Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Ja korjaten :) Joka ainoa kerta olen järkyttynyt ja siittä toipuminen vie aikaa : Vuokranantajani paljastuvat yksitoisensa jälkeen kykenemättömiksi ja vajaamielisiks, mikään mistä on puhuttu ei ole jäänyt mieleen ja kiinteistön asiat hoidetaan vajaasti, pinnalisesti. Aivan turha puhua, kuin pelkkä väkivalta auttais, poliisi ja viranomaiset. Mm. tälläinen kaava toistunut useita kertoja: vuokralaisen pitäsi heti muutettuaan omalla kustannuksellaan nostaa vuokranantajan omaisuuden (pintaremontti, siivoaminen, purku ja kunnostustyöt, pihan perusparannus, ostaa työvälineet ja materiaalit jopa palkata työvoimaa). Arvonnousun Summa voi olla kymmeniä tuhansia. Ja perjaateessa, aina paljastuu että tämä ja tämä asia jäänyt hoitamatta, jopa niin että sopimusta tehdessä on sovittu suullisesti ja muutettaessa käy ilmi, ei olekaan tehty vaikkapa vessa jäänyt rakentamatta. (ei ole rakennuslupia,"ei tänne ny mitään rakennuslupaa hommata" joka sekin käy ilmi jälkikäteen). Koska siivoan kuukauden tai kaksi kiinteistöä johon muutan, niin omaisuuden arvo on noussut 1000-10 000 eurolla kahdenkuukauden asumisen jäkeen, ennekuin voin omia asioitani alkaa laittamaan. Vuokraus bisneksessä on proseduuri, kun asuntoa vuokrataan ladellaan tietyt asiat ja puhutaan samat jutut ja sitten erityisehdot, joskus on niin ettei mikään mitä on puhuttu ja kirjattu ylös pidä paikkaansa. Asuntojen kohdalla on kyse kuntotarkastukseta kun tutkitaan rakennuksia, arvioidaan arvoa, kutoa, sijaintia, suhteutetaan markkinahintoihin ja tehdään mittauksia. Vuokranantajilla tälläistä kuntotarkastusta ei tarvitse olla, mitä tahansa , röttöstä, vuokrataan asuinkäyttöön, sellainenkin oli että ulkoseinä uupuu. Vuokralainen ei voi käyttää koko päivää asunnon tukimiseen, omalla kustanulsellaan hommata valtuutetun kuntotarkastajan, jos on piha, mullan alta aina paljatuu ylläreitä, varastorakennukset aivan oma lukunsa. Voin jatkaa koko päivän ja kolmannenkin joten jätetään tämä tähän.Jotkut ihmiset ovat ihan omana itsenään järkyttäviä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavallinen kunnollinen suomalainen mies masentuu ja jää työttömäksi, niin on todella, siis TODELLA vaikea saada apua mistään. Olet joka ikisessä apu- ja tukijonossa viimeisenä ja lakisääteisetkin maksut saat vasta oikeustoimilla uhkaamalla.
Kaikki virkailijat ovat naisia, ja vaikka itse olet miehenä uhri ja elämäsi on käytännössä tuhottu, niin silti perusvirkailijan silmissä olet Paha Mieshenkilö, joka ei apua tarvitse.
(ei, en myöskään ole uhriutuva narsisti)
Uhriutuja olet joka tapauksessa ja haiset vähän narsistiltakin.
Yleisesti ottaen miehet saavat helpommin apua kuin naiset. Avun saanti on kiven alla lapsillekin ja myös naisille.
Naiset hakeutuvat avun piiriin miehiä helpommin joten ovat "yliedustettuina" asiakaskunnassa.
Joskus kyse on myös tuurista ja paikkakunnastakin.
"Oikeanlaisen" hoidon/tuen saaminen on sitäkin vaikeampaa. Ei oota ja jonot pitkiä. Pillereitä ja niitä näitä.
Kyllä sote sosiaali puoli on täysin naisten hallinnassa ja palvelee naisten tarpeita.
Mies ei sieltä myötätuntoa tai apua helpolla saa, jos lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisissä kesäduuneissa aikuisten ihmisten hillitön kuspäisyys (asiakaspalveluhommia tein, olin kaupan kassalla ym.)
Ehka imisesta kiinni? Itse olin myos erinaisissa aspa toissa teinista lahtien ja ihmiset olivat ystavallisia. Olin sitten aspassa, lehtijakajana, puhelinmyyjana.
Itseasiassa joskus ikavat rayhaamis tilanteet eskaloituivat molemminpuolisella naurulla.
Asiakkailla ei valttamatta ole muita valineita paasta asioissa eteenpain kun rayhaamalla.
Järkytyksiä perhepiirissä, että isä on päästään pahasti vialla oleva (piilo)narsisti ja mummu samaten, lisäksi piiloalkoholisti. Ja näillä kahdella on keskenään täysin kieroutunut yhteenliittymä.
Järkytyksiä ihmissuhteissa: kun rakastut ihanalta vaikuttavaan mieheen ja huomaat sitten hänenkin olevan ihanan sijaan henkisesti väkivaltainen hullu.
No, toivottavasti terapia ja henkinen oma kasvu alkaa olla tehnyt tehtävänsä ja välttyisin näiltä ylläreiltä jatkossa.
Venäjän sotajoukkojen hirviömäisyys tuli yllätyksenä siitä huolimatta että Putin-kriitikoita eli Venäjän omia kansalaisiakin on pitkin 2000-lukua tapettu.
Siitä, että lakossa ollessani joudun tekemään suojatyötä työvuorolistan mukaan, eikä tietoakaan palkanmaksusta!!
Että aloittaja ei osannut käyttää aloituksessaan sanaa "joka" vaan lankesi mikäilyyn. Se jos mikä järkytti
Se, miten paljon synnyttäminen sattui. Toki tiesin, että se sattuu. Kivun määrästä ei kuitenkaan ollut käsitystä sinne päinkään.
Jos vastaan ap:n kysymykseen sellaisenaan, niin se että ns. Isä petti. Ei pelkästään äitiä vaan rikkoi koko perheen. Se romutti uskoni parisuhteisiin ja perhe-elämään täysin.
Sitten taas toinen seikka tuli itselleni yllätyksenä/shokkina, vaikka minulle oli toitotettu muiden (ja itseni) puolesta koko ikäni, mutta kun se vihdoin meni tajuntaan ja oikeasti sisäistin sen, joku minussa taas hajosi. Ja se asia oli, että kukaan ei oikeasti välitä minusta paskaakaan. Nyt olen ollut viime kesästä lähtien täysin yksin eikä yksikään ihminen ole kaivannut saati edes muistanut minua. Toisaalta tekee asian helpommaksi, kun elinkaari loppuu, silloin vain katoan.
Miten vaikea mt-ongelmiin on saada apua Suomessa.
A Rinteen päätös ottaa viher- vassarit hallitukseen.
Se miten paljon ihmiset pokkana filtteröivät järjestäen kaikki kuvansa ennen jakoon laittamista. Itse olen aina ollut jotenkin filttereitä vastaan kun minusta se on valehtelua. Mutta vasta viime aikoina on selvinnyt miten helvetisti ihmiset käsittelevät kuvia ennen julkaisua. Jopa rusketusta lisätään! Kateellisena katselin Rita Niemi-Mannusen virheettömiä lomakuvia. Vitivalkoiset hampaat, ei rypyn ryppyä yli nelikymppisellä naisella. Täydellinen, virheetön iho ja rusketus. Kunnes aloin lukemaan kuvien filttereitä joita on käytetty. Järkytyin jotenkin. En tajunnut kuinka valheellinen sosiaalinen media on. Olin jotenkin kuvitellut että olen ainoa rokonarpinen, kaksoisleukainen hamsterinpussinkoko maailmassa.
Mua ällistyttää miten heikkoluontoisia ihmiset ovat. Etenkin nuoret.
Mua ihmetyttää miten vähän arvostetaan armeijan käymistä ja johtajakoulutuksen suorittamista. Se jos mikä on kovuuden ja miehuden mitta. Kyky sietää vääryyttä ja mennä läpi harmaan kiven ihan absurdeissa haasteissa. Paljon metsäleirejä, vilua, nälkää, selkään puukotusta ja ylipäätään selviytymistä epäoikeudenmukaisessa ympäristössä 24/7. Ite kävin alikessuksi 330 aamua.
Tuohon inttiin verrattuna lukiot, ammattikorkeat, työympäristöt pikkuongelmineen on paperia. Tämä on hyvin vaikea etenkin naisten tajuta, varsinkin sellaisten jotka eivät ikinä juokse edes 1km matkaa.
Nuoret etenkin on hyvin heikkoja nykyään. Tänään luin kuinka nuoret opiskelijat kranttuaa asumisesta. Ei ole solukämpät pikkusille työelämään tottumattomille tarpeeksi laadukkaita.
Ite maksoin vuokraa solukämpissä 90-luvulla ilman mitään tukia, vaikka olin töissä enkä opiskellut.
Ei ollut varaa aluksi yksiöön Stadissa. Lopulta sain yksiön Stadista, mutta siihen se valtaosa palkasta menikin. Edelleen ilman tukia. No, se kasvatti alikessua jolla ei ollut tukijoita, esim. rahaa lainaavia vanhempia ympärillä.
Nykyään nuoret ja etenkin nuorehkot, jopa 30-35 vuotiaat naiset hajoaa niin helposti. Ei kestetä pikkuongelmia.
Eikä muutenkaan kestetä elämää ilman päihteitä. Onneksi ite en oo kokeillut mitään huumeita ikinä SiinäKIN asiassa on ryhtiä.
Lähdenpä nyt 45-vuotiaana kuntonyrkkeily -tunnille. Taidan vetää tuplatunnit tänään. Lajissa jossa valtaosa nykyisistä parikymppisistä hyytyis polvilleen ekassa vartissa.
Toki tunnilla on kovia, kovia 50+ daameja, jotka melkein punnertaa miesten punnerruksia mua paremmin. Kovii daameja henkisestikin, tiukat matsit tulee kovien muujien ja äijien kaa tänään ;)
Mutta, kyllä jaksaa hämmästyttää miten heikkoja nuorempi sukupolvi nykyään on. Ei kestetä edes armeijaa...
Vierailija kirjoitti:
Metsien kohtelu Suomessa.
Viimm. tiedon mukaan maamme luontainen metsien uusiutuminen on 2%, mikä riittää säästämään enemmän kuin ehditään hakkauttamaan. Vajaa 2% hakattua metsaa on mahtava puumäärä.
Se, että tuttavani t a p p o i lemmikkinsä omin käsin sen jälkeen, kun eläin alkoi hengittää huonosti sen sijaan, että olisi vienyt sen eläinlääkäriin hoidettavaksi tai lopetettavaksi.
JamesStadi kirjoitti:
Mua ihmetyttää miten vähän arvostetaan armeijan käymistä ja johtajakoulutuksen suorittamista. Se jos mikä on kovuuden ja miehuden mitta. Kyky sietää vääryyttä ja mennä läpi harmaan kiven ihan absurdeissa haasteissa. Paljon metsäleirejä, vilua, nälkää, selkään puukotusta ja ylipäätään selviytymistä epäoikeudenmukaisessa ympäristössä 24/7. Ite kävin alikessuksi 330 aamua.
Tuohon inttiin verrattuna lukiot, ammattikorkeat, työympäristöt pikkuongelmineen on paperia. Tämä on hyvin vaikea etenkin naisten tajuta, varsinkin sellaisten jotka eivät ikinä juokse edes 1km matkaa.
Nuoret etenkin on hyvin heikkoja nykyään. Tänään luin kuinka nuoret opiskelijat kranttuaa asumisesta. Ei ole solukämpät pikkusille työelämään tottumattomille tarpeeksi laadukkaita.
Ite maksoin vuokraa solukämpissä 90-luvulla ilman mitään tukia, vaikka olin töissä enkä opiskellut.
Ei ollut varaa aluksi yksiöön Stadissa. Lopulta sain yksiön Stadista, mutta siihen se valtaosa palkasta menikin. Edelleen ilman tukia. No, se kasvatti alikessua jolla ei ollut tukijoita, esim. rahaa lainaavia vanhempia ympärillä.
Nykyään nuoret ja etenkin nuorehkot, jopa 30-35 vuotiaat naiset hajoaa niin helposti. Ei kestetä pikkuongelmia.
Eikä muutenkaan kestetä elämää ilman päihteitä. Onneksi ite en oo kokeillut mitään huumeita ikinä SiinäKIN asiassa on ryhtiä.
Lähdenpä nyt 45-vuotiaana kuntonyrkkeily -tunnille. Taidan vetää tuplatunnit tänään. Lajissa jossa valtaosa nykyisistä parikymppisistä hyytyis polvilleen ekassa vartissa.
Toki tunnilla on kovia, kovia 50+ daameja, jotka melkein punnertaa miesten punnerruksia mua paremmin. Kovii daameja henkisestikin, tiukat matsit tulee kovien muujien ja äijien kaa tänään ;)
Mutta, kyllä jaksaa hämmästyttää miten heikkoja nuorempi sukupolvi nykyään on. Ei kestetä edes armeijaa...
En lähtisi syyttämään nuoria tästä, vaan heidän vanhempiaan ja nyky-yhteiskuntaa.
Antaneet lapsensa kasvaa yhteen kännykkänsä kanssa.
JamesStadi kirjoitti:
Nykyään ihmiset tekee paljon vähemmän kaikkea fyysistä.
Miksei tämä sitten korreloi älyn kanssa? Olisi aikaa kehittää sitä.
Se että parhaat ketjut katoaa...
Yksi "kiltiltä tytöltä" vaikuttava tuttuni paljastuikin irstaaksi naiseksi, joka pyörii netin seksisivuilla jakelemassa nakuposeerauksiaan.
Naimisissa yhtä kiltin ja hissukan oloisen miehen kanssa.
En ois ikinä uskonut.
Ei ihmisistä kyllä päälle näe millaisia ovat, eikä siitä perusluonteestakaan joka näytetään tutuille, siinä näkee vain pienen murun ihmisestä. No, tämän varmaan kaikki jo tiesikin🤦🏻♀️.
Täällä sama teininä ja koko lapsuusiän aikuisuuteen asti kokeneena isän pettämiset äidin selän takana,sen lisäksi että oli/on narsisti sekopää niin samalla pettää äitiä, ja äiti vaan katsonut vuosikausia läpi sormien,väkisinkin siis kuullut noiden kiivaat keskustelut ja kerran siskoni sai isän vanhan puhelimen josta ei viestejä ollut muistanut poistaa siellä oli keskustelut toisen naisen kanssa kaikesta mahdollisesta seksijutuista arkipäivän asioihin,,no eipä tarvinnut nuorena enää ihmetellä miksi isäni keksi syitä raivota ja pärrätä jatkuvasti ja paiskoa tavaroita,jotta pääsisi p"neskelemaan toisen naisen kanssa, mutta kyllä isän sekoilut aiheuttanut harmia ja niin paljon pahaa oloa ja mieltä että onneksi välit poikki siihen sekoon.