Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi sanoa kohteliaasti, että toinen haisee pahalta? Esim. työpaikalla.

Vierailija
11.03.2022 |

Minulla on ollut kohta 1,5 vuotta kyseinen tilanne. Milloin haisee jalkahiki ja milloin on valkovuodon tuoksua. Se tuolikin on alkanut haista, jossa kyseinen henkilö istuu. Hän hikoilee myös melko helposti ja sitten tietää, että jestas, nyt pyyhkii otsaa ja kohta alkaa lemuta kainalohikikin. Ei tietysti nyt keskitalvella tuota hikoilua.

Ärsyttää olla haisevan ihmisen lähellä. Henkilökohtaisen hygienian hoidossa täytyy olla puutteita.

Kommentit (257)

Vierailija
141/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni kenelläkään työkaverilla ei ole oikeutta tulla puuttumaan toisen  henkilökohtaisiin asioihin. 

Tämä on minun mielestäni esihenkilölle kuuluva asia. Käyt kertomassa esihenkilöllesi  että et pysty olemaan samassa huoneessa/ tilassa kyseisen henkilön kanssa koska haju on niin voimakas. Tulkoon pomo sitten itse haistamaan asiaa jonkun tekosyyn varjolla ja jos on samaa mieltä niin hänen tulee käydä keskustelut kahden kesken tuon haisulin kanssa. Kyllä esihenkilöillä tulee olla tietotaitoa tällaisten arkaluontoisten tai hankalien asioiden käsittelyssä. Hyvin voi ohjata vaikka työterkkaan jos on joku aineenvaihduta ongelma tai muu.

Harva haluaa vapaaehtoisesti haista ja olla sen takia kartettavana, siihen voi olla ihan joku syy jota jo ehkä parhaillaan selvitetään. Jätä siis haisuli rauhaan ja pura mieltäsi esihenkilölle.

Vierailija
142/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä näitä "ei millään pahalla mutta" tyyppejä eli toisin sanoen kiusaajia joilla omasta mielestään on suorastaan velvollisuus puuttua kaikkien muiden elämään ja asioihin.

Mikä ja mistä tämä ajatus että on oikeus loukata toista muka tarkoittamalla hyvää.

Aivan kuin ihminen itse tietäisi omia hajujaan,läskejään,hikoiluaan ym.ym. Ymmärrättekö te saa ta nan besser wisserit että asia mikä teitä häiritsee voi olla tosi arka asia sille henkilölle ja se että joku ulkopuolinen siihen puuttuu voi katkaista kamelin selän kokonaan!

Miten työttömien haukkuminen. Minun työttömyyttäni arvosteltiin kerrostalon rappukäytävässä joten silloin kyllä sanon päällikön teini tyttärelle että tämä on lihava. Ja voidaan kyllä kysyä lyhyeltä mieheltä rappukäytävässä, millon aiot kasvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä näitä "ei millään pahalla mutta" tyyppejä eli toisin sanoen kiusaajia joilla omasta mielestään on suorastaan velvollisuus puuttua kaikkien muiden elämään ja asioihin.

Mikä ja mistä tämä ajatus että on oikeus loukata toista muka tarkoittamalla hyvää.

Aivan kuin ihminen itse tietäisi omia hajujaan,läskejään,hikoiluaan ym.ym. Ymmärrättekö te saa ta nan besser wisserit että asia mikä teitä häiritsee voi olla tosi arka asia sille henkilölle ja se että joku ulkopuolinen siihen puuttuu voi katkaista kamelin selän kokonaan!

Miten työttömien haukkuminen. Minun työttömyyttäni arvosteltiin kerrostalon rappukäytävässä joten silloin kyllä sanon päällikön teini tyttärelle että tämä on lihava. Ja voidaan kyllä kysyä lyhyeltä mieheltä rappukäytävässä, millon aiot kasvaa?

Teini tytöt haluaa kuulla, jos ovat ylipainoisia. Meillä on nyt arvosteluyhteiskunta.

Vierailija
144/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy työterveydenhoitajalta, voisiko hän pyytää työkaverin johonkin "yleiseen tarkastukseen", jossa terveydenhoitaja voisi sitten mainita asiasta.

Ei sisälly ainakaan meidän työterveyshuollon palveluihin. Emme tarkasta kenenkään hajua, emme edes keskustele peseytymisestä. Se kuulunee kouluterveydenhuollon tehtäviin.

Työterveystarkastukset teemme kunkin yrityksen kanssa solmitun sopimuksen mukaisesti. Yleisimmin siihen sisältyy alkutarkastus (onko terveydentila sopiva kyseisiin työtehtäviin) ja sen jälkeen ikätarkastukset esim. 45-, 50-, 55- ja 60-vuotiaana sekä ennen eläkkeelle jäämistä. Yrityksissä on eroja, jotkut ostavat jopa 30-vuotiaille tarkastuksen. Lakisääteisesti tarkastuksia pitää järjestää, jos työssä on altisteita sairauksille (riskejä). Lisäksi pitää tehdä suunnitelma, kuinka ehkäistään ja seurataan näitä altistavia tekijöitä ja terveyttä.

Sairauspoissaoloja seuranta on pakollista. Jos työntekijän työkyky on vaarassa, silloin työterveyshuolto kartoittaa tilannetta ja tukee työntekijää. Pahalta haiseminen ei uhkaa työkykyä eikä lisää sairauspoissaoloja. Pelkän hienhajun tai muiden eritteiden hajun perusteella ei ketään kutsuta tarkastukseen. Työterveyshuolto ei myöskään ole sellainen paikka, jonne ilmoitellaan kollegan asioista, joilla ei ole vaikutusta työn tekemiseen. Itse en suostuisi edes keskustelemaan selän takana jonkun asiakkaani asioista. Huoli-ilmaisut ja varhainen välittäminen, niissä aloite voi tulla luottamuksellisesti esihenkilön kautta, mutta ei missään tapauksessa kollegalta.

Vierailija
145/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisikö teini tytöille huomauttaa kaupassa, jos ovat lihavia ja sanoa, että älkää ostako niitä karkkeja.

Vierailija
146/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vilkkaampi aineenvaihdunta. Ja on myös olemassa sellainen aineenvaihdunnan häiriö, joka aiheuttaa pahaa hajua.

On raskasta, jos haju puskee esiin jo parin tunnin kuluttua suihkussa käynnin jälkeen. Elämä on kuin jatkuvaa lotrausta ja pyykinpesua. Jatkuvasti on takaraivossa ajatus, että haiseeko taas. Kylpy auttaa hajuun suihkua paremmin, mutta ammeita ei ole enää kuin harvoissa asunnoissa.

Vierailija
147/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit lääkäri niin nykyään lapsellesi kehdataan huomauttaa jos on ylipainoa.

Pitäisikö ehdottaa naapurin eläkeläis rouvalle, että meni Turkkiin missä hiuksia voidaan istuttaa päähän lisää.

Vierailija
148/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyisikö teini tytöille huomauttaa kaupassa, jos ovat lihavia ja sanoa, että älkää ostako niitä karkkeja.

Miksi vain teinitytöille? Yhtä lailla kaikille ylipainoisille, jos otetaan se linja.

Vierailija
149/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tupakoitsijat. Pitäisikö kaupan kassajonossa ilmoittaa, että sulla on jo ryppyjä tarpeeksi, älä nyt enää osta tupakkaa.

Vierailija
150/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain teinitytöille? Yhtä lailla kaikille ylipainoisille, jos otetaan se linja.

Nimenomaan teinityöille, nuorena kuuluu olla hoikka.

Vierailija
151/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs tupakoitsijat. Pitäisikö kaupan kassajonossa ilmoittaa, että sulla on jo ryppyjä tarpeeksi, älä nyt enää osta tupakkaa.

Moni käy töissä salatupakalla, pastilli ja purkka ei auta siihen haisevaan hengitykseen mikä tupakan poltosta tulee.

Vierailija
152/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaveri asuu rintamamiestalossa ja kun lapsi käy siellä kylässä niin vaatteet haisee ummehtuneelle yök.

Vierailija
153/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaveri asuu rintamamiestalossa ja kun lapsi käy siellä kylässä niin vaatteet haisee ummehtuneelle yök.

Kukaan ei kehtaa sanoa, että heillä on asunnossa hometta.

Vierailija
154/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kehtaa sanoa, että heillä on asunnossa hometta.

Aika kalliit remontit homeen korjauksesta tulee...

Vierailija
155/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta se on, että kankainen työtuoli alkaa haista alapään eritteille.

Kerran oli joku pikkuhomma eräässä toimistossa, jonka kangastyötuoli haisi joo eritteille. No seisoen siinä tein sen pikkuhomman, niin eikös joku tullut sanomaan, että istu vaan siihen tuolille.

En viitsinyt kieltäytyä.

Vierailija
156/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkovuoto?? Hien hajun vielä ymmärtää, mutta että valkovuoto...

Tuota noin, tuohan on myös ominaisuus. Mulla itselläni on aina ollut semmoinen voimakkaan tuoksuinen, mutta se pysyy kurissa, kun pesaisee vedellä aamuin illoin. Mä olin jo 28 v. kun menin gynekologille kierukkaa ottamaan ekan lapsen saannin jälkeen. Siellä tuli puheeksi, että runsasta usein on ja tuoksuvaa. Mistä mä olisin osannut ajatella, ettei kaikilla ole samanlaista. En voi käyttää pikkuhousunsuojia, koska ne hautoo ja tulee helposti karvatupentulehduksia. Kyllä mulla joskus menee valkovuotoa housujen läpi. Mut haloo, todella noloa olisi joutua kuulemaan hajusta. Toisaalta tietääkseni mä en haise hieltä enkä muutenkaan pistävältä, koska osaan käydä pesulla ja käytän dödöä, mut olen itse tietoinen alapuolen hajuista.

Tuoksu on eri asia kuin haju.

Vierailija
157/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosissa hienhaju on väkevää. Sekin laimenee, kun vaihdevuodet on ohi.

Vuotoihin on hyviä suojia. Ei ne limakalvoja ole hangannut.

Yöllä nukun ilman pikkareita, niin saan ilmakylpyä.

Vierailija
158/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain näin sivusta kommentoin että vika ei aina ole siinä pesujen vähyydessä.

Meillä on päiväkodissa muutama lapsi jotka haisee todella pahalle vaikka eivät likaisia olekaan. Niiden pyykit pestään jollain pesupähkinöillä ja ne käyttää jotain luonnonaineita muutenkin koko perhe pesuihin. Eli varmasti näiden vanhemmat haisee myös.

Mutta kenenkään hajusta tms ei ole soveliasta huomauttaa ikinä !

Vierailija
159/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäaasialaisten mielestä länsimaiset haisevat maidolta. En tiedä haistavatko he bussissakin meistä lähtevän maidonhajun.

Erityisesti aasialaisilla miehillä mm. Japanissa ja Kiinassa on tosi hyvä hygienia. Ei ketään hien hajuista julkisissa, kun Suomessa lähes oksentaa kuumalla ilmalla, kun joillakin ei ole hygieniataitoja.

Vierailija
160/257 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on kun ahneuksissaan ottaa ilmaistyövoimaa, no okei, saahan ne 9 e päivässä "palkkaa". Sairaita ihmisiä pakotetaan töihin, jotka kuuluisivat sairaseläkkeelle eikä mihinkään pilipali 9 e "töihin". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä