Häirikkö viestittelee toista kuukautta
Eli reilu kuukausi sitten tuli whatsappiin viestiä täysin tuntemattomalta henkilöltä prepaid(?) numerosta (etsin 16400 numero eikä löytynyt). Kyseli kuulumisia, ei suostunut kertomaan mistä on numeroni saanut (työni puolesta mun numeroa ei saa mistään hakukoneista) ja halusi tutustua. Kerroin ystävällisesti että seurustelen enkä halua tutustua ja toivotin mukavaa kesän jatkoa.
Jatkoi viestittelyä useana päivänä, kertoili kaikkea hämärää, kuten valtio on hänelle 300 000€ velkaa ja ystävät ilmavoimista vierailevat välillä tuomarin luona. Kertoi myös pommikoneiden olevan hänen liikeideansa. En vastaillut mitään, jätti hetkeksi rauhaan. Taas alkoi tulla viestiä samalta tyypiltä eri numerosta, seitsemän tunnin ajan laittoi puolen tunnin välein viestiä et josko hän saisi alastonkuvia lähetellä. En vastannut ja taas hiljaiseloa. Ja sitten tunti sitten tuli taas eri numerosta samalta henkilöltä viestiä, kyseli kuulumisia.
Anteeksi pitkä viesti mutta alkaa vähän nyppiä ja näin yksin yövuorossa myös vähän pelottaa.. Mitä pitäisi tehdä? Vastaamatta olen jättänyt heti ekojen viestien jälkeen mutta ei tunnu auttavan. Pitäiskö herralle avautua?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:47"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:42"]No sehän vaan innostuu, kun noin ystävällinen olit ja luulee, että olisi jotain juttua. Olisit vain sanonut, että jätä minut rauhaan, en halua olla kanssasi missään tekemisissä.
[/quote]
Jäi itseasiassa toinen osa viestistä näköjään pelkotiloissa kirjoittamatta, siinä oli nimenomaan tuo "en halua olla missään tekemisissä" :D -ap
[/quote]
Ja sua vaan naurattaa. Oletko kuinka tosissasi. Jos täällä jo sitä mietitään niin mitä luulet häirikön ajattelevan.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 02:59"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:47"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:42"]No sehän vaan innostuu, kun noin ystävällinen olit ja luulee, että olisi jotain juttua. Olisit vain sanonut, että jätä minut rauhaan, en halua olla kanssasi missään tekemisissä.
[/quote]
Jäi itseasiassa toinen osa viestistä näköjään pelkotiloissa kirjoittamatta, siinä oli nimenomaan tuo "en halua olla missään tekemisissä" :D -ap
[/quote]
Ja sua vaan naurattaa. Oletko kuinka tosissasi. Jos täällä jo sitä mietitään niin mitä luulet häirikön ajattelevan.
[/quote]
Voin kertoa että ei todellakaan naurata, lähinnä olen hysteerinen, ihan tosissani. Ja kyllä, voin kertoa että pelottaa töissä, onneks kaveri oli hereillä ja tuli seuraksi niin kauksi aikaa kunnes tulee taas valosaa. Onneksi on myös vartijanhälytyspainike vieressä, vartijan saa tarvittaessa paikalle noin viidessä minuutissa! -ap
Onhan sulla osoitetiedot yms salaiset? Jätä tuo numero käyttöön ja ota toinen salainen numero itselle tilalle. Ja anna se vain luotettavimmille henkilöille. Ehdotan itse jo nyt tuosta soittoa poliisille tai asemalla käyntiä. Ja nauhoja kaikki epämääräiset soitto mitkä saat. Ei muuta kuin nauhalle. Ja tosiaan, tuo numero mihin saat nuita häirikkösoittoja jätä se auki. Itse olen toiminut noin häirikön vuoksi, ja sen vuoksi että on salainen nro, ei tarvitse jännittää jokaista tulevaa soittoa tai puhelimen pirinää.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 02:53"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 02:47"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 02:43"]
Onko sun nimi Osku tai Jaana?
[/quote]
Tai Tatjana, Aulikki, Eeva-Kaisa tai Ekaterina?
[/quote]
Jos on niin on syytäkin pelätä yövuorossa. Sillä vainoajalla on taipumus hengailla työpaikkojen pihoissa
[/quote]
Ei ole. Uskon et mun työpaikan löytäminen vois olla vaikeeta. Tai mistäs sitä tietää jos mun nimen tietää, vaikkakin ihmettelen edelleen että mistä on mun numeron saanut kun mun numeroa ei oo moneen vuoteen löytynyt hakukoneista.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 03:19"]Onhan sulla osoitetiedot yms salaiset? Jätä tuo numero käyttöön ja ota toinen salainen numero itselle tilalle. Ja anna se vain luotettavimmille henkilöille. Ehdotan itse jo nyt tuosta soittoa poliisille tai asemalla käyntiä. Ja nauhoja kaikki epämääräiset soitto mitkä saat. Ei muuta kuin nauhalle. Ja tosiaan, tuo numero mihin saat nuita häirikkösoittoja jätä se auki. Itse olen toiminut noin häirikön vuoksi, ja sen vuoksi että on salainen nro, ei tarvitse jännittää jokaista tulevaa soittoa tai puhelimen pirinää.
[/quote]
Musta ei pitäisi löytyä mitään tietoa mistään ammattini vuoksi. Mutta on mulla sekin jäänyt hämänpeittoon mistä tuo häirikkö mun numeroni sai, ei suostunut kertomaan :s
Ettei joku tuttavasi laittelisi viestiä? Mieti tarkkaan läpi
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 03:53"]Ettei joku tuttavasi laittelisi viestiä? Mieti tarkkaan läpi
[/quote]
Voi olla mahdollista, koska testasin tässä peloissani taas kaikki hakukoneet nimelläni ja numerollani läpi ja mistään mua ei löydä, ei niin mistään. Sit onkin tosi perseestä jos joku tuttu stalkkaa, saa ihan helposti tietää osotteen ja työpaikan. Kuka jaksaa vitsillä laittaa viestiä yli kuukauden, varsinkaan kun en ole noteerannut millään lailla. Taitaa olla vihoviimeinen yövuoro minkä teen. -ap
Mä kävin miehen kanssa ehkä viisi vuotta sitten treffeillä nelisen kertaa. Homma jäi, ei tuntunut oikealta. Se jaksaa vuodesta toiseen kysellä kuulumisia, viime vuonna laittoi viestiä että on tässä naapurikahvilassa jos tuun kahville. On siis ajanut tänne sen 350 km.. Olen vuosien aikana sanonut ystävällisesti että antaa jo olla. Olen kertonut että olen varattu ja mies voi yhtä lailla lukea mun viestit ja että uskoo pois ettei halua sitä ovensa taakse. W uppiin olen laittanut estot mutta tekstiviestit pukkaa. Voi mennä vuosi ja taas se jatkaa.. Sekin ahdistaa isosti. Mikä hullu jaksaa vuodesta toiseen? Miks se ei voi unohtaa mua??
Mulla on stalkkeri joka lähettää edelleen joulukortin joka vuosi, kerran oltiin vällyjen välissä vuonna 1992.
Mun eksä häiriköi mua vielä kolme vuotta eron jälkeen. Aluksi laittoi kuulumisviestejä parin kuukauden välein, joihinkin vastasin, joihinkin en. Välillä viestittely kiihtyi ja välillä viestiä tuli harvemmin. Soitteli kuitenki yleensä öisin kerran kuukaudessa, koskaan en ole kolmen vuoden aikana vastannut. Puoli vuotta sitten aloin seurustelemaan ja nämä soitot ja viestit lisääntyivät, ja silloin vasta tajusin laittaa koko numeron estoon. Sen jälkeen alkoikin ottaa yhteyttä facebookissa, lähettää yksityisviestejä ja yritti pyytää kaveriksi. Mustalle listallehan se oli siellä sitten laitettava. Välillä pelottaa, että hän turhautuu kun en vastaa ja tulee koputtelemaan ovelleni öisin. Tietää missä asun, sillä kerran seurasi minua baarista kotiin.
Kylläpä tällä tavalla kirjotettuna kuulostaa paljon pahemmalta mitä olen ajatellut..
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 02:56"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:21"]Prepaidit ovat kyllä usein jäljitettävissä. [/quote]Mistä aloittaisit jäljittämisen? Kysymällä kaikista Suomen prepaid kaupoista et ootteks näyhny häirikön näköstä tyyppiä ostamassa lliittymää jonka numeroa kukaan ei tiedä?
[/quote]
Luuletko että minä sitä jäljittäisin? Poliisilla on mahdollisuus jäljittämiseen. Aina se ei tietenkään onnistu, mutta prepaid ei todellakaan ole absoluuttisesti anonyymi ja jäljittämätön.
Miten toimia kun häirikkö on sukulainen. Seläntakana annetaan alaikäisen puhelinnumero tälle häirikölle. Miksi on luvallista siirtyä häiriköimään alaikäistä kun on jo sotkeuduttu aikuisten elämään pilaamalla/sotkeutumalla raha asioihin kerjäämällä sitä omilta lapsilta, puututtu perheen sisäisiin asioihin, pilattu suhteita jne...
Ja tämän jälkeen on muka oikeus leikkiä isovanhempaa lähettämällä typeriä/utelevia kysymyksiä, kuvia muista sukulaisista, pelkkiä onnitteluja synttäri/nimpparipäivinä ilman konkreettista lahjaa jne. Eli jatkaa samaa kiusaamista. Eikö alaikäisen huollettavan lapsen puhelinnumeron levittäminen ole sallittua vain kummankin huoltajan luvalla vai riittääkö vain toisen suostumus kun äiti=mummo painostaa. Mitä iloa tästä on lapselle. Haittaa kylläkin voi tulla.
Tykkäisköhän nämä takertujataaperot omasta salaisesta (ikiujosta) ihailijasta? Haluisin niin nähdä reaktiot ja niiden ajan kuluessa muuttumisen.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:21"]Prepaidit ovat kyllä usein jäljitettävissä.
[/quote]Mistä aloittaisit jäljittämisen? Kysymällä kaikista Suomen prepaid kaupoista et ootteks näyhny häirikön näköstä tyyppiä ostamassa lliittymää jonka numeroa kukaan ei tiedä?