Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Isä kuoli, kun olin alle kouluikäinen. Itkemään aloin.
Olin +40v, kun kouluaikainen bestis kuoli syöpään. Se taitaa olla aikuisikän suurin järkytys, mitä olen kokenut.
Työelämässäkin on ollut irtisanomisia ym. järkytyksiä. +10v työsuhde päättyi +10v sitten eikä pitkäaikaista työtä enää taida löytyä. Se oli silloin järkytys, johtajaksi aiottu oli surkea tapaus. Mua irtisanoessa ei pahoiteltu tyyliin "olet kyllä hyvä työntekijä, harmi että tilanne on sellainen, että.." Se saattoi kyllä johtua osittain mun käytöksestä, en nöyristellyt yhtään! Kukaan vanhasta jengistä ei enää tuossa paikassa ole! Johtaja on vaihtunut useasti. Tuo mun irtisanonut "johtaj" sai luopua paikastaan pian ja alta vuoden irtisanottiin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
"mäkin olen ollut väkivaltaisesta suhteessa, mutta mä sentään olin niin vahva , että lähdin siitä!" Ambulanssin nainen tuo minulle sanoi kun mut vietiin toista kertaa lanssilla sairaalaan miehen pahoinpideltyä minut. Toi tulee mieleen edelleen. Halusiko lyödä lyötyä vai halusiko että heräsin? En tiedä , mutta tuntui pahalta ja edelleen muistuu jaksoittain mieleeni.
En tajua, ambulanssin nainen viitoitti sinulle tietä ja sinä epäilet motiivia!! En ymmärrä, itse olisin kiittänyt ja sanonut kiitos, olet oikeassa!
Vierailija kirjoitti:
Napsuli1981 kirjoitti:
Vaihdevuosioireet ja se kuinka monella tapaa ne hankaloittavat eloa ja oloa jo nelikymppisenä!
Ja tähän lisäksi sen, että lääkäri on aivan h moilanen kun vaihdevuosioireinen tulee vastaanotolle.
Yleinen diagnoosi on että päässä vikaa.
Totta ja jos miehillä olisi samanlaiset oireet voi hyvveene aekha senthään miten niitä naislääkärit hoivaisi!
ManHalen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että suomalainen valtamedia ei olekaan puolueeton, objektiivinen. Helsingin Sanomat varsinkin ajaa voimakkaasti uutta hallitusta kaatumaan. Samoin iltapäivälehdet. Hävetkää, toimittajat, lukijat kaikkoavat, moni valittaa median politisoitumista vasemmalle.
Tuo on täysin totta, hyvin usein sieltä löytää profiilin kohennusjuttuja kuten esim tänään sieltä löytyi Ujuni Ahmedista. Kenellä on parhaillaan petosjutun käsittely, totta kai HS teki ylistävän tarinan hänestä, väärin ymmärretty suuri sankari.
Aromotonta rutinaa koko tarina ja totta kai kaikki ongelmat löytyvät Suomalaisista....
Kuten esimerkiksi tämä: ”Ihmiset eivät välttämättä uskalla hakea apua vähemmistöyhteisöjen ongelmiin, koska he ajattelevat, että todistavat sillä rasismin oikeaksi."
NO haloo!!!! Eikö se sitten ole niin??? Kenessä vika ongelman aiheuttajissa vai suuressa yleisössä kuka lukee uutisen ja vetää johtopäätöksen?
Kuulostaa jo ihan samalta logiikkalta kun mustalaisten mussutus.
Mä olen niin kyllästynyt tähän paapomiseen kaikissa muissa on vika paitsi ongelman aiheuttajassa.
Äärimmäisen hyvin kiteytetty! Olen 100% samaa mieltä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Se, miten vaikeaa on löytää tyttöystävä. Kun aloin vuonna 2018 etsiä aktiivisesti puolisoa ajattelin, että riittää aloittaa pari seurallista harrastusta ja laittaa nettiin seuranhakuilmoitus, sillä minun tasoiseni mies kyllä viedään käsistä nopeasti.
En ole vieläkään saanut ketään kiinnostumaan minusta tai päässyt yksillekään treffeille.
Sorry, ehkä et saakaan, koska et itse osoita kiinnostusta toisia kohtaan. Onko näin?
Vierailija kirjoitti:
Yliopistosta vastavalmistuneena minulla oli kuvitelma, että työelämässä ihmiset osaavat oman alansa kohtuullisen hyvin, ymmärtävät lukemaansa, pystyvät jättämään oman elämänsä draamat ja tunnekuohut suurimmaksi osaksi työpaikan ulkopuolelle ja keskittyvät työpaikalla pääasiassa töihin.
Toki tällaisiakin kollegoita ollut monia, mutta vähintään yhtä paljon ollut sitä porukkaa, joilla joko osaamisessa, tunne-elämän hallinnassa, asenteessa tai älykkyydessä on joku mättänyt. Ensin ajattelin, että sattui vain huono tuuri ensimmäisen työpaikan suhteen, mutta sama "huono tuuri" on jatkunut jo yli 20 vuotta, viidessä eri työpaikassa ja kahdessa maassa.
Juu, tämä on vähän sama asia kun oireet kuultuaan lääkäri kysyy, mitä itse ajattelet mikä sinua mahtaa vaivata!!
Se, miten puolueellisia kaikenlaisissa työyhteisöissä ollaan, kun yksi mätämuna on mokannut koko yhteisön edestä ties miten useasti. Mitään ei myönnetä, mokaaja saa pitää työpaikkansa ja hänestä eteenpäin sanonut saa työyhteisön systemaattisen syrjinnän lisäksi ilkeän/pahan/hullun ihmisen leiman otsaansa. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, miten vaikeaa on löytää tyttöystävä. Kun aloin vuonna 2018 etsiä aktiivisesti puolisoa ajattelin, että riittää aloittaa pari seurallista harrastusta ja laittaa nettiin seuranhakuilmoitus, sillä minun tasoiseni mies kyllä viedään käsistä nopeasti.
En ole vieläkään saanut ketään kiinnostumaan minusta tai päässyt yksillekään treffeille.
Sorry, ehkä et saakaan, koska et itse osoita kiinnostusta toisia kohtaan. Onko näin?
Osoitan toki. Kysyn keskimäärin kolmen kuukauden välein jotakuta treffeille. Ongelma on siinä, että tilaisuuksia tehdä niin ei tule kovin usein, eikä vastaus ole koskaan myöntävä.
Se että purrelin kommentti Jos mulle annettaisiin ase, ruumiita tulisi ihan lähijunassakin. julkaistiin vain kaksi päivää Kauhajoen koulua.pumisen jälkeen.
Onhan toi rasse-riikka aika järkky tapaus. On kuitenkin käynyt imeskelemässä zorbasten suklaa sauvaa Kreikan lomillaan nuorena neitinä.
Luulin lapsena, että aikuiset ovat fiksuja ja käyttäytyvät aina hyvin. Kuinka väärässä olinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, miten aikuisetkin harrastaa kiusaamista. Siis oikeasti mitä ihmettä??
0rpo, Haavisto, Niinistö, Vartiainen, Turska, Rehn, (molemmat, )
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti se, että selvisi että mies on ammattivaras. Oli työtön joo ollut useemman vuoden , ammatiltaan kokki ja korona-aikaan lopetti työt ja alkoi olemaan kotona ja täytti silloin tällöin työhakemuksia, mutta ei aktiivisesti enään hakenut alalle. Ihmettelin kun rahaa oli jatkuvasti vaikka sai työttömyys etuuksia vain kerran kuussa. No, sitten alkoi olemaan mm muutaman tuhannen euron sähköpyöriö eteisessä ja olohuoneessa ja silloin sanoin että nyt ihan oikeesti, mitä nää on?! Katosi ja tuli uusia . Ei mennyt enään läpi "kaverin" tai " kaveri pitää hetken täällä, älä puutu" heräsin siihen kun akku rälläkällä veteli isoa lukkoa auki keittiössä .
Oli käynyt keikkailemassa ihan lähistöltä öisin pyöriä ja myi niitä eteenpäin tori.fissä ja mm murtautunut useampaan varastoon ja pyöräkellariin kun nukuin ja "käyn vähän lenkillä". Reppu täynnä ruuvimeisseliä, akkurälläkkää, porakonetta,ja muuta, ja sillon kilahdin. Myönsi , ja erottiin , mutta en olisi ikinä hänestä uskonut tätä, eikä varmasti uskoisi kukaan muukaan hänet tunteva.
Toivottavasti tarinaa oli hieman väritetty, sillä se, jota tämä koskee tunnistaa itsensä satavarmasti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli alkamassa syöpähoidot ja sanoin äidilleni, että toivottavasti ei tukka lähde. Äitini purskahti nauramaan. Veti kyllä sanattomaksi.
Varmaan se oli sellainen hysteerinen reaktio äidiltäsi. Hän pelkäsi menettävänsä rakkaan lapsensa ja sinä ajattelit onko ulkonäkö vähän aikaa pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei kaikki papit olekaan uskovaisia :0
Siis kuka lähtee lukemaan teologiaa ilman että uskoo? Se oli mulle järkytys noin 10 vuotta sitten, kun sen sain tietää.
Kyllä minäkin järkyttyisin, jos sunnuntaina pappi ilmoittaisi, seurakunnalle, ettei usko Jumalaan tai ettei usko jotakin tiettyä uskonkappaletta. Itse olen lukenut ulkomailla tapahtuneista tilanteista, joissa jonkun seurakunnan pappi ilmoitti yhtäkkiä jumalanpalveluksen jälkeen, että hän vaihtaa uskontoa. Kyseessä oli noissa tapauksissa siirtyminen kirkkokuntaan, joka suhtautuu asioihin "vähän eri tavalla" kuin papin aikaisempi seurakunta, mutta se järkytti monia.
Nuorena kävelin hetki kaikkien nukkumaan menon jälkeen varoittamatta vanhempien makuuhuoneeseen.
Yllätys!
Vierailija kirjoitti:
Mies pukeutui minuksi ollessani töissä. Jäi rysänpäältä kiinni kun tulin aikaisemmin kotiin töistä. Järkytyksestä en pystynyt edes nauramaan, ja hain vertaistukea netistä jolloin huomasin että mies ei todellakaan ole ainut laatuaan joka näin salaa tekee vaimoltaan :D.
Tavallisten ihmisten on vaikea ymmärtää miksi joku saa iloa siitä. Mutta kyseessä ei kuitenkaan ole rikos. Miehesi erikoinen harrastus ei hän aiheuta kenellekään mitään pahaa paitsi sinulle, joka vähän kauhistuit aluksi.
Se että on olemassa p*rnoa, jossa kidutetaan lapsia ja vauvoja. Ihmisten sieppaaminen s*ksiorjiksi.
Se, miten välinpitämättömästi me ihmiset suhtaudutaan kärsimykseen, jos kärsijä on erilainen kuin me tai vaikka eläin.