Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä

Vierailija
11.03.2022 |

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?

Kommentit (1110)

Vierailija
1021/1110 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriin muutti avopari, jonka kanssa ystävystyimme. Vuosien jälkeen tämä pari alkoi suunnitella häitään ja silloin kävi ilmi, että tämä mies olikin ollut naimisissa toisen naisen kanssa kaikki nämä vuodet. Siis yli 10 vuotta oli salannut liittonsa naisystävältään.

Vierailija
1022/1110 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43982 kirjoitti:

Avioero. Järkyttävä elämäntilanne juuri nyt menossa.

Tämä. En olisi ikimaailmassa uskonut miten raskasta eroaminen on. Ihan kuin olisi joku posttraumaattinen stressi ja vaikea masennus yhtä aikaa.

Saatan herätä aamulla itkemään pariksi tunniksi ja sitten menen uudestaan nukkumaan. Koitan kasata itseni päiväksi ja illalla taas sama itkumaratoni alkaa.

Minä en eroni jälkeen pystynyt edes olemaan töissä enkä kasaamaan itseäni. Ero tuli niin yllättäen, mies oli rakastunut toiseen. Vaikka aavistelin jotain, hän oli itse sanonut, että hän haluaa erota, mutta asiaan ei liity kolmatta osapuolta. Kuitenkin liittyi, ja minun olisi ollut helpompaa hyväksyä tilanne, jos ei olisi valehdellut. Pieninä palasina tuli tietoa heti eron jälkeen, että hänellä onkin joku uusi. Se asia söi itsetuntoa. Sekä se, että minut oli korvattu jollain toisella, mutta myös se, ettei voinut olla rehellinen asiasta minulle, joka olin vuosikausia hänen rinnallaan elämän kaikissa käänteissä.

Minulle tuli uusi järkytys, kun oli muutto. Exäni ja minun yhteiset ystävät hylkäsivät. Heidän piti tulla laittamaan minulle pieniä juttuja, kiinnittää lamppua ja kantaa tavaroita, mutta eivät tulleet ollenkaan. Sain tekstiviestillä selityksen, että  kun minulla ja exällä on sellainen tilanne. Teki mieli soittaa ja huutaa, että mikä tilanne, onko exäni kieltänyt olemasta yhteydessä ja auttamasta vai ihan itsekö ovat keksineet, ettei minua auteta, eikä pidetä sovitusta kiinni. Se aiheutti minussa suuren romahduksen. Kyse ei ollut siitä, ettenkö olisi löytänyt paikalle uudet ihmiset, jotka auttaa tavaroiden ja kattolamppujen kanssa. Se oli tunnetasolla raskasta, että hyvät ystävät tekivät oharit. Tietysti halusivat osoittaa, että he jatkossa ovat exäni ja hänen uuden naisen ystäviä, mutta meilläkin oli ollut monta vuotta kestävä ystävyys.

Samalla rysäyksellä erossa jäi myös anoppi ja appi, joihin olisin halunnut pitää yhteyttä, mutta he eivät minuun. Oltiin oltu niin paljon tekemisissä. Esimerkiksi kesälomalla muutama kuukausi aiemmin oltiin pari viikkoa yhdessä mökillä, saunottiin, tehtiin ruokaa, pestiin mattoja ja oli hyvä tunnelma, Muistan edelleen, että eron hetkellä minulla oli konserttiliput anopin kanssa varattu parin, kolmen kuukauden päähän. Ex-anoppi lähetti liput minulle kirjeessä. Olin ajatellut, että kyllä me voidaan sinne yhdessä mennä, eihän meidän tarvitse exästäni puhua mitään, mutta anoppi ilmeisesti oli sitä mieltä, ettei se ole sopivaa. Ex-appi lähetti jouluna tekstiviestillä, että hyvää joulua. Se oli ainoa yhteydenpito sieltä suunnalta konserttilippujen lähettämisen lisäksi. He eivät varmasti ymmärtäneet, miten se särkee minun sydämeni. En ollut koskaan tehnyt heille mitään pahaa, en exällenikään mitään pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1110 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun peräpää paukkuu aina vaan:(

Vierailija
1024/1110 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että Kokoomuksen asioiden kuntoon laitto oli pelkkä puhallus. 

Vierailija
1025/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43982 kirjoitti:

Avioero. Järkyttävä elämäntilanne juuri nyt menossa.

Tämä. En olisi ikimaailmassa uskonut miten raskasta eroaminen on. Ihan kuin olisi joku posttraumaattinen stressi ja vaikea masennus yhtä aikaa.

Saatan herätä aamulla itkemään pariksi tunniksi ja sitten menen uudestaan nukkumaan. Koitan kasata itseni päiväksi ja illalla taas sama itkumaratoni alkaa.

Minä en eroni jälkeen pystynyt edes olemaan töissä enkä kasaamaan itseäni. Ero tuli niin yllättäen, mies oli rakastunut toiseen. Vaikka aavistelin jotain, hän oli itse sanonut, että hän haluaa erota, mutta asiaan ei liity kolmatta osapuolta. Kuitenkin liittyi, ja minun olisi ollut helpompaa hyväksyä tilanne, jos ei olisi valehdellut. Pieninä palasina tuli tietoa heti eron jälkeen, että hänellä onkin joku uusi. Se asia sö

Tällainen yhteyden totaalikatkominen kyllä luo tunteen, ettei sitä koskaan ollutkaan. Selitän:

Käsitys siitä, ettei saisi eron jälkeen olla missään tuttavallisissa tekemisissä, myöskään eronneet itse (mikäli oltiin ok-väleissä), on täysin väärin ja epäoikeudenmukaista. Siinä tilanteessa pitää olla hienotunteinen, mutta jos ystävyys oli aitoa, pitää voida säilyttää jonkinlainen tuttavuus tai kaveruus.

Itse olin kuvitellut seurustelukumppanin myös hyväksi ystäväksi, mutta eron jälkeen ei sieltä kuulunut pihaustakaan. En ole itsekään viitsinyt häiriköidä kun se pari kertaa sanoin että olisi kiva jutella puhelimessa. Minusta tällainen käytös on alhaista ja vaikuttaa hyväksikäytöltä, kun henkilö jonka asiat ja seura hetki sitten kiinnosti, on nyt kuin ilmaa. 

Tietysti eron jälkeen pitää olla varovainen, annetaan tilaa ja kunnioitetaan molempien yksityisyyttä, eikä jätetä mitään kellumaan epämääräisesti vaan asiat sovitaan. Silti voi normaali ihminen sen pari kertaa vuodessa kuulumiset vaihtaa.

Vierailija
1026/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihmiset ihan oikeasti uskovat uskonnollisiin satuihin eivätkä vaan larppaa niitä tekosyynä jollekin viihteelliselle toiminnalle.

Vierailija
1027/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluttaisiin että meillä olisi kierrätysastia kiinteistössä / monilokeroastia, niin meillä pitää sen lisäksi olla vielä sekoilujäteastia ja biojäteastia. 

Koko kattaus. Ja tää mökki on kuitenkin vaan yks mökki. Kolme pönttöä pihaan joita tyhjentelisi sitten eri autot. Ei mitään järkeä meidä eikä ympäristön kannalta. 

No kiikutetaan pahvit ja muovit, ja purkit ja purnukat sitten ite keräykseen kun laki vaatii sekoilu ja biopömpelin joka tapauksessa. En voi taata, ettei sekoilujätteeseen joskus jotain kierrätyskelpoista poltettavaakin päätyisi. 

Vierailija
1028/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuriin muutti avopari, jonka kanssa ystävystyimme. Vuosien jälkeen tämä pari alkoi suunnitella häitään ja silloin kävi ilmi, että tämä mies olikin ollut naimisissa toisen naisen kanssa kaikki nämä vuodet. Siis yli 10 vuotta oli salannut liittonsa naisystävältään.

naimisissa ja asuu kuitenkin toisen naisen kanssa? :D

Vierailija
1029/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika vaivalloiselta.  Mutta Harrastuksensa kullakin. 

Vierailija
1030/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helposti ihmiset uskoo mitä media yms syöttää, joka päivä, joka hetki, joka minuutti. 

Vierailija
1031/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helposti ihmiset uskoo mitä media yms syöttää, joka päivä, joka hetki, joka minuutti. 

Niin! Nytkin väittävät, että on pilvistä ja tuulee. Mutta... No perhana. Niinhän siellä onkin. Kun kattoo ikkunasta pihalle ohi näyttöruudun ja oman kuplansa. 

Vierailija
1032/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän itse yhden pariskunnan, jonka mies on edelleen naimisissa toisen naisen eli eksänsä kanssa. Mutta heidän tapauksessaan kaikki osapuolet ovat tietoisia tilanteesta ja avioliitto jatkuu puhtaasti taloudellisista syistä.

Vierailija
1033/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhemmat eivät halua lapsilleen menestystä ja onnea, vaan salaa jopa toivovat näiden "feilaavan". Osa ei myöskään uskalla koskaan päästää irti tyhjyyden pelossansa.

Vierailija
1034/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kaikki ihmiset eivät arvosta vanhempiaan, toista se on meillä vanhemmat nuorena menettäneillä. Menetin vanhemmat lapsena ja sattuu aina kun näen että joku ei arvosta sitä että hänellä on vanhemmat.

Vierailija
1035/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava sairaus.

Vierailija
1036/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kaikki ihmiset eivät arvosta vanhempiaan, toista se on meillä vanhemmat nuorena menettäneillä. Menetin vanhemmat lapsena ja sattuu aina kun näen että joku ei arvosta sitä että hänellä on vanhemmat.

Sait sen jälkeen varmasti uudet huoltajat, kai arvostit heitä? Lisäksi voit olla onnellinen siitä että sinulla on ollut vanhemmat joita arvostaa, olet ollut sen suhteen onnekas.

Vierailija
1037/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vanhemmat tekevät pahaa lapsilleen ja tuhoavat lapsen koko loppuelämän

Voitko olla vaiti

Ulise rauhassa

Vierailija
1038/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistohallitus ja ma mujen hyysäys.

Vierailija
1039/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavisten seksijuhlat.

Vierailija
1040/1110 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Meillä on sellainen tilanne että mieheäni ei kiinnosta se että minun isäni on minulle tärkeä,koska hänellä ei ole ollut isää elämässään. Aina kun minun isäni joutuu sairaalaan tai jotain muuta vakavaa niin mieheni ei osoita minkäänlaista myötätuntoa,sanoo aina vaan että "Minulla ei ole koskaan isää ollutkaan" No, minulla on ja hän on tärkeä minulle! Mieheni ei vain sitä ymmärrä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän