Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä

Vierailija
11.03.2022 |

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?

Kommentit (1110)

Vierailija
661/1110 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies jäi kiinni lapsen kopeloinnista

(juu, ero samana iltana vireille)

Vierailija
662/1110 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta suuronpiirtein keski-ikäisenä että pettäminen ei aina johdu siitä että pettäjä ei saa seksiä ja seksuaalista tyydytystä tarpeeksi kotona/omalta kumppanilta.

Yllätyin miten paljon kuulen tarinoita (ja tiedän omasta nuoruudesta) siitä että pettämisessä on monesti kyse pohjimmiltaan jostain muusta, esim hyväksytyksi ja ihailluksi tulemisen tarpeesta (siis sen tarpeen vajauksesta kun sitä ei omalta puolisolta saa riittävästi).

Tai edellisten lisäksi ihan kostotoimenpiteestä tai siitä että pettäjä kokee suhteessa menettäneensä jonkun itsemääräämisoikeuden (on ehkä alisteisessa asemassa) ja pettämistä tehdään salaa senkin takia että pettäjä kokee edes sen hetken saavansa itse päättää tekemisistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1110 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hetki, kun tajusin, että lapsuudenperheeni on sairas henkisesti ja tajusin, mistä oma henkinen pahoinvointi johtuu. Monesti ihminen pitää totena sitä mihin on tottunut. Oli kyllä järkytys, kun silmät aukesivat ja näki koko karmean totuuden, sairaan näytelmän. 

Vierailija
664/1110 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä, miten aikuisetkin harrastaa kiusaamista. Siis oikeasti mitä ihmettä??

Kyllä, tämä on hyvin yleistä jopa korkeasti koulutettujen fiksujen ja sivistyneiden ihmisten työpaikoilla.

Se vaan saa eri muodon kuin koulussa. Työpaikalla ei käydä käsiksi eikä heitellä toisia millään esineillä, eikä nimitellä.

Tästä minäkin yllätyin, en olisi uskonut.

Samaa ihmettelen.

30v työelämässä ja siinä kohtaa kun olin urani huipulla jo ylempänä toimihenkilönä kollegaksi tule henkilö koka alkoi piikitellä, puhua jatkuvasti päälle, ihan sama mitä sanoin hän viimeisteli lauseni jollain itsestäänselvyksillä (joita itse en katsonut edes tarpeelliseksi sanoa), hymyili ivalisesti puhuessani, käänti katseensä toiseen kollegaan ja nosteli kulmiaan ym ym todella lapsellista ihan kun jossain ylä asteella.

Itse oman asiakkuutensa erään prokkiksen ryssittyään yritti vierittää syyt kollegan niskoille vaikkei hänellä ole osaa eikä arpaa koko asiaan.

Yllätyin miten lapsellinen ja ammattitaidoton hän oli.

Vierailija
665/1110 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten moni ihminen on viimeisen 2v aikana muuttunut todella itsekeskeiseksi ja heistä esille tullut vahingoniloisia ja jopa ilkeitä piirteitä.

Vierailija
666/1110 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen 50+ v elämässä ensimmäistä kertaa työttömänä ja piten hävettävältä se tuntuukaan.

Vierailija
667/1110 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olen 50+ v elämässä ensimmäistä kertaa työttömänä ja piten hävettävältä se tuntuukaan.

Ei ole mitään hävettää, elämässä sattuu kaikkea kaikille. 

Vierailija
668/1110 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt siitä että miten jäin kiinni nuoruuden rakastettuuni, siihen yhteenkuuluvuuden tunteeseen, siihen kaipuuseen, siihen miten kauan olen häntä takaisin "ollin oppivuosilta" odottanut ja siihen miten voimakkaasti nämä tunteet ovatkaan yksinäistä elämääni johdattaneet.

Vierailija
669/1110 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin suvun puolen sisäsiittoisuus ja kuusamo

Vierailija
670/1110 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musutus.

Vierailija
671/1110 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että neuvolassa ei ole kaikissa asioissa oikeaa tai viimeistääneisintä tietoa, että itse täytyy ottaa asioista selvää jos haluaa elää itsen ja vauvan kannalta mahdollisimman terveellisesti.

Mm. Työni osa-alueiden epäsopivuus raskaana tuli neuvolalle yllätyksenä. Ja itse selvitin että hammastarkastuksessa kannattaa käydä, koiran punkkikarkote miettiä uusiksi ja aurinkorasva vaihtaa fysikaaliseen. Noista ei ole neuvolassa mainittu sanallakaan.

Ja neuvolalääkäri oli epävarma ja epäpätevä, ei osannut sanoa että onko olemassa imetysajalle ruokarajoitteita jne..

Vierailija
672/1110 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys tuli klassisesti kirjekuoreassa.  

Okei - elarit. Saanko tavata? Asioi sos.toimen kautta.

Lapsi jäi etäiseksi, nainen keroo kuinka hänet jätettiin, on köyhä, mies ja valtio ei tue .

Ihan sekopää

Vierailija
673/1110 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katselin Englantilaisen potilaan ja googlasin sen miesnäyttelijän. Ollut uskomattoman komea mutta seurustellut vuositolkulla itseää kaksikymmentä vuotta vanhemman kolmen lapsen äidin kanssa. Järkytyin.

Vierailija
674/1110 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten silmittömästi hallitus, kaupungit ja kunnat haaskaa rahaa kaikkeen turhuuteen ja purokratiaan. Ja väitetän että Suomessa ei ole korruptiota.

Byrokratia ja korruptiohan on eri asioita. Byrokratia oikein toimivana on omiaan korruptiota vähentämään.

Vierailija
675/1110 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaiken sen valistuksen ja kauhistelun jälkeen mitä yläasteella ja lukiossa ja muissa yhteyksissä sai Kolmannen valtakunnan tuhoista oppia, Suomeen valittiin jäänkylmä ss-hallitus.

Vierailija
676/1110 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida järkyttyä helposti, kun ei tule mieleen oikein mitään.

Mutta ehkä se tapaus, kun olin tutun kaverin kanssa järjestämässä yhtä tapahtumaa, ja piti selvittää, pääseekö ajattelemaamme tilaan pyörätuolilla. Hän sanoi käyneensä mittaamassa oven ja että sen leveys on 32 senttiä. Kyllä, järkytyin, mutta en sitä että ovi olisi noin kapea, vaan sitä miten kaverini saattoi uskoa mittaustulostaan oikeaksi. Sehän on siis sama kuin joku koulussa käytettävä viivoitin. Tulin siihen tulokseen, että on käyttänyt mittaa jossa toisella puolella on tuuma-asteikko, ja katsonut siitä. Jotenkin tuo täydellinen kykenemättömyys hahmottaa suhteita hätkähdytti.

Vierailija
677/1110 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kilteistä kiltein syvällinen, herkkä, älykäs nuori nainen ja päädyin yhteen itseäni huomattavasti vanhemman tyhmän juntin kanssa, joka ei juuri muuta osannut ajatella kuin seksiä.

Ei mulla muuta.

Vierailija
678/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta suuronpiirtein keski-ikäisenä että pettäminen ei aina johdu siitä että pettäjä ei saa seksiä ja seksuaalista tyydytystä tarpeeksi kotona/omalta kumppanilta.

Yllätyin miten paljon kuulen tarinoita (ja tiedän omasta nuoruudesta) siitä että pettämisessä on monesti kyse pohjimmiltaan jostain muusta, esim hyväksytyksi ja ihailluksi tulemisen tarpeesta (siis sen tarpeen vajauksesta kun sitä ei omalta puolisolta saa riittävästi).

Tai edellisten lisäksi ihan kostotoimenpiteestä tai siitä että pettäjä kokee suhteessa menettäneensä jonkun itsemääräämisoikeuden (on ehkä alisteisessa asemassa) ja pettämistä tehdään salaa senkin takia että pettäjä kokee edes sen hetken saavansa itse päättää tekemisistään.

Järkyty vielä uudelleen; miehet pettävät sen takia kun haluavat seksiä monien eri naisten kanssa vaikka omaa naistaan rakastavat

Vierailija
679/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että petin miestäni. En olisi ikinä voinut tehdä jotain näin kuvottavaa ja halveksittavaa. Nyt tunnen itseni kuvottavaksi ja halveksin itseäni. Ja mieheni ja minun maailma romahti, luottamus särkyi. Olen tuntenut jo pettämisen aikana ja nyt sen jälkeen depersonaatiohäiriön tyyppistä oireilua eli tunnen katsovani itseäni kuin olisin unessa tai elokuvassa enkä voi vaikuttaa tapahtumiin. Tätä nähtävästi voi tapahtua mm. voimakkaan humalatilan aikana, mutta se on jäänyt siitä päälle ja tulee aaltoina. Töissä olen lähes työkyvytön mutta konemaisesti suoritan. Kun tulen kotiin, väkisin yllä pitämäni kulissi auttamatta romahtaa ja tuntuu kestämättömältä olla ja elää. Yritän kuitenkin nyt kannatella itseäni ja miestäni, joka on pettämiseni vuoksi myös aivan hajalla ja kuolemaa ajatteleva. Meillä on yhteisiä lapsia ja takana kohta 20 vuotta. En halua erota ja rakastan miestäni niin paljon. Miten minä pystyin tekemään näin pahaa ja anteeksiantamatonta. Olen menossa tänään työpsykologille juttelemaan esimiehen toiveesta.

Vierailija
680/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että kuinka naiset on kovia märisemään joka käänteessä. Oli sitten kyse tv-ohjelmasta tai parisuhdeasioista. Tuntuu usein ihan absurdilta ne asiat minkä vuoksi naiset vollottavat.

Tuntuuko röllipojan volinat myös absurdeilta? Ne nyt ei ainakaan oo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän