Mies ei suostu lähtemään
Olen sanonut ehkä vuoden ajan, että haluan erota. Mies ei suostu puhumaan ongelmista. Kun sanon edes sanan ero, mies suuttuu ja esim. Tänään otti kiinni, kaatoi lattialle ranteista. Sen takia, koska en ollut hiljaa. Ei ole ekakerta. Sen jälkeen sanoo, ettei voinut sattua, haukkuu huoraksi jne. Menin nukkumaan, enkä uskalla sanoa enää mitään. Aamulla kaikki on taas ok ja mäkin olen niin väsynyt, etten jaksa edes puhua koko asiasta enää. Pitäisi poliisi soittaa tai joku miehen kaveri, jos haluan eron. Toisaalta pääosin eläminen on ihan ok, meillä on lapsia. Niin kauan menee hyvin, kun en suututa miestä.
Olenko ihan hullu. Kun ei ole riitoja, mies on ihan tavallinen ja tavallaan rakastan.
Pelkään myös, että hajottaa tavarat ja käyttäytyy noin myös eron jälkeen. Haluaisin erota sovussa, mutten tiedä onnistuuko.
Kommentit (52)
Miksi ihmeessä kiusaat toista eropuheilla? Mitä kuvittelet sillä saavuttavasi? Joko eroat tai sitten et, ei sitä päätöstä voi ulkoistaa sen sureksimiseen, miksei mies lähde.
Vaikka itse olisit masokisti ja testailisit jotenkin toista tai odottelet helvetin jäätymistä, niin lapset sen kaiken päättämättömyyden tulevat maksamaan, ihan suoraan. Lakkaa jo, ja toimi niinkuin aikuinen. Nyt ajattelet lähinnä itseäsi, ja senkin teet ihan omituisesti.
Sanoin asioota, joita ei olisi pitänyt sanoa. Vertasin miestä isäänsä, hakkaa miehen äitiä joskus. Miehellä hirveä lapsuus. Tavallaan siksi olen yrittänyt olla miehelle tukena, mutten saa mitään takas. Mies osaa olla myös hyvä mies, joskus. Ei ole pohjimmiltaan hullu.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:58"]Miksi ihmeessä kiusaat toista eropuheilla? Mitä kuvittelet sillä saavuttavasi? Joko eroat tai sitten et, ei sitä päätöstä voi ulkoistaa sen sureksimiseen, miksei mies lähde.
Vaikka itse olisit masokisti ja testailisit jotenkin toista tai odottelet helvetin jäätymistä, niin lapset sen kaiken päättämättömyyden tulevat maksamaan, ihan suoraan. Lakkaa jo, ja toimi niinkuin aikuinen. Nyt ajattelet lähinnä itseäsi, ja senkin teet ihan omituisesti.
[/quote]
Miten niin kiusaan, kun haluan erota oikeasti. Sanon niin vaan jos oikeasti haluan sitä. Mies sanoo siihen, että pidä turpas kiinni. Kun sanon, että etitäänkö huomenna sulle asuntoa, miten tehdään? Jos et halua puhua, en halua olla yhdessä. Mies myöntää, että on ongelmia, muttei halua tehdä niille mitään eikä halua erota. Ei olla naimisissa, en voi pistää mitään eropapereita menemään vaan ensin mietitään mitä tehdään, miten asutaan jne. Mies heittää lattialle kun edes sanon sanan ero. En uskalla puhua sille tästä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:58"]Miksi ihmeessä kiusaat toista eropuheilla? Mitä kuvittelet sillä saavuttavasi? Joko eroat tai sitten et, ei sitä päätöstä voi ulkoistaa sen sureksimiseen, miksei mies lähde.
[/quote]
Miten niin kiusaan, kun haluan erota oikeasti. Sanon niin vaan jos oikeasti haluan sitä. Mies sanoo siihen, että pidä turpas kiinni. Kun sanon, että etitäänkö huomenna sulle asuntoa, miten tehdään? Jos et halua puhua, en halua olla yhdessä. Mies myöntää, että on ongelmia, muttei halua tehdä niille mitään eikä halua erota. Ei olla naimisissa, en voi pistää mitään eropapereita menemään vaan ensin mietitään mitä tehdään, miten asutaan jne. Mies heittää lattialle kun edes sanon sanan ero. En uskalla puhua sille tästä.
Ap
[/quote]
Sen jälkeen mietin niitä huonoja puolia, miestä yksin lasten kanssa, on mies nytkin yksin lasten kanssa välillä, mutta jos on vihainen erosta. Mietin aina, että jos kaikki muuttuukin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:58"]Miksi ihmeessä kiusaat toista eropuheilla? Mitä kuvittelet sillä saavuttavasi? Joko eroat tai sitten et, ei sitä päätöstä voi ulkoistaa sen sureksimiseen, miksei mies lähde.
[/quote]
Mitä siis pitäisi tehdä? Erota vai ei? Siis lähteä samantien vai mitä tehdä? Haluaisin erota sovussa.
Ap
Etsit kämpän, pakkaat ja muutat. Eiköhän se mies tajua.
Se on surullista. Mitä itse haluaisit tulevaisuudessa, mikä tuntuisi hyvältä? Mitä haluat lapsillesi? Voit tehdä itse hyviä, myönteisiä päätöksiä. Antaa miehen jumittaa, koska itsekin sanonut, ettei pysty puhumaan. Huolehdi itsestäsi ja omasta jaksamisesta.
[/quote]
Lapset ei nää sitä, mitä meidän välillä on joskus öisin. Aamuisin yleensä halataan ja pussataan lasten edessä ja esitetään onnellista parisuhdetta. Olen myös niinä hetkinä jotenkin onnellinen. Mies on aina sen jälkeen rakastava ja lämmin, pyytelee anteeksi tai potee varmaan huonoa omaatuntoa. Tämän takia on kai vaikea lähteä.
Ap.
Saatteko aikaa kahdestaan päivällä? Väsyneenä tulee äkkiä riitaa.
Mitä jos mä olen tässä se hullu? Että kaikki on pohjimmiltaan mun syytä. Osaan huonona päivänä purkaa asiat miehen niskaan, kiukutella turhaan, ärsyttää miestä. Menisikö meillä hyvin, jos itse muuttaisin tapani?
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:10"]Saatteko aikaa kahdestaan päivällä? Väsyneenä tulee äkkiä riitaa.
[/quote]
Ei olla väsyneitä, ei johdu siitä. Lapset on helppoja, rahanpuute joskus stressaa vaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:10"]Saatteko aikaa kahdestaan päivällä? Väsyneenä tulee äkkiä riitaa.
[/quote]
Meillä olisi aikaa iltaisin, mutta mies ei halua viettää sitä aikaa kanssani, jollei se ole pelkkää seksin harrastamista.
Ap
Oletko kotona lasten kanssa ja mies töissä? Et vaikuta "hullulta", mutta ehkä turhautuneelta. Oisko lisää sisältöä elämään?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:14"]Oletko kotona lasten kanssa ja mies töissä? Et vaikuta "hullulta", mutta ehkä turhautuneelta. Oisko lisää sisältöä elämään?
[/quote]
Olen. Tarvisin lisää sisältöä elämään, muttei se kyllä muuta tätä meidän keskinäistä elämää. Kyllä mäkin ulkona käyn, olen kai introvertti, en kaipaa koko ajan jotain seuraa. Töitä etsin ja toivon saavani.
Sp
Menen nyt nukkumaan, pitäis olla jo. Mieskin kai kohta tulee.
Ei varmaan muutakaan. Mieheltä ei kovin paljon voi tuossa tilanteessa odottaa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:58"]Miksi ihmeessä kiusaat toista eropuheilla? Mitä kuvittelet sillä saavuttavasi? Joko eroat tai sitten et, ei sitä päätöstä voi ulkoistaa sen sureksimiseen, miksei mies lähde. Vaikka itse olisit masokisti ja testailisit jotenkin toista tai odottelet helvetin jäätymistä, niin lapset sen kaiken päättämättömyyden tulevat maksamaan, ihan suoraan. Lakkaa jo, ja toimi niinkuin aikuinen. Nyt ajattelet lähinnä itseäsi, ja senkin teet ihan omituisesti. [/quote] Miten niin kiusaan, kun haluan erota oikeasti. Sanon niin vaan jos oikeasti haluan sitä. Mies sanoo siihen, että pidä turpas kiinni. Kun sanon, että etitäänkö huomenna sulle asuntoa, miten tehdään? Jos et halua puhua, en halua olla yhdessä. Mies myöntää, että on ongelmia, muttei halua tehdä niille mitään eikä halua erota. Ei olla naimisissa, en voi pistää mitään eropapereita menemään vaan ensin mietitään mitä tehdään, miten asutaan jne. Mies heittää lattialle kun edes sanon sanan ero. En uskalla puhua sille tästä. Ap
[/quote]
Ei tuo ole eron haluamista, vaan erolla kiristämistä. Mies ymmärtää vain, että yrität pakottaa hänet olemaan jotain, mitä hän ei ole, ja uhkailet häntä ilmeisesti ihan vain saadaksesi hänet pelkäämään ja nöyrtymään. Sitten hän häpeää ylilyöntiään, mutta sinä et omaasi, ja seuraavaksi häntä alkaa taas pelottaa ja suututtaa, kun nöyristely alkaa tulla korvista. Hänhän ei ymmärrä, mitä häneltä halutaan.
Jos sinä oikeasti haluat eron, sinä toimit saadaksesi sen. Ei noin, että kyselet mieheltä, huvittaisiko häntä eroaminen. Olette molemmat ihan pihalla.
Tai sitten voisitte kokeilla sellaista, että sinä et uhkaile, eikä hän hauku. Jos olette samalla tapaa pihalla, miksi ette yhtä hyvin voisi olla yhdessä siellä, jos vaikka alkaisitte ymmärtää toisianne ja lapsiakin. Otat sitten sen eron, jos sekään ei auta. Ihan kyselemättä, toimit vain.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:10"]Saatteko aikaa kahdestaan päivällä? Väsyneenä tulee äkkiä riitaa. [/quote] Meillä olisi aikaa iltaisin, mutta mies ei halua viettää sitä aikaa kanssani, jollei se ole pelkkää seksin harrastamista. Ap
[/quote]Sehän olisi mitä parasta parisuhteen hoitoa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:10"]Saatteko aikaa kahdestaan päivällä? Väsyneenä tulee äkkiä riitaa. [/quote] Meillä olisi aikaa iltaisin, mutta mies ei halua viettää sitä aikaa kanssani, jollei se ole pelkkää seksin harrastamista. Ap
[/quote]Sehän olisi mitä parasta parisuhteen hoitoa.
[/quote]
En jaksa selittää tästä enempää. En ole mikään pihtaaja, tai no nyt varmaan olen, mutta ennen en ollut ja tilanne sama.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:50"]Puhu, älä ole hiljaa asiasta. Helpottaa tosi paljon ja tarvitset tukea tuossa tilanteessa, jäät tai lähdet. Älä salaa tilannetta. Mies on vastuussa omasta käytöksestä.
[/quote]
Kun kerran avaa suun, se on avattu ja sitä ei voi enää perua, sitä pelkään. Tavallaan koen jotenkin itse olevani syyllinen tähän ja että pitäisi olla miehen tukena.
Ap