskusteluihin voit heitä ottaa. Asian olisi voinut esittää objektiivisesti.

Vierailija
68/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut introvertit, kun meitä on nyt useampi linjoilla, provosoidutteko helposti? Minä en ja se ilmeisesti ärsyttää monia toisen persoonallisuustyypin ihmisiä. Tai kyllä minä saatan provosoituakin, mutten päästä sitä irti, sanon vaan, että ihan sama, ok. 

Vierailija
69/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:01"]

Eli olet vain selkärangaton? Ja tyhmä. On typerää olla muuttamatta mielipidettään jos joku sinulle järkevästi ja loogisesti perustelee olevansa oikeassa. Miksi pitää vääristä mielipiteistä kiinni? Koska ei "kiinnosta"? Ihmiset joita ei kiinnosta juuri mikään ovat kuin eläimiä, eletään vaan vaistojen ja tunteiden varassa. Sellaisten ei pitäisi antaa äänestää, koska tekevät sen naaman ym. Mukaan eikä loogisesti. Esim. Olisit mieltä että maapallo on litteä, etkä usko todisteita. Silloin olet idiootti/mielisairas, uskovaisethan on hyvä esimerkki tästä. Ovat väärässä ja elää mielikuvitusmaailmassa = ovat mielisairaita, eivätkä täten voi ymmärtää olevansa väärässä.

[/quote]

Aika usein on niin, että vaikka sinä tai kaltaisesi luulette aukottomasti perustelleenne olevansa oikeassa, niin omista ajattelun lähtökohdista ja kokemuksista lähtien näin ei ole. Esim. mainitset nämä uskonasiat. Toiset uskovat hengellisen todellisuuden olemassaoloon, ja se on sellainen ajattelun lähtökohta, josta katsoen monet asiat joita pelkästään materian maailmaan keskittyvä maailmankuva pitää järjettöminä. Ja mikään määrä inttämistä tämän 3-ulotteisen aineen maailman lähtökohdista ei asiaa muuta, koska toinen ajattelee vaan, että niin, et sinä voi kumota ihan toista ulottuvuutta tämän toisen laeilla ja säännöillä. Itse en edes ole uskovainen vaan agnostikko, mutta pystyn ymmärtämään ja jopa hyväksymään ajattelun lähtökohtana jumaluuden tai hengellisen todellisuuden olemassaolon, vaikken itse pidäkään sitä oman ajatteluni lähtökohtana. Voin jopa keskustella uskovaisen kanssa ikään kuin hänen lähtökohtansa olisivat totta, ilman mitään halveksuntaa tai ajattleua että hän on väärässä ja minä oikeassa.

Aika isoja ryhmiä ihmisiä olet nyt ap laittamassa mielisairaiksi, jos kaikki uskonnollisen näkemyksen omaavatkin ovat sitä porukkaa. Samoin kuin minun kaltaiseni intuitiiviset ihmiset. Että oikein äänioikeus pois, huh huh. Taitaisi olla sinun kaltaistesi luoma yhteiskunta paljon kovempi arvoiltaan ja kylmempi, enemmän pahaa oloa ihmisille aiheuttava, kuin halveksimiesi tunteellisten ja empaattien ihmsiten luoma.

[/quote]

AP: tuo mielisairauskommentti ei ole minun kirjoittama enkä allekirjoita sitä.

Vierailija
70/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISFJ-T (defender)

Vierailija
71/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:06"]

Miten te muut introvertit, kun meitä on nyt useampi linjoilla, provosoidutteko helposti? Minä en ja se ilmeisesti ärsyttää monia toisen persoonallisuustyypin ihmisiä. Tai kyllä minä saatan provosoituakin, mutten päästä sitä irti, sanon vaan, että ihan sama, ok. 

[/quote]

Itse en ole provosoitunut vaan pidin keskustelua mielenkiintoisena. Toisaalta nyt palstalaiset harjoittavat ad homineumia, joten mielenkiintoni älylliseen keskusteluun on kadonnut. -ap

Vierailija
72/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: tuo mielisairauskommentti ei ole minun kirjoittama enkä allekirjoita sitä.

[/quote]No hyvä :) 

43

Vierailija
73/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En, en oikeastaan ollenkaan. Se on hassua, koska olen vielä inFj tyyppinen, ja meitä F (tunne) tyyppejä ajatellaan sellaisiksi että kauheasti ulkoisesti tunteiltasiiin ja provosoiduttaisiin ja ties mitä. Mutta minusta menee kaikenlaiset asiat jotenkin vaan läpi. Enkä juurikaan tunteile "ulospäin" ainakaan niin että muut sitä näkisivät. Esim. tänä aamuna minulta on jouduttu lopettamaan rakas koira. Istun kuitenkin töissä ihan rauhallisena, en itkeskele tai mitään. Surua ja ikävää on minussa sisällä toki mutta en koe mitään tarvetta asettaa sitä maailman pällisteltäväksi ja joutua vastailemaan kysymyksiin, mikä tapahtuisi jos alkaisin täällä esim. itkeskellä. Samoin loukkaukset ja provosoinnit, tunnen sisällä sen mitä niihin vasteena tunnen, mutta se menee nopeasti ohi, enkä reagoi ulkoisesti mitenkään.

Vierailija
74/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni yksi persoonallisuusteorian merkittävä anti on, että se tarjoaa työkalun ihmisten erilaisuuden ymmärtämiseen ja hyväksymiseen. Miettikää nyt vaikka niitä kognitiivisia funktioita ja yrittäkää käsittää, että eri tyypeillä ne ovat erilaiset. Antakaa tilaa erilaisille ajatteluprosesseille.

Alussa kun kiinnostuin MBTI:istä (ja vähän myöhemmin enneagrammista), oli hauskaa lukea osuvia kuvauksia itsestään, mutta koko jutun ydin menee vähän ohi, jos lukaisee imartelevia kuvauksia itsestään vain masturboidakseen omalla erityislaatuisuudellaan. Jos sattuu edustamaan jotain harvinaisempaa ja siten usein ehkä väärinymmärrettyä tyyppiä tuntuu tietysti ihan hyvältä saada tätä kautta jotain validaatiota, mutta minä ainakin haluan - ja koen myös löytäneeni - imartelun sijasta itseymmärrystä ja kykyä ymmärtää myös muita. Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä tai minä eikä tarvitsekaan olla.

Luulen, että useimmiten MBTI:hin törmäävät ihmiset eivät katso niitä pinnallisia luonnekuvauksia syvemmälle. Se on vähän tylsää, kun asiaan liittyy niin paljon muutakin. Enkä oikein jaksa niitä iänikuisia mairittelevia kuvauksia, haluan kohdata myös heikkouteni. Itse asiassa enneagrammi on siinä mielessä MBTI:itä kiinnostavampi, että se keskittyy aika paljon persoonallisuuden pimeämpiin puoliin.

- INFP

Vierailija
75/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:31"]

[/quote]Kuulostat aika rasittavalta, ainakin minun korvaani, sellaiselta, jonka pitää välttämättä saada aina joku tinkaus aikaiseksi. 

[/quote]

Hauskasti ilmaistu ajatuksen poikanen. En käyttäisi kuitenkaan sanaa tinkaus, sillä se luo mielikuvan jankkaamisesta. Itse jankkaan vain, kun toinen osapuoli ei kykene, syystä tai toisesta, ymmärtämään ajatustani. Toisaalta voisin kysyä, onko parempi suhtautua kriittisesti ajatuksiin vai purematta niellä epälogiikkaa.

[/quote]

Monille meistä tärkeämpää on että kaikilla on mukavaa keskustelussa kuin se, että päädytään oikeaan lopputulokseen. Itse esimerkiksi yleensä valitsen olla jankkaamatta, ja jätän keskustelun lopputulemaksi vain, että olemme siis eri mieltä, ja sillä hyvä. Erityisesti uskontoon ja politiikkaan liittyvät aiheet ovat sellaisia, että ei niissä mihinkään yhteen näkökulmaan päädy vaikka kuinka keskustelisi, joten parempi säästää vaiva ja heti alkuun todeta, että meidän ajattelun lähtökohdat on niin erilaiset, ettei hedelmällistä keskustelua synny, joten parempi lopettaa alkuunsa.

[/quote]

Heh, perhepiirissä on pari Aspergeria ja heille on ominaista tuollainen erittäin asiapitoinen keskustelu, jossa "tosiasiat kiistelevät" ja on täysin sivuseikka, pahoittaako joku mielensä vai ei ;) Minä ja esim. kuopukseni olemme sellaisia, että yleinen ilmapiiri on ykkösasia, ja kaikkinainen väittely tehdään sillä ehdolla, että kaikilla on kivaa. Olen tullut siihen lopputulokseen, etten tiedä, millaisia meidän ihmisten pitäisi olla! Niin, olen itse INFJ. AV:lla on ennenkin kyselty tätä ja silloinkin tosi moni oli INFJ, ehkä se on AV-mamman persoonallisuustyyppi ;)

Vierailija
76/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:12"]

En, en oikeastaan ollenkaan. Se on hassua, koska olen vielä inFj tyyppinen, ja meitä F (tunne) tyyppejä ajatellaan sellaisiksi että kauheasti ulkoisesti tunteiltasiiin ja provosoiduttaisiin ja ties mitä. Mutta minusta menee kaikenlaiset asiat jotenkin vaan läpi. Enkä juurikaan tunteile "ulospäin" ainakaan niin että muut sitä näkisivät. Esim. tänä aamuna minulta on jouduttu lopettamaan rakas koira. Istun kuitenkin töissä ihan rauhallisena, en itkeskele tai mitään. Surua ja ikävää on minussa sisällä toki mutta en koe mitään tarvetta asettaa sitä maailman pällisteltäväksi ja joutua vastailemaan kysymyksiin, mikä tapahtuisi jos alkaisin täällä esim. itkeskellä. Samoin loukkaukset ja provosoinnit, tunnen sisällä sen mitä niihin vasteena tunnen, mutta se menee nopeasti ohi, enkä reagoi ulkoisesti mitenkään.

[/quote] Minulla on sellainen työ, jossa välillä tulee suoraa ja toisinaan epäasiallista palautettakin sellaista väylää pitkin, joka ei ole siihen sopiva. Jotkut työkaverit tulistuu heti nollasta sataan samassa tilanteessa, minä en. Joskus mietin, että pitäisikö minun ottaa enemmän itseeni. Ei tietenkään niin, että alkaa huutaa takaisin, muttei antaisi aina mennä kuin hanhen selästä. Otan sen informaation sieltä ja jätän epäasiallisuudet sivuun, sanon vain, että kiitos tiedosta. Se ärsyttää monia ja kysyvät, etteikö mikään vaikuta sinuun. Kyllä vaikuttaa, muttei samoin kuin heihin. Sanovat, että miten annat kohdella itseäsi noin. En tunne, että minun pitäisi puolustautua asiattomuuksia vastaan muutenkuin noin kuin teen. Ja jos asiasta sanotaan, niin siitähän on syytäkin ottaa opikseen.

61 ISFP

Vierailija
77/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ

Vierailija
78/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä todella ISFJ, paitsi tyypin negatiiviset piirteet eivät esiinny minussa niin vahvasti - olen tiedostanut ongelmat, kuten vaikeuden sanoa EI, ansaitun kunnian omista saavutuksista ottamisen vaikeuden ja liiallisenki epäitsekkyyden, ja työstänyt niitä. Etenkin siitä tiesin olevani ISFJ, kun luin heidän olevan introverttiudestaan huolimatta luonnostaan sosiaalisia, mikä on introvertille harvinaista. Olen myös harkitseva, suunnitteleva, pikkutarkka, lojaali ja empaattinen, kaikki ISFJ:lle ominaisia piirteitä.

Vierailija
79/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:29"]

Olen kyllä todella ISFJ, paitsi tyypin negatiiviset piirteet eivät esiinny minussa niin vahvasti - olen tiedostanut ongelmat, kuten vaikeuden sanoa EI, ansaitun kunnian omista saavutuksista ottamisen vaikeuden ja liiallisenki epäitsekkyyden, ja työstänyt niitä. Etenkin siitä tiesin olevani ISFJ, kun luin heidän olevan introverttiudestaan huolimatta luonnostaan sosiaalisia, mikä on introvertille harvinaista. Olen myös harkitseva, suunnitteleva, pikkutarkka, lojaali ja empaattinen, kaikki ISFJ:lle ominaisia piirteitä.

[/quote]Minusta omassa kuvauksessani kaikki ne positiiviset piirteet tuntuivat vähän liioittelulta, mutta negatiiviset kyllä osui kohdalleen. :D 

ISFP

Vierailija
80/95 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista negatiivisista piirteistä. Niitä tosiaan liittyy joka tyyppiin. Omani on INFJ ja minulla on vahvana tyypille ominaiset elämään vaikuttavat ongelmat kuten oman tahdon heikkous siinä mielessä että kyvyttömyys tietää mitä haluaa (esim. ammatinvalinta meni käytännössä arpomalla koska en yhtään tiennyt mitä haluaisin) sekä äärimmäinen epäkäytännöllisyys, minä joudun pakottamalla pakottamaan itseni esim. työn tekemiseen ja arkiaskareihin, kun oikeasti haluaisin vain lillua fantasiamaailmassani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä