Miten voi sanoa kohteliaasti, että toinen haisee pahalta? Esim. työpaikalla.
Minulla on ollut kohta 1,5 vuotta kyseinen tilanne. Milloin haisee jalkahiki ja milloin on valkovuodon tuoksua. Se tuolikin on alkanut haista, jossa kyseinen henkilö istuu. Hän hikoilee myös melko helposti ja sitten tietää, että jestas, nyt pyyhkii otsaa ja kohta alkaa lemuta kainalohikikin. Ei tietysti nyt keskitalvella tuota hikoilua.
Ärsyttää olla haisevan ihmisen lähellä. Henkilökohtaisen hygienian hoidossa täytyy olla puutteita.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Valkovuoto?? Hien hajun vielä ymmärtää, mutta että valkovuoto...
No tämä. Onko tämä nyt vaan yritys tehdä naiset entistä epävarmemmiksi luonnollisista asioista. Kenenkään normaalia valkovuotoa ei muut kyllä haista.
Syö niin paljon valkosipulia, ettet haista enää mitään muuta ympäriltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Syö niin paljon valkosipulia, ettet haista enää mitään muuta ympäriltäsi.
Pitää vampyyritkin loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaisi varmaan miettiä omalla kohdalla sitä, että osaatko käyttäytyä työpaikalla ja ottaa huomioon sen, että ehkä hän ei voi hikoilulleen mitään. Näitä suvaitsemattomia ja jostain hajun narisijoista ihmettelen! Onko sut palkattu työhön haistelemaan muita?
Sori, mutta tuntemani himohamstraaja on aivan samanlainen eli kun hänelle huomautetaan hygieniasta (omaiset) niin alkaa uhriutua ja syyttää muita. Valehtelee peseytyneensä jne.
Kyllä hajullakin voi piinata vaikka koko työyhteisöä, itse en ainakaan voisi jatkaa sellaisessa työssä missä työkaveri haisee voimakkaasti lialta.
Onko nämä työpaikkojen haisijat sitten tosiaan näitä himohamstraajia jotka eivät käy ollenkaan suihkussa? Ovatko tuollaiset työkykyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Puhu esimiehelle, joka puhuu kyseiselle henkilölle.
Minulla oli vuosia sitten erittäin puhdas ja siisti miespuolinen kollega, joka haisi järkyttävästi hielle.
Hän tapasi asiakkaita, joten esimies puhui hänen kanssaan ja mies sai botoxia kainaloihinsa.
Tilanne helpotti.
Nuo botoksit ei ihan halpaa lystiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Terve keho EI haise raadolle. Edes likaisena.
Totta, testasin kerran etten käynyt pesulla viikkoon, eikä vaimo huomannut mitään.
Kävin kerran hierojalla (nainen), joka haisi sellaselta monen päivän ellei viikon pesemättömälle, tosi pistävälle hielle. En kehdannut perua aikaa kun astuin huoneeseen ja haistoin hänet heti, mutta se oli kyllä ällöttävin hierontakokemukseni ikinä. Yökötti, että se ihminen koski muhun...
Joskus haisemisen syynä voi olla joku sairaus. En sano että se olisi aina siitä johtuvaa mutta esim. pahanhajuinen hengitys ei aina riippuvainen hyvästä suuhygieniasta vaan joillakin sitä bakteerit kertyvät helpommin ja nopeammin suuhun vaikka harjaavat kaksi kertaa päivässä hampaat. Myös tietyt ruuat aiheuttavat pahaa hajua (voimakkaat mausteet, kahvi, valkosipuli, parsa ym.).
Jotkut ihmiset hikoilevat normaalia enemmän vaikka eivät teekään mitään fyysistä ja sitten hiki haisee. Joskus voi olla niin että eivät itse tajua sitä että heillä nousee helpommin ja enemmän ja eivät myöskään itse tätä haista.
En sano että paha haju johtuisi aina ominaisuuksista, sairaudesta vaan tietenkin henkilökohtaisella hygienialla on tärkeä merkitys... mutta silti kannattaa pitää matalaa profiilia asian suhteen koska se voi olla asia mihin ei voi vaikuttaa. Ihminen voi silti haista pahalta vaikka käy pesulla päivittäin. Tai sitten vaikka mielenterveysongelmien takia ei käy suihkussa kuin joka toinen viikko ja siksi haisee.
Vierailija kirjoitti:
Joskus haisemisen syynä voi olla joku sairaus. En sano että se olisi aina siitä johtuvaa mutta esim. pahanhajuinen hengitys ei aina riippuvainen hyvästä suuhygieniasta vaan joillakin sitä bakteerit kertyvät helpommin ja nopeammin suuhun vaikka harjaavat kaksi kertaa päivässä hampaat. Myös tietyt ruuat aiheuttavat pahaa hajua (voimakkaat mausteet, kahvi, valkosipuli, parsa ym.).
Jotkut ihmiset hikoilevat normaalia enemmän vaikka eivät teekään mitään fyysistä ja sitten hiki haisee. Joskus voi olla niin että eivät itse tajua sitä että heillä nousee helpommin ja enemmän ja eivät myöskään itse tätä haista.
En sano että paha haju johtuisi aina ominaisuuksista, sairaudesta vaan tietenkin henkilökohtaisella hygienialla on tärkeä merkitys... mutta silti kannattaa pitää matalaa profiilia asian suhteen koska se voi olla asia mihin ei voi vaikuttaa. Ihminen voi silti haista pahalta vaikka käy pesulla päivittäin. Tai sitten vaikka mielenterveysongelmien takia ei käy suihkussa kuin joka toinen viikko ja siksi haisee.
Aivan. Mulla on refluksitauti ja hengitykseni haisee sen takia, vaikka hammas- ja suuhygieniani on erinomainen. Olen kiitollinen maskeista, niin joudun haistelemaan sitä vain itse. :/
Vierailija kirjoitti:
Terve keho EI haise raadolle. Edes likaisena.
No jos oot sitä mieltä, niin mietipä sitten tuosta eteenpäin. Voimmeko siis olettaa, että ap:n työkaveri ei ole terve. Mitä voimme tehdä asialle. Voimme mielestäni olettaa, että sairaus ei oireile pelkästään hajulla, vaan siitä on muutakin vaivaa. Ja kun haju on jatkunut noinkin kauan, niin oletettavasti työkaveri on käynyt lääkärissä. Ja sairaus jatkuu edelleen Joten mitä ihmettä luulet saavasi aikaan lausunnollasi, että terve keho ei haise raadolle?
Eräs ystäväni pesee kaiken pyykkinsä vain ja ainoastaan neljässäkympissä ja kaikki hänen tekstiilinsä haisevat vanhalle tiskirätille.
Kuuroille korville on mennyt yritykseni kertoa koneen huollosta ja välillä ysikympillä pesemisestä.
Edelleen ihmettelen miksi joku puhuu tuoksusta tarkoittaessaan hajua.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran hierojalla (nainen), joka haisi sellaselta monen päivän ellei viikon pesemättömälle, tosi pistävälle hielle. En kehdannut perua aikaa kun astuin huoneeseen ja haistoin hänet heti, mutta se oli kyllä ällöttävin hierontakokemukseni ikinä. Yökötti, että se ihminen koski muhun...
Ehkä huone oli edellisen asiakkaan uloshengityksen ainesten kyllästämä. Puutteellinen ilmanvaihto.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on paljon ihmisiä, jotka hoitavat hygieniaansa, mutta silti haisevat - tai kuvittelevat haisevansa. Mutta ainakin minun tuntemani haisulit eivät peseydy, viikkoihin jopa, eivät pese vaatteitaan, hiuksiaan ja näitä on varmasti enemmistö. Ihminen joka haisee monen metrin päähän voi olla nainenkin ja totta kai tuolikin sitten haisee, missä hän istuu töissä.
Itseäni alkaa oksettaa eli en pystyisi olemaan samassa tilassa voimakkaasti haisevan kanssa. Pyytäisin vaihtoa toiseen työpisteeseen, olisin etätöissä ja kysyisin pomolta mitä voisin tehdä itse asiassa, ettei tarvitse työskennellä lähellä haisevaa ihmistä. En sanoisi mitään haisevalle, koska tuo on asia, josta ei voi sanoa hienotunteisesti. Eikä syy oikeastaan edes kuulu minulle.
Pahin haisuli jonka tunnen on himohamstraaja ja äärimmäisen pihi eli ei halua käyttää vettä, joten ei myöskään peseydy. Joskus olen kustannut autossa ja haju on niin hirveä, ettei pysty ajamaan kuin ikkuna auki. Aina ollut sama ongelma, mutta nyt vanhemmiten vielä pahentunut tilanne niin, että ulkonakin haisee useamman metrin päästä, ellei ole tuulista.
Haisulien aggressio: "pakotan hengityselimistöösi kuonaani!"
Keuhkojen kautta hajumolekyylit imeytyvät myös verenkiertoon. Pahimmillaan sikiökin saa niistä osansa.
Julkisista paikoista tulisi häätää sellaiset henkilöt, jotka saavat koko tilan haisemaan.
Jos kollega aiheuttaa ympäristöhaittaa hajullaan, ongelman hoitaminen kuuluu esimiehelle.
Huomautin haisevalle kaverilleni tuosta ja sain ikuisen vihamiehen. " Minä en ainakaan aio mitään dödöjä ruveta osteleen". Äijällä oli kyllä kaikenmaailman varvaskävelysukat ja vitkuttimet hankittuna.
Ei sellaista voi sanoa kohteliaasti.