Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välillä opettajana mietin, että miten kestätte lapsianne

Vierailija
13.08.2015 |

Opetan jo aika isoja, 16-20-vuotiaita nuoria, ja päivittäin kohtaan huonoa, jopa täysin ala-arvoista käytöstä. 90 minuutin oppitunnista leijonan osa menee kurinpidollisiin asioihin, alkaen jo ihan siitä, että kouluun laahustetaan milloin sattuu. Siinä välissä sitten haistatellaan vittua, pelataan kännykällä, kommentoidaan opettajan takapuolta, kieltäydytään avaamasta oppikirjaa, pidetään jalkoja pöydällä, syljetään muita päin, kieltäydytään tekemästä ryhmätyötä tietyssä ryhmässä, poltetaan kirjan reunoja sytkärillä, ja tulevatpa jotkut alkoholin tai muiden päihteiden vaikutuksen alaisenakin oppitunnille. Iltapäiväneljältä huokaisen helpotuksesta, kun seuraavat 16 tuntia yksikään näistä kauhukakaroista ei ole minun vastuullani.

Miten te kestätte omia terroristilapsianne ja ennen kaikkea miksi olet kasvattaneet lapsistanne terroristeja? Omina kouluaikoinani nykypäivän käytös ei olisi tullut kuuloonkaan, ja vielä 90-luvun lopullakin teineillä oli joitain käytöstapojen rippeitä. Pompottelevatko kakaranne teitä vanhempia mielin määrin, kun kuvittelevat, että voivat jatkaa samaa koulussa?

Lisättäköön vielä, että kelvoton käytös on yhtälailla niin poikien kuin tyttöjenkin ongelma, ja jos luokassakin noin puolet ei osaa käyttäytyä, niin todennäköisesti juuri sinunkin lapsi on yksi hirviöistä.

Miksi??

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteikäisen ei kuulu huoritella/homotella opettajaa jos opettaja kieltää tekemästä jotain antisosiaalista, tai peräti istumaan paikallaan möykkäämästä.

Tämä on arkipäivää ns huonompien alueiden kouluissa. Tykkäsitte tai ette.

Vierailija
22/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voivoi kun MINUN LAPSI ei tee mitään ja OPETTAJAT ovat vain kamalia hirviöitä jotka voisivat vaihtaa alaa kun eivät MINUN pikku mussukkaani ymmärrä ja kasvata. :DDDD kyllä tosiaankin ymmärrän opettajien pointin ja se ei ole kaukaa haettu kun näitä kommentteja lukee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan vanhemmat ulkoistaa kakaroidensa kasvatuksen opettajille

Vierailija
24/52 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 20:35"]

Ääliöitä on aina. Säälittää ne, jotka oikeasti haluaisivat oppia. Huono itsetunto ja varsinkin ongelmat kotona aiheuttavat häiriökäytöstä...ja se, että janipettereille ja jannicalottanoorille ei laiteta kotona rajoja. VOIMIA TEILLE OPETTAJILLE - TEETTE ARVOKASTA TYÖTÄ!

[/quote]

Juuri näin. Käy opettajia sääliksi, kun joutuvat päivät katsomaan aaveemamman pershedelmää ja samalla pitäisi tehdä töitäkin. Onneksi oli pitkä kesäloma juuri opettajilla, jaksavat syyslomaan asti. Ei kyllä käy kateeksi.

Vierailija
25/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen opettajaksi, välillä pelottaa tuo mun tuleva työ :(

Vierailija
26/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa nämä opettajat jotka nimettöminä haukkuvat täällä oppilaitaan. Vaihtakaa ammattia, oikeasti. 

Vierailija
27/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:15"]

Mua oksettaa nämä opettajat jotka nimettöminä haukkuvat täällä oppilaitaan. Vaihtakaa ammattia, oikeasti. 

[/quote]

Kasvata sinä vaan niitä kakaroitasi.

Vierailija
28/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään :) Mun mielestä on kurjaa, että lapseni viettävät päivänsä mahdollisesti aikuisen kanssa, joka oikeasti inhoaa heitä ja työtään. Kun meillä ihmisillä on tapana vaistota meitä kohtaan tunnettu viha. Ja nää on lapsia, joiden aivot on keskeneräiset ja holtittomat ja niiden kuuluukin olla. Jos purkautumiskeinoa tarvitaan niin voisi olla ehkä siellä koulun sisällä. Mut ehkä tässä on ideana siirtää vanhemmille kurjaa mieltä.

Vierailija
29/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Valitukseni tästä aiheesta loppuu tasan sinä päivänä, kun oppilaat alkavat käyttäytyä. Tämä on lupaus.

Vierailija
30/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti toiset tämän päivän kakarat on ihan kauheita mä säälin opettajia jotka heitä joutuu opettaan:(...jouduin tässä hetki sitten ojentamaan n.6v poikaa kun kiusasi aika rankasti puistossa muita lapsia...mikä oli tulos...nykyään lällättelee mulle aina kun näkee ,irvistelee ja näyttää kieltään ja mikä pahinta...äiti seisoo vieressä ja katselee ilmeettömänä,ei sano mitään pojalleen!! ja mä kyllä puhuin ihan nätisti mutta vahvasti tälle pojalle kun huomasin hänen kiusaavan muita lapsia varsinkin pienempiään!

Vierailija
31/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:34"]

Mun mielestä on kurjaa, että lapseni viettävät päivänsä mahdollisesti aikuisen kanssa, joka oikeasti inhoaa heitä ja työtään.

[/quote]Minä ainakin pidän työstäni. Inhoan huonosti käyttäytyviä öykkärilapsia, jotka koettavat sabotoida sitä, ja heidän vanhempiaan, jotka ovat täydelllisesti epäonnistuneet kasvatustehtävässään.

Sen voisi ainakin opettaa, että jos käyttäytyy inhottavasti, tulee inhotuksi. Syy ja seuraus.

Vierailija
32/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sellainen ongelma, että kotona meillä sujuu teinien kanssa ihan tavalliseen tapaan, silti tiedän, että toinen on koulussa ollut aina haastava ja tämä vanhempikin on varmaan täysin erilainen koulussaan kuin mitä oli peruskoulussa. Nuorempi on siis vielä yläkoulussa, toinen opiskelee amiksessa, ja arvaan, ettei meno ole aina opettajan mieleen.

Vierailija
33/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiskaa olisi syytä käyttää vain ja ainoastaan tarpeeseen. Ai niin joo, mutta sehän on laissa kiellettyä! Tässä on sitten tulos. Tsemppiä kaikille opettajille.

Vierailija
34/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään :) Mun mielestä on kurjaa, että lapseni viettävät päivänsä mahdollisesti aikuisen kanssa, joka oikeasti inhoaa heitä ja työtään. Kun meillä ihmisillä on tapana vaistota meitä kohtaan tunnettu viha. Ja nää on lapsia, joiden aivot on keskeneräiset ja holtittomat ja niiden kuuluukin olla. Jos purkautumiskeinoa tarvitaan niin voisi olla ehkä siellä koulun sisällä. Mut ehkä tässä on ideana siirtää vanhemmille kurjaa mieltä.

[/quote]

Outoa kuvitella, että kyse olisi siitä, että opettaja vihaisi oppilasta ja että oppilas sen takia alkaisi käyttäytyä huonosti. Oppilas toki voi kokea, että opettaja vihaa häntä käskiessään lopettamaan oppikirjan polttamisen, kaveria päin sylkemisen tai muiden ulkonäön kommentoimisen, mutta on ensisijaisesti vanhemman tehtävä tällöin korjata tämä harhaluulo kertomalla että kyseisenkaltainen toiminta on väärin ja ohjata kohti oikeaa käyttäytymismallia. Sen sijaan, että surkuttelee ääneen, että oma lapsi on herkkä ja opettaja burn outin partaalla. 

Jos sinun lapsesi aivot kerran ovat niin keskeneräiset, kuten sanoit, niin silloin lukio- tai ammatilliset opinnot eivät hänen kohdallaan vielä ole ajankohtaisia. Peruskoulun jälkeinen koulutus ei ole päivähoitoa, vaan tutkintoon tähtäävää tavoitteellista opiskelua.

Muista, että jos puolet oppilaista ovat hirviöitä, niin se toinen puoli kuitenkin osaa käyttäytyä, vaikka onkin samassa tilanteessa hirviöiden kanssa. Siis osaavat tulla ajoissa oppitunnille tarvittavat opiskeluvälineet mukanaan ja seuraavat opetusta ilman ylimääräistä elämöintiä. Ovatko heidän aivot ylikehittyneet, vai olisikohan heitä ihan vain jaksettu kasvattaa pienestä pitäen?

Vierailija
35/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:56"]

Tässä on sellainen ongelma, että kotona meillä sujuu teinien kanssa ihan tavalliseen tapaan, silti tiedän, että toinen on koulussa ollut aina haastava ja tämä vanhempikin on varmaan täysin erilainen koulussaan kuin mitä oli peruskoulussa. Nuorempi on siis vielä yläkoulussa, toinen opiskelee amiksessa, ja arvaan, ettei meno ole aina opettajan mieleen.

[/quote]

Mitä sinä olet tehnyt sen asian eteen, että lapsesi osaisi käyttäytyä koulussa?

Vierailija
36/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

'Vaihda sinä kasvatustyyliäsi. Ei tuollainen käytös kuin ap kuvaa, ole mitenkään sallittavaa tai hyväksyttävää. Mietin itse samaa, että mihin tämä maailma on menossa. Asun ns. hyvämaineisella asuinalueella ja täälläkin naapurin lapset ovat ihan hirviöitä. Ei mitään kuria, ei mitään tapoja. Eletään ihan pellossa. Suorastaan inhoan kahta naapuruston lasta, koska käyttäytyvät niin rajattomasti. Ja kyse on juuri siitä, että lapsia ei kasvateta. Ymmärrän täysin opettajan näkemyksen. En itsekään jaksaisi vastaavaa katsoa.

Vierailija
37/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Apua! Siis ihan oikeasti? Tämä on juurikin se suurin ongelma: sinä ja sinunkaltaisesi sysäävät kasvatusvelvoitteen koululle. Etkö ymmärrä, että ei opettaja voi olla se pääkasvattaja 30:lle lapselle, jos sinä et pysty vanhempana olemaan sitä edes niille omillesi! Jeesus sentään. Tällaista yksinkertaisuutta on vaan niin vaikea kestää... Ja minä en ole ap, vaan vastuullinen vanhempi, joka toivoisi samaa vastuullisuutta muiltakin.

Vierailija
38/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta se on sinusta ihan ok, että lapset viettävät päivänsä syljeskelivien, kiroilevien ja kirjoja polttavien luokkatoverien kanssa?

Vierailija
39/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ on vääntää se sinne kouluun. Eli on koulussa ja sitten huoneessaan. Helposti jaksaa.

Vierailija
40/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:04"]

[/quote]

Outoa kuvitella, että kyse olisi siitä, että opettaja vihaisi oppilasta ja että oppilas sen takia alkaisi käyttäytyä huonosti. Oppilas toki voi kokea, että opettaja vihaa häntä käskiessään lopettamaan oppikirjan polttamisen, kaveria päin sylkemisen tai muiden ulkonäön kommentoimisen, mutta on ensisijaisesti vanhemman tehtävä tällöin korjata tämä harhaluulo kertomalla että kyseisenkaltainen toiminta on väärin ja ohjata kohti oikeaa käyttäytymismallia. Sen sijaan, että surkuttelee ääneen, että oma lapsi on herkkä ja opettaja burn outin partaalla. 

Jos sinun lapsesi aivot kerran ovat niin keskeneräiset, kuten sanoit, niin silloin lukio- tai ammatilliset opinnot eivät hänen kohdallaan vielä ole ajankohtaisia. Peruskoulun jälkeinen koulutus ei ole päivähoitoa, vaan tutkintoon tähtäävää tavoitteellista opiskelua.

Muista, että jos puolet oppilaista ovat hirviöitä, niin se toinen puoli kuitenkin osaa käyttäytyä, vaikka onkin samassa tilanteessa hirviöiden kanssa. Siis osaavat tulla ajoissa oppitunnille tarvittavat opiskeluvälineet mukanaan ja seuraavat opetusta ilman ylimääräistä elämöintiä. Ovatko heidän aivot ylikehittyneet, vai olisikohan heitä ihan vain jaksettu kasvattaa pienestä pitäen?

[/quote]

Aamen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä