Hinnat nousee mutta tuet ei
Tällä hintojen nousulla saadaan sosiaalituet laskettua minimiin kun niitä ei nosteta samaan tahtiin kuin mitä on hintojen nousu. Palkat tulee kyllä nousemaan varmasti.
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
No voin kyllä sanoa kokemuksesta, että työttömyys on oma valinta. Itse olin työttömänä yhteensä reilut kaksi vuotta ja voin sanoa, että olin vain laiska ja ongelmainen silloin. Nyt kun olen töissä niin näkökulma ihan toinen. Siksi sanon teille työttömät: menkää töihin! Ette tajua sitä, mutta on todella törkeää elää tuilla ja sitten vielä valittaa niiden pienuudesta. Töitä kuitenkin saa, jos haluaa.
Ai oma valinta kun on sanottu terveyden takia irti vakipaikasta?
Olen nyt 3v hakenut töitä mutta ei kukaan palkkaa vajaakuntoista mikä on ihan ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tukia tulisi pienentää. Periaate, että jokainen elättäisi itse itsensä.
Se periaate ei vaan toimi jos ei työnantajalle kelpaa. Eikä kaikille riittäisi työpaikkojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voin kyllä sanoa kokemuksesta, että työttömyys on oma valinta. Itse olin työttömänä yhteensä reilut kaksi vuotta ja voin sanoa, että olin vain laiska ja ongelmainen silloin. Nyt kun olen töissä niin näkökulma ihan toinen. Siksi sanon teille työttömät: menkää töihin! Ette tajua sitä, mutta on todella törkeää elää tuilla ja sitten vielä valittaa niiden pienuudesta. Töitä kuitenkin saa, jos haluaa.
Olen nyt 3v hakenut töitä mutta ei kukaan palkkaa vajaakuntoista mikä on ihan ymmärrettävää.
Niin? Söitkö itsesi ylipainoiseksi, aiheutitko omilla elintavoillasi jonkun selkävaivan? Jos olet oikeasti vain vakavasti sairastunut, niin työkyvyttömyyseläkkeelle sitten vaan. Se on eri asia kuin työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 3v hakenut töitä mutta ei kukaan palkkaa vajaakuntoista mikä on ihan ymmärrettävää.Niin? Söitkö itsesi ylipainoiseksi, aiheutitko omilla elintavoillasi jonkun selkävaivan? Jos olet oikeasti vain vakavasti sairastunut, niin työkyvyttömyyseläkkeelle sitten vaan. Se on eri asia kuin työttömyys.
En viitsi edes vastata noin tyhmälle.
Lintilä kertoo juuri Ylellä on että ruuan hinta tulee nyt kaksinkertaistumaan, ja ilmeisesti bensankin.
Että silleen. Ei rikkaita haittaa tietenkään.
Meistä tulee köyhä maa. Täältä täytyy muuttaa helvettiin oikeasti.
No, mitäpä jos menisit töihin, kun kerran halaut enemmän rahaa käyttöösi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 3v hakenut töitä mutta ei kukaan palkkaa vajaakuntoista mikä on ihan ymmärrettävää.Niin? Söitkö itsesi ylipainoiseksi, aiheutitko omilla elintavoillasi jonkun selkävaivan? Jos olet oikeasti vain vakavasti sairastunut, niin työkyvyttömyyseläkkeelle sitten vaan. Se on eri asia kuin työttömyys.
Mt-ongelmat sitten toinen vaihtoehto. Saikutit liikaa, kun pää ei kestänyt ja sait potkut? Eipä se masennus tai muu sohvalla lojumalla parane. Itsetunto kaiken mielenterveyden takana ja sitä saa kasvatettua, kun ottaa vastuun itsestään ja tämä tarkoittaa muun muassa työssäkäyntiä.
Miettikää, se on nyt official. Ruuan hinta kaksinkertaistuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä, kiitos kysymästä.
Jos tuet nousisi nyt, niin mikä itku ja parku sitten myöhemmin tulisikaan kun tuet laskisivat elinkustannusten laskiessa...
Vierailija kirjoitti:
Pitää harkita juoksusapuskoita tulevaisuudessa.
Alepasta saa hyviä täytettyjä patonkeja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Törkeää valittaa tuista, joiden eteen ei tee mitään, ei TIKKUAKAAN LAITA RISTIIN. Käsittämättömiä tyyppejä. Tajuatteko, se on teille täysin ilmaista rahaa??
Helppo teidän on huudella omia palkkojanne mutta katsotaan millainen lama seuraa, kun Venäjän kanssa ei enää tehdä kauppaa. Ellei korona vienyt työpaikkaanne, sotakriisi vie.
Eläkeläinen voi tehdä töitä. Ota oikeista asioista selvää. Jos on niin vittumainen ihminen ettei osaa olla ihmisten kanssa töissä se on eri asia. Työnvieroksujat on erikseen. Valehtelijat, en voi sietää, heitä on. Vingutaan vaan kaikki ilmaiseksi.
Alkaa se rikkaitakin kirpasemaan, kun ruuan hinta tuplaantuu. Saattaa loppua tililtä kate kauan ennen palkkapäivää.
On se nähty millä keinoilla pääsee hyville palkoille kielet ruskeina ja ahterit hellänä.
Näillä palstoilla on ihan turhaa odottaa asiallista keskustelua mistään sosiaalietuuksiin liittyvästä.
Nämä menevät aina sikailuksi ja mölinäksi.
Näin maassa, jossa lähes jokainen saa jotain tulonsiirtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmat sitten toinen vaihtoehto. Saikutit liikaa, kun pää ei kestänyt ja sait potkut? Eipä se masennus tai muu sohvalla lojumalla parane. Itsetunto kaiken mielenterveyden takana ja sitä saa kasvatettua, kun ottaa vastuun itsestään ja tämä tarkoittaa muun muassa työssäkäyntiä.
Sun mielestä ei ole muita sairauksia kun mt-ongelmat tai selkävaiva?
Luuletko että töistä sanotaan irti ihan noin vain??
Mulla siihen prosessiin meni 3v.
Nyt olisi kyllä peiliin katsomisen paikka - miksi äänestit naisia hallitukseen. Sait juuri sitä mitä tilasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kannattaa miettiä että mikä mahtaa olla itsessä pielessä ja väärin jos ei onnistu työpaikkaa löytämään tai pyytämään sellaista palkkaa työstään että joutuu siten häpeällisesti ja nolosti elämään muiden rahoilla. Varsinkin tällaisena aikana kun valtion taloudella menee huonosti ja verokassa tyhjenee on äärimmäisen typerää kinuta ja kerjätä korotuksia tukiin kun sitä rahaa ei ole meillä muillakaan jolloin ainoa vaihtoehto olisi ottaa lisää valtionlainaa ja rahoittaa sosiaaliturvaa veljarahoilla.
Eli et ole itsekään onnistunut pyytämään riittävää palkkaa kun sanot että "sitä rahaa ei ole meillä muillakaan". Varo ettet joudu työttömäksi ja putoa halveksimaasi paarialuokkaan. Siinä on se vaara että muutut empatiakykyiseksi ja inhimilliseksi.
Työttömäksi ei vaan "jouduta".
Töiden loppumisesta kyllä ilmoitetaan etukäteen ja sen jälkeen voi etsiä uuden työpaikan, tai jäädä vaikka vähäksi aikaa ansiosidonnaiselle lepäilemään ja mennä töihin sen jälkeen.
Eli ei siinä tule välttämättä mitään katkosta töissä oloon.
Vähän tuntuu että tässä on asetettu jotain talouspakotteita minua vastaan suomalaisena köyhänä.