Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välillä opettajana mietin, että miten kestätte lapsianne

Vierailija
13.08.2015 |

Opetan jo aika isoja, 16-20-vuotiaita nuoria, ja päivittäin kohtaan huonoa, jopa täysin ala-arvoista käytöstä. 90 minuutin oppitunnista leijonan osa menee kurinpidollisiin asioihin, alkaen jo ihan siitä, että kouluun laahustetaan milloin sattuu. Siinä välissä sitten haistatellaan vittua, pelataan kännykällä, kommentoidaan opettajan takapuolta, kieltäydytään avaamasta oppikirjaa, pidetään jalkoja pöydällä, syljetään muita päin, kieltäydytään tekemästä ryhmätyötä tietyssä ryhmässä, poltetaan kirjan reunoja sytkärillä, ja tulevatpa jotkut alkoholin tai muiden päihteiden vaikutuksen alaisenakin oppitunnille. Iltapäiväneljältä huokaisen helpotuksesta, kun seuraavat 16 tuntia yksikään näistä kauhukakaroista ei ole minun vastuullani.

Miten te kestätte omia terroristilapsianne ja ennen kaikkea miksi olet kasvattaneet lapsistanne terroristeja? Omina kouluaikoinani nykypäivän käytös ei olisi tullut kuuloonkaan, ja vielä 90-luvun lopullakin teineillä oli joitain käytöstapojen rippeitä. Pompottelevatko kakaranne teitä vanhempia mielin määrin, kun kuvittelevat, että voivat jatkaa samaa koulussa?

Lisättäköön vielä, että kelvoton käytös on yhtälailla niin poikien kuin tyttöjenkin ongelma, ja jos luokassakin noin puolet ei osaa käyttäytyä, niin todennäköisesti juuri sinunkin lapsi on yksi hirviöistä.

Miksi??

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne varmaan kaikki ole samanlaisia kotona kuin koulussa.. :D Ainakaan itse en ollut... Koulussa kylläkin aika villi kai se seurakin tekee kaltaisekseen..

Vierailija
42/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys!
Mulla nyt on pienempi lapsi, 10v eli meni neljännelle. Sama opettaja ollut ekasta asti ja ihmettelen, miksi tämä ihminen on ylipäätään hakeutunut opettajaksi. Mielenkiinnon kohteet on aivan muualla kuin perusopetuksessa, Voisin kertoa esimerkkejä vaikka yhden A4 arkin verran, mutta riittänee tiivistämään, että poikani sanoi ensimmäisen koulupäivän jälkeen, että olipas rasittava päivä, kun ope jauhoi vaan miten olisi halunnut jatkaa kesälomaa ja hänestä tuntuu ikävältä kuinka kouluvuosi on taas alkanut, mutta onneksi kohta on viikonloppu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:15"]

Ei ne varmaan kaikki ole samanlaisia kotona kuin koulussa.. :D Ainakaan itse en ollut... Koulussa kylläkin aika villi kai se seurakin tekee kaltaisekseen..

[/quote]

Miksi häiritsit oppituntia?

Vierailija
44/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia pitäs saada lyödä. kakara möykkää>nyrkillä naamaan / kylkeen / mahaan>kakara möykkää>uudelleen turpaan>kakara ei möykkää.

Vierailija
45/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä rauhallinen mutta ei ihan innostu muuta kuin perus tehtävistä. Mikään estradille ei innosta.

Vierailija
46/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan lällyvanhemmat luulee että tarha ja koulu huolehtivat kasvatuksesta, mutta valitettava tosiasia on että kun kotona jätetään kasvatusvastuu tekemättä niin tulos on karsea sukupolvi ärsyttäviä, taidottomia, vittumaisia teinejä joista tulee suuresta osasta työkyvyttömiä parikymppisenä kun ei pärjätä maailmassa jossa ei osata eikä haluta laittaa tikkua ristiin..  mielenterveys poksahtaa jossain vaiheessa tai syrjäydytään tai joudutaan rikolliselle tielle kun ei osata esim tehdä töitä. Mikään työ ei kelpaa kouluttamattomille vässyköille kun siitä pitäisi maksaa noin 40€/h.. muuten ei persettä sovalta nosteta. Eikä kukaan koskaan kertonut kotona mitä elämässä aikuiseltakin vaaditaan, miten itsensä elättää ja mita vastuita ja taitoja elämään kuuluu... Onnea vaan teille nykyvanhemmat, olette onnistuneet niin surkeasti että sääliksi käy. Tsemppiä opettajille! Huolehdin jo että omat lapseni osaavat käyttäytyä ja menestyvät elämässä omilla kyvyillään, toisin kuin niin valitettavan monet muut saman sukupolven lapset... Sen näkee jo nyt tarhassa ja koulussa vielä selvemmin..

Vierailija
47/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:56"]Tässä on sellainen ongelma, että kotona meillä sujuu teinien kanssa ihan tavalliseen tapaan, silti tiedän, että toinen on koulussa ollut aina haastava ja tämä vanhempikin on varmaan täysin erilainen koulussaan kuin mitä oli peruskoulussa. Nuorempi on siis vielä yläkoulussa, toinen opiskelee amiksessa, ja arvaan, ettei meno ole aina opettajan mieleen.
[/quote]
Teinit ovat erilaisia jopa eri opettajille. Olin kerran avustmassa luokassa missä oli oikein rauhallinen ja mukava ope - mitä teki 5 tyttöä ja 3 poikaa: kommentoivat kovaan ääneen opettajan ulkonäköä, puhuivat röyhkeästi omia juttujaan opettajan opetuksen päälle, kun opettaja ojensi niin tuli mutinaa ja haukkumista hiljaisemmalla äänellä. Kävin itsekin ojentamassa tätä laumaa ja kuulin kyllä kaiken mitä sanottiin tämän jälkeen. Tunnin päätyttyä marssin rehtorin luokse ja sanoin että jos noita kakaroita ei laiteta kuriin niin en luokkaan enää mene ja käskin pelastamaan sen opettajapoloisen. Näiden kakaroiden luokanohjaaja oli tyrmistynyt "he ovat aina enkeleitä minun tunnillani" -koko muu opettajainhuone kuhisi kuinka ne pennut ovat kamalia ja mitään ei voida tehdä, tämä rauhallinen ope jonka tunnilla olin, pillahti itkuun. Rehtori otti ne raivostuttavat tenut puhutteluun ja sanoi että täällä istutaan vaikka joka päivä ja välillä vanhempienkin kanssa, mutta tämä loppuu nyt tähän. Lähes kaikki opettajat siis kärsivät hiljaa, minä olin ainoa joka avasi suunsa koska pentujen käytös meni niiiiin yli. Käykää edes täällä avautumassa.

Vierailija
48/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:19"]

Ammatinvalintakysymys! Mulla nyt on pienempi lapsi, 10v eli meni neljännelle. Sama opettaja ollut ekasta asti ja ihmettelen, miksi tämä ihminen on ylipäätään hakeutunut opettajaksi. Mielenkiinnon kohteet on aivan muualla kuin perusopetuksessa, Voisin kertoa esimerkkejä vaikka yhden A4 arkin verran, mutta riittänee tiivistämään, että poikani sanoi ensimmäisen koulupäivän jälkeen, että olipas rasittava päivä, kun ope jauhoi vaan miten olisi halunnut jatkaa kesälomaa ja hänestä tuntuu ikävältä kuinka kouluvuosi on taas alkanut, mutta onneksi kohta on viikonloppu!

[/quote]

Ei ole ammatinvalintakysymys! Oppilaan huono käyttäytyminen oppitunnilla ei ole MITENKÄÄN perusteltavissa, eikä sellaista tarvitse sietää, ei opettajien eikä muiden oppilaiden.

Vierailija
49/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:08"]Opetan jo aika isoja, 16-20-vuotiaita nuoria, ja päivittäin kohtaan huonoa, jopa täysin ala-arvoista käytöstä. 90 minuutin oppitunnista leijonan osa menee kurinpidollisiin asioihin, alkaen jo ihan siitä, että kouluun laahustetaan milloin sattuu. Siinä välissä sitten haistatellaan vittua, pelataan kännykällä, kommentoidaan opettajan takapuolta, kieltäydytään avaamasta oppikirjaa, pidetään jalkoja pöydällä, syljetään muita päin, kieltäydytään tekemästä ryhmätyötä tietyssä ryhmässä, poltetaan kirjan reunoja sytkärillä, ja tulevatpa jotkut alkoholin tai muiden päihteiden vaikutuksen alaisenakin oppitunnille. Iltapäiväneljältä huokaisen helpotuksesta, kun seuraavat 16 tuntia yksikään näistä kauhukakaroista ei ole minun vastuullani.

Miten te kestätte omia terroristilapsianne ja ennen kaikkea miksi olet kasvattaneet lapsistanne terroristeja? Omina kouluaikoinani nykypäivän käytös ei olisi tullut kuuloonkaan, ja vielä 90-luvun lopullakin teineillä oli joitain käytöstapojen rippeitä. Pompottelevatko kakaranne teitä vanhempia mielin määrin, kun kuvittelevat, että voivat jatkaa samaa koulussa?

Lisättäköön vielä, että kelvoton käytös on yhtälailla niin poikien kuin tyttöjenkin ongelma, ja jos luokassakin noin puolet ei osaa käyttäytyä, niin todennäköisesti juuri sinunkin lapsi on yksi hirviöistä.

Miksi??
[/quote]Mitäs menit amiksen opeksi.

Vierailija
50/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:08"]Opetan jo aika isoja, 16-20-vuotiaita nuoria, ja päivittäin kohtaan huonoa, jopa täysin ala-arvoista käytöstä. 90 minuutin oppitunnista leijonan osa menee kurinpidollisiin asioihin, alkaen jo ihan siitä, että kouluun laahustetaan milloin sattuu. Siinä välissä sitten haistatellaan vittua, pelataan kännykällä, kommentoidaan opettajan takapuolta, kieltäydytään avaamasta oppikirjaa, pidetään jalkoja pöydällä, syljetään muita päin, kieltäydytään tekemästä ryhmätyötä tietyssä ryhmässä, poltetaan kirjan reunoja sytkärillä, ja tulevatpa jotkut alkoholin tai muiden päihteiden vaikutuksen alaisenakin oppitunnille. Iltapäiväneljältä huokaisen helpotuksesta, kun seuraavat 16 tuntia yksikään näistä kauhukakaroista ei ole minun vastuullani. Miten te kestätte omia terroristilapsianne ja ennen kaikkea miksi olet kasvattaneet lapsistanne terroristeja? Omina kouluaikoinani nykypäivän käytös ei olisi tullut kuuloonkaan, ja vielä 90-luvun lopullakin teineillä oli joitain käytöstapojen rippeitä. Pompottelevatko kakaranne teitä vanhempia mielin määrin, kun kuvittelevat, että voivat jatkaa samaa koulussa? Lisättäköön vielä, että kelvoton käytös on yhtälailla niin poikien kuin tyttöjenkin ongelma, ja jos luokassakin noin puolet ei osaa käyttäytyä, niin todennäköisesti juuri sinunkin lapsi on yksi hirviöistä. Miksi?? [/quote]Mitäs menit amiksen opeksi.

[/quote]

Just joo. Lopetetaanko samantien koko amis? Siitä tulisi varmaan heti noi 200 miljoonan säästöt, joita koulutuksesta haetaan. Luuletko, että jotkut opettajat suorastaan nauttivat ap:n kuvaamasta käytöksestä? Että he innolla odottavat, millaista v-ttuilua huomenna saavat.

Vierailija
51/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä oikein opetat tollaisia hirviöoppilaita? Ton ikäisten kohdalla on kuitenkin kyse toisen asteen oppilaitoksesta ja itse valmistuin ihan keskiverto lukiosta viime keväänä, eikä meillä vaan ollut samanlaista.

Vierailija
52/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:35"]

Missä sä oikein opetat tollaisia hirviöoppilaita? Ton ikäisten kohdalla on kuitenkin kyse toisen asteen oppilaitoksesta ja itse valmistuin ihan keskiverto lukiosta viime keväänä, eikä meillä vaan ollut samanlaista.

[/quote]

Ei tuo ole mitenkään poikkeuksellista. Onnittelut, jos teidän koulussa on pääasiassa fiksua porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän