Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä

Vierailija
11.03.2022 |

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?

Kommentit (1110)

Vierailija
181/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks tinderissä ei saakkaan pildeä nuorilta bimuilta!!!

M 42

Järkytys on kuinka paljon on typeriä, mulkullaan ajattelevia miehiä, jotka luulevat olevansa hauskoja. Ja ihan joka ketjussa.

Tämä. Vetäydyn takaisin omaan kuplaani, johon eivät tämän palstan "miehet" kuulu.

Vierailija
182/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että aikuisetkin puhuvat pahaa toisistaan selän takana. Olin 5-6v kun kuulin keskustelun jota minun ei olisi pitänyt kuulla. Äitini ja tätini haukkuivat enon uuden naisystävän mm. lihavaksi lehmäksi, joka ei edes kakaroita pysty saamaan. Luulin, että aikuiset ovat aina asiallisia joka tilanteessa.

Minua järkytti tajuta miten paljon jotkut vanhemmat vihaa omia lapsiaan, puhuvat heistä pahaa selän takana, keksivät asioita ja nauravat sukulaisten kanssa. Lapsia jotka itse ovat halunneet tehdä ja joita elättäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ikuisesti  olen huonompi, rumempi ja epäsuositumpi kuin muut.

Vierailija
184/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mäkin olen ollut väkivaltaisesta suhteessa, mutta mä sentään olin niin vahva , että lähdin siitä!" Ambulanssin nainen tuo minulle sanoi kun mut vietiin toista kertaa lanssilla sairaalaan miehen pahoinpideltyä minut. Toi tulee mieleen edelleen. Halusiko lyödä lyötyä vai halusiko että heräsin? En tiedä , mutta tuntui pahalta ja edelleen muistuu jaksoittain mieleeni.

Tietenkin halusi, että heräisit.

Miksi annoit menit miehesi luo ensimmäisen lyönnin jälkeen ?

Ei ihminen ole terve, joka lyö.

Vierailija
185/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kuinka ennen läheinen anoppi sekosi täysin koronasta eikä enää ole uskaltanut olla perheemme kanssa tekemisissä. Sääli lasten takia. Ja huom anoppi ei ole mikään sairas vanhus, vaan aktiivinen ja alle 60 v, tosin hänellä näyttää täysin mielenterveys menneen koronauutisia lukiessa tässä parin vuoden aikana.

Vierailija
186/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että täällä todella on väestönvähennys käynnissä. Erilaisin keinoin. Olin järkyttynyt monta vuotta nyt hyväksynyt asian.

Olisi hullua vähentää väestöä kaikkialla. Eikö sen pitäisi keskittyä ensisijaisesti tuonne Aasian maihin? Jos tarkoitat tällä vähennyksellä koronaa, niin miksi Kiinassa on kuollut niin vähän ihmisiä kokonaan väkilukuun suhteutettuna? Sieltähän sitä pitäisi ensin ruveta karsimaan.

Vierailija
187/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin siitä, miten pahasti koronarokote jakaa kansaa kahtia. On todella jyrkkiä mielipiteitä ja toista mieltä olevaa vähätellään, haukutaan, jopa uhkaillaan. Kuin olisi joku sisällissota käynnissä.

Vierailija
188/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeni syö lihaa, koska se on ravitsevaa ja hyvää. Eläinten hyvä kohtelu on meille tärkeää. Kasvatamme siksi kesäisin eläimiä, jotka lähiteurastetaan syksyllä. Moni tuttuni on aivan tyrmistynyt, kuinka voimme syödä ne, vaikka ostaa itse lihaa marketista silmää räpäyttämättä. Eikö eläinten kasvatus ahtaissa karuissa oloissa haittaa, jos sitä ei itse näe?

Vierailija
189/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vähän lääkärit tuntee eri sairauksia ja osaa diagnosoida niitä. Joku terveyskeskus on kuin villi länsi. Itse pitää etsiä oikea diagnoosia, ja vaatia siihen kuuluvat tutkimukset ja hoito. Tuloksia tulee ainoastaan olemalla kusipää vastaanotolla.

Niimpä! Ja myös se järkyttää, kun huomasin että lääkäreitä ei kiinnosta pätkääkään potilaan hyvinvointi, eivät kuuntele kun yritän kertoa kivuistani. Varmaan kun olen nuorehko ihminen niin ei uskota että voi olla kipuja. Ja sitten kun yritän varovasti kysyä jotain kivunlievitystä ja selitän, että mikä lääke on aikaisemmin auttanut ja haluan saada sen uudelleen reseptille niin tulee jyrkkä ei. Ei edes harkita, kesken lauseen jotkut on ruvennut huutamaan että ei missään tapauksessa. Määrätään vaan fysioterapiaan, jossa olen käynyt jo vuosia ilman mitään vaikutusta. Miksi jotkut lääkkeet on olemassa ja markkinoilla jos niitä ei saa määrätä potilaalle, joka oikeasti niitä tarvitsee. Ei päihdekäyttöön vaan oikeaan vaivaan.

No koska ne lääkkeet pitkäaikaiskäytössä aiheuttaa usein ongelmia. Unohdit mainita mikä lääkitys sulla on ollut ja kuinka kauan. Jos esim jokin opiaatti ollut käytössä verrattain lyhyitä aikoja niin siitä voi tosiaan jäädä kuva kuin se olisi mikäkin ihmelääke vaivaan kuin vaivaan.

Vierailija
190/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mäkin olen ollut väkivaltaisesta suhteessa, mutta mä sentään olin niin vahva , että lähdin siitä!" Ambulanssin nainen tuo minulle sanoi kun mut vietiin toista kertaa lanssilla sairaalaan miehen pahoinpideltyä minut. Toi tulee mieleen edelleen. Halusiko lyödä lyötyä vai halusiko että heräsin? En tiedä , mutta tuntui pahalta ja edelleen muistuu jaksoittain mieleeni.

Oli kumpi syy tahansa niin tuo ei ollut asia mitä ambulanssi kuskin olisi pitänyt sanoa.

Sen tähden sanotaan koska on heitä jotka tosiaan eivät lähde suhteesta, vaikka tuo jatkuu.  Mies voi silti vainota vaikka nainen tekee kaikkensa päästäkseen vapaaksi.  Ammattilaiset tietävät tämän, asianajajat ja muut.

Tuossa ensihoitajan sanavalinta on mennyt ihan pieleen jos on ollut tarkoitus kannustaa tai neuvoa. Selkeästi noilla sanoilla halusi itseään korostaa "minäpä olin fiksumpi ja vahvempi kuin sinä kun älysin lähteä". Eli halusi lyödä lyötyä.

Vierailija
191/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vähän lääkärit tuntee eri sairauksia ja osaa diagnosoida niitä. Joku terveyskeskus on kuin villi länsi. Itse pitää etsiä oikea diagnoosia, ja vaatia siihen kuuluvat tutkimukset ja hoito. Tuloksia tulee ainoastaan olemalla kusipää vastaanotolla.

Niimpä! Ja myös se järkyttää, kun huomasin että lääkäreitä ei kiinnosta pätkääkään potilaan hyvinvointi, eivät kuuntele kun yritän kertoa kivuistani. Varmaan kun olen nuorehko ihminen niin ei uskota että voi olla kipuja. Ja sitten kun yritän varovasti kysyä jotain kivunlievitystä ja selitän, että mikä lääke on aikaisemmin auttanut ja haluan saada sen uudelleen reseptille niin tulee jyrkkä ei. Ei edes harkita, kesken lauseen jotkut on ruvennut huutamaan että ei missään tapauksessa. Määrätään vaan fysioterapiaan, jossa olen käynyt jo vuosia ilman mitään vaikutusta. Miksi jotkut lääkkeet on olemassa ja markkinoilla jos niitä ei saa määrätä potilaalle, joka oikeasti niitä tarvitsee. Ei päihdekäyttöön vaan oikeaan vaivaan.

No koska ne lääkkeet pitkäaikaiskäytössä aiheuttaa usein ongelmia. Unohdit mainita mikä lääkitys sulla on ollut ja kuinka kauan. Jos esim jokin opiaatti ollut käytössä verrattain lyhyitä aikoja niin siitä voi tosiaan jäädä kuva kuin se olisi mikäkin ihmelääke vaivaan kuin vaivaan.

No sitten lääkärin pitää sanoa se syy eikä tyrmätä selittämättä.

Vierailija
192/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ainoa kerta olen järkyttynyt ja siittä toipuminen vie aikaa : Vuokranantajani paljastuvat yksitoisensa jälkeen kykenemättömiksi ja vajaamielisiksi aivan turha puhua, kuin pelkkä väkivalta auttais.,Mm. tälläinen kaava toistunut luseita kertoja: vuokralaisen pitäsi heti muutettuaan omalla kustannuksellaan nostaa vuokranantajan omaisuuden arvoa. Summa voi olla kymmeniä tuhansia. Ja perjaateessa, aina paljastuu että tämä ja tämä asia jäänyt hoitamatta, jopa niin että sopimusta tehdessä on sovittu suulisesti ja muutettaessa ei olekaan tehty vaikkapa vessa jäänyt rakentamatta,  koska siivuoan kuukauden tai kaksi kiinteistöä johon muutan niin omaisuuden arvo on noussut 1000-10 000 eurolla kahdenkuukauden asumisen jäkeen, ennekuin voin omia asioitani alkaa laittamaan. vuokraus bisneksessä on proseduuri, kun asuntoa vuokrataan ladellaan tietyt asiat ja puhutaan samat jutut ja sitten erityisehdot, joskus on niin ettei mikään mitä on puhuttu ja kirjattu ylös pidä paikkaansa. Phutaan kuntotarkastukseta kun tutkitaan rakennuksia, vuokranantajilla tälläistä kuntotarkastusta ei tarvitse olla, mitä tahansa mörskää vuokrataan asuinkäyttöön. Vuokralainen ei voi käyttää kokopäivää asunnon tukimiseen jos on piha, mullan alta aina paljatuu ylläreitä, varastorakennukset aivan omalukunsa.  voin jatkaa koko päivän ja kolmannenkin joten jätetään tämä tähän.

Vierailija
193/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttoaineen hintojen nousu marraskuusta lähtien

Kiitämme siitä välillisesti Puttea.

Sodassa myös voitetaan. Hintojen nostajat. esim.

Vierailija
194/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönteisesti järkyttynyt olen länsimaiden tuesta Ukrainalle. Kaupallisuuden ja omaneduntavoittelun alla on sentään vielä arvojakin jäljellä. Saisivat vielä kunnon aseita puolustautumiseen.

Järkyttynyt olen myös Venäjän häikäilemättömästä tavasta sotia. Miten voi edelleen olla samaa raakalaisuutta kuin jo Suomessa isonvihan aikaan 1700-luvulla. Miksei mitään kehitystä tapahdu siellä kohti hyvää?

Vierailija
195/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisenä sain tietää, että faija käy vieraissa. Minulle ei sitä kukaan kertonut vaan tajusin asian itse.

Eihän siinä mitään, mutta... Kysymykset suorastaan kimpoilivat päässäni. Ketkä kaikki tietää? Tietääkö äiti? Tuskinpa. Pitääkö sille kertoa? Ei ehkä? Vai pitäiskö? Pitääkö mun kertoa faijalle, että tiedän. Ehkä se ei ole hyvä idea. Vai onko?

Yhtäkkiä kaikki oli selvää: Esimerkiksi faijan monta kertaa viikossa - myös sunnuntaisin - toistuvat "ylityöt" ja useat "työmatkat", mutsin ärtyisyys (ehkä se siis päätteli jotain??), faijan ärtyisyys ja haluttomuus puhua ylipäänsä kenellekään meistä.

Mutta voi hyvänen aika sitä ahdistuksen määrää, minkä tämä aiheutti teinille. Huh.

Vierailija
196/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo kirjoitteli, ensimmäiset kesätyöt.

Ensinnäkin: Aikuiset ihmiset voi olla tosi epäystävällisiä ja suorastaan mänttejä. Ensimmäistä työtään tekevää pitäisi edes jonkun verran perehdyttää töihin eikä vaan todeta, että kaikkihan tän osaa tehdä. Ja sitten tulla huokailemaan, pyörittelemään silmiä ja laukomaan sarkastisia kommentteja, kun homma ei mennyt juuri sen yksityiskohtaisen kaavan mukaan, mikä oli mielessä mutta jota ei voitu kertoa.

Toiseksi: Voi sitä lusmuilun määrää. Luulin, että töitä tehdään tosissaan ja hiki hatussa. No ei todellakaan. Ruoka-, kahvi-, puhelin-, tupakka- ja oma tauko olivat kaikki kaikessa. Tämä siis 90-luvun alussa, vaikka oli lama ja kaikki - työttömyydestä tuli juttua joka tuutista - ei se tällä työpaikalla niitä haitannut, ketkä olivat "töissä". Omat asiat ensin, sitten alettiin pohtimaan, josko tekisi jotain työhön liittyvää. Useimmiten se oli aika vähäistä.

Vierailija
197/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäisenä sain tietää, että faija käy vieraissa. Minulle ei sitä kukaan kertonut vaan tajusin asian itse.

Eihän siinä mitään, mutta... Kysymykset suorastaan kimpoilivat päässäni. Ketkä kaikki tietää? Tietääkö äiti? Tuskinpa. Pitääkö sille kertoa? Ei ehkä? Vai pitäiskö? Pitääkö mun kertoa faijalle, että tiedän. Ehkä se ei ole hyvä idea. Vai onko?

Yhtäkkiä kaikki oli selvää: Esimerkiksi faijan monta kertaa viikossa - myös sunnuntaisin - toistuvat "ylityöt" ja useat "työmatkat", mutsin ärtyisyys (ehkä se siis päätteli jotain??), faijan ärtyisyys ja haluttomuus puhua ylipäänsä kenellekään meistä.

Mutta voi hyvänen aika sitä ahdistuksen määrää, minkä tämä aiheutti teinille. Huh.

Minä kans teininä sain tietää että isä pettää äitiä. Löysin kondomin hänen autosta, tietokoneen hakuhistoriassa oli "viron hu*rat". Kerran kun kävin isän kanssa ulkomailla, hän aina välillä lähti jonnekin muutamaksi tunniksi jonkun tekosyyn varjolla. Hotellissa ollessamme hän lähti muka hakemaan juotavaa, oli poissa pari tuntia ja tuli takaisin ilman juomia.

Vierailija
198/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että miten vaikeaa naisilta on saada seksiä.

Eli kun naisia treffailee niin naisilta tulee pakit aina ennen seksiä ja selibaatista voi muodostua vuosien pituinen, vaikka pääsisi 3-4 treffeihin asti.

Sinusta näkee läpi, että olet vain sen perässä

Vierailija
199/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana järkytyin todella tavasta miten ihmiset kohtelevat eläimiä, brutaalit eläinkokeet, halal teurastukset, kettujen elävältä nylkeminen, koirien elävältä keittäminen, härkätaistelut, valaanpyynti, kanojen tallominen kuoliaaksi, tuotantosikojen kohtelu, häntien typistykset, sairas jalostus, pienessä häkissä vuosia pitäminen,joka päivä miljoonat eläimet menevät liukuhihnalla teuraaksi.

Ihmiskunta ei ansaitse tätä planeettaa.

- minulle tuli taas järkytyksenä että eläinten oikeuksia kannattavat pelastuskeskukset eivät hoida eläimiä sen paremmin kuin muutkaan.

Päin vastoin entinen ravihevonen seisoo metabolisena ja masentuneena päivästä toiseen pikku tarhassa ilman virkistävää liikuntaa koska ratsastaminen tai ajaminen on omistajan mielestä eläinten hyväksikäyttöä.

Tai nuori nauta joka lihotettiin kiimakierrottomaksi sekä sorkkakuumeiseksi ja sitten jouduttiin tappamaan.

Vierailija
200/1110 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mode poistanut totuuksia tältäkin palstalta, kirjoitukseni hävisi kun ladoin totuuden mitä hallituksen kulissien takana tapahtuu jatkuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän