Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pettäminen.
Kumpi petti?
harvemmin heteromiehet toisen miehen kanssa pettää joten osapuolena on yleensä myös nainen.
Gretasta ei ole uutisoitu mitään aikoihin, onko ilmastomuutos pysähtynyt venäjän rauhanturvaoperaation vuoksi?
"Avoin keskustelu" tarkoittaa sitä että sinun pitää hyväksyä valmiiksi ilmoitettu kanta ja jos kiinnostaa puhua asioiden monista puolista niin kuin niillä monesti on sanoisin jopa että on aina monia puolia ns "väärän" asian esiin ottaminen leimaa sinut joksikin ei kauhean mairittelevaksi. Esim nyt kun Putinin joukot hyökkäsi ukrainaan on syytä hyväksyä se että kaikkia venäläisiä ihmisiä voi nyt lyödä ja mitään hyvää he eivät voi tehdä. Jopa venäläisiä kurkkuja ja metvursteja ym pitäisi rankaista. Silti ollaan "suvaitsevaisia" pahinta rasismia ja leimaamista mielen umpinaisuutta mitä voi olla. Kaikki ukrainalaiset on automaattisesti jumalan lahja tekivät he mitä tahansa.
mark kirjoitti:
"Avoin keskustelu" tarkoittaa sitä että sinun pitää hyväksyä valmiiksi ilmoitettu kanta ja jos kiinnostaa puhua asioiden monista puolista niin kuin niillä monesti on sanoisin jopa että on aina monia puolia ns "väärän" asian esiin ottaminen leimaa sinut joksikin ei kauhean mairittelevaksi. Esim nyt kun Putinin joukot hyökkäsi ukrainaan on syytä hyväksyä se että kaikkia venäläisiä ihmisiä voi nyt lyödä ja mitään hyvää he eivät voi tehdä. Jopa venäläisiä kurkkuja ja metvursteja ym pitäisi rankaista. Silti ollaan "suvaitsevaisia" pahinta rasismia ja leimaamista mielen umpinaisuutta mitä voi olla. Kaikki ukrainalaiset on automaattisesti jumalan lahja tekivät he mitä tahansa.
Meidän pitäisi päästä eroon joko tai ajattelusta se on väärä tapa. Mikään asia ei ole täysin musta tai täysin valkoinen aina ne on kirjavia jollain tavalla. Ehdottomimmat ihmiset on kaikkein vaarallisempia ja umpimielisempiä eikä heitä pitäisi koskaan päästää mihinkään valta asemaan ei edes taloyhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavallinen kunnollinen suomalainen mies masentuu ja jää työttömäksi, niin on todella, siis TODELLA vaikea saada apua mistään. Olet joka ikisessä apu- ja tukijonossa viimeisenä ja lakisääteisetkin maksut saat vasta oikeustoimilla uhkaamalla.
Kaikki virkailijat ovat naisia, ja vaikka itse olet miehenä uhri ja elämäsi on käytännössä tuhottu, niin silti perusvirkailijan silmissä olet Paha Mieshenkilö, joka ei apua tarvitse.
(ei, en myöskään ole uhriutuva narsisti)
Sama juttu se on meillä yksinasuvilla masentuneilla naisilla, itseasiassa meitä jopa muut naiset kohtelee pahemmin kuin yksinasuvia masentuneita miehiä, meitä pidetään luusereina koska emme ole onnistuneet "hankkimaan perhettä" ja aina vihjailua ja vinkkailua terapiassa,psykologilla yms että mies ja lapsi varmasti piristäisi elämää.
Masentuneelle tuttavalle neuvoi terapeuttikin että sinkkunaisen pitäisi olla viikonloput yökerhossa etsimässä miestä eikä istua kotona neulomassa sukkia. Kyseessä oli ihan aktiivinen, liikunnallinen yli kolmikymppinen nainen jota ei ollu yökerhot kiinnostaneet enää vuosikymmeneen jos silloinkaan. Ei siis mikään syrjäytynyt tapaus, vaikka nyt perjantai-illat viettikin mielummin kotona kuin baareissa humalaisten parikymppisten keskellä. Raitis puolisokin löytyi myöhemmin ihan muualta kuin baareista.
Liekö aikuisille sinkkumiehillekin tarjotaan masennuksen hoidoksi baareissa hillumista, sitä en osaa sanoa.
Tästä tuli mieleen, että minulle on tullut järkytyksenä se, miten lapsellinen ajatusmaailma useilla ammatikseen auttavilla on. Koulutetun psykoterapeutin luulisi ymmärtävän, että kenenkään masennus ei parane väkisin yökerhoissa hillumalla tai pakonomaisella miehen metsästämisellä. Psykopaatteja eivät ehkä ole mutta moni on älyllisesti laiska, stereotyyppeihin takertuva ja vuorovaikutustaidoiltaan kömpelö. Heidän paikkansa olisi jossain muualla kuin valmiiksi haavoittuvassa asemassa olevien ihmisten päällepäsmäröijinä ja yksioikoisten neuvojen tuputtajina.
Ihmettelen että näille maksetaan aivan hiton hyvin verrattuna siihen miten ne pahentaa ja sotkee ihmisten elämiä vaan,bonukset vielä päälle😡
Miehen rahapeliongelma ja isot velat...
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteet ja hoitoalan pakkorokotukset. Koko rokote täyttä fuulausta ja joku menettää työpaikkansa ellei ota sitä p.skaa.
Jep ja tästäkään asiasta ei saa olla kuin yhtä mieltä muuten leimataan follariks, rokotevastaiseks yms sama juttu naton kanssa että kun ihmiset varsinkin Suomalaiset on niin sinisilmäistä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavallinen kunnollinen suomalainen mies masentuu ja jää työttömäksi, niin on todella, siis TODELLA vaikea saada apua mistään. Olet joka ikisessä apu- ja tukijonossa viimeisenä ja lakisääteisetkin maksut saat vasta oikeustoimilla uhkaamalla.
Kaikki virkailijat ovat naisia, ja vaikka itse olet miehenä uhri ja elämäsi on käytännössä tuhottu, niin silti perusvirkailijan silmissä olet Paha Mieshenkilö, joka ei apua tarvitse.
(ei, en myöskään ole uhriutuva narsisti)
Sama juttu se on meillä yksinasuvilla masentuneilla naisilla, itseasiassa meitä jopa muut naiset kohtelee pahemmin kuin yksinasuvia masentuneita miehiä, meitä pidetään luusereina koska emme ole onnistuneet "hankkimaan perhettä" ja aina vihjailua ja vinkkailua terapiassa,psykologilla yms että mies ja lapsi varmasti piristäisi elämää.
Masentuneelle tuttavalle neuvoi terapeuttikin että sinkkunaisen pitäisi olla viikonloput yökerhossa etsimässä miestä eikä istua kotona neulomassa sukkia. Kyseessä oli ihan aktiivinen, liikunnallinen yli kolmikymppinen nainen jota ei ollu yökerhot kiinnostaneet enää vuosikymmeneen jos silloinkaan. Ei siis mikään syrjäytynyt tapaus, vaikka nyt perjantai-illat viettikin mielummin kotona kuin baareissa humalaisten parikymppisten keskellä. Raitis puolisokin löytyi myöhemmin ihan muualta kuin baareista.
Liekö aikuisille sinkkumiehillekin tarjotaan masennuksen hoidoksi baareissa hillumista, sitä en osaa sanoa.
Tästä tuli mieleen, että minulle on tullut järkytyksenä se, miten lapsellinen ajatusmaailma useilla ammatikseen auttavilla on. Koulutetun psykoterapeutin luulisi ymmärtävän, että kenenkään masennus ei parane väkisin yökerhoissa hillumalla tai pakonomaisella miehen metsästämisellä. Psykopaatteja eivät ehkä ole mutta moni on älyllisesti laiska, stereotyyppeihin takertuva ja vuorovaikutustaidoiltaan kömpelö. Heidän paikkansa olisi jossain muualla kuin valmiiksi haavoittuvassa asemassa olevien ihmisten päällepäsmäröijinä ja yksioikoisten neuvojen tuputtajina.
Tiedän useitakin nuoria naisia, joiden masennus on jäänyt taka-alalle heidän löydettyä tasapainoisia miehiä.
Hämmentävää kyllä nimenomaan sellaiset miehet, joilla on fysiikka, perusasiat kunnossa, talous, jne. ovat kuumaa valuttaa vielä yli 4 kymppisinä nuorille yli 25 v. naisille.
Yökerho ei toki aina ole se paras paikka tavata. Mutta on Tinderit, on harrastuksia, on työpaikkoja. Tuttavani löysi puolison Mehiläisen tiskiltä.
Fakta on myös se, että monen nuoren naisen masennus jäisi nimenomaan taka-alalle silloin, kuin alkaisi elämään aidosti nuoren naisen elämää.
Käsijarru pohjassa eläminen ja monogaaminen tyyli ei käy kaikille.
Moni on tietämättään myös polyamorinen.
Tässä korreloituu niiden ihmisten ajattelutapa jotka eivät ole sairastaneet vakavaa masennusta ja elävät oman kuplan sisäpuolella, ajattelutapa on naiivi ja yksinkertainen ja sellainen mitä yhteiskunta vaatii. Syitä on monia miksi ihminen päätynyt sellaiseen tilanteen etteivät mitkään maailman lääkkeet,psykiatrit yms auta, paha olo voi kummuta mistä tahansa ja johtaa jos jonkinlaiseen masennustilaan, ja on erittäin typerä ja idioottimaista sanoa masentuneelle naiselle tai miehelle että masennus lähtee baareissa ravaamalla ja löytämällä kumppanin/seksillä tms. Saman "neuvon" voisi antaa kuka tahansa ja ihan ilmatteeks!
Kun selvisi että sisko kavalsi sairaalta isältämme rahaa, viimeinen nosto tililtä oli isän kuolinpäivänä. Näitä nostoja oli paljon jo ennen isän kuolemaa kun hän makasi sairaalassa.
Ei tälläistä asiaa saisi nykyään tietysti kirjoittaakaan,mutta minulle oli elämän suurin järkytys,kun kummityttö vaihtoi aviomiehensä naiseen.Baarista oli löytänyt. Sen jälkeen en ole häntä tavannut enkä millään lailla muistanut.Eikä ole hänkään yhteyttä ottanut.Enkä toki haluakaan,pitää suojella omia lapsia,ettei tarvitse asiasta keskustella.
Leijonaäiti kirjoitti:
Ei tälläistä asiaa saisi nykyään tietysti kirjoittaakaan,mutta minulle oli elämän suurin järkytys,kun kummityttö vaihtoi aviomiehensä naiseen.Baarista oli löytänyt. Sen jälkeen en ole häntä tavannut enkä millään lailla muistanut.Eikä ole hänkään yhteyttä ottanut.Enkä toki haluakaan,pitää suojella omia lapsia,ettei tarvitse asiasta keskustella.
Näitä naisia on paljon jotka yks kaks päättääkin myöhemmällä iällä olevansa lesboja,oltuaan ensin miesten kanssa, siskokin päätti ruveta naisen kanssa elämään ja nyt ovat menossa naimisiin,kuvottavaa ja vielä pitäisi hymyillä ja olla iloinen,hävettää suoraan sanottuna. Miten synti ja häpeä onkaan nostettu tässä maassa hyväksyttäväksi?:(
Joutuu asioimaan KELAN kanssa!!
Olen täysin samaa mieltä. Mikään ei koskaan ole järkyttänyt minua niin paljon kuin typerien ja pahojen ihmisten tapa kohdella viattomia, eläimiä, niin kuin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että miten helposti tavallisen näköiset / ei niin komeat miehet ihastuvat jos heille antaa edes vähän kehuja.
Täysin sama pätee huonoitsetuntoisiin sinkkunaisiin. Jos heille on kohtelias ja mukava, niin heti heissä toivo herää, että tuo mies on ihastunut häneen.
Täysin loogista, jos ei ole koskaan saanut rakkautta edes kotonaan. Jos et ole koskaan saanut ruokaa, niin helposti syöt mitä vaan saat kun satut saamaan.
Ihmisten keskimääräinen itsekkyys ja minä keskeisyys joka tuli esiin korona aikana. Tiesin että meidän yhteiskuntamme ja aika korostaa itsekeskeisyyttä ja minä minä ajattelua mutta se miten syvällä se on rakenteissa ja miten sitä ei edes hävetä tuli järkytyksenä. Eivät kaikki ihmiset ole toki tällaisia mutta paljon on heitä jotka eivät miettineet sekuntiakaan heikompia vaan pelkästään itseään.
Vierailija kirjoitti:
1. Kukaan ei kertonut, että 40v. alkaa ilmaantua harmaita hiuksia.
2. Korona. Oikeesti - maailmanlaajuinen virus.
3. Venäjän hyökkäys Ukrainaan. En kyllä voi lapsilleni vakuuttaa täydestä sydämestä, ettei näin voi käydä meille.
Ei meillä ole oikeasti mitään hätää, vaikka media meitä uhkailee vaikka ja millä skenaarioilla. Opeta lapsillesi, että media-aal on täynnä pahoja ihmisiä, joiden kanssa ei kuulu olla missään tekemisissä.
On paljon suurempi riski ahdistua median peloitteluista kuin että tulisi sota.
Vierailija kirjoitti:
Se, että miten vaikeaa naisilta on saada seksiä.
Eli kun naisia treffailee niin naisilta tulee pakit aina ennen seksiä ja selibaatista voi muodostua vuosien pituinen, vaikka pääsisi 3-4 treffeihin asti.
Se, miten miehet puhuvat naisista kuin esim. autoista.
Tyyliin: olen yrittänyt hankkia tässä autoa itselleni mutta en ole onnistunut ja jo vuosia olen joutunut kävelemään.
Tai: ferrari himottais mutta ladalla tässä ajelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylemmät työntekijät delegoivat niin paljon töitään muille. Käy järkeen että siksi eri asemissa voi toimia ihmisiä.
Ryhdyttyäni esimieheksi, opin, että minun työni on juuri se delegointi, ei sellaisten asioiden tekeminen, jonka joku muu voi tehdä. Minä olen kuin postinlajittelija, jonka käsien kautta vain kulkee asioita. Minun pitää katsoa että kaikki tulee tehtyä, ihmisillä on hommia aika tasan, ja oikeat ihmiset tekee oikeita asioita. Jos minä rupean tekemään niitä itse, en tee sitä hommaa mihin mut on pestattu.
Esimies[/quote
Esimiehiä on monenlaisia
Poliisin soitto siitä, että lapseni (silloin 10v) on joutunut pedofiilipariskunnan uhriksi.
Tiedän useitakin nuoria naisia, joiden masennus on jäänyt taka-alalle heidän löydettyä tasapainoisia miehiä.
Hämmentävää kyllä nimenomaan sellaiset miehet, joilla on fysiikka, perusasiat kunnossa, talous, jne. ovat kuumaa valuttaa vielä yli 4 kymppisinä nuorille yli 25 v. naisille.
Yökerho ei toki aina ole se paras paikka tavata. Mutta on Tinderit, on harrastuksia, on työpaikkoja. Tuttavani löysi puolison Mehiläisen tiskiltä.
Fakta on myös se, että monen nuoren naisen masennus jäisi nimenomaan taka-alalle silloin, kuin alkaisi elämään aidosti nuoren naisen elämää.
Käsijarru pohjassa eläminen ja monogaaminen tyyli ei käy kaikille.
Moni on tietämättään myös polyamorinen.