Kyllä on kamala tuo lääkärikäynnin Kela-korvauksen leikkaus
100 euron käynnistä saa 16 euroa kelasta ja jatkossa 6 euroa.
Kyllä ajaa konkurssiin kertakaikkiaan kun kerran viidessä vuodessa käy lääkärissä.
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:41"]
Kannattaa elää terveellisesti, niin eitarvitse mennä lääkärille. Viinat, rasva, sokerit ja suolat pois. Kyllä se on ihan oma vika jos sairaalassa pitää ravata. Tapaturmat sattuu yleensä kun haaveillaan liikaa pilluista ja kulleista väärässä paikassa ja väärällä hetkellä.
[/quote]
Onko minun vikani, että olen saanut hoitovirheen seurauksena vaikean osteoporoosin ja nyt täytyy rampata lääkärissä kymmenien murtumien takia? En juo, syön terveellisesti, liikun kun voin (tällä hetkellä kamalien kipujen vuoksi erittäin vaikeaa) jne.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:47"]
Kannattaa elää terveellisesti, niin eitarvitse mennä lääkärille. Viinat, rasva, sokerit ja suolat pois. Kyllä se on ihan oma vika jos sairaalassa pitää ravata. Tapaturmat sattuu yleensä kun haaveillaan liikaa pilluista ja kulleista väärässä paikassa ja väärällä hetkellä.
[/quote]
Näinhän se on. Oma vika, jos joudut kolariin, jos sattuu hoitovirhe, jos kaadut jäisellä kadulla jne. Eiku...
[/quote]
no ihan oma vika jos kaadu tai kolaroit. hoitovirhekin on oma vika. mitäs piti joutua sairaalaan.
[/quote]
No just. Miten se on oma vika, jos esim auto ajaa päälle, etkä ehdi hypätä alta pois? Oma, vika, mitä olit väärässä paikassa juuri siihen aikaan vai?
Köyhät laitetaan taas kerran kyykkyyn! Sillähän tavalla tää Suomi saadaankin taas nousuun!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:46"]
Minusta säännöt voisi olla selkeät. Ei yritystukia ja kela-rahoja veroparatiisiyhtiöille. Yritystukia (ml. kelatuet) pitäisi saada vain Suomeen veronsa maksavat yhtiöt. Pahimpia veroparatiisiyhtiöitä on Mehiläinen, Terveystalo ja Attendo, ei heitä jatkoon.
[/quote]Kannatan. Keppiä ja kannustusta palauttaa firmat takaisn Suomeen, täällähän ne asiakkaatkin ovat.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:51"]
[/quote]
Onko minun vikani, että olen saanut hoitovirheen seurauksena vaikean osteoporoosin ja nyt täytyy rampata lääkärissä kymmenien murtumien takia? En juo, syön terveellisesti, liikun kun voin (tällä hetkellä kamalien kipujen vuoksi erittäin vaikeaa) jne.
[/quote]
Miksi alunperin jouduit hoitoon?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En halua puhua asiasta tarkemmin, mutta synnynnäinen sairaus.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:42"]
Yksityisellä käymisestä ei pitäisi yhteiskunnan korvata senttiäkään, koska se on voittoa tavoitteleva yksityinen.
[/quote]
Toisaalta julkisen sektorin terveydenhuollon tulisi olla siinä kuosissa, ettei yksityiselle ole tarvetta mennä muuten kuin ns. hienompien puitteiden perässä tai esimerkiksi saadakseen käyttää samaa lääkäriä kehdosta hautaan. Julkisella hoito on kokemukseni mukaan hyvää kun sinne pääsee, mutta saadakseen hoitoa on todella taisteltava ja jonoihin jopa kuollaan.
[/quote]
Julkinen sektori on siksi huono, että yksityiselle puolelle siirretään miljardeja erilaisina tukina ja korvauksina. Jos nuo miljardit sijoitettaisiin julkiselle puolelle, niin kaikki saisivat tasa-arvoisesti hyvää hoitoa.
[/quote]
Ei kyllä todellakaan saisi. Niillä rahoilla ei saataisi mitään aikaiseksi. Ihmiset maksavat ylivoimaisesti suurimman osan kuluista itse yksityisellä käydessään.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:06"]
Yksityisellä käymisestä ei pitäisi yhteiskunnan korvata senttiäkään, koska se on voittoa tavoitteleva yksityinen.
[/quote]
Tietenkin yksityinen sektori tavoittelee voittoa - mikä siinä on väärin? Samalla tavalla maksusitoumukset vaatekauppaan tai ruokakauppaan pitäisi lopettaa, koska voittoa tavoitteleva yksityinen. Puhumattakaan lääkemaksuista.
Ei yritystoiminta tee tominnasta väärää tai pahaa, paitsi tietenki kovan linjan kommareille, joille keinot tulee ennen tavoitteita.
Oleellista on se, miten tavalliset ihmiset saavat tarvitsemansa palvelut. KELA-koravus joutaisi pois, jos palvelut saisi julkiselta puolelta. Nyt kuitenkin on se tilanne, että mm. kouluihin vaaditaan erikoisruokavaliosta lääkärintodistuksia, joita ei saa kuin yksityiseltä. Tilanne ei ole oikein kohtuullinen.
Joku myös mainitsi tuon työssäkäyvien hammashuollon. Onko oikein maksattaa veroissa palvelua, joka ei ole oikeasti saatavilla? Kyllähän me jo nyt maksamme hammashuollosta aika paljon kertalleen kovasti verotetuila tuloilla ja vaikka yritys saisikin verot katoamaan suunnitelulla, niin sen työntekijät kuitenkin makssa omat veronsa. Ja kunnallinen hammashuolto ei nyt luonnollisesti mitään veroja maksa.
[/quote]
Ei voitontavoittelussa mitään väärää ole, mutta ei sitä pitäisi verovaroin tukea. Sama koskee myös yritystukia jne.
[/quote]
Sitä pitää tukea jos julkinen puoli ei kykene palveluja järjestämään
Yksityiset lääkäriasemat tavoittelevat maksimaalista voittoa. Palveluiden hinta määräytyy sen mukaan missä kulkee asiakkaiden kipuraja kelakorvauksen jälkeen. Jos kipuraja on vaikka 100e ja kelakorvaus 35e, on käynnin hinta 135e. Jos kelakorvaus nostettaisiin 45 euroon, nousisi käynnin hinta 145 euroon. Kelakorvaus on suora yhteiskunnan antama palkanlisä yksityisen puolen lääkäreille. Omavastuuhinta vedetään joka tapauksessa tappiin: se on suurin hinta millä keskiluokkaiset ihmiset vielä valitsevat mieluummin yksityisen lääkäripalvelun julkisen asemesta.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No sitten se on sun vanhempiesi vika tai joku kaikaisempi esi-isä teki jotain tyhmää.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:48"]
[/quote]
Toisaalta julkisen sektorin terveydenhuollon tulisi olla siinä kuosissa, ettei yksityiselle ole tarvetta mennä muuten kuin ns. hienompien puitteiden perässä tai esimerkiksi saadakseen käyttää samaa lääkäriä kehdosta hautaan. Julkisella hoito on kokemukseni mukaan hyvää kun sinne pääsee, mutta saadakseen hoitoa on todella taisteltava ja jonoihin jopa kuollaan.
[/quote]
Julkinen sektori on siksi huono, että yksityiselle puolelle siirretään miljardeja erilaisina tukina ja korvauksina. Jos nuo miljardit sijoitettaisiin julkiselle puolelle, niin kaikki saisivat tasa-arvoisesti hyvää hoitoa.
[/quote]
Ei kyllä todellakaan saisi. Niillä rahoilla ei saataisi mitään aikaiseksi. Ihmiset maksavat ylivoimaisesti suurimman osan kuluista itse yksityisellä käydessään.
[/quote]
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/13/laakarikeskukset-lihovat-kela-korvauksilla
Hohhoijjaa. Lääkäreillä tai sairaalalla ei ole mitään vastuuta missään virhe tai vahinkotilanteissa. Jos möhlinyt lääkäri väärentää paperit parhain päin, ei mitään virhettä ole ikinä tapahtunut ja potilas valittaa vain aiheetta. Tämä ei tästä muuksi muutu, eikä toiset lääkärit ota mitään kantaa kollegoidensa tekemisiin, koska lääkäriliiton kollegiaalisuusohje kieltää sen sanktion tai erottamisen uhalla! Vittumaistahan se toki on. Lääkärit ja lakimiehet saavat tehdä aivan mitä lystäävät tässä maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:07"]
Hohhoijjaa. Lääkäreillä tai sairaalalla ei ole mitään vastuuta missään virhe tai vahinkotilanteissa. Jos möhlinyt lääkäri väärentää paperit parhain päin, ei mitään virhettä ole ikinä tapahtunut ja potilas valittaa vain aiheetta. Tämä ei tästä muuksi muutu, eikä toiset lääkärit ota mitään kantaa kollegoidensa tekemisiin, koska lääkäriliiton kollegiaalisuusohje kieltää sen sanktion tai erottamisen uhalla! Vittumaistahan se toki on. Lääkärit ja lakimiehet saavat tehdä aivan mitä lystäävät tässä maailmassa.
[/quote]
Onko tämmöinen kollegiaalisuusohje oikeasti olemassa?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:41"]Kannattaa elää terveellisesti, niin eitarvitse mennä lääkärille. Viinat, rasva, sokerit ja suolat pois. Kyllä se on ihan oma vika jos sairaalassa pitää ravata. Tapaturmat sattuu yleensä kun haaveillaan liikaa pilluista ja kulleista väärässä paikassa ja väärällä hetkellä.
[/quote]
Olen osittain samaa mieltä. Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio, riittävä liikunta ja hyvät yöunet. Nuo kun muistaa hoitaa kunnolla niin kyllä vähenee lääkärikäynnit. Hyvä peruskunto ja riittävästi saadut vitamiinit ehkäisevät tehokkaasti flunssia sun muita kiertäviä tauteja.
Eri asia on sitten onnettomuudet ja ne sairaudet joille ei kukaan voi mitään. Toki niitäkin joitakin voi kohtuudella ennakoida maalaisjärjellä. Ettei nyt lähde kännissä ajamaan autoa tai syö niin epäterveellisesti että tukkii suonet.
Eli järki päähän ihmiset ja pitäkää huolta itsestänne.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No sitten se on sun vanhempiesi vika tai joku kaikaisempi esi-isä teki jotain tyhmää.
[/quote]
Mitä tyhmää sun vanhemmat on tehneet kun sä synnyit?
-ohis
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:41"]Kannattaa elää terveellisesti, niin eitarvitse mennä lääkärille. Viinat, rasva, sokerit ja suolat pois. Kyllä se on ihan oma vika jos sairaalassa pitää ravata. Tapaturmat sattuu yleensä kun haaveillaan liikaa pilluista ja kulleista väärässä paikassa ja väärällä hetkellä. [/quote] Olen osittain samaa mieltä. Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio, riittävä liikunta ja hyvät yöunet. Nuo kun muistaa hoitaa kunnolla niin kyllä vähenee lääkärikäynnit. Hyvä peruskunto ja riittävästi saadut vitamiinit ehkäisevät tehokkaasti flunssia sun muita kiertäviä tauteja. Eri asia on sitten onnettomuudet ja ne sairaudet joille ei kukaan voi mitään. Toki niitäkin joitakin voi kohtuudella ennakoida maalaisjärjellä. Ettei nyt lähde kännissä ajamaan autoa tai syö niin epäterveellisesti että tukkii suonet. Eli järki päähän ihmiset ja pitäkää huolta itsestänne.
[/quote]Täysin samaa mieltä
Aloitin terveelliset elämäntavat. Terveellistä ruokaa, ei alkoholia ja tupakkaa. Liikuntaa muutaman kerran viikossa.
Tuli vähän naljailua ystäviltä
N56
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:41"]Kannattaa elää terveellisesti, niin eitarvitse mennä lääkärille. Viinat, rasva, sokerit ja suolat pois. Kyllä se on ihan oma vika jos sairaalassa pitää ravata. Tapaturmat sattuu yleensä kun haaveillaan liikaa pilluista ja kulleista väärässä paikassa ja väärällä hetkellä. [/quote] Olen osittain samaa mieltä. Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio, riittävä liikunta ja hyvät yöunet. Nuo kun muistaa hoitaa kunnolla niin kyllä vähenee lääkärikäynnit. Hyvä peruskunto ja riittävästi saadut vitamiinit ehkäisevät tehokkaasti flunssia sun muita kiertäviä tauteja. Eri asia on sitten onnettomuudet ja ne sairaudet joille ei kukaan voi mitään. Toki niitäkin joitakin voi kohtuudella ennakoida maalaisjärjellä. Ettei nyt lähde kännissä ajamaan autoa tai syö niin epäterveellisesti että tukkii suonet. Eli järki päähän ihmiset ja pitäkää huolta itsestänne.
[/quote]
Mä olen ihan eri mieltä. Tuurista (geenit jne) lähinnä kiinni miten menee. Itse olen esim. ollut 15 vuotta alkoholin suurkuluttaja ja roskaruoan syöjä, liikuntaa en ole koskaan harrastanut. En kuitenkaan ole sairastellut oikein koskaan, muistaakseni koko työurani ainoat poissaolot kerran 3 päivää vesirokon takia. Mutta flunssatkaan ei minuun iske, eikä mikään muukaan, ei ole alallani yleisiä selkä- ja niskavaivoja tai mitään.
Sitten taas konttorilla lähelläni istuu pari naista, jotka puheista päätellen ovat oikein terveysintoilijoita. Syövät ruokalassa salaattilounasta ja vahtivat tarkkaan painoaan. Keskustelevat eri lisäravinteista ja luontaistuotteista ja liikuntaharrastuksistaan. Ja AINA kitisevät vaivojaan ja raihnaisuuttaan. Minäkin olen yli nelikymppinen mutta ei mulla vaan semmoisia vaivoja ole, ehkä sitten keskikaljalla ja mikropizzalla eläminen on hyvinkin terveellistä, tai sitten mulla on vaan käynyt geneettinen lottovoitto.
Monet ihmiset menevät pienenkin vaivan takia suoraan erikoislääkärille kun asian voisi yleislääkärille hoitaa. Ja kela maksaa..
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:47"]
[/quote]
Näinhän se on. Oma vika, jos joudut kolariin, jos sattuu hoitovirhe, jos kaadut jäisellä kadulla jne. Eiku...
[/quote]
no ihan oma vika jos kaadu tai kolaroit. hoitovirhekin on oma vika. mitäs piti joutua sairaalaan.