Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi sanoa kohteliaasti, että toinen haisee pahalta? Esim. työpaikalla.

Vierailija
11.03.2022 |

Minulla on ollut kohta 1,5 vuotta kyseinen tilanne. Milloin haisee jalkahiki ja milloin on valkovuodon tuoksua. Se tuolikin on alkanut haista, jossa kyseinen henkilö istuu. Hän hikoilee myös melko helposti ja sitten tietää, että jestas, nyt pyyhkii otsaa ja kohta alkaa lemuta kainalohikikin. Ei tietysti nyt keskitalvella tuota hikoilua.

Ärsyttää olla haisevan ihmisen lähellä. Henkilökohtaisen hygienian hoidossa täytyy olla puutteita.

Kommentit (257)

Vierailija
181/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma Rivo-Riitta ,kun taas tää työtuoli haisee ihan valkovuodolta sun jälkeen. Käytätkö tenoja vai kommandonako vedät? mites kestopikkarinsuojat?

Vierailija
182/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin esimiehelle jos asia todella vaivaa ja esimiehen kuuluu ottaa asia suoraan puheeksi, jos asialle on perustetta. Ei vihjaillen, kierrellen ja kaarrellen kuten yleensä tapana. Kohteliaasti ja jämäkästi.  

Jep.

Ja työterveyshuoltoon selvittelyihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli !

- Pomo hei Irmelin valkovuoto haisee niin etten voi tulla töihin.

-no,odotapas hetki. IIrmelii! milloin olet viimeksi käynyt gynellä?kun Sylvi sanoo että piparisi haisee niin ettei hän voi tulla töihin.

- Voi hitsi. Lähdempäs heti pesemään toosani että Sylvi voi tulla töihin. Sano sille että laitan huomiseksi siteen ja käyn gynellä.

Pomo kirjoittaa kahvihuoneen seinälle

-Irmelin bakteerivagionoosi chek-

Onko oikeesti kenellekään tullut mieleen että voit itse kärsiä aisti yliherkkyydestä jos haistat kaverin valkovuodon tai muuten vaan kaikki haisee oksettavan pahalle??

Vierailija
184/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen haisevani ja töissäkin on asiasta vihjailuja tullut. :(

Peseydyn huolellisesti joka aamu, käytän deodoranttia, ajelen kainalokarvat, pesen vaatteeni uudella puhtaalla pesukoneella 60 asteessa, olen käynyt kolmesti lääkärissä itkemässä asian takia (sain muuten lähetteen mielenterveyspolille, hahhah!), verikokeet ok, hampaat hoidettu, enkä todellakaan enää keksi mitä muuta voisin asialle yrittää tehdä.

Te jotka ette koskaan haise, olkaa onnellisia että itsellänne ei ole näin kiusallista ongelmaa ja koittakaa kestää meitä jotka eivät asialle mitään mahda. Tosiaan ei tässä viitsi työttömäksikään ryhtyä.

Mille/ millaiselle koet haisevasi?

Onko huomauttelijat kuvanneet hajua?

Vierailija
185/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi työkaverit, teillä ei ole mitään asiaa sanoa työkaverin hienhajusta. Veikkaan että hän on työyhteisössä silloin ainut joka tekee töitä.

Vierailija
186/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala juttu. Ei kuulosta kyllä ihan terveeltä ihmiseltä jos valkovuotokin haisee. Kyse voi olla esimerkiksi mielenterveysongelmasta tai sitten jostain hormonaalisesta/aineenvaihdunnan häiriöstä. Jotkut autistiset ihmiset voivat kärsiä hajuaistialiherkkyydestä, jolloin eivät ihan oikeasti haista omia eritteitään.

Jos työkaverin hajut häiritsevät työntekoa, kannattaa kertoa asiasta esimiehelle joka ohjaa tarvittaessa työterveyteen.

Vierailija
187/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta kyllä ihan normaalilta huomautella toisten hajuista.  ap. kuulostaa ihan mielentervesongelmaiselta, jopa  asperger ihmiseltä Toisten asioihin sekaantujalta. varmaan juoruaakin asiasta selän takana. 

Vierailija
188/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai asiaan saa puuttua ja pitääkin, eihän se ongelma muuten välttämättä ratkea ikinä. Ei ole ollenkaan itsestäänselvää, että haisija olisi tietoinen ongelmastaan. Hienotunteisuutta noudattaen tietenkin tämä pitää tehdä. Itse varmaan tekisin niin että yrittäisin ensin esimiehen kautta edistää asiaa ja jos ei tehoaisi niin sitten hoitaisin asian itse todennäköisesti heippalapulla itseäni suojellakseni (Liikaa huonoja kokemuksia siitä, että toimii ikävien uutisten tuojana.).

Vierailija
189/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi työkaverit, teillä ei ole mitään asiaa sanoa työkaverin hienhajusta. Veikkaan että hän on työyhteisössä silloin ainut joka tekee töitä.

Tuoreen hienhajun vielä sietääkin, mutta pesemättömyydestä seuraava LIAN haju on järkyttävä.

Jos siihen vielä lisää hoitamattoman bakteerivaginoosin, niin kyllä asiaan jo pitää työpaikalla esimiehen ja työterveyshuollon puuttuakin.

Vierailija
190/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtuusto miettimään asiaa , työterveyshoitaja/ lääkärit  mukaan. a.p :lle mielenterveysongelma diagnoosi, loparit tai selkeä työpaikkakiusaamisleima.  

Vierailija
191/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se ongelma tässä tapauksessa on? Miksi toisen haju noin ahdistaa?

Vierailija
192/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tähän mitään neropattia vaadita pystyäkseen päättelemään mikä ap:n tapauksessa saattaisi olla ongelmana. Todennäköisesti hän on töissä ahtaassa avokonttorissa ja lähellä työskentelevä työkaveri on tämän tarinan haisuli. Ei mikään ihme että ap:ta risoo jos hän joutuu päivästä toiseen väkisin altistumaan toisen ihmisen pahoille hajuille.

Itse jos olisin ap:n sijassa pyytäisin varmaan esimieheltä työpisteen vaihtoa joko itselle tai haisulille.

Vierailija
193/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löyhkääkö joku muka kovin pitkälle? Ymmärrän että hiki voi haiskahtaa jos on ihan kiinni toisessa, mutta ei kai kenenkään töissä tarvi olla toisen pimpassa kiinni vaikka se kaverin toosa sitten haisisikin. Nythän on koronaakin, ja pitäisi olla turvavälit! Älkää ängetkö niin lähelle toisia.

Vierailija
194/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosissa hienhaju on väkevää. Sekin laimenee, kun vaihdevuodet on ohi.

Vuotoihin on hyviä suojia. Ei ne limakalvoja ole hangannut.

Yöllä nukun ilman pikkareita, niin saan ilmakylpyä.

Joo mutta kun ongelma ei ole ap:lla. Sinä annat neuvoja siihen tyyliin kuin se haisija niitä lukisi!

Vierailija
195/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tää ketju on lähtenyt raiteiltaan. Aloittaja kysyi, miten voi kohteliaasti sanoa, että toinen haisee pahalta. Täällä annetaan monella sivulla ohjeita, miten ihminen ei haise pahalta. Miten se ap:TA hyödyttää, jos hän pesee alapäätä säännöllisesti ja osaa jopa pestä hien pois suihkussa. Jos se on toinen ihminen, joka haisee, niin miten aloittajan hyvä hygienia toisen hajuun vaikuttaa?

Vierailija
196/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite huomasin hienhajun itestäni vaikka aina suihkunraikkaana töihin menin, jäätävä sipulin löyhkä jo ensimmäisen vartin jälkeen ku vuoro alkoi.

Loppui ikäänkuin samantien ällöttävä haju kun kainalokarvat aloin sheivaamaan.

M44

Vierailija
197/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää! Jos toisen haju käy nenään. En mä ainakaan pysty olemaan hikisten ja haisevien ihmisten lähellä kovin pitkään. Mulla on vain yksi tuttava, joka haisee kauhealta, hänellä ei ole hajuaistia ollenkaan. Hän urheilee paljon. Voimakkaat hajut.

Vierailija
198/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä nenästä kiinni ja huudahda "herranjumala sä haiset!!"

Vierailija
199/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala juttu. Ei kuulosta kyllä ihan terveeltä ihmiseltä jos valkovuotokin haisee. Kyse voi olla esimerkiksi mielenterveysongelmasta tai sitten jostain hormonaalisesta/aineenvaihdunnan häiriöstä. Jotkut autistiset ihmiset voivat kärsiä hajuaistialiherkkyydestä, jolloin eivät ihan oikeasti haista omia eritteitään.

Jos työkaverin hajut häiritsevät työntekoa, kannattaa kertoa asiasta esimiehelle joka ohjaa tarvittaessa työterveyteen.

Ei tarvitse olla lapsellinen. Esihenkilö ei ohjaa ketään lääkäriin eikä työterveyteen hajun takia.

Vierailija
200/257 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on paljon ihmisiä, jotka hoitavat hygieniaansa, mutta silti haisevat - tai kuvittelevat haisevansa. Mutta ainakin minun tuntemani haisulit eivät peseydy, viikkoihin jopa, eivät pese vaatteitaan, hiuksiaan ja näitä on varmasti enemmistö. Ihminen joka haisee monen metrin päähän voi olla nainenkin ja totta kai tuolikin sitten haisee, missä hän istuu töissä. 

Itseäni alkaa oksettaa eli en pystyisi olemaan samassa tilassa voimakkaasti haisevan kanssa. Pyytäisin vaihtoa toiseen työpisteeseen, olisin etätöissä ja kysyisin pomolta mitä voisin tehdä itse asiassa, ettei tarvitse työskennellä lähellä haisevaa ihmistä. En sanoisi mitään haisevalle, koska tuo on asia, josta ei voi sanoa hienotunteisesti. Eikä syy oikeastaan edes kuulu minulle. 

Pahin haisuli jonka tunnen on himohamstraaja ja äärimmäisen pihi eli ei halua käyttää vettä, joten ei myöskään peseydy. Joskus olen kustannut autossa ja haju on niin hirveä, ettei pysty ajamaan kuin ikkuna auki. Aina ollut sama ongelma, mutta nyt vanhemmiten vielä pahentunut tilanne niin, että ulkonakin haisee useamman metrin päästä, ellei ole tuulista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi