Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä

Vierailija
11.03.2022 |

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?

Kommentit (1110)

Vierailija
301/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Last man on earth -sarjasta ei tullutkaan viidettä kautta.

Vierailija
302/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset. Ihmiskunta. Yhteiskunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ahdisteli useampaan kertaan lapsuuden aikana. Tajusin käytöksen olevan väärin, mutten saanut tukea kun jotain varovasti uskalsin kertoa. Olivat eronneet, mutta äiti normalisoi käytöstä tai kieltäytyi uskomasta.

Vierailija
304/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei kaikki papit olekaan uskovaisia  :0

Siis kuka lähtee lukemaan teologiaa ilman että uskoo? Se oli mulle järkytys noin 10 vuotta sitten, kun sen sain tietää.

Papit ovat nykyajan fariseuksia. Heidät tullaan tuomitsemaan kovimman kautta.

So last season. Psykiatrialla, psykologialla ja uskonnoilla on hyvin paljon yhteisiä piirteitä.

Vierailija
305/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusurma oppilaitoksessa missä olin oppilaana. Ei nähty eikä kuultu mitään meidän luokan kanssa, mutta pihalle käskettiin ja siellä alkoi vähitellen selvitä mistä kyse. Meni vielä joitakin tunteja kun alkoi koko totuus valjeta. 

Vierailija
306/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti paljastui narsistiksi.

Vierailija
307/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen yhteiskunta on mätä. Sitä on peitelty toisiaan tukevien ihmisten ja ryhmien avulla. Korkeissa asemissa olevat tekevät samanlaisia rikoksia ja käytös on samanlaista kuin vangeilla, mutta seurausten laajuus on isompi. Henkilökohtaisia seurauksia ei ole. Taitoa tai tietoa ei palkita. Täysijärkiset eivät halua olla osallisia, mutta heitä on vähemmistö. Jotkut uhrataan. Tuho tavallisten ihmisten elämään on väistämätön, mutta se tapahtuu vähitellen, joten siihen ei reagoida ajoissa.

Vierailija
308/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Fantastisten salaliittoteorioiden murtautuminen reaalitodellisuuteen niihin uskovien ihmisten konkreettisten tekojen kautta.

Luulin vuosia, että salaliittoteorioiden suosio netissä selittyy vain sillä, että ihmiset seuraavat niitä scifi-tyyppisenä viihteenä ja huumorijuttuina (ja varmaan suurimmalle osalle ne ovatkin olleet vain sitä).

Minua on järkyttänyt, että on huomattava määrä salaliittoteorioihin oikeasti uskovia ihmisiä, ja jotkut heistä ovat niiden pohjalta tehneet vakavia rikollisia tekoja. Esim. kongressitalon valtausyritys ja "pizzagate"-ammuskelu.

Fantastisilla salaliittoteorioilla tarkoitan teorioita, joissa oletetaan esim. liskoihmisten, poliittisesti merkityksellisiä "tietoja" kanavoivien avaruusolentojen ja maanalaisen cabal-pahuudenverkoston olemassaoloa.

Tämä sama mullakin todellakin.

Myös se on järkyttänyt, että näitä salaliittoilijoita on Suomessakin yllättävän paljon. Mä luulin, että me oltaisiin liialliseen rationaalisuuteen taipuvainen kansa.

Vierailija
309/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot putosi -500 euroa niin kela päätti lopettaa asumistuen käskien maksaa takas pari tonnia.

Eipä ollu varaa maksaa vuokraa niin tulee häätö..asumisjonoon jouduin sijalla 32 678.

Sairauden takiakaan ei ole muuta kuin mennä sillan alle.

Vierailija
310/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua oikeasti järkytti se, kun ihan vähän aikaa sitten sain tietää, että Albaniakin on älynnyt mennä Naton jäseneksi jo yli kymmenen vuotta sitten, mutta Suomi on päätetty pitää yksinään tässä "aitiopaikalla".

Vierailija
311/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kivuton ja helppo synnytys oli. Eka lapsi, synnytys kesti 3h ja kokoajan suht kivuton.

Vierailija
312/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni huumeiden käyttö

Vierailija
313/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alkamassa syöpähoidot ja sanoin äidilleni, että toivottavasti ei tukka lähde. Äitini purskahti nauramaan. Veti kyllä sanattomaksi.

Minullakin on samankaltainen kokemus. Olin 16-vuotias sairastuessani. Äitini naureskeli välillä tähän tyyliin: ” Odottelen aamuisin sitä kirkaisua, kun hiukset on jääny tyynylle..”

Äitini on muuten ihana ja empaattinen ihminen joten tämä hämmensi kovasti.

Vierailija
314/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukan synnyttäminen lapsen synnyttämisen jälkeen ja laajojen repeämien tikkaus, kun puudutesuihke ei lievittänyt kipua.

315/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksenä tuli kun kasvoin aikuiseksi että huolimatta silotellusta ulkokuoresta puheista ja järjestelmistä ihmisten asiat on suomessakin sekaisin. Maata johdetaan hyvin pienillä aivoilla. Sen näkee kaikessa. Missään ei ole mitään järjellistä. Korkeintaan on pieniä yhteisöjä joissa järki on työkaluna ja tehdään järjellisiä asioita. Sekametelisoppaa joka puolella. Pyöreitä lauseita mitäänsanomatonta jorinaa aiheen ympäriltä. Se on arvostetun poliitikon puhetta. Ihmiset huijaa ja puukottaa toisiaan selkään minkä kerkeää työpaikoilla ja nepotismi ja narsismi kukoistaa.

Vierailija
316/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velipuolellani oli ollut vuosikausien seksisuhde serkkuni kanssa. Itse hän ei varsinaisesti siis ollut sukua serkulleni mutta oli se melkoista kun kutsuivat facessa toisiaan serkku rakkaiksi.

Vierailija
317/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon pysähtynyt ilme... kun hän toi mökillä saunaan puita ja katse liimautui toisen miehen halkoon.

Vierailija
318/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin lähiomaisen n 15 vuoden jälkeen, se viha mitä tuo ihminen "säteili" oli kammottava kokemus. Paras kun ei koskaan enää näe häntä. Ja tuohon 15 vuoden väliin oli hän syypää, en minä. Kuitenkin syyttää minua. Ehkä on tavallistakin? Ikimuistettava kohtaaminen kuitenkin.

Vierailija
319/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsien kohtelu Suomessa.

Ja miten niitä pitäisi kohdella?

Vierailija
320/1110 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"   https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1a404641-859a-4362-a0a9-aa30b0b4af4e

Veli ruoski siskonsa, ei hyväksynyt tämän miesystävää: ”Sharia-lain piirteitä " .

Itseäni järkytti että tapaus sattuo Suomessa eikä pahantekijöitä karkoitettu ikuisiksi ajoiksi veks.