Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Se ettei köyhiin, slummeituneisiin, yltiösikiäviin, lasten toivottomaan tulevaisuudesta ym, ym huolimatta näihin maihin, paikkoihin, sivistyneet, vauraat maat laitata ilmaisia sterilointiklinikoita, vaan ylläpitää tätä helw£ttiä . Lisää vaan tungetaan kehitysapua, joka johtaa vaan yltiöpäiseen köyhien lisääntymiseen ja rikollisuuteen. Miksi, miksi ???
Ajatteletko tosissasi, että jonkun vieraan maan edustajien pitäisi mennä toiseen maahan ja alkaa tehdä ihmisille leikkauksia, joiden jälkeen nämä olisivat lapsettomia? Outo ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Se, kun kunnolla sain tietää ja lukea tyttöjen sukuelinten silpomisesta. Olin tuolloin aikuinen.
Kuinka monet on maassamme tuomittu vapaudenmenetykseen tehtyään tällaista lapselleen? Niin, aivan.
Suomalaisuuden pohjimmainen luonne, eli silmitön ryssäviha.
Meille ei opetettu sitä Kekkosen aikaan. Missään ei sanottu oikein pahaa sanaa itänaapurista.
Nykyään ryssäviha on normi. Niin ne ajat muuttuu, minua on turha siihen papukaijakerhoon yrittää saada mukaan, eikä kyseessä ole poliittinen mielipide vaan ihan se, mikä omassa lapsuudessa oli normaalia.
Oman rakkaan isän kuoleman näkeminen hetki hetkeltä 10-vuotiaana järkytti ja pilasi elämäni. Sydänkohtaus , mikä kesti monta tuntia ja apua ei saatu.
Ystävinä pitämieni ihmisten itsekkyys. Olen tottunut siihen että oma perhe ja suku voi tehdä karuja asioita. Mutta että ystävät.
Se, että työpaikoilla ei työnteolla ole p*skankaan väliä. Saat olla miten surkea ja laiska hyvänsä, kunhan nuoleskelet pomoa ja osaat selittää mitä ihmeellisempää soopaa
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuuden pohjimmainen luonne, eli silmitön ryssäviha.
Meille ei opetettu sitä Kekkosen aikaan. Missään ei sanottu oikein pahaa sanaa itänaapurista.
Nykyään ryssäviha on normi. Niin ne ajat muuttuu, minua on turha siihen papukaijakerhoon yrittää saada mukaan, eikä kyseessä ole poliittinen mielipide vaan ihan se, mikä omassa lapsuudessa oli normaalia.
En muista, että täällä olisi opetettu varsinaista vihaa naapurikansaa kohtan, mutta pientä epäluuloisuutta kyllä. Toisaalta, heilläkin on omat ennakkoluulonsa meitä kohtaan. Tarkoitan asenteita, joita molemmin puolin oli ennen viime vuoden tapahtumia.
Itseäni järkytti se fakta, että 16% kasvissyöjistä pysyy kasvissyöjinä ja muut siirtyy takaisin normaaliin lihaan.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei kaikki papit olekaan uskovaisia :0
Siis kuka lähtee lukemaan teologiaa ilman että uskoo? Se oli mulle järkytys noin 10 vuotta sitten, kun sen sain tietää.
Tuskin kukaan lähtee lukemaan papiksi ilman uskoa, mutta useimmilta usko karisee matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Se, että työpaikoilla ei työnteolla ole p*skankaan väliä. Saat olla miten surkea ja laiska hyvänsä, kunhan nuoleskelet pomoa ja osaat selittää mitä ihmeellisempää soopaa
joo oon huomannu tään jo ajat sitten...kunhan vain kuulut pomon kavereihin
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Fantastisten salaliittoteorioiden murtautuminen reaalitodellisuuteen niihin uskovien ihmisten konkreettisten tekojen kautta.
Luulin vuosia, että salaliittoteorioiden suosio netissä selittyy vain sillä, että ihmiset seuraavat niitä scifi-tyyppisenä viihteenä ja huumorijuttuina (ja varmaan suurimmalle osalle ne ovatkin olleet vain sitä).
Minua on järkyttänyt, että on huomattava määrä salaliittoteorioihin oikeasti uskovia ihmisiä, ja jotkut heistä ovat niiden pohjalta tehneet vakavia rikollisia tekoja. Esim. kongressitalon valtausyritys ja "pizzagate"-ammuskelu.
Fantastisilla salaliittoteorioilla tarkoitan teorioita, joissa oletetaan esim. liskoihmisten, poliittisesti merkityksellisiä "tietoja" kanavoivien avaruusolentojen ja maanalaisen cabal-pahuudenverkoston olemassaoloa.
Jep, aivan eriasia on todelliset salaliitot, jotka eivät ole teorioita.
Näitä ovat ainakin JFK:n murha useamman ampujan toimesta sekä 911 tornien räjäytykset, joista WTC7-pilvenpiirtäjän osalta on jopa nelivuotinen Alaskan Fairbanks yliopiston tutkimus, joka professori Leroy Hulseyn johdolla totesi, että WTC7 räjäytettiin alas eikä siis voinut pudota alas tulipalojen takia. Jo yämä tutkimus WTC-romahdusten savuavana aseena pelkästään todistaa muiden todisteiden - kuten valtavan kuumat pitkäaikaiset palojätteet - ohella myös WTC 1 ja 2 tornien räjäyttämisen.
No tuota, tuossa ns. tutkimuksessa ei ole päätä eikä häntää. Ei kestä mitään vertaisarviointia, samaa huttua kuin kaikki muukin aiheeseen liittyvä spekulointi.
Joka on siis käytännössä aina muotoa:
Kun en itse ymmärrä asiaa x tai siihen johtavaa selitystä, niin sitten keksin selityksen joka paitsi sopii omaan maailmankuvaani, on myös mukavan yksimkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Minua on viime aikoina järkyttänyt se, miten harva ihminen oikeasti yrittää käyttäytyä ihmisiksi ja kehittää itseään henkiseksi (kehittää itsensä aikuiseksi ja opetella avoimuutta, rehellisyyttä, vastuunkantoa, emotionaalista kohtaamista, tervettä kiintymistä jne.). Olen pitänyt itsestäänselvyytenä, että itse pyrin parantamaan omaa elämänlaatuani sekä olemaan hyvä ja rakentava ihmissuhteissani.
Toi olisi kauhean hyvä tapa elää.
Itsellä sen estää oikeastaan vain se, että en ole kovin kiinnostunut ihmisistä. Lapsistani joo, ja puolisosta. Mutta ihmisjutut vievät kauheasti energiaa. Ainakin se jos se toinen tai ne toiset ovat kovin eriluontoisia.
Ei jaksa siis olla kontaktissa ihmisiin, ja silti kaikki voisi sujua hyvin ja eleettömästi. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena kuinka lapsia tehdään. Maatilañ maalaisserkuille ei ollut uutinen. Olivat nähneet .
Samoin. Yökötti monta päivää. Inhosin pitkään itseänikin. En kertonut vanhemmilleni miksi pidin etäisyyttä muihin.
Täällä on ollut paljon pahempiakin asioita, mutta minua on järkyttänyt se, että oma isäni ei pitänyt oman perheensä puolia, eikä yrittänyt suojella meitä, kun oli muutama tilanne, jossa äiti joutui yksinään suojelemaan itseään ja lapsiaan ja isä oli näistä tilanteista tietoinen. Meille siis lapsuudessa tunkeutui 2 x ihminen, toinen tolkuttomassa humalassa ja aggressiivisena jotenkin tupsahti meille, ei ollut koskaan meillä ollut. Ja toinen oli paikkakunnan pikkurikollinen, joka kuin tyhjästä ilmestyi pihalle vaatimaan rahaa ja onneksi lähti, kun tyhjensi äidin käsilaukun. Isä oli max. 10 minuutin ajomatkan päässä töissä, isokokoinen, vahva ihminen, mutta hän ei tullut, kun joku meistä lapsista soitti hänelle. Poliisi ei ehtinyt paikalle tai ei edes suostunut lähtemään. Nämä tapahtui 80-luvun alussa maaseudulla.
Ja toinen asia, mikä on järkyttänyt, on se, että vain harva ihminen on luottamuksen arvoinen. Hirveän moni on tosi kiva, mutta kuitenkin kertoo toisten asioita eteenpäin ja vielä niin, että muuttaa tarinaa epäedullisemmaksi.
Se kun kurkistin omalta parvekkeeltani alas näin naapurin rehdin ja kunnollisen pojan parvekkeen kannabikset kasvamassa.
Se, että idiootit vanhemmat eivät ymmärrä tai uskalla katkaista edes jollakin vehkeellä pinnasängyn pinnoja, kun lapsi on juuttunut siihen päästään. Tietysti pitää hälyttää palokunta apuun.
Se että peruskoulun läpäissyt ihminen ihan oikeasti uskoo että tuulivoima on vaihtoehto energiatuotannossa.
Suomessa on meidän yleissivistyksellä ja koulutustasolla ihmisiä, jotka eivät ottaneet rokotuksia ja äänestävät perussuomalaisia.
Sitä on todella, todella vaikeaa uskoa ja ymmärtää.
Käyttäjä43982 kirjoitti:
Avioero. Järkyttävä elämäntilanne juuri nyt menossa.
Tämä. En olisi ikimaailmassa uskonut miten raskasta eroaminen on. Ihan kuin olisi joku posttraumaattinen stressi ja vaikea masennus yhtä aikaa.
Saatan herätä aamulla itkemään pariksi tunniksi ja sitten menen uudestaan nukkumaan. Koitan kasata itseni päiväksi ja illalla taas sama itkumaratoni alkaa.
Lapsena kuinka lapsia tehdään. Maatilañ maalaisserkuille ei ollut uutinen. Olivat nähneet .