Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä on kamala tuo lääkärikäynnin Kela-korvauksen leikkaus

Vierailija
14.08.2015 |

100 euron käynnistä saa 16 euroa kelasta ja jatkossa 6 euroa.

Kyllä ajaa konkurssiin kertakaikkiaan kun kerran viidessä vuodessa käy lääkärissä.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:28"]

Monet ihmiset menevät pienenkin vaivan takia suoraan erikoislääkärille kun asian voisi yleislääkärille hoitaa. Ja kela maksaa..

[/quote]

Saako esimerkkejä näistä ns. pikkuvaivoista?

Vierailija
82/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset menevät pienenkin vaivan takia suoraan erikoislääkärille kun asian voisi yleislääkärille hoitaa. Ja kela maksaa..

[/quote]

Näin työterveydessä kun piikki on auki. Samat vaivat hoidettaisi terveyskeskuksessa terveydenhoitajan vastaanotolla, mutta työterveydessä suoraan erikoislääkärille. Ajan saa yleensä samalle päivälle, viimeistään huomiselle. Kymmenen minuutin käynti ja hinta reippaasti toista sataa euroa, josta Kela maksaa ison osan ja työnantaja loput. Ei mitään omavastuuta potilalle niinkuin terveyskeskuksessa.

Suomi on veroparatiisiyhtiöiden unelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:30"]

[/quote]

[/quote]

Olet aivastanut aamulla ja sinulla on kuumetta 37.2 astetta.

Vierailija
84/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:30"]

[/quote]

[/quote]

Olet aivastanut aamulla ja sinulla on kuumetta 37.2 astetta.

[/quote]

Tai jos sormi on pikkuisen murtunut. Tai jos mahaan koskee. Tai jos perseeseen koskee. Tai jos tuntuu kurkussa oudolta. Kyllähän näitä saatanan syitä löytyy. Terveelliset elämäntavat niin kuolette saappaat jalassa.

Vierailija
85/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:41"]

Kannattaa elää terveellisesti, niin eitarvitse mennä lääkärille. Viinat, rasva, sokerit ja suolat pois. Kyllä se on ihan oma vika jos sairaalassa pitää ravata. Tapaturmat sattuu yleensä kun haaveillaan liikaa pilluista ja kulleista väärässä paikassa ja  väärällä hetkellä.

[/quote]

Onko minun vikani, että olen saanut hoitovirheen seurauksena vaikean osteoporoosin ja nyt täytyy rampata lääkärissä kymmenien murtumien takia? En juo, syön terveellisesti, liikun kun voin (tällä hetkellä kamalien kipujen vuoksi erittäin vaikeaa) jne.

[/quote]

Miksi alunperin jouduit hoitoon?

[/quote]

En halua puhua asiasta tarkemmin, mutta synnynnäinen sairaus. 

[/quote]Ei hoitovirhe voi aiheuttaa osteoporoosia

Vierailija
86/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:23"]

Aloitin terveelliset elämäntavat. Terveellistä ruokaa, ei alkoholia ja tupakkaa. Liikuntaa muutaman kerran viikossa. Tuli vähän naljailua ystäviltä N56

[/quote]

Heitä tuollaiset "ystävät" menemään.

Vierailija
87/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:41"]Kannattaa elää terveellisesti, niin eitarvitse mennä lääkärille. Viinat, rasva, sokerit ja suolat pois. Kyllä se on ihan oma vika jos sairaalassa pitää ravata. Tapaturmat sattuu yleensä kun haaveillaan liikaa pilluista ja kulleista väärässä paikassa ja  väärällä hetkellä. [/quote] Olen osittain samaa mieltä. Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio, riittävä liikunta ja hyvät yöunet. Nuo kun muistaa hoitaa kunnolla niin kyllä vähenee lääkärikäynnit. Hyvä peruskunto ja riittävästi saadut vitamiinit ehkäisevät tehokkaasti flunssia sun muita kiertäviä tauteja. Eri asia on sitten onnettomuudet ja ne sairaudet joille ei kukaan voi mitään. Toki niitäkin joitakin voi kohtuudella ennakoida maalaisjärjellä. Ettei nyt lähde kännissä ajamaan autoa tai syö niin epäterveellisesti että tukkii suonet. Eli järki päähän ihmiset ja pitäkää huolta itsestänne.

[/quote]

Mä olen ihan eri mieltä. Tuurista (geenit jne) lähinnä kiinni miten menee. Itse olen esim. ollut 15 vuotta alkoholin suurkuluttaja ja roskaruoan syöjä, liikuntaa en ole koskaan harrastanut. En kuitenkaan ole sairastellut oikein koskaan, muistaakseni koko työurani ainoat poissaolot kerran 3 päivää vesirokon takia. Mutta flunssatkaan ei minuun iske, eikä mikään muukaan, ei ole alallani yleisiä selkä- ja niskavaivoja tai mitään.

Sitten taas konttorilla lähelläni istuu pari naista, jotka puheista päätellen ovat oikein terveysintoilijoita. Syövät ruokalassa salaattilounasta ja vahtivat tarkkaan painoaan. Keskustelevat eri lisäravinteista ja luontaistuotteista ja liikuntaharrastuksistaan. Ja AINA kitisevät vaivojaan ja raihnaisuuttaan. Minäkin olen yli nelikymppinen mutta ei mulla vaan semmoisia vaivoja ole, ehkä sitten keskikaljalla ja mikropizzalla eläminen on hyvinkin terveellistä, tai sitten mulla on vaan käynyt geneettinen lottovoitto.

[/quote]ikäs

Vierailija
88/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:51"]

Kannattaa elää terveellisesti, niin eitarvitse mennä lääkärille. Viinat, rasva, sokerit ja suolat pois. Kyllä se on ihan oma vika jos sairaalassa pitää ravata. Tapaturmat sattuu yleensä kun haaveillaan liikaa pilluista ja kulleista väärässä paikassa ja  väärällä hetkellä.

[/quote]

Onko minun vikani, että olen saanut hoitovirheen seurauksena vaikean osteoporoosin ja nyt täytyy rampata lääkärissä kymmenien murtumien takia? En juo, syön terveellisesti, liikun kun voin (tällä hetkellä kamalien kipujen vuoksi erittäin vaikeaa) jne.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ei todellakaan. Sillähän minä vittuilinkin esi-isistä.

Vierailija
89/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:26"]

Kurjaa että yhä useammalle julkisesta tehdään ainoa vaihtoehto. Itse en sitä mielelläni käyttäisi monestakin syystä. Esim. vaikea aikojen saanti ja yleensäkin sellainen laitosmainen persoonaton kohtelu. Ulkomaalaiset lääkärit joiden ammattitaitoon en luota. Itselläni onneksi on varaa käydä yksityisellä vaikkei sitä tuettaisi yhtään, mutta harmi että yhä harvemmalla se on sitten vaihtoehto. Köyhemmät joutuvat sietämään terveyskeskusten epäinhimillistävää kohtelua ja liukuhihnahoitoa jossa potilas kokee olevansa häiriötekijä joka on tullut turhaan sinne kitisemään.

Itselläni viimeinen pisara julkisten palvelujen kanssa oli kun kymmenisen vuotta sitten kärsin yli puoli vuotta kohtutulehdusta, koska terveyskeskuksen mielestä olin turhankitisijä jolla on korkeintaa joku lievä emätintulehdus johon voi määrätä emätinpuikkoja. Luulosairaaksikin leimattiin ja sanottiin että kannattaisi opetella olemaan tarkkailematta kaikkia pikku nipistyksiä ja kuumotuksia niin paljon. Yksityisellä selvisi tosiaan jo kroonistunut kohtutulehdus...

[/quote]

Minulla lähipiiristä esimerkki pääkaupunkiseudun yksityisestä: potilas hakeutui vatsavaivojen takia useamman kerran saman lääkäriaseman hoitoon. Eivät lähettäneet tarkempiin tutkimuksiiin. Potilas sitten meni julkiselle, josta HETI lähete eteenpäin. Oli valitettavasti myöhäistä.

Vierailija
90/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin flunssan takia hakeudutaan heti korvalääkärille, vaikka alkuun voisi saikun kirjoittaa sairaanhoitaja ja lääkäri ei tarvittaisi ollenkaan. Plantaarifaskiitin ja bursiitin takia suoraan ortopedille. Onhan näitä. Hypätään niinkuin normaalisysteemin yli. Kalliiksi tulee yhteiskunnalle. T. 69

Vierailija
91/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua se ei koske, ap.

Mutta esim. minua se kyllä haittaa. Lapsillamme ei ole vakuutusta - luulin julkisen terveydenhoidon toimivan, ja nyttemmin en sitä saa, koska perussairauksia - mutta koska omalla terveysasemallamme tarjolla on lähinnä "ei-oota", eikä parin tunnin jonotus ilta-aikaan Lastenklinikalla kymmenien muiden eri pöpöjä kylvävien lapsien kanssa kauheasti innosta sairaan lapsen kanssa, käytännössä on melkein pakko mennä yksityiselle lastenlääkäriasemalle.

Ja voin kertoa, että niitä käyntejä on lapsiperheessä varsinkin infektiokaudella inasen enemmän kuin kerran viidessä vuodessa. Pikemminkin kerran kuussa.

Mihin tulee päälle meidän aikuisten käynnit. Kun on pieniä lapsia, pöpöjä tulee kotiin tiheästi ja aikuisetkin sairastelevat useammin kuin lapsettomat.

Joten kyllä, tuossa on kyse arviolta parin sadan euron siirrosta valtiolle meidän perheessämme.

Ideaalia olisi, että sillä rahalla kohennettaisiin surkeassa kunnossa olevaa julkista terveydenhoitoa (jota mielellämme käyttäisimme, jos saisi aikoja), mutta ei, menevät budjettivajeen paikkailuun jälkiä jättämättä.

Vierailija
92/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En nyt ala asiaa tarkemmn tällä palstalla puida, tämä hoitovirhe on todettu.

Vierailija
93/94 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ei todellakaan. Sillähän minä vittuilinkin esi-isistä.

[/quote]

No vittuile sinä täysin rauhassa, kun et tapauksestani tiedä. Sehän on tyypillistä tällä palstalla.

Vierailija
94/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:58"]

Musta se pitäisi lopettaa kokonaan. Näiden Mehiläisten ja Terveystalojen ydintoiminta on verosuunnittelu ei terveyspalvelut. Ne vaan haluaa satoja miljoonia veronmaksajien rahoja kelakorvausten nimissä ja samaan aikaan eivät halua maksaa veroja Suomeen. Täysin moraalittomia ja yhteiskuntavastuuttomia yrityksiä, joita ei pitäisi missään tapauksessa tukea verorahoin. 

[/quote]

Käsittääkseni, jos firma toimii Suomessa, niin se maksaa verot Suomeen. Tai ainakin Terveystalo maksaa. Pieniä lääkäriasemia kannattaa suosia, ei ole niin suurta ja kallista koneistoa takana. Itse olen hoitajana isolla lääkäriasemalla. Tuntitaksa on reilut 73 € ja itse saan alle 17 € tuntipalkkaa.
[/quote]
Jos olet terveydenhoitaja ja tuo on se sinun tuntitaksa 73e-55% =33e ja siitä pois sun 17e on 16e firmalle voittoa tunnissa.