Hinnat nousee mutta tuet ei
Tällä hintojen nousulla saadaan sosiaalituet laskettua minimiin kun niitä ei nosteta samaan tahtiin kuin mitä on hintojen nousu. Palkat tulee kyllä nousemaan varmasti.
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tukia tulisi pienentää. Periaate, että jokainen elättäisi itse itsensä.
Se on minustakin aikuisen ihmisen tuntomerkki, itsensä elättäminen. Jos ei siihen pysty, ei tarvitse aikuisen oikeuksiakaan.
Meitä työkyvyttömiä on edelleen työttömänä kortistossa kymmeniä tuhansia, kukaan ei tutki eikä hoida, ei saada saikkua, töitä pitää hakea vaikkei kyetä tekemään, kukaan ei palkkaa. Eläkkeelle ei päästetä. Olisko hyviä vinkkejä millä itsensä elättää?
Myös sähkötöihin voi mennä. Googlesta löytyy ohjeet miten johdot yhdistellään, niissä on jotkut väri jutut.
Työn iloiset puurtajat.. Se on kauhea kattoo työssäkäyviä kun naama norsu"vitulla" kiirehtii huonosti palkattuihin töihin. Not me. Meitsi relaa elämän läpi. Ei kiinnosta mitä jokin porvari lahopää ajattelee
Palomiehen paikkoja on auki. Voin ajaa paloautoa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kateellinen palkkatyössä käyville?
Jouduitko ottamaan soossit että sait pitää työsi vai otitko vapaaehtoisesti?
Hyvä, sitten ehkä alatte käymään töissä ettekä elä yhteiskunnan tuilla..
Ihan sama fiilis kuule on täällä palkkaa jää verojen jälkeen käteen 1600€ ja samalla lukee että osa vetelee tuilla enemmän kuussa kuin minä töissä veronmaksajan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tukia tulisi pienentää. Periaate, että jokainen elättäisi itse itsensä.
Tukia ei makseta niille, jotka kykenevät elättämään itsensä. Joten kyseinen periaate on voimassa jo nyt.
Väärin. Monille työssäkäyville matalapalkkaisille maksetaan tukia koska pienet palkat eivät riitä elämiseen ja vuokranmaksuun. Eli kyllä työssäkäyvätkin saavat tukia.
Kerrohan äkkiä, että mistä?
Ai niin, meinaat, että työssäkäyvän pitää tyytyä toimeentulotuen suuruiseen palkkaan. Saattaa olla, että kohta ei sullakaan ole mistä mättää, kun riistetyt alkavat kiukustua osaansa.
Hei hammashoitaja on hyvä, kuka tulee ensimmäiseksi asiakkaaksi? Töitä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on minustakin aikuisen ihmisen tuntomerkki, itsensä elättäminen. Jos ei siihen pysty, ei tarvitse aikuisen oikeuksiakaan.
Meitä työkyvyttömiä on edelleen työttömänä kortistossa kymmeniä tuhansia, kukaan ei tutki eikä hoida, ei saada saikkua, töitä pitää hakea vaikkei kyetä tekemään, kukaan ei palkkaa. Eläkkeelle ei päästetä. Olisko hyviä vinkkejä millä itsensä elättää?
Mä pääsin eläkkeelle mutta en pois tuista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama fiilis kuule on täällä palkkaa jää verojen jälkeen käteen 1600€ ja samalla lukee että osa vetelee tuilla enemmän kuussa kuin minä töissä veronmaksajan!!
En oo edelleenkään mennossa töihin. Ei sunkaa ole pakko joten älä inise. Mutta sitten sinun täytyy karsia menojasi ja elää pienillä tuloilla niinkuin me. Ei lomamatkoja, lemmikkejä, luksusruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi pientä. Jaxuhaleja.. No tietysti ne lapsiperheet jotka tekee lapsia paljon ja vetää niitä yli 5000 tonnin tukia pitäis vähentää. Kyl joku roti pitää olla, vaikka 2000 e per henikö olis sopiva tuki.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 660 jos 2 lasta, jos puoliso tienaa 1600 netto niin ei tule muita tukia.
Hyvä. Nykyinen tukitaso rohkaisee makoilemaan kotona. Oma veljeni tekee juuri niin.
..korjaus - 2000 euroa per ruokakunta
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kannattaa miettiä että mikä mahtaa olla itsessä pielessä ja väärin jos ei onnistu työpaikkaa löytämään tai pyytämään sellaista palkkaa työstään että joutuu siten häpeällisesti ja nolosti elämään muiden rahoilla. Varsinkin tällaisena aikana kun valtion taloudella menee huonosti ja verokassa tyhjenee on äärimmäisen typerää kinuta ja kerjätä korotuksia tukiin kun sitä rahaa ei ole meillä muillakaan jolloin ainoa vaihtoehto olisi ottaa lisää valtionlainaa ja rahoittaa sosiaaliturvaa veljarahoilla.
Voi myös miettiä mikä on pielessä siinä toisessa osapuolessa, joka odottaa ja edellyttää muiden tekevän työtä ilmaiseksi, ali TES palkan ja sellaisilla ehdoilla ja sopimuksilla, joilla ei kukaan kykene elättämään itseään. Mol.fi on täynnä humpuukityöpaikkoja, hämäriä puhelinmyyntifirmoja ilman palkkaa, nollasopimuksia ja vuokratöitä, palkattomia harjoitteluja, kokeiluja jne.
Näitäkin on siellä tarjolla n 20k kappaletta,
Suomessa on laskutavasta riippuen 400k työtöntä, alityöllistettyä ja tempputyöllistettyä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Nykyinen tukitaso rohkaisee makoilemaan kotona. Oma veljeni tekee juuri niin.
Mitä se on sinula pois että veljesi tekee niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 660 jos 2 lasta, jos puoliso tienaa 1600 netto niin ei tule muita tukia.
Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa eikä mökkiä saa omistaa.
Nyt kun porukkaa irtisanotaan niin saadaan nauraa
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia kun työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia, pikkuisen on eroa
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten itse "makoile"? :D
Kunhan et sitten valita tukien määrästä.