Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä

Vierailija
11.03.2022 |

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?

Kommentit (1110)

Vierailija
621/1110 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän toimet Ukrainassa.

Olen niin pitkään tavallaan uskonut ihmisen hyvyyteen. Nyt on keikahtanut kaikki päälaelleen.

Vaikea kasvattaa lapsia ja opettaa heitä katsomaan positiivisesti tulevaan, kun voimme olla seuraavia itse.

Maailman pitäisi yhdentyä ja rajojen murtua, aseita pitäisi riisua ja yhdessä keksiä keinoja estää ilmaston lämpeneminen.

Kaikessa otettiin kuitenkin takapakkia, rajat vahvistuu, tulee erillinen itä ja länsi. Aseistusta lisätään. Ihmiset keskittyy sotaan ei rauhaan ja ilmastokriisiin.

Itse olen eniten järkyttynyt siitä, miten ihmiset voivat järkyttyä tästä sodasta. Tai siis sitähän meidän historia on: sotaa, sotaa ja taas kerran sotaa. Miten kukaan voi kuvitella, että sodat olisivat nyt Euroopassa sodittu ja elettäisiin loputonta rauhaa? Sota on aina osa tulevaisuutta. 

Vierailija
622/1110 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on myös valtion ja kuntien älytön byrokratia, erityisesti yksityis sektorin kurjistaminen veroilla ja byrokratialla.

Ihmisten ja pienyrittäjien nöyryyttäminen kaukolämmön ja energian hinnan nousuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1110 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaikki papit eivät olekaan uskossa vaan ovat ns. "leipäpappeja". Minä kun luulin, että kaikki papit uskovat oikeasti ja aidosti Jumalaan ja että he nimenomaan siksi rupeavat papeiksi mutta joillekin papeille se pappius onkin vain ammatti ilman uskoa Jumalaan. Minä siis itse olen uskossa.

Vierailija
624/1110 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mäkin olen ollut väkivaltaisesta suhteessa, mutta mä sentään olin niin vahva , että lähdin siitä!" Ambulanssin nainen tuo minulle sanoi kun mut vietiin toista kertaa lanssilla sairaalaan miehen pahoinpideltyä minut. Toi tulee mieleen edelleen. Halusiko lyödä lyötyä vai halusiko että heräsin? En tiedä , mutta tuntui pahalta ja edelleen muistuu jaksoittain mieleeni.

Oli kumpi syy tahansa niin tuo ei ollut asia mitä ambulanssi kuskin olisi pitänyt sanoa.

Sen tähden sanotaan koska on heitä jotka tosiaan eivät lähde suhteesta, vaikka tuo jatkuu.  Mies voi silti vainota vaikka nainen tekee kaikkensa päästäkseen vapaaksi.  Ammattilaiset tietävät tämän, asianajajat ja muut.

Tuossa ensihoitajan sanavalinta on mennyt ihan pieleen jos on ollut tarkoitus kannustaa tai neuvoa. Selkeästi noilla sanoilla halusi itseään korostaa "minäpä olin fiksumpi ja vahvempi kuin sinä kun älysin lähteä". Eli halusi lyödä lyötyä.

Ei noin, vaan halusi sanoa, "Koska minäkin siihen pystyin, pystyt kyllä sinäkin!"

Vierailija
625/1110 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, miten aikuisetkin harrastaa kiusaamista. Siis oikeasti mitä ihmettä??

Vierailija
626/1110 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että oma aikuinen lapsi kokee saavansa haukkua minua ihan kuten häntä huvittaa. Ensin soittaa minulle ja alkaa räyhätä. Olen sanonut hänelle, ettei soita silloin kun on pahalla tuulella.

Hän syö kyllä masennuslääkkeitä, opiskelee yliopistossa ja siitä huolimatta on sitä mieltä, että minä olen tehnyt kaiken väärin hänen lapsuudessaan. Yhtenä päivänä rähisi siitä kun oli kalliilla urheiluleirillä. Silloin meni sinne mielellään ja nyt 15 vuotta myöhemmin hänelle on tullut siitä paha mieli.

Minä en ole edes kertonut hänelle siitä, kuinka paljon ja pitkään jouduin venyttämään penniä sen eteen että hän pääsi sinne leirille.

Minulla itselläni tulee välillä sellainen olo, että laitan hänen yhteystietoihinsa eston kun en jaksa sitä, että minun päiväni pilataan. Kohta minä olen jollain psykiatrilla pyytämässä masennuslääkkeitä ja rauhoittavia jaksaakseeni tämän kaiken. Aiemmin ajattelin hänen aikuistuvan ja lopettavan käytöksensä. Nyt hän on aikuinen ja jatkaa samalla tavallaan kuin aiemminkin.

Välillä minulla tulee mieleen itsetuhoisia ajatuksia.

Älä ota kantaa hänen muisteluihinsa, mikään ei mene perille kuitenkaan. Hän syyttää sinua, ettei tarvitsisi katsoa peiliin.

Vierailija
627/1110 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se miten ilkeitä ihmisiä varhaiskasvatuksessa työskentelee. johdosta lähtien.

palkka pska ei tuullut yllätyksenä. 

Vierailija
628/1110 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni transseksuaalisuus

Vierailija
629/1110 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että miten vaikeaa naisilta on saada seksiä.

Eli kun naisia treffailee niin naisilta tulee pakit aina ennen seksiä ja selibaatista voi muodostua vuosien pituinen, vaikka pääsisi 3-4 treffeihin asti.

Silloin kun kysymyksessä on pelkkä seksin saaminen, kannattaa hankkia tekopimpsa. Sitten kun kaipaat muutakin läheisyyttä ja löydät mieleisesi kaverin, on seksi mukana luonnollisena asiana. Valitettavasti tämäkään ei ole pysyvä tila. Kun tunteet kylmenevät seksi vähenee/loppuu. Eikö tätä "saamisasiaa" saa millään menemään miehen päähän. Veikkaan, että valtaosa naisista ei pohdiskele koko ajan, kenelle seuraavaksi antaisi.

Vierailija
630/1110 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon on kateellisuutta ja vihaa tai ettei kestä erilaisia mielipiteitä,vaan siitä syystä alkaa vihaamaan :O eli miten paljon on ihan tonttuja ihmisiä :D

Vierailija
631/1110 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että täällä todella on väestönvähennys käynnissä. Erilaisin keinoin. Olin järkyttynyt monta vuotta nyt hyväksynyt asian.

Se, että löytyy niin tyhmiä ihmisiä, jotka uskovat tällaiseen ja kirjoittelevat tällaista huuhaataa.

Vierailija
632/1110 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani äkillinen kuolema.

Ikää oli 42v.

Aortan repeytymä.

Sama, paitsi isäni. Mut in leikattu ettei käy samoin.

Vierailija
633/1110 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni transseksuaalisuus

Itsellänikin on transsukupuolinen lapsi. Alkuhämmennyksen jälkeen pääsin pian tasapainoon, sama lapsihan hän on

Toivottavasti sinullakin on jo helpottanut!

Vierailija
634/1110 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten raakuus ja hulluus, esimerkkinä nyt vaikka venäläisten sotilaiden tekemät sotarikokset.

Vierailija
635/1110 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka omistaa median, päättää, mistä Suomessa puhutaan ja miten,  tiedosta ja julkisuudesta.

Se, joka omistaa tieteen päättää, mitä tutkitaan ja miten, tiedosta ja  totuudesta.

Vierailija
636/1110 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaismoralismi. Se on todella syvällä, esim pääministeri ei ehdi prismaan, mutta kun hän juo viinaa, on vain tavallinen ihminen. Ihmiset ovat täysin sokaistuneet tämänkaltaiselle toiminnalle.

Vierailija
637/1110 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että oma aikuinen lapsi kokee saavansa haukkua minua ihan kuten häntä huvittaa. Ensin soittaa minulle ja alkaa räyhätä. Olen sanonut hänelle, ettei soita silloin kun on pahalla tuulella.

Hän syö kyllä masennuslääkkeitä, opiskelee yliopistossa ja siitä huolimatta on sitä mieltä, että minä olen tehnyt kaiken väärin hänen lapsuudessaan. Yhtenä päivänä rähisi siitä kun oli kalliilla urheiluleirillä. Silloin meni sinne mielellään ja nyt 15 vuotta myöhemmin hänelle on tullut siitä paha mieli.

Minä en ole edes kertonut hänelle siitä, kuinka paljon ja pitkään jouduin venyttämään penniä sen eteen että hän pääsi sinne leirille.

Minulla itselläni tulee välillä sellainen olo, että laitan hänen yhteystietoihinsa eston kun en jaksa sitä, että minun päiväni pilataan. Kohta minä olen jollain psykiatrilla pyytämässä masennuslääkkeitä ja rauhoittavia jaksaakseeni tämän kaiken. Aiemmin ajattelin hänen aikuistuvan ja lopettavan käytöksensä. Nyt hän on aikuinen ja jatkaa samalla tavallaan kuin aiemminkin.

Välillä minulla tulee mieleen itsetuhoisia ajatuksia.

Oletko lukenut psykologi Hanne Törrösen kirjoittaman kirjan tästä aiheesta? 

Vierailija
638/1110 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikeaa on löytää kumppani, joka jakaisi suunnilleenkaan samanlaiset arvot ja toiveet tulevaisuudelle. Se kuuluisa kemiakin on helpompi löytää. Eräänkin miehen kanssa läheisyys oli jumalaista, pelkkä hipaisunsa sai minut liekkeihin ja minun hänet. Mutta muuten emme tulleet toimeen.

Vierailija
639/1110 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikeaa on löytää kumppani, joka jakaisi suunnilleenkaan samanlaiset arvot ja toiveet tulevaisuudelle. Se kuuluisa kemiakin on helpompi löytää. Eräänkin miehen kanssa läheisyys oli jumalaista, pelkkä hipaisunsa sai minut liekkeihin ja minun hänet. Mutta muuten emme tulleet toimeen.

Johtuukohan se sinusta.

Vierailija
640/1110 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kaksinaamaista ja muista ihmisistä piittaamatonta tuulivoimarakentaminen on. Oikein kukaan asiantuntija ei vahingossakaan ota esille tuulivoimaloista koituvia haittoja esille, vaan kaikki vaan luettelevat, paljonko tuulivoimaloista saadaan (nimellis)energiaa.

Ja tuulivoimarakentamisen painopistealueiden ihmiset kärsivät, mutta heitä ei kuuntele kukaan. Lähinnä E-Suomessa asuvat päättäjät hierovat käsiään tyytyväisenä, kun Pohjanmaa täyttyy tuulivoimaloista, mutta oma mökki- ja kotimaisema säästyy. Niin julmaa. Ihminen on ihmiselle susi.