Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin miten on mahdollista että useat vaatteet mennyt yhtäkkiä rikki mutta hämärästi vain yksi kerrallaan , hajosi käsiin. Hyväksyi mielessä (en tiedä miksi?!) Selityksen että näin on vaan käynyt. Sitten ihastelin kesäksi tarkoitettua uutta keltaista mekkoa miehelle josta pidin paljon ja joka miehen mielestä ei ollut kovin kiva. Selvisi että se oli mies joka ne oli hajottanut tahallaan!! Ihan oikeasti, oli puukolla viiltänyt siihen keltaiseen kesämekkoonkin selän kohdalle pitkän loven niin että sitä ei olisi enään voinut pukea päälle.
Oikeasti, jätithän tuon kontrolloivan hullun?
Miten suomen kouluissa opetetaan propagandaa eli mitä tulee päivittäin median valheita yms. Tosi järkkyy ja sit ne harva oppilas jotka eri mieltä saa muistutuksia kotiin ja oikein jälki istuntoa jos kehtaa "olla väärässä".
Vierailija kirjoitti:
Siskoni joka oli ollut useammassa parisuhteessa ja voivotteli kun ei varmaan pysty raskaaksi tulemaan . Pari vuotta meni ja synnytti lapsen tosta noin vaan kertomatta kenelläkään lähipiirille koko raskausaikana. Jossain vaiheessa huomasin vatsan ja kysyin, ja hän sanoi että syönyt liikaa ja on turvotusta.
Vuoden päästä Ilmoitti vain että terve tyttö syntyi ", en uskaltanut kertoa aikaisemmin , jos olisi tullut komplikaatioita tai mennyt kesken "
No, koko lähisuku on innoissaan että hän sai lapsen mitä toivoi pitkään, mutta tuo aika minkä salasi ja äkillisesti ilmoitti lapsen saannistaan, on todella hämmentävää.
Kävi klinikalla, ja ajatteli ettei se kuuluu kellekään, eikä halua sitä selitellä. Tai sitten hankkiutui tarkoituksella perinteisellä menetelmällä ventovieraan kanssa. Hän halusi lapsen ja kello tikitti.
Suomen väestönvaihto ja koko Euroopan is lamisaatio.
Seurustelin vuosia miehen kanssa joka ei uskonut avioliittoon. Hänestä naimisiin meno oli vanhanaikaista. Kun hän jätti minut, hän oli sitten naimisissa seuraavan kanssa puolen vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että miten vaikeaa naisilta on saada seksiä.
Eli kun naisia treffailee niin naisilta tulee pakit aina ennen seksiä ja selibaatista voi muodostua vuosien pituinen, vaikka pääsisi 3-4 treffeihin asti.
oon ihmetelly näin viriilinä nelikybäsenä että miksi 40 vuotiaiden naisten phillu on ikäänkuin ommeltu kiinni? Luojan kiitos että tajusi 20 vee aikasemmin mennä ja panna. marita kattila on ainakin avautunut hyvinkin. oikeastaan ihan plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Se että naiset eivät tee rationaalisia päätöksiä vaan aina luetaan horoskooppeja, unien selityksiä ja sun muuta hömppää ja toimitaan niiden pohjalta.
Jopa kokonaisen valtion asioita hoidetaan sillä tavalla!
Ai Donald Trump onkin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mäkin olen ollut väkivaltaisesta suhteessa, mutta mä sentään olin niin vahva , että lähdin siitä!" Ambulanssin nainen tuo minulle sanoi kun mut vietiin toista kertaa lanssilla sairaalaan miehen pahoinpideltyä minut. Toi tulee mieleen edelleen. Halusiko lyödä lyötyä vai halusiko että heräsin? En tiedä , mutta tuntui pahalta ja edelleen muistuu jaksoittain mieleeni.
Oli kumpi syy tahansa niin tuo ei ollut asia mitä ambulanssi kuskin olisi pitänyt sanoa.
Sen tähden sanotaan koska on heitä jotka tosiaan eivät lähde suhteesta, vaikka tuo jatkuu. Mies voi silti vainota vaikka nainen tekee kaikkensa päästäkseen vapaaksi. Ammattilaiset tietävät tämän, asianajajat ja muut.
Tuossa ensihoitajan sanavalinta on mennyt ihan pieleen jos on ollut tarkoitus kannustaa tai neuvoa. Selkeästi noilla sanoilla halusi itseään korostaa "minäpä olin fiksumpi ja vahvempi kuin sinä kun älysin lähteä". Eli halusi lyödä lyötyä.
Miten sen voisi ymmärtää niin? Hän kertoi että hän on ollut samassa tilanteessa, hän halusi antaa vertaistukea. Hän halusi kertoa, että minä olen ollut samassa kauheassa tilanteessa, ja siitä on olemassa ulospääsy, sinäkin voisit päästä, vaikka nyt ei siltä tuntuisi. Hän koitti rohkaista pelastautumaan. Moni nainen lopulta tapetaan noin. Miten voi ajatella että hän olisi halunnut jotenkin mollata?
Juurikin näin. Jos tuon ottaa mollauksena, niin ei muuta kuin takaisin piestäväksi, niin ehkä se totuus sitten löytyy sieltä...
Pahoittelut vaan, mutta minulla vaan ei riitä sympatiaa niitä kohtaan jotka lyönnistä ja vuodesta toiseen vaan ovat siinä nyrkkeilysäkkinä, eivätkä lähde mihinkään. Tietä pitkin ja tossua toisen eteen.
Ambulanssinaisen kommentti meni pieleen siinä että hän lähinnä kehui itseään kun olisi pitänyt rohkaista pahoinpideltyä naista. Toki yritys oli hyvä ja rohkeaa edes sanoa jollekin asiasta. Usein kaikki painavat naisen pahoinpitelyn edelleen villaisella.
Suomessa ongelma on sekin että aina se nainen syyllistetään siitä, että "mikset lähde?" kun pitäisi keskittyä siihen että miksi ne miehet lyövät? ja miten heidät saisi hoitoon ja lopettamaan lyömisen?
Jotenkin järkyttävää, että aina miehen naisiin kohdistuvissa rikoksissa se nainen eli uhri syyllistetään, ja mies pääse kuin koira veräjästä. Tälläisen asenteen yleisyys liene yksi syy siihen miksi ne miehet jatkavat hakkaamista, kun kaikkihan näyttävät olevan sitä mieltä että se on okei ja syy on vain naisessa.
Miten hän kehui itseään? Väkivaltaisessa suhteessa ollut häpeää sitä valtavasti. Hän paljasti suurimman häpeänsä ja traumansa ventovieraalle, ojentaakseen kuvaannollisesti kätensä sumussa. Ihmiset pyrkivät töissä pitämään naamion ja yksityisasiansa itsellään. Hän pudotti hetkeksi naamionsa ja oli vain vertainen, ihminen ihmiselle. Hän halusi sanoa, että siitä labyrintista voi päästä ulos, hän tietää omakohtaisesti koska on kamppaillut siitä samasta labyrintista kuiville. En ymmärrä miten sen edes voi ymmärtää muuten.
Ambulanssinainen sanoi sille pahoinpidellylle uhrille että "mä sentään olin niin vahva , että lähdin siitä". Suomeksi siis että "sinä olet tyhmä kun vaan jäät hakattavaksi, minä olen sinua parempi koska olin niin vahva että lähdin". Melkoista minä-minä-meininkiä.
Siis, tuo kirjoittaja kertoi, että oli sanonut, on voinut ihan hyvin käyttää muuta ilmaisua mutta tuo hakattu kuuli sen noin.
Ihmisten tyhmyys ja täysin välinpitämättömyys tai kiinnostus tärkeitä asioita kohtaan. Kaikki typerät reality ja Unelmien maajussille morsian temptation islandilla kiinnostaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun naisia treffailee niin naisilta tulee pakit aina ennen seksiä ja selibaatista voi muodostua vuosien pituinen, vaikka pääsisi 3-4 treffeihin asti.
oon ihmetelly näin viriilinä nelikybäsenä että miksi 40 vuotiaiden naisten phillu on ikäänkuin ommeltu kiinni? Luojan kiitos että tajusi 20 vee aikasemmin mennä ja panna. marita kattila on ainakin avautunut hyvinkin. oikeastaan ihan plussaa.
Mua järkyttää aina kun luen ylläolevan kaltaisia ulostuloja täysi-ikäiseltä mieheltä. Voi pyhä yksinkertaisuus!
Vierailija kirjoitti:
Ongelmasi taitaakin olla juuri se, että etsit vain seksiä ja naiset aistivat sen. Pidät heitä esineinä. 3-4 treffit on todella pieni aika tutustua ihmiseen. Itse tarvitsisin tunteita miestä kohtaan ennen kuin haluan seksiä hänen kanssaan, ja kyllä se vaatisi viikkoja, kenties kuukausia.
Etsi parisuhdetta ja panosta asiaan, niin se seksikin luonnollisesti tulee mukaan kuvioihin.
Vierailija kirjoitti:
Se että parhaat ketjut katoaa...
Lähinnä totuus...
Tyttären tupakointi ja vielä järkyttävämpää oli tajuta että käyttää nuuskaakin.
En tajuvieläkään, niin älytöntä, nuuskaa!! 18v on, että virallisesti täysi-ikäinen, mutta en tiedä kauanko on käyttänyt.
Tupakan voin vielä jotenkin ymmärtää, nuuskaa en sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavallinen kunnollinen suomalainen mies masentuu ja jää työttömäksi, niin on todella, siis TODELLA vaikea saada apua mistään. Olet joka ikisessä apu- ja tukijonossa viimeisenä ja lakisääteisetkin maksut saat vasta oikeustoimilla uhkaamalla.
Kaikki virkailijat ovat naisia, ja vaikka itse olet miehenä uhri ja elämäsi on käytännössä tuhottu, niin silti perusvirkailijan silmissä olet Paha Mieshenkilö, joka ei apua tarvitse.
(ei, en myöskään ole uhriutuva narsisti)
Uhriutuja olet joka tapauksessa ja haiset vähän narsistiltakin.
Yleisesti ottaen miehet saavat helpommin apua kuin naiset. Avun saanti on kiven alla lapsillekin ja myös naisille.
Naiset hakeutuvat avun piiriin miehiä helpommin joten ovat "yliedustettuina" asiakaskunnassa.
Joskus kyse on myös tuurista ja paikkakunnastakin.
"Oikeanlaisen" hoidon/tuen saaminen on sitäkin vaikeampaa. Ei oota ja jonot pitkiä. Pillereitä ja niitä näitä.
Niin. Yht. 6 vuotta asuntojonossa statuksella 'erittäin kiireinen', mutta ei näköjään tarpeeksi kiireinen. Olen varastanut ruokaa kaupasta että saa lapset ruokittua, osaan kyllä tehdä hyvin edullista ruokaa. Eli siitä ei ole kyse, mutta Kelalla on laskentakaavat, joiden perusteella he pystyvät todistamaan, että 300 euron pakollinen lainanlyhennys ei olekkaan meno. Heidän kun ei tarvitse sitä ottaa huomioon. Minun pitää. Tällä miinus 300 eurolla ostat sitten shamppoot, vaatteet, bussiliput jne, koska "laskentakaavan mukaan rahaa jää, ei suomessa nyt kukaan ole nälkään kuollut."
Työnteko olisi mahdollista, mutta kuka palkkaa pitkäaikaistyöttömän, sehän on alkoholisti kuitenkin. Tervetuloa minun todellisuuteeni.
Aviomiehen ja lasteni isän pettäminen. Hän oli perustanut uuden perheen selkämme takana ja saimme tietää tästä lasten kanssa vasta kun mies oli pitänyt kakkosperhettä rinnalla lähes kaksi vuotta.
Ei olla enää missään tekemisissä ja en usko että tämän elämän aikana tästä toivun.
Se, että jouduin työpaikkakiusaajan kohteeksi. En ole ennen tullut kiusatuksi missään aiemmassa työpaikassani, vaikka olen ollut työelämässä lähes 30 vuotta.
Järkytyin, että joku voi haluta näin paljon pahaa minulle. Työpaikkakiusaajani on kylmä, manipuloiva sosiopaatti. Vaikka en ollutkaan hänen ainoa kohteensa, koko tilanne kaikkine tapahtumineen ollut aivan uskomaton.
JamesStadi kirjoitti:
Mua ällistyttää miten heikkoluontoisia ihmiset ovat. Etenkin nuoret.
Mua ihmetyttää miten vähän arvostetaan armeijan käymistä ja johtajakoulutuksen suorittamista. Se jos mikä on kovuuden ja miehuden mitta. Kyky sietää vääryyttä ja mennä läpi harmaan kiven ihan absurdeissa haasteissa. Paljon metsäleirejä, vilua, nälkää, selkään puukotusta ja ylipäätään selviytymistä epäoikeudenmukaisessa ympäristössä 24/7. Ite kävin alikessuksi 330 aamua.
Tuohon inttiin verrattuna lukiot, ammattikorkeat, työympäristöt pikkuongelmineen on paperia. Tämä on hyvin vaikea etenkin naisten tajuta, varsinkin sellaisten jotka eivät ikinä juokse edes 1km matkaa.
Nuoret etenkin on hyvin heikkoja nykyään. Tänään luin kuinka nuoret opiskelijat kranttuaa asumisesta. Ei ole solukämpät pikkusille työelämään tottumattomille tarpeeksi laadukkaita.
Ite maksoin vuokraa solukämpissä 90-luvulla ilman mitään tukia, vaikka olin töissä enkä opiskellut.
Ei ollut varaa aluksi yksiöön Stadissa. Lopulta sain yksiön Stadista, mutta siihen se valtaosa palkasta menikin. Edelleen ilman tukia. No, se kasvatti alikessua jolla ei ollut tukijoita, esim. rahaa lainaavia vanhempia ympärillä.
Nykyään nuoret ja etenkin nuorehkot, jopa 30-35 vuotiaat naiset hajoaa niin helposti. Ei kestetä pikkuongelmia.
Eikä muutenkaan kestetä elämää ilman päihteitä. Onneksi ite en oo kokeillut mitään huumeita ikinä SiinäKIN asiassa on ryhtiä.
Lähdenpä nyt 45-vuotiaana kuntonyrkkeily -tunnille. Taidan vetää tuplatunnit tänään. Lajissa jossa valtaosa nykyisistä parikymppisistä hyytyis polvilleen ekassa vartissa.
Toki tunnilla on kovia, kovia 50+ daameja, jotka melkein punnertaa miesten punnerruksia mua paremmin. Kovii daameja henkisestikin, tiukat matsit tulee kovien muujien ja äijien kaa tänään ;)
Mutta, kyllä jaksaa hämmästyttää miten heikkoja nuorempi sukupolvi nykyään on. Ei kestetä edes armeijaa...
Järkyttää että kommenttiini on vain 2 yläpeukkua ja 9 yläpeukkua. Ihmiset ovat todella heikkoja eivätkä edes arvosta perinteisiä uhrautumisia mitä jotkut on kestänyt.
Naisetkin arvostaa enempi miesten tatuointeja ja mitä pukee päälle (muoti,tyyli). Vaikka mies olis miten armeijan käymätön luuseri joka ei osaa hoitaa raha-asioitaan.Mutta koska 'hyvännäköinen' ja miehen ryhdittömyys takaa ongelmia.... no siinähän kärsivät.
Oli äsken kovat kuntonyrkkeilytunnit. Hyydyin, tällä kertaa vatsalihaksiin lopussa. Näin ei käy usein, mutta oli verenmakua suussa ja kroppa tärisi. No, kävin uimassa reilun tunnin päälle niin palauduin. Kertaan vielä että kuntonyrkkeilyssä ei ikinä lyödä toisia eikä ole kontaktia, muuten vaan raakaa kovaa monipuolista kuntoilua.
Joku tuolla huuteli älykkyydestä. Mun ÄO on korkea, juuri 1999 jäin piirun päähän Mensasta. Harrastan matematiikkaa, älytehtäviä. Shakkia ole pelannut netissä viimesen 10 vuoden aikana yli 30 000 peliä. Kyllä, yli kolmekymmentätuhatta peliä !
Mä vaan olen tainnut syntyä väärälle vuosikymmenelle. Mun sinnikkyys ja kyky sietää vastoinkäymisiä on mennyt hukkaan. Rehellisyys ja huumeettomuus ei ole enää valttia. Olen syntynyt väärään maailmaan missä mun arvojen kovuutta ei enää nosteta jalustalle eikä arvosteta.
No, siinähän ihmiset kärsivät nahoissaan kun epärehelliset ja ryhdittömät ihmiset ovat keskenään tekemisissä.
Mä oon oikeastaan aika kova jätkä kun normiarki ja pikkuongelmat ei hetkauta ja elämä räätälöity kohdilleen.
Mä vaan ihmettelen miten heiveröisiä ihmiset on henkisesti ja fyysisesti.
Mä pärjään kyllä, mutta mun arvostamia rehellisiä arvoja ei enää arvosteta maailmassa.
PS: Taidan olla kovin ihminen tässä ketjussa. Ainoo jolla on aikaa ja vaivaa sekä uhrautumista kirjoittaa rek. nimimerkillä...
Vierailija kirjoitti:
Se, että uutisia kertovat mediat kertovat vain sen puolen asioista, minkä haluavat ja jättävät päivittäin pois uutisistaan tärkeitä yksityiskohtia, jotka ikävästi pilaisivat heidän provoilunsa.
Meillä päättää aika pieni porukka todellisesti.
Julkishallinnon mielivalta, virkamiesten epärehellisyys ja ahneus.
Miten hän kehui itseään? Väkivaltaisessa suhteessa ollut häpeää sitä valtavasti. Hän paljasti suurimman häpeänsä ja traumansa ventovieraalle, ojentaakseen kuvaannollisesti kätensä sumussa. Ihmiset pyrkivät töissä pitämään naamion ja yksityisasiansa itsellään. Hän pudotti hetkeksi naamionsa ja oli vain vertainen, ihminen ihmiselle. Hän halusi sanoa, että siitä labyrintista voi päästä ulos, hän tietää omakohtaisesti koska on kamppaillut siitä samasta labyrintista kuiville. En ymmärrä miten sen edes voi ymmärtää muuten.