Hinnat nousee mutta tuet ei
Tällä hintojen nousulla saadaan sosiaalituet laskettua minimiin kun niitä ei nosteta samaan tahtiin kuin mitä on hintojen nousu. Palkat tulee kyllä nousemaan varmasti.
Kommentit (281)
Kunpa yrittäjätkin tajuaisivat kuinka korkean hintatason ovat voittojen maksimoinnilla eli ahneudella tähän maahan luoneen ja hyväksyisi vähän matalamman voiton kun voittoa sekin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Nykyinen tukitaso rohkaisee makoilemaan kotona. Oma veljeni tekee juuri niin.
Mikset sitten itse "makoile"? :D
Luultavasti hänellä on selkärankaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tukia tulisi pienentää. Periaate, että jokainen elättäisi itse itsensä.
Se on minustakin aikuisen ihmisen tuntomerkki, itsensä elättäminen. Jos ei siihen pysty, ei tarvitse aikuisen oikeuksiakaan.
Entä jos sairastuu tai vammautuu?
Ei tarvitse saivarrella, vammautuminen on toki eri asia.
Sairastumisesta paranee.
Kaikista sairauksista ei todellakaan parane.
Sitten voi etsiä oirekuvaan sopivia töitä. Ei kaikki työt edellytä mitään sen suurempia ponnisteluja kuin mitä joutuu jo työtönkin arjessa tekemään: viemään roskat ulos, laittamaan ruokaa jne. On töitä, joita voi tehdä sängyssä läppärin kanssa maaten.
Nyt ei voi enää muuta sanoa kuin että toivottavasti sairastut niin sitten tiedät mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tukia tulisi pienentää. Periaate, että jokainen elättäisi itse itsensä.
Sama periaate itsellänikin mutta kun ikääntyneenä töitä ei saa, niin minkäs teet? Päiväraha (arkipäivisin) on 34,50 ja siitä pitää maksaa kaikki laskut. Näiden jälkeen jää 10 euroa viikossa ruokaan ja elämiseen. Ei tuosta paljoa voi enää pienentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa varautua maksamaan mm. lääkkeet 100% ja kaikki lääkäri- ja sairaalakustannukset kokonaisuudessaan! Ja vähennykset yms. tuet kannattaa uhohtaa.
Tehohoitokin maksaa maltaita / vrk.
-----
Taysissa käytettävä kallein lääkeannos maksaa 41 500 euroa – Selvitimme hoitojen, leikkausten ja lääkkeiden hinnat
Sairaalahoidon todelliset kustannukset ovat kaukana potilaan maksamasta hinnasta. Synnytys maksaa 2 192 euroa ja keisarileikkaus virka-aikana 4 332 euroa.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007421866.html
-----
Oletko valmis?
Olen valmis ottamaan yksityisen vakuutuksen joka kattaa nuo kustannukset, eli en kaipaa mitään noista yhteiskunnalta enkä niinmuodoin kaipaa myöskään verojen maksua niiltä osin. Oletko sinä valmis?
Vierailija kirjoitti:
Voisin alkaa tarjota palovakuutusta muutamalle työlliselle, jos maksat niin minä en ainakaan polta taloasi enkä autoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kannattaa miettiä että mikä mahtaa olla itsessä pielessä ja väärin jos ei onnistu työpaikkaa löytämään tai pyytämään sellaista palkkaa työstään että joutuu siten häpeällisesti ja nolosti elämään muiden rahoilla. Varsinkin tällaisena aikana kun valtion taloudella menee huonosti ja verokassa tyhjenee on äärimmäisen typerää kinuta ja kerjätä korotuksia tukiin kun sitä rahaa ei ole meillä muillakaan jolloin ainoa vaihtoehto olisi ottaa lisää valtionlainaa ja rahoittaa sosiaaliturvaa veljarahoilla.
Eli et ole itsekään onnistunut pyytämään riittävää palkkaa kun sanot että "sitä rahaa ei ole meillä muillakaan". Varo ettet joudu työttömäksi ja putoa halveksimaasi paarialuokkaan. Siinä on se vaara että muutut empatiakykyiseksi ja inhimilliseksi.
Työttömäksi ei vaan "jouduta".
Töiden loppumisesta kyllä ilmoitetaan etukäteen ja sen jälkeen voi etsiä uuden työpaikan, tai jäädä vaikka vähäksi aikaa ansiosidonnaiselle lepäilemään ja mennä töihin sen jälkeen.
Eli ei siinä tule välttämättä mitään katkosta töissä oloon.
Tervetuloa todellisuuteen! Ei se nyt ihan noinkaan ehkä mene.
Voit palata asiaan jossain vaiheessa kertomaan miten meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa mitenkä elävät itsesi kun tuet on niin pienet että fyysinen terveys kärsii kun joutuu säännösteleen syömistäkin että ei ole varaa syödä kunnolla kuin kerran viikossa ja töihin vaaditaan fyysistä kuntoa?
Kerropa sinä. knulle, miksi muualla maailmalla ihmiset selviää, mutta Suomessa nousee itku jo siitä, jos ei saa viikkottaista hierontaa - kun sairauden ja mielenterveyden takia tarvitsee - tai päivittäisiin harrastuksiin ei ole varaa, samalla kun mummot muualla tekee töitä..
Lopettakaa toi marina jo ja olkaa onnellisia, että asutte Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa varautua maksamaan mm. lääkkeet 100% ja kaikki lääkäri- ja sairaalakustannukset kokonaisuudessaan! Ja vähennykset yms. tuet kannattaa uhohtaa.
-----
Taysissa käytettävä kallein lääkeannos maksaa 41 500 euroa – Selvitimme hoitojen, leikkausten ja lääkkeiden hinnat
Sairaalahoidon todelliset kustannukset ovat kaukana potilaan maksamasta hinnasta. Synnytys maksaa 2 192 euroa ja keisarileikkaus virka-aikana 4 332 euroa.
-----
Oletko valmis?
Olen valmis ottamaan yksityisen vakuutuksen joka kattaa nuo kustannukset, eli en kaipaa mitään noista yhteiskunnalta enkä niinmuodoin kaipaa myöskään verojen maksua niiltä osin. Oletko sinä valmis?
Oletko itse valmis vakuutusmaksujen reippaaseen korotukseen ja samalla vakuutusehtojen tiukentamiseen. Sehän on itsestäänselvää jos tuet otetaan pois niin kaikki kynnelle kykenevät ottavat sitren näitä korvaavia vakuutuksia. Mikään vakuutusyhtiö ei maksa itseään kipeäksi ja tuollaisia summia kenellekään täyskorvauksina. Omavastuut nousee tai ylipäätään korvattava summa pienenee jopa suuri osa poistuu.
Kannattaa sitten lukea ne pienellä präntätyt tosi tarkkaan. Ovat silti niin vaikeaselkoisia ja porsaanreikä löytyy ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-----
-----
Oletko valmis?
Eipä valtio maksa autojenkaan vakuutuksia joten miksi sinun sairautesi on minun ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin alkaa tarjota palovakuutusta muutamalle työlliselle, jos maksat niin minä en ainakaan polta taloasi enkä autoasi.
Oikealle tyypille kun menet tarjoamaan niin päädyt matalaan kuoppaan.
Eikä kukaan jää sinua kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Poistetaan tuet, niin saadaan lisää työpaikkoja kun aletaan tarvita lisää vartijoita, ja jokaisella täytyy olla oma.
Muutetaan mieluummin lainsäädäntöä amerikanmalliin, jossa jokainen saa ampua ilman turhaa byrokratiaa kaikki työnvälttelijävarasnistit, jotka käyvät päälle ta varastelevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa mitenkä elävät itsesi kun tuet on niin pienet että fyysinen terveys kärsii kun joutuu säännösteleen syömistäkin että ei ole varaa syödä kunnolla kuin kerran viikossa ja töihin vaaditaan fyysistä kuntoa?
Kerropa sinä. knulle, miksi muualla maailmalla ihmiset selviää, mutta Suomessa nousee itku jo siitä, jos ei saa viikkottaista hierontaa - kun sairauden ja mielenterveyden takia tarvitsee - tai päivittäisiin harrastuksiin ei ole varaa, samalla kun mummot muualla tekee töitä..
Lopettakaa toi marina jo ja olkaa onnellisia, että asutte Suomessa.
Fyysinen sairaus on fyysinen sairaus Suomessakin. Ja ilman lääkkeitä, ruokaa ja lämpöä ei elä Suomessakaan.
Vaikka ei ole sotatila, niin tietyt perustarpeet ovat silti olemassa.
Eikä normaalielämässä ole tarkoituskaan niin, että ihmiset elävät jonkun muun elintason tasoista elämää kuin sitä mikä siinä omassa maassa sillä hetkellä on.
Ei meillä eletä kuin Afrikassa tai viidakossa.
Tuo on aina typerää vetää, että kun muualla on niin ja niin. Suomi on vielä toistaiseksi sivistysvaltio.
Mene töihin loinen. Etkö edes häpeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kannattaa miettiä että mikä mahtaa olla itsessä pielessä ja väärin jos ei onnistu työpaikkaa löytämään tai pyytämään sellaista palkkaa työstään että joutuu siten häpeällisesti ja nolosti elämään muiden rahoilla. Varsinkin tällaisena aikana kun valtion taloudella menee huonosti ja verokassa tyhjenee on äärimmäisen typerää kinuta ja kerjätä korotuksia tukiin kun sitä rahaa ei ole meillä muillakaan jolloin ainoa vaihtoehto olisi ottaa lisää valtionlainaa ja rahoittaa sosiaaliturvaa veljarahoilla.
Eli et ole itsekään onnistunut pyytämään riittävää palkkaa kun sanot että "sitä rahaa ei ole meillä muillakaan". Varo ettet joudu työttömäksi ja putoa halveksimaasi paarialuokkaan. Siinä on se vaara että muutut empatiakykyiseksi ja inhimilliseksi.
Töiden loppumisesta kyllä ilmoitetaan etukäteen ja sen jälkeen voi etsiä uuden työpaikan, tai jäädä vaikka vähäksi aikaa ansiosidonnaiselle lepäilemään ja mennä töihin sen jälkeen.
Kyllä vaan joudutaan jos firma palaa. Täällä jäi noin 50 ihmistä työttömäksi noin vain kun työpaikka paloi yöllä.
No nyt taas saivarrellaan, toki tuossa tilanteessa voi joutua työttömäksi yhdessä yössä, mutta ansiosidonnaista saa siitä lähtien.
En oikein usko, että kaikilla työttömillä on ollut vastaava tilanne.
Ap ainahan on se mahis että hakeudut töihin. Verotuskin on silloin kevyempää kuin tuensaajana.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa yrittäjätkin tajuaisivat kuinka korkean hintatason ovat voittojen maksimoinnilla eli ahneudella tähän maahan luoneen ja hyväksyisi vähän matalamman voiton kun voittoa sekin on
Se on kunnon kommunismista puhetta se. Mene proletariaatti töihin. Työväenpuoluettahan jo äänestätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan joudutaan jos firma palaa. Täällä jäi noin 50 ihmistä työttömäksi noin vain kun työpaikka paloi yöllä.
No nyt taas saivarrellaan, toki tuossa tilanteessa voi joutua työttömäksi yhdessä yössä, mutta ansiosidonnaista saa siitä lähtien.
En oikein usko, että kaikilla työttömillä on ollut vastaava tilanne.
Ei sitten kannata sanoa että työttömäksi ei voi joutua noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän joutuu kyllä korjaamaan, että tuet itseasiassa ovat liiankin korkeita, ei pieniä.
Ei olekaan tarkoitus, että tuilla pystyt elämään samalla lailla, kuin palkkatöissä 5000€/kk, vaan tuet ovat lyhytaikaisia.
No ei se palkkakaan nouse suurimmalla osalla.Pitää sopeutua.