Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Se miten jengi uskoo länsimedian natopropagandaan täysin kritiikittä.
Ja huutavat kilpaa kun Venäjä tekee omaa propagandaansa, että hyi miten törkeää.
Onpa typeriä ihmisiä olemassa. Ihan siis todella.
On monta muutakin asiaa, mutta esim se, että moni hyväntekeväisyydeksi naamioitu juttu on oikeasti vaan jonkun tienisti.
Tai sitten vetäjä on usein narsisti, joka haluaa itselleen huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavallinen kunnollinen suomalainen mies masentuu ja jää työttömäksi, niin on todella, siis TODELLA vaikea saada apua mistään. Olet joka ikisessä apu- ja tukijonossa viimeisenä ja lakisääteisetkin maksut saat vasta oikeustoimilla uhkaamalla.
Kaikki virkailijat ovat naisia, ja vaikka itse olet miehenä uhri ja elämäsi on käytännössä tuhottu, niin silti perusvirkailijan silmissä olet Paha Mieshenkilö, joka ei apua tarvitse.
(ei, en myöskään ole uhriutuva narsisti)
Sama juttu se on meillä yksinasuvilla masentuneilla naisilla, itseasiassa meitä jopa muut naiset kohtelee pahemmin kuin yksinasuvia masentuneita miehiä, meitä pidetään luusereina koska emme ole onnistuneet "hankkimaan perhettä" ja aina vihjailua ja vinkkailua terapiassa,psykologilla yms että mies ja lapsi varmasti piristäisi elämää.
Masentuneelle tuttavalle neuvoi terapeuttikin että sinkkunaisen pitäisi olla viikonloput yökerhossa etsimässä miestä eikä istua kotona neulomassa sukkia. Kyseessä oli ihan aktiivinen, liikunnallinen yli kolmikymppinen nainen jota ei ollu yökerhot kiinnostaneet enää vuosikymmeneen jos silloinkaan. Ei siis mikään syrjäytynyt tapaus, vaikka nyt perjantai-illat viettikin mielummin kotona kuin baareissa humalaisten parikymppisten keskellä. Raitis puolisokin löytyi myöhemmin ihan muualta kuin baareista.
Liekö aikuisille sinkkumiehillekin tarjotaan masennuksen hoidoksi baareissa hillumista, sitä en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Että ihmiset ovat oikeasti niin sairaan kieroja.
Olen elänyt pumpulit naamalla nelikymppiseksi kunnes tajusin kupletin juonen.
Jokaisella on joku agenda.
Tajusin tuon vasta 58-vuotiaana.
Itse olen ollut niin mielettömän sinisilmäinen pumpulissa oleva.
Luulin lähes kaikkien tahtovan muille hyvää, kuten itsekin teen.
Että palstalla, jonka nimi on AIHE VAPAA, ei saa keskustella mistä tahansa aiheesta.
Se kuinka helposti parisuhteet laitetaan nykypäivänä poikki. Kyllä iski vasten naamaa aikoinaan nuorena aikuisena ja luotto meni. Nykyään olen ollut jo vuosia saman naisen kanssa ja hänelle on kova paikka, kun en ole halunnut naimisiin. Se jokin kuoli minussa aikoinaan lopullisesti.
Se, että miten helposti tavallisen näköiset / ei niin komeat miehet ihastuvat jos heille antaa edes vähän kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Se, että miten helposti tavallisen näköiset / ei niin komeat miehet ihastuvat jos heille antaa edes vähän kehuja.
Täysin sama pätee huonoitsetuntoisiin sinkkunaisiin. Jos heille on kohtelias ja mukava, niin heti heissä toivo herää, että tuo mies on ihastunut häneen.
Että sukupuoli on vain ilmoitus asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihmiset ovat oikeasti niin sairaan kieroja.
Olen elänyt pumpulit naamalla nelikymppiseksi kunnes tajusin kupletin juonen.
Jokaisella on joku agenda.Tajusin tuon vasta 58-vuotiaana.
Itse olen ollut niin mielettömän sinisilmäinen pumpulissa oleva.
Luulin lähes kaikkien tahtovan muille hyvää, kuten itsekin teen.
Kukaan ei ole synnitön että ole täydellinen sinäkään vaikka tekisit muille hyvää, jotkut on vaan luonteeltaan lempeämpiä ja vähemmän kieroja mutta yhtä kaikki ollaan samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavallinen kunnollinen suomalainen mies masentuu ja jää työttömäksi, niin on todella, siis TODELLA vaikea saada apua mistään. Olet joka ikisessä apu- ja tukijonossa viimeisenä ja lakisääteisetkin maksut saat vasta oikeustoimilla uhkaamalla.
Kaikki virkailijat ovat naisia, ja vaikka itse olet miehenä uhri ja elämäsi on käytännössä tuhottu, niin silti perusvirkailijan silmissä olet Paha Mieshenkilö, joka ei apua tarvitse.
(ei, en myöskään ole uhriutuva narsisti)
Sama juttu se on meillä yksinasuvilla masentuneilla naisilla, itseasiassa meitä jopa muut naiset kohtelee pahemmin kuin yksinasuvia masentuneita miehiä, meitä pidetään luusereina koska emme ole onnistuneet "hankkimaan perhettä" ja aina vihjailua ja vinkkailua terapiassa,psykologilla yms että mies ja lapsi varmasti piristäisi elämää.
Masentuneelle tuttavalle neuvoi terapeuttikin että sinkkunaisen pitäisi olla viikonloput yökerhossa etsimässä miestä eikä istua kotona neulomassa sukkia. Kyseessä oli ihan aktiivinen, liikunnallinen yli kolmikymppinen nainen jota ei ollu yökerhot kiinnostaneet enää vuosikymmeneen jos silloinkaan. Ei siis mikään syrjäytynyt tapaus, vaikka nyt perjantai-illat viettikin mielummin kotona kuin baareissa humalaisten parikymppisten keskellä. Raitis puolisokin löytyi myöhemmin ihan muualta kuin baareista.
Liekö aikuisille sinkkumiehillekin tarjotaan masennuksen hoidoksi baareissa hillumista, sitä en osaa sanoa.
Tästä tuli mieleen, että minulle on tullut järkytyksenä se, miten lapsellinen ajatusmaailma useilla ammatikseen auttavilla on. Koulutetun psykoterapeutin luulisi ymmärtävän, että kenenkään masennus ei parane väkisin yökerhoissa hillumalla tai pakonomaisella miehen metsästämisellä. Psykopaatteja eivät ehkä ole mutta moni on älyllisesti laiska, stereotyyppeihin takertuva ja vuorovaikutustaidoiltaan kömpelö. Heidän paikkansa olisi jossain muualla kuin valmiiksi haavoittuvassa asemassa olevien ihmisten päällepäsmäröijinä ja yksioikoisten neuvojen tuputtajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se järkyttää miten on alettu väittää että sukupuolua ob lukematon määrä ja oman sukupuolensa voi valita ja vaihtaa. Että tän huuhaaseen uskovia ihmisiä on oikeasti olemassa Suomenkin kaltaisessa maassa, ja kaikkien pitäis olla näiden hihhulien kanssa jo samaa mieltä, tai voivat järjestää ikävyyksiä.
Uskomatonta, genderkultti on vallannut maailman muutamassa vuodessa ja tervepäisten pitäisi alkaa mukana laulaa kultin horinoita päättäjiä myöten.
Kuin joku huono kauhuelokuva.No täällähän sinäkin laulat ihan omia kristilliskonservatiivisia laulujas eikä kukaan käske vaihtamaan säveltä.
Toisten sulupuolia et ikävä kyllä pääse määräämään.
Taas joku riemuidiootti joka ei osaa lukea,eihän toi kirjoittaja edes kirjoittanut mitään kristilliskonservatiivista (mikä näköjään on sitä jos sanoo että sukupuolia on vain 2) eikä määritellyt sukupuolta kauhisteli vaan että nykyään muka on useita sukupuolia ja että voi vaihtaa noin vain ja pitäisi olla samaa mieltä vain.
Ja teitä on useimpia jotka loukkaantuu biologisista asioista,käytte varmaan joku kerta päällekin jos ette ole käyneet. Minä en halua ainakaan miehiä naisten pukeutumistilaan sen takia että saa päättää ihan tunne pohjalta että nyt olen nainen.
Koronarokotteet ja hoitoalan pakkorokotukset. Koko rokote täyttä fuulausta ja joku menettää työpaikkansa ellei ota sitä p.skaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana olen järkyttynyt siitä, että vaikka olen 5 vuotta opiskellut yliopistossa ja hankkinut itselleni korkeakoulutuksen, jolla voin tehdä yhteiskunnan toimivuuden kannalta tärkeää työtä, on työni arvostus silti niin nollassa.
Ja ihmettelen tätä opettajuuden kahden kerroksen väki-systeemiä. Virkaa nauttivat opettajat saavat palkan 12 kuukaudelta, kun taas virattomat määräaikaiset vain 9,5 kuukaudelta. Silti tehdään ihan saman verran hommia ja monesti me nuoret määräaikaiset opettajat vielä vähän enemmänkin kun ei ole kertynyt sitä vuosien kokemusta takataskuun. Järkyttävää on myös se, että tällä alalla edelleen voidaan menetellä niin, että Sijainen tekee koko lukuvuoden työt mutta sitten tämä sijaistettava opettaja palaa töihin olevaksi kesän ajaksi. Tällä tavalla hän vie periaatteessa toiselle kuuluvan palkan nenän edestä. Kysynpähän vaan, millä muulla alalla tällainen perseily on mahdollista...Vain julkishallinnossa palkitaan virheellisesti vapaamatkustuksesta ja varastamisesta.
Arvostan sinua ja kirjoitustasi. 2 kk täyspalkka vastikkeettomasti kesälomalta on kansalta varastamista !
Koko virkasysteemi pitäis uusia, kuntien pitäisi mitoittaa lomautukset kesä-heinäkuulle.
Ei kuulu nykyaikaan nostaa tekemättömästä työstä palkkaa. Varsinkin julkishallinnossa kansalta varastamisesta on tullut huono tapa.
Eikä ole myöskään kestävää kehitystä että virkapalkat nousevat samaan aikaan kuin lukuisat yrittäjät tekevät konkurssin ja menettävät elinkeinonsa. Tämä lisäksi valtion velalla.
Mitäs äänestitte vihreitä, vasemmistoa ja demareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että jos henkilö ei syö riittävästi geeliytyvää eli liukoisaa kuitua, alkaa mikrobiotan opportunistiset mikrobit syömään epiteelin limakalvoa eli sitä kerrosta joka pitää bakteerit ja niiden aineenvaihduntatuotteet erillään kolonosyyteistä (paksusuolen seinämän solut). Toki osa näistä kuitua halajavista kannoista kuolee, ja ihminen menettää niiden tuottamat keholle hyödylliset tuotteet esim. k1:tä tuottavat bakteerit vähenevät, jolloin k2:ta ei enää voi muodostua yhtä paljon ja henkilön pehmytkudoksiin alkaa kertyä kalsiumia johtaen kiputiloihin ja ( vanhuuden)jäykkyyteen. Pelottavinta on se, että kun limakalvo on rappeutunut alkavat solujen väliset tiiviit liitokset pettämään ja kehoon pääsee haitallisia bakteereita ja niiden aineenvaihduntatuotteita. Alati kasvavaa näyttöä on, että tämä johtaa niin allergioihin, ruoka-ainesensitiivisyyksiin, autoimmuunisairauksiin kuin neurologisiin sairauksiin. Laadukasta tutkimusta tehdään maailman huippuyliopistoissa aiheesta.
Esi-isämme söivät liukoisaa kuitua ~ 100-150 g/pvä ja me noin 10-30 g/pvä, joten syyllistä ei tarvitse etsiä kaukaa. Samoin olemme korvanneet nopeilla hiilareilla eli korkean glykeemisen indeksin ruoilla oikean ruoan, joten sokerilla ja proteiineilla elävät haitalliset mikrobit ovat kolonisoineet hyvien bakteerien jättämät ekologiset lokerot.
T. Lääkis2018Kerro ny Herran jestas mistä noita liukoisia kuituja saa?
Marjat, vihannekset, täysviljatuotteet (esim. Kaura on hyvä), pähkinät jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana olen järkyttynyt siitä, että vaikka olen 5 vuotta opiskellut yliopistossa ja hankkinut itselleni korkeakoulutuksen, jolla voin tehdä yhteiskunnan toimivuuden kannalta tärkeää työtä, on työni arvostus silti niin nollassa.
Ja ihmettelen tätä opettajuuden kahden kerroksen väki-systeemiä. Virkaa nauttivat opettajat saavat palkan 12 kuukaudelta, kun taas virattomat määräaikaiset vain 9,5 kuukaudelta. Silti tehdään ihan saman verran hommia ja monesti me nuoret määräaikaiset opettajat vielä vähän enemmänkin kun ei ole kertynyt sitä vuosien kokemusta takataskuun. Järkyttävää on myös se, että tällä alalla edelleen voidaan menetellä niin, että Sijainen tekee koko lukuvuoden työt mutta sitten tämä sijaistettava opettaja palaa töihin olevaksi kesän ajaksi. Tällä tavalla hän vie periaatteessa toiselle kuuluvan palkan nenän edestä. Kysynpähän vaan, millä muulla alalla tällainen perseily on mahdollista...Vain julkishallinnossa palkitaan virheellisesti vapaamatkustuksesta ja varastamisesta.
Arvostan sinua ja kirjoitustasi. 2 kk täyspalkka vastikkeettomasti kesälomalta on kansalta varastamista !
Koko virkasysteemi pitäis uusia, kuntien pitäisi mitoittaa lomautukset kesä-heinäkuulle.
Ei kuulu nykyaikaan nostaa tekemättömästä työstä palkkaa. Varsinkin julkishallinnossa kansalta varastamisesta on tullut huono tapa.
Eikä ole myöskään kestävää kehitystä että virkapalkat nousevat samaan aikaan kuin lukuisat yrittäjät tekevät konkurssin ja menettävät elinkeinonsa. Tämä lisäksi valtion velalla.
Mitäs äänestitte vihreitä, vasemmistoa ja demareita.
Olet täysin oikeassa.
Sieltä kumpuaa "käsi toisen taskuun" - kulttuuri.
Hyvin on vasemmisto ollut edustettuna tuossakin listalla;
https://suomensotilas.fi/2022/03/24/stasi-lista/?cookie-state-change=16…
Vierailija kirjoitti:
Suomen yhteiskunta on mätä. Sitä on peitelty toisiaan tukevien ihmisten ja ryhmien avulla. Korkeissa asemissa olevat tekevät samanlaisia rikoksia ja käytös on samanlaista kuin vangeilla, mutta seurausten laajuus on isompi. Henkilökohtaisia seurauksia ei ole. Taitoa tai tietoa ei palkita. Täysijärkiset eivät halua olla osallisia, mutta heitä on vähemmistö. Jotkut uhrataan. Tuho tavallisten ihmisten elämään on väistämätön, mutta se tapahtuu vähitellen, joten siihen ei reagoida ajoissa.
Olet oikeassa, kansan pitäisi osata vaatii suoraa demokratiaa, kollektivismi on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Se, että miten vaikeaa naisilta on saada seksiä.
Eli kun naisia treffailee niin naisilta tulee pakit aina ennen seksiä ja selibaatista voi muodostua vuosien pituinen, vaikka pääsisi 3-4 treffeihin asti.
Minua taas on järkyttänyt se miten helposti naisilta saa seksiä. Aluksi luulin, että vain taviksilta saa helposti, mutta se yllätti, että todella kauniiltakin sai aivan samalla tavalla. Vain kauniit ja fiksut naiset halusivat pitää pöksyt jalassa ja tutustua ensin kunnolla. Lopulta oli etsittävä nainen ihan toisenlaisesta kulttuurista, jossa seksi ennen avioliittoa ei tule kuuloonkaan, eli hän oli myös neitsyt. En ole katunut.
Siskoni teki aivan saman tempun kukaan ei tiennyt mitään ennenkuin kirjeen lähetti. Tapahtui 1960-luvulla.
Mitä jos kerrot kun sinulla selvästi on mielipide asiasta? Itse samoilen Suomen metsissä joka kesä saamatta niistä taloudellista hyötyä, enkä osaa tuohon vastata.