Unettomuudesta
Kommentit (43)
Googlella:
"Pitkäaikainen unettomuus voi aiheuttaa monenlaisia oireita ja seurauksia, kuten väsymystä, keskittymisvaikeuksia, mielialan muutoksia ja heikentynyttä suorituskykyä. Se voi myös lisätä riskiä sairastua moniin sairauksiin, kuten sydän- ja verisuonitauteihin ja mielenterveyden häiriöihin."
"Univajeen tuoma väsymys heikentää esimerkiksi muistia, oppimista ja tarkkaavaisuutta. Pitkään jatkunut unettomuus voi altistaa terveysongelmille, kuten verenkiertoelimistön sairauksille, ylipainolle ja diabetekselle. Unettomuus heikentää myös vastustuskykyä ja laskee mielialaa."
Vierailija kirjoitti:
Googlella:
"Pitkäaikainen unettomuus voi aiheuttaa monenlaisia oireita ja seurauksia, kuten väsymystä, keskittymisvaikeuksia, mielialan muutoksia ja heikentynyttä suorituskykyä. Se voi myös lisätä riskiä sairastua moniin sairauksiin, kuten sydän- ja verisuonitauteihin ja mielenterveyden häiriöihin."
"Univajeen tuoma väsymys heikentää esimerkiksi muistia, oppimista ja tarkkaavaisuutta. Pitkään jatkunut unettomuus voi altistaa terveysongelmille, kuten verenkiertoelimistön sairauksille, ylipainolle ja diabetekselle. Unettomuus heikentää myös vastustuskykyä ja laskee mielialaa."
Ja psykoosia. Aika paljon "vaivoja".
unettomuuteen auttaa uni ei lääkkeet suosittelen homeopaattisia hoitoja
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini, Tenox, Ketipinor. Siitä vaihtoehtoja.
Oletko se järjettömästi ihastunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinoria ei kyllä pitäisi määrätä ihmisille, joilla ei ole skitsofreniaa.
Monikohan uneton on pilannut aivonsa tuolla off-label-käytöllä.
Unettomuuteen on ihan varta vasten tehtyjä lääkkeitä, jos niitä pitää käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinoria käytetään moniin vaivoihin. Tiedän erään henkilön, kenelle määrätään lääkettä suolioireisiin hillitsemään vaivoja
Itse otan melaton joka ilta ja nukun jotenkin
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini auttaa unettomuuteen
Paras unilääke itselleni on ollut liikunta pian heräämisen jälkeen sekä alkoholista luopuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei auta. Mulla auttaa jooga. Se rentouttaa koko kropan jännitteistä työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Paras unilääke itselleni on ollut liikunta pian heräämisen jälkeen sekä alkoholista luopuminen.
Nämä on myös hyviä tekoja. Kun tekee fyysistä työtä ja/tai liikuntaa niin nukkuu paremmin. Alkoholin voi jättää myös pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei auta. Mulla auttaa jooga. Se rentouttaa koko kropan jännitteistä työpäivän jälkeen.
Liikunta, venyttely ja jooga auttaa
"Insomnia and sleep deprivation are closely related but aren't the same thing. Insomnia is when you're unable to sleep when you try. Sleep deprivation is what happens when you don't give yourself enough time to sleep don't get enough sleep or both."
Mitenköhän nuo sitten kääntäisi suomeksi? Unettomuus ja univaje? Noita käytetään varmaan iloisesti sekaisin.
Psykoosista puhutaan ainoastaan tuon sleep deprivationin Wikipediassa, jossa siis ei yritetä nukkua ollenkaan.
Minä menen nyt yrittämään nukkumista, jos ei sitten tulisi psykoottisia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinoria käytetään moniin vaivoihin. Tiedän erään henkilön, kenelle määrätään lääkettä suolioireisiin hillitsemään vaivoja
Ketipinor voi tuhota aivojen unireseptorit ja sitten et nuku enää mitenkään muuten kuin kemikaaleilla ja se ei todellakaan ole sama asia kuin normaali uni. Kärsin 20 vuotta unettomuudesta ja kaikki mahdolliset apteekin kemikaalit kokeiltiin eikä niistä mitään hyötyä ollut. Tai saahan niillä tajun pois mutta ei se mitään oikeaa unta ole. Sitten kokeilin kannabista kun en enää muutakaan keksinyt ja se toimii todella hyvin. Eikä sitä tarvitse ottaa niin paljon että on pöllyssä. Suomessahan tuota ei lääkärit määrää tai ainakaan unettomuuteen. Vaikka tietysti pitäisi koska on hyvin mieto aine noihin ketipinoreihin tai mirtazapiineihin yms. verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta, venyttely ja jooga auttaa
Nussiminen auttaa. Toiminimi Kankaanniemikin totesi että nussittuna nukut paremmin ja oikeassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor voi tuhota aivojen unireseptorit ja sitten et nuku enää mitenkään muuten kuin kemikaaleilla ja se ei todellakaan ole sama asia kuin normaali uni. K
Tuon voi tosiaan uskoa. Joskus testimielessä kokeillut Ketipinoria ja Mirtazapiiniä niin seuraavana päiväkin nuppi sekaisin. Ei sovi ollenkaan. Melatoniinista ei mitään haittavaikutuksia.
Kannabiksella voi olla rentouttava ja rauhoittava vaikutus, sen voi uskoa, että voi auttaa unihäiriöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse otin ahdistuneena yhden ketin unettomuuteen ja tuli niin sairaat painajaiset että luulin seonneeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse otin ahdistuneena yhden ketin unettomuuteen ja tuli niin sairaat painajaiset että luulin seonneeni.
Lääkkeiden syönti on arpapeliä. Joku lääke voi sopia sinulle, toinen ei. Lääke, mikä ei sinulle sovi niin sitten saattaa toiselle sopia.
??? Kuoleman noin 5 vrk kuluttua.