Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Että loppujen lopuksi on täällä yksin. Toisaalta myös vapauttavaa; voi vapaasti luoda oman elämänkulkunsa osaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mäkin olen ollut väkivaltaisesta suhteessa, mutta mä sentään olin niin vahva , että lähdin siitä!" Ambulanssin nainen tuo minulle sanoi kun mut vietiin toista kertaa lanssilla sairaalaan miehen pahoinpideltyä minut. Toi tulee mieleen edelleen. Halusiko lyödä lyötyä vai halusiko että heräsin? En tiedä , mutta tuntui pahalta ja edelleen muistuu jaksoittain mieleeni.
Oli kumpi syy tahansa niin tuo ei ollut asia mitä ambulanssi kuskin olisi pitänyt sanoa.
Sen tähden sanotaan koska on heitä jotka tosiaan eivät lähde suhteesta, vaikka tuo jatkuu. Mies voi silti vainota vaikka nainen tekee kaikkensa päästäkseen vapaaksi. Ammattilaiset tietävät tämän, asianajajat ja muut.
Tuossa ensihoitajan sanavalinta on mennyt ihan pieleen jos on ollut tarkoitus kannustaa tai neuvoa. Selkeästi noilla sanoilla halusi itseään korostaa "minäpä olin fiksumpi ja vahvempi kuin sinä kun älysin lähteä". Eli halusi lyödä lyötyä.
Ei noin, vaan halusi sanoa, "Koska minäkin siihen pystyin, pystyt kyllä sinäkin!"
Tuo on kyllä typerimmin sanottu mitä voi. Ihmisten vertailu, itsensä vertaaminen toiseen ihmiseen, on aina väärin. Ikinä ei voi tietää mitkä asiat siellä taustalla vaikuttavat, ikinä ei voi tietää mitä toinen ihminen käy läpi, vaikka näennäisesti olisi samassa tilanteessa. Pahimmassa tapauksessa siinä käy just näin, että vaikeassa tilanteessa olevan ihmisen tilannetta vielä entisestään pahentaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana järkytyin todella tavasta miten ihmiset kohtelevat eläimiä, brutaalit eläinkokeet, halal teurastukset, kettujen elävältä nylkeminen, koirien elävältä keittäminen, härkätaistelut, valaanpyynti, kanojen tallominen kuoliaaksi, tuotantosikojen kohtelu, häntien typistykset, sairas jalostus, pienessä häkissä vuosia pitäminen,joka päivä miljoonat eläimet menevät liukuhihnalla teuraaksi.
Ihmiskunta ei ansaitse tätä planeettaa.
Sama täällä
Se, että kuinka naiset on kovia märisemään joka käänteessä. Oli sitten kyse tv-ohjelmasta tai parisuhdeasioista. Tuntuu usein ihan absurdilta ne asiat minkä vuoksi naiset vollottavat.
Järkytyin kun sain tietää että tässä maassa on ammatti, joka on täysin laillinen ja johon kukaan ei puutu, mutta jossa työntekijöiden tehtävä on huijata ihmisiä ja valehdella heille ja rikkoa heidän perusoikeuksiaan. Olin myös järkyttynyt kun itse tein tätä työtä pitkään tajuamatta tätä asiaa.
Järkytyin siis vasta lopetettuani, kun tajusin millaista työtä olin tehnyt ja miten mut oli aivopesty ajattelemaan, että se työ on ihan kunniallista ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Miten totaalisen vietävissä ihmiset ovat. Eivät huomaa kuinka heitä ohjataan uskomaan ja ajattelemaan tietyllä tavalla.
Tämän kuluneen fraasin jatkuva toitotus on ollut aika järkyttävää myös. Tätä hokevat ihmiset, jotka itse todellakaan eivät mieti omilla aivoilla, eikä sellaiseen ole edellytyksiäkään mutta jotenkin tulee kait parempi mieli kun joka välissä tämän "viisauden" lausahtaa.
En olisi ikinä uskonut, että 2020 luvulla eteen tulee noinkin sairaspersoonainen jopa toksinen esihenkilö (johtaja), vaikka joka puolella on jo 10v ohjattu yrityksiä siitä miten tärkeää on satsata rekrytointiin ja selvittää henkilön työtaustat aiemmista pesteistä. Media ja kaikki oppaat on täynnä sitä miten empaattinen, kannustava johtajuus ja turvallisuuden luominen tuo parhaan tuloksen työyhteisöissä, mutta silti hänen kaltainen ilkeä kieroilija, alaistensa ym kolegoiden vähättelijä, yodella julma persoona pääsee johtotehtäviin ja shabotoi jopa alaistensa tuöuria vain saadakseen osoittaa vallankäyttöään ja nauttii kun voi alistaa ja nujertaa muita.
Kumpa hän itse joutuisi tällaisen henkilön kynsiin joskus..... hym....tai ehkä on joutunutlin, ottanut siitä mallia tai vaan kostaa nyt kokemaansa pahaa omille alaisilleen..
Eikä yritysjohto reagoi vaikka tietää tämän daamin toimintatavan.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, miten aikuisetkin harrastaa kiusaamista. Siis oikeasti mitä ihmettä??
Kyllä, tämä on hyvin yleistä jopa korkeasti koulutettujen fiksujen ja sivistyneiden ihmisten työpaikoilla.
Se vaan saa eri muodon kuin koulussa. Työpaikalla ei käydä käsiksi eikä heitellä toisia millään esineillä, eikä nimitellä.
Tästä minäkin yllätyin, en olisi uskonut.
Varmaan se, että moni itsestäänselvänäni pitämä tieto ei olekaan itsestäänselvyys.
Ex-mieheni, joka oli minua paljon vanhempi ja koki olevansa viisaampi, yllätti suoranaisella typeryydellään monta kertaa.
Olin yläasteella käsitellyt moneen otteeseen ulkonäköpaineita ja miten esimerkiksi anoreksian syntymekanismeihin kuuluu vanhemman tyytymättömyys omaan ulkonäköönsä. Eikö tämä kultakimpale mieheksi kuluttanut valtavan paljon aikaa peilaillessaan itseään hissien peileistä ja kailottanut lastensa kuullen miten voisi olla komeampi ja hän voisi mennä plastiikkakirurgille. Tuo käytös tyrmistytti. Lapset eivät voi nykyisin hyvin, sain tietää yhteisten tuttujen kautta, eli miehen kaikki muutkin pelleilyt ilmeisesti kertaantuneet heidän kohdallaan.
Toisena tuli mies, joka ihmetteli nykyisen avovaimonsa lapsen käytöshäiriöitä. Kun sitten näin ne lapset, niin tajusin mistä neurologiset ongelmat ja käytöshäiriöt johtuivat ja olin vielä tyrmistyneempi, että a) mies ei ollut kuullutkaan FAS-lapsista b) nainen oli ammatiltaan lto. Kun puhuin aiheesta miehen ystävien kanssa, niin hekin tyrmistyivät että mikä FAS. Kukaan ei ollut kuullutkaan siitä vaikka se on aihe mistä on puhuttu vaikka missä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se, että moni itsestäänselvänäni pitämä tieto ei olekaan itsestäänselvyys.
Ex-mieheni, joka oli minua paljon vanhempi ja koki olevansa viisaampi, yllätti suoranaisella typeryydellään monta kertaa.
Olin yläasteella käsitellyt moneen otteeseen ulkonäköpaineita ja miten esimerkiksi anoreksian syntymekanismeihin kuuluu vanhemman tyytymättömyys omaan ulkonäköönsä. Eikö tämä kultakimpale mieheksi kuluttanut valtavan paljon aikaa peilaillessaan itseään hissien peileistä ja kailottanut lastensa kuullen miten voisi olla komeampi ja hän voisi mennä plastiikkakirurgille. Tuo käytös tyrmistytti. Lapset eivät voi nykyisin hyvin, sain tietää yhteisten tuttujen kautta, eli miehen kaikki muutkin pelleilyt ilmeisesti kertaantuneet heidän kohdallaan.
Toisena tuli mies, joka ihmetteli nykyisen avovaimonsa lapsen käytöshäiriöitä. Kun sitten näin ne lapset, niin tajusin mistä neurologiset ongelmat ja käytöshäiriöt johtuivat ja olin vielä tyrmistyneempi, että a) mies ei ollut kuullutkaan FAS-lapsista b) nainen oli ammatiltaan lto. Kun puhuin aiheesta miehen ystävien kanssa, niin hekin tyrmistyivät että mikä FAS. Kukaan ei ollut kuullutkaan siitä vaikka se on aihe mistä on puhuttu vaikka missä.
Kävi kirjoitusvirhe, lapsia oli siis useampi, jopa normaalia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi kirjoitusvirhe, lapsia oli siis useampi, jopa normaalia enemmän.
Niin, siis normaalia enemmän mitä keskiverto perheissä yleensä. Mies oli kuulemma lähtenyt ryyppäämään.
Vierailija kirjoitti:
Mies pukeutui minuksi ollessani töissä. Jäi rysänpäältä kiinni kun tulin aikaisemmin kotiin töistä. Järkytyksestä en pystynyt edes nauramaan, ja hain vertaistukea netistä jolloin huomasin että mies ei todellakaan ole ainut laatuaan joka näin salaa tekee vaimoltaan :D.
Jotenkin se imartelis jos mies kopioisi meikkaustyyliäni tai tyyliäni ylipäätään.
Tai siis, jos tekisi sen niin että yrittäisi todellakin näyttää kauniilta, ettei mikään Kassialma tyyppinen karikatyyri.
Yllätyin, enkä olisi uskonut millanen emotionaalinen huijari kuoriutui henkilöstä joka on vuosia esittänyt hyveellistä, muut huomioivaa ja aina niin mukavaa, empaattista ja ymmärtävää henkilöä.
Paljastui todellisuudessa "pikkuilkeäksi" ehkä jopa vähän vahingoniloiseksi, suvaitsemattomaksi ja passiivisagressiiviseksi piikittelijäksi joka ei yhtään ymmärrä että me kaikki ihmiset ei toimita / ajattele kuten hän.
En olisi halunnut kokea tätä.
Tuli järkytyksenä millaisiksi vanhempani ovat muuttuneet ikääntyessään orastavan muistisairauden pukatessa esiin. Pelottavaa.
Se kun selvisi, että nuorin lapseni on oikeasti vajaaälyinen. Luulin, että hän on vain vaikealuonteinen ja että hänet saa tottelemaan, kun hänelle on tarpeeksi ankara. Kun hän oli 16v, niin selvisi, että hän onkin autistinen, ADHD ja älyään heikkolahjainen. Heti kun hän muutti muutaman kuukauden päästä siitä ammattikoulun asuntolaan, niin katkaisimet miehen kanssa yhteydenpidon häneen kokonaan reilu 20v sitten.
Se miten koukuttavaa tää palstalla pyöriminen ja tänne tyhjänpäiväisyyksien kirjoittelu on.
Minulle tuli järkytyksenä kuinka 60% suomalaisista lapsista on "käenpoikasia" eli naiset ovat pettäneet puolisoitaan t-o-d-e-l-l-a paljon.
Miten silmittömästi hallitus, kaupungit ja kunnat haaskaa rahaa kaikkeen turhuuteen ja purokratiaan. Ja väitetän että Suomessa ei ole korruptiota.
Hyväveliverkosto jyllää ja rehottaa kaikkien nähtävillä, ei....sehän ei ole korruptiota.
Ja erit. hallitus haaskaa rahaa ulkomaille, sitä oikein lapioidaan sinne ja kotimaassa ei ole varaa korjata teitä ja muuta infraa, eikä satsata oman kansan hyvinvointiin vaan muiden etu on aina etusijalla.
Joo, tiedän olevani tosi kiltti ja huolehtivainen. Voi olla osasyy tietty.