Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat jotka lupailevat antavansa kaikkea, mutta eivät annakaan

Vierailija
12.03.2022 |

Jatkuvasti puhutaan kuinka he voisivat lahjoittaa lapsille sitä sun tätä, mutta eivät koskaan anna mitään muuta kuin jotain ihan täysin turhaa. Puhuvat että voisivat antaa lapselle esim polkupyörän, mutta sitten kun siitä tulee puhetta, niin eivät kuitenkaan ole aikeissakaan antaa. Ovat myös puhuneet että voisivat antaa ennakkoperintöä tietyn summan joka vuosi meille, mutta mitään ei ole koskaan saatu. Ja korostan että mitään ei olla pyydetty, paitsi tuosta polkupyörästä oli puhetta, kun itse ehdottivat sitä, mutta sitten se jotenkin jännästi unohtui.. Voisiko joku kertoa mikä idea tällaisessa ”lahjomisessa” on??

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani ovat aina olleet samanlaisia. Jatka elämääsi ihan normaalisti. Älä edes kuvittele mitään saavasi ja anna lupausten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Katteettomat lupaukset on vaan tapa yrittää hallita ja alistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini teki myös tätä. Tavatessamme hän lupaili kaikenlaista, mutta harvoin mikään lupauksista toteutui. Kerran hän lupasi ostaa mulle ulkoiluasun, jota oikeasti tarvitsin. Odottelin aikani ja rohkaistuin sit kysymään, et meinaako ostaa, kun lupasi. Sain haukut, että kehtasin pyytää.

Suhde äitiin on vaikea, on ollut aina ja nykyään on helpompaa, kun ei juuri olla tekemisissa.

Vierailija
4/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on narsistisia, ja haluaa, että palvot maata jalkojensa alla.

Kun ne ei ensin saa sinulta riittävästi palvontaa, jättävät lupaukset sikseen.

Olisit puhunut niille lapsesi kuullen, etta kiva kun ostatte sen pyörän 'pekalle'. Pekka sina pääset kohta ajamaan uudella pyörällä. Eikö olekin mukavia isovanhempia. Kerro pekka isoisälle, minkä värisen pyörän haluat, niin isoisä tuo sen sinulle.

Vierailija
5/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksuille voi sanoa rehellisesti, mummujen ja pappojen kuullen, että isovanhemmat puhuu pehmoisia lämpimikseen.

Voithan vastavuoroisesti myös luvata palveluksia ja hyödykkeitä heille, koskaan lunastamatta lupauksiasi.

Vierailija
6/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini teki myös tätä. Tavatessamme hän lupaili kaikenlaista, mutta harvoin mikään lupauksista toteutui. Kerran hän lupasi ostaa mulle ulkoiluasun, jota oikeasti tarvitsin. Odottelin aikani ja rohkaistuin sit kysymään, et meinaako ostaa, kun lupasi. Sain haukut, että kehtasin pyytää.

Suhde äitiin on vaikea, on ollut aina ja nykyään on helpompaa, kun ei juuri olla tekemisissa.

Tämä juuri! Meille kans tosiaan isovanhemmat itse puhuivat että voisivat antaa lapselle polkupyörän. Sitten kun asiasta mainitsin, kun mietin etten turhaan halua itse ostaa polkupyörää, jos heillä on jo sellainen valmiiksi katsottuna, niin olivatkin ihan hölmistyneitä?! T. Ap

Vierailija
7/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaslighting

Vierailija
8/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit puhunut niille lapsesi kuullen, etta kiva kun ostatte sen pyörän 'pekalle'. Pekka sina pääset kohta ajamaan uudella pyörällä. Eikö olekin mukavia isovanhempia. Kerro pekka isoisälle, minkä värisen pyörän haluat, niin isoisä tuo sen sinulle.

Sitäkö se on? Ovatko oikeasti narsistisia?

Vierailija
9/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille isovanhemmat lupailevat että voisivat lasten kanssa tehdä kaikkea, mutta eivät koskaan tee mitään.

Vierailija
10/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä isovanhemmat lupaavat antaa ja myös oikeasti antavat. 🥰 Voisit ap keskustella asianomaisten kanssa siitä, että he valehtwlevat ja heidän käytöksensä loukkaa. Ei vanhemmuus tai isovanhemmuus oikeuta jatkuvaan valehteluun ja katteettomiin lupauksiin. Antaa huonon mallin myös lapsille.

Vierailija
11/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti äitini on aina sanonut, että hän säästää rahaa lapsilleen. Oikeasti hän ei rakasta muuta kuin rahaa. Näin asia saadaan kuulostamaan jotenkin kauniimmalta.

Vierailija
12/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohoh, vasta viidennessä viestissä narismin hokija heräsi.

Vierailija
13/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narratiivi nukkuu vielä.

Vierailija
14/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä pidän lupaukseni aina. Lupasin maksaa pari laskua ja ihan yllätyin, kun kysyttiin, että maksanko sitten nämä. No totta kai maksan, kun kerran lupasin. 

Harmi, jos lupauksia ei pidetä. 

Vierailija
15/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä isovanhemmat lupaavat antaa ja myös oikeasti antavat. 🥰 Voisit ap keskustella asianomaisten kanssa siitä, että he valehtwlevat ja heidän käytöksensä loukkaa. Ei vanhemmuus tai isovanhemmuus oikeuta jatkuvaan valehteluun ja katteettomiin lupauksiin. Antaa huonon mallin myös lapsille.

Tiedän, että myös tällaisia isovanhempia on, jotka aidosti haluavat antaa ja auttaa.

Valitettavasti näiden meidän isovanhempien kanssa asiallinen keskustelu, jossa heitä kuitenkin kritisoitaisiin ei ole mahdollista. He loukkaantuvat verisesti, nälvivät takaisin tai kostavat jotenkin ja sitä saattaa kestää tosi pitkään. T. Ap

Vierailija
16/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muksuille voi sanoa rehellisesti, mummujen ja pappojen kuullen, että isovanhemmat puhuu pehmoisia lämpimikseen.

Voithan vastavuoroisesti myös luvata palveluksia ja hyödykkeitä heille, koskaan lunastamatta lupauksiasi.

Tämä on hyvä. Sanoo lapsen kuullen että mummo/pappa nyt lupailee kaikkea, sillä on sellainen hassu tapa.

Vierailija
17/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat olivat paljon lasteni kanssa ja tukivat myös rahallisesti (vaikka en koskaan tukea pyytänyt, mutta yksinhuoltajana olin tietysti tiukilla). Kun isä menehtyi, tämä kaikki loppui. Sen lisäksi että minä ja lapset menetimme mitä ihanimman isän ja papan, loppui myös nuo "etuudet". Äiti käpertyi itseensä, eikä ole sen koommin halunnut olla meidän kanssa tekemisissä. Kuitenkin lupailee maat ja taivaat mm. että osallistuu lasten opiskelukuluihin, vaan eipä ole tukea näkynyt. Mitään en edelleenkään pyydä, mutta vituttaahan se, että lupailee kaikenlaista, eikä varmasti ole aikomustakaan mitään koskaan antaa. Olisi lupailematta, en ymmärrä miksi pitää puhua tuollaista sontaa. Vähävaraisuudesta ei ole kyse, sillä äitillä on varsin hyvä eläke, ja sai vielä ihan äskettäin täysin puskista perintöäkin.

Vierailija
18/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostavat kyllä todella rasittavalta ihmisiltä.

Vierailija
19/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa tulla toimeen omillanne. Niin minäkin tein. Eipähän tuu pettymyksiä.

Vierailija
20/93 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että myös tällaisia isovanhempia on, jotka aidosti haluavat antaa ja auttaa.

Valitettavasti näiden meidän isovanhempien kanssa asiallinen keskustelu, jossa heitä kuitenkin kritisoitaisiin ei ole mahdollista. He loukkaantuvat verisesti, nälvivät takaisin tai kostavat jotenkin ja sitä saattaa kestää tosi pitkään. T. Ap

Okei, sanon nyt suoraan. Tuollainen käytös ei ole tervettä. Lakkaa alistumasta sille. Älä sokeudu sille, että vanhempien kosto olisi jotain normaalia tai ok. Se ei ole. Se on sairasta. Kannattaa miettiä, kuinka paljon ylipäätään on tekemisissä ko. hlöiden kanssa.