Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu lähtemään

Vierailija
13.08.2015 |

Olen sanonut ehkä vuoden ajan, että haluan erota. Mies ei suostu puhumaan ongelmista. Kun sanon edes sanan ero, mies suuttuu ja esim. Tänään otti kiinni, kaatoi lattialle ranteista. Sen takia, koska en ollut hiljaa. Ei ole ekakerta. Sen jälkeen sanoo, ettei voinut sattua, haukkuu huoraksi jne. Menin nukkumaan, enkä uskalla sanoa enää mitään. Aamulla kaikki on taas ok ja mäkin olen niin väsynyt, etten jaksa edes puhua koko asiasta enää. Pitäisi poliisi soittaa tai joku miehen kaveri, jos haluan eron. Toisaalta pääosin eläminen on ihan ok, meillä on lapsia. Niin kauan menee hyvin, kun en suututa miestä.

Olenko ihan hullu. Kun ei ole riitoja, mies on ihan tavallinen ja tavallaan rakastan.

Pelkään myös, että hajottaa tavarat ja käyttäytyy noin myös eron jälkeen. Haluaisin erota sovussa, mutten tiedä onnistuuko.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:03"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:58"]Miksi ihmeessä kiusaat toista eropuheilla? Mitä kuvittelet sillä saavuttavasi? Joko eroat tai sitten et, ei sitä päätöstä voi ulkoistaa sen sureksimiseen, miksei mies lähde. Vaikka itse olisit masokisti ja testailisit jotenkin toista tai odottelet helvetin jäätymistä, niin lapset sen kaiken päättämättömyyden tulevat maksamaan, ihan suoraan. Lakkaa jo, ja toimi niinkuin aikuinen. Nyt ajattelet lähinnä itseäsi, ja senkin teet ihan omituisesti. [/quote] Miten niin kiusaan, kun haluan erota oikeasti. Sanon niin vaan jos oikeasti haluan sitä. Mies sanoo siihen, että pidä turpas kiinni. Kun sanon, että etitäänkö huomenna sulle asuntoa, miten tehdään? Jos et halua puhua, en halua olla yhdessä. Mies myöntää, että on ongelmia, muttei halua tehdä niille mitään eikä halua erota. Ei olla naimisissa, en voi pistää mitään eropapereita menemään vaan ensin mietitään mitä tehdään, miten asutaan jne. Mies heittää lattialle kun edes sanon sanan ero. En uskalla puhua sille tästä. Ap

[/quote]

Ei tuo ole eron haluamista, vaan erolla kiristämistä. Mies ymmärtää vain, että yrität pakottaa hänet olemaan jotain, mitä hän ei ole, ja uhkailet häntä ilmeisesti ihan vain saadaksesi hänet pelkäämään ja nöyrtymään. Sitten hän häpeää ylilyöntiään, mutta sinä et omaasi, ja seuraavaksi häntä alkaa taas pelottaa ja suututtaa, kun nöyristely alkaa tulla korvista. Hänhän ei ymmärrä, mitä häneltä halutaan.

Jos sinä oikeasti haluat eron, sinä toimit saadaksesi sen. Ei noin, että kyselet mieheltä, huvittaisiko häntä eroaminen. Olette molemmat ihan pihalla.

Tai sitten voisitte kokeilla sellaista, että sinä et uhkaile, eikä hän hauku. Jos olette samalla tapaa pihalla, miksi ette yhtä hyvin voisi olla yhdessä siellä, jos vaikka alkaisitte ymmärtää toisianne ja lapsiakin. Otat sitten sen eron, jos sekään ei auta. Ihan kyselemättä, toimit vain.

[/quote]

En myt ihan ymmärtänyt, vaikkakin sen pointin, eli en saisi uhkailla erolla, kai sitten uhkailen. Sanon sen sillon, kun yritän jutella, en siis vaatia vaan jutella ja mies sanoo että pidä turpas kiinni huora, en jaksa kuunnella. Mulla menee siinä vaiheessa hermot ja sanon selvä, jos ei puhuta niin erotaan

Ap

Vierailija
42/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tarvii huomiota myös sängyn ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:29"]

Naiset tarvii huomiota myös sängyn ulkopuolella.

[/quote]

Mutta aapee ei ole miehen mielestä nainen vaan huora, ja niiden huomiontarpeet taas tiedetään... Mutta siis oikeasti, vaikka miehet ovat usein tyhmiä, niin eivät ne niin tyhmiä ole, etteivät mitään oppisi. Ap haluaa mielestään vain jutella, mies tietää että kohta alkaa kiristäminen, koska häneen ei kuitenkaan olla tyytyväisiä. Tuskin mies on juttelematta siksi, että hän olisi puhelakossa. Hän vain ihan oikeasti ei mielestään tiedä, mistä pitäisi puhua ja miten, ja että vaikka osaisikin niin miten se auttaisi suhdetta. Nainen vain listaisi syitä, joiden perusteella hänessä on jotain korjaantumatonta vikaa.

Voihan mies olla vaikka missä käsityksessä, jota emme voi tietää, kun hän kerran ei puhu. Hän saattaa vaikkapa uskoa syvästi, että ainoa asia joka aapeetä estää lähtemästä mukavuudenhalun lisäksi, on pelko. Joten hän ruokkii sitä. Jos hän miehenä paljastaisi pelkonsa ja tunteensa, aapee lakkaisi pelkäämästä, eikä arvostaisi häntä yhtään sen enempää kuin nytkään, joten hän menettäisi lastensa äidin. Se nyt kuitenkin taitaa olla selvää, ettei mies halua eroa, joten hänen provosoimisensa eron suuntaan on turhaa ja voi johtaa ikäviin asioihin. Itse on naisen nyt mietittävä, mitä elämässään eniten haluaa ja miksi. Ja mitä on valmis siitä maksamaan.

Itse en ainakaan haluaisi ottaa riskiä, että väkivalta pahenee. Ihmisillä on taipumusta reagoida toistuviin varoituksiin turtumalla. Nauretaan murisevalle koiralle tai näykkivälle ja luimivalle hevoselle. Kun ne lopulta ovat mielestään varoittaneet tarpeeksi monta kertaa ja lopulta ojentavat ihmistä kunnolla, ihminen suuttuukin, eikä eläin ymmärrä, miksi. Hän kun oli niin pitkämielinen ja yritti hyvällä, mutta ihminen vain ei ottanut onkeensa, joten pakkohan se oli. Voi erittäin hyvin olla että mies todella kokee, ettei hänellä ole enää jäljellä mitään toimivaa keinoa tehdä selväksi, mitä hän on aapeen käytöksestä mieltä, jos kerran lattian luutiminen ranteista roikottamallakaan ei mene perille. Kun sitten napsahtaa, ap ihmettelee, miksi.

Toista ei voi pakottaa puhumaan. Eikä sitä pidä yrittää yhtään enempää kuin yrittää pakottaa toinen seksiin. Kivikin puhuu, jos kokee sen hyödylliseksi ja helpottavaksi.

Vierailija
44/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:50"]Puhu, älä ole hiljaa asiasta. Helpottaa tosi paljon ja tarvitset tukea tuossa tilanteessa, jäät tai lähdet. Älä salaa tilannetta. Mies on vastuussa omasta käytöksestä. [/quote] Kun kerran avaa suun, se on avattu ja sitä ei voi enää perua, sitä pelkään. Tavallaan koen jotenkin itse olevani syyllinen tähän ja että pitäisi olla miehen tukena. Ap

Ei ei ei ei ei. Et ole syyllinen, etkä ole millään tavalla velvollinen miestäsi tukemaan. Et ole hänen terapeuttinsa etkä sylkykuppinsa etkä kynnysmattonsa. Hän on aikuinen ihminen ja itse vastuussa tekemisistään ja sanomisistaan. Ja tuo kuulostaa siltä, että hän kohtelee sinua aivan törkeällä tavalla.

Vaikka ette riitelisikään lasten kuullen ja nähden, niin lapset on mestareita huomaamaan tuollaiset asiat. Aivan varmasti ovat tajunneet, että teillä on molemmilla paha olla.

Jätä se sika, oikeasti. 

[/quote]

Vierailija
45/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi ap:lle huone tarjolla. Maksuksi vedän sinua perseeseen kerran viikossa. Tehdäänkö diili ?

Vierailija
46/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa jotenkin oudolta ja on jotenkin raskasta lukea AP:n kirjoituksia. Niistä tuntuu puuttuvan oikeat tunteet ja kaikki on esitetty jollakin tapaa hänen näkökulmastaan.

Ongelma on siis se, että mies raivostuu aina silloin kun sinä töksäyttelet että haluat erota ja siihen päälle että aletaanko kattelemaan sulle asuntoa huomenna. Ja olet harrastanut tuota nyt noin vuoden päivät? Sanot, että olette onnellisia silloin, kun mies ei raivostu ja että mies raivostuu aina kun alat vihjailemaan erolla. Miksi sitten töksäyttelet noita eropuheita? Onko sinussa jotakin draama queenin vikaa, että kun asiat on hyvin, niin yrität löytää jotakin epäkohtaa ja sitten töksäyttelet tuota eroa siihen päälle, jotta saisit huomiota mieheltä? mainitsit myös, että välillä ärsytät miestä tahallaan. saatko siitä nautintoa, kun sinulla on tuollainen valta noilla eropuheilla ja sitten vähän myöhemmin ikään kuin annat mahdollisuuden vielä jatkaa.

Lisäksi aiemmin viittasit parilla sanalla johonkin mysteeriseen henkilöön, jolle voisit puhua asioista, mutta et ole vielä uskaltanut. Onko hän joku toinen mies, johon olet ehkä ihastunut?

Vierailija
47/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:24"]

Olen sanonut ehkä vuoden ajan, että haluan erota. Mies ei suostu puhumaan ongelmista. Kun sanon edes sanan ero, mies suuttuu ja esim. Tänään otti kiinni, kaatoi lattialle ranteista. Sen takia, koska en ollut hiljaa. Ei ole ekakerta. Sen jälkeen sanoo, ettei voinut sattua, haukkuu huoraksi jne. Menin nukkumaan, enkä uskalla sanoa enää mitään. Aamulla kaikki on taas ok ja mäkin olen niin väsynyt, etten jaksa edes puhua koko asiasta enää. Pitäisi poliisi soittaa tai joku miehen kaveri, jos haluan eron. Toisaalta pääosin eläminen on ihan ok, meillä on lapsia. Niin kauan menee hyvin, kun en suututa miestä. Olenko ihan hullu. Kun ei ole riitoja, mies on ihan tavallinen ja tavallaan rakastan. Pelkään myös, että hajottaa tavarat ja käyttäytyy noin myös eron jälkeen. Haluaisin erota sovussa, mutten tiedä onnistuuko.

[/quote]

mies tarvii ammattiapua väkivaltaansa. katso jussi-työ tai miesten linja tai mitä niitä onkaan

meillä oli samaa, ammattiapu auttoi asiassa

Vierailija
48/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:26"]Jep. Onnellista loppuelämää vaan.
[/quote]

Niimpä.

Ja vastaus kysymykseen: olet hullu ja sen lisäksi ääliö. Ajattelisit edes lapsia. Huono tekosyy tuo miksi et voisi itse lähteä.

Vierailija
49/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:10"]

Mitä jos mä olen tässä se hullu? Että kaikki on pohjimmiltaan mun syytä. Osaan huonona päivänä purkaa asiat miehen niskaan, kiukutella turhaan, ärsyttää miestä. Menisikö meillä hyvin, jos itse muuttaisin tapani? Ap

[/quote]

Hyi hemmetti että näistä sun pohdiskeluista tulee mieleen oma aiempi elämänvaiheeni väkivaltaisen ja huorittelevan miehen kanssa. Mietin ihan samoja, että voisimmeko olla onnellisia, jos en olisi sellainen tai tällainen, jos olisin jotain muuta. Vatvoin ihan samoja muutaman vuoden ajan, myös yhteisiä lapsia meillä.

Onneksi sain itseni kuitenkin tempaistua irti, vaikka mies kuinka uhkaili tekevänsä kaiken mahdollisimman hankalaksi yms. Loppujen lopuksi ei hän niitä voinut sen kummemmin hankaloittaa edes, ja sitä henkistä otetta hänellä ei enää ollut. Asunnon myynti, nimet paperiin, uusi kämppä ja mies senkun rääkyy ja uhkailee, kuinka hän tulee vaikeuttamaan, vitun huora... Kuulin lopulta enää säälittävää piipitystä. =)

Ja arvaapa mitä. On todellakin olemassa miehiä, joiden kanssa saa olla juuri se oma itsensä, eikä ne lyö eikä huorittele. Saat olla pahalla päällä, saat puhua, saat olla juuri sitä mitä olet, ja jos se mies rakastaa sua, niin se hyväksyy sinut kokonaisuutena. Ja vielä parempaa on tajuta, että sinä et edes tarvitse ketään miestä. Sinä voit joskus olla onnellinen ihan yksin, siihen se hyvä mies on vaan ihana lisä, mutta parasta on huomata olevansa tyytyväinen yksinkin.

En osaa sanoa mitä sinun pitäisi tehdä, jäädä vai lähteä, mutta onnellinen et ole noin, sen tiedän. Voiko teistä tulla onnellisia, sitä en tiedä. Voiko teistä tulla? Missä toivot olevasi 10 vuoden päästä, toivotko olevasi saman miehen kanssa vai tuleeko ensireaktiona "hyi apua, toivottavasti en"? Aika lailla tuon tajuttuani minä sain voimaa lähteä.

Onnea matkaan.

Vierailija
50/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ette ole naimisissa ja asutte vuokralla. Sun on tosi helppo erota!

Vierailija
51/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroat tai et eroa. 

Väkivaltainen mies joka huorittelee eikä halua viettää aikaa yhdessä. Oletpa hienon miehen ottanut. Isänsä jo löi äitiään ja teki miehellesi kauhean lapsuuden. Nyt sinä teet omille lapsillesi kauhean lapsuuden.

Älä jauha täällä eikä kotona vaan toimi. Turvakotiin. Sieltä sitten omaan asuntoon ja töihin.

Mä olen kuule nähnyt puolikuoliaaksi hakattuja naisia, ja aina se on alkanut pienestä kädenväännöstä tai huorittelusta. Moni on kuule lopuksi ihan tapettu, ioten ota nut hemmetissä vakavasti ja kanna vastuusi pienten lasten äitinä!

Vierailija
52/52 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytä ydinperhe , vaikka se vaatisi paljon työtä ja voimia ! Naisen pitää oppia olemaan kunnioittava ja nöyrä terveellä tavalla tietysti , ei joka epäkohdasta tarvitse aina narista ! Liiasta puhumisesta seuraa vain riitaa joten vaikeneminen on kultaa , sanotaan  ja kyllä näin on ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi