Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi sanoa kohteliaasti, että toinen haisee pahalta? Esim. työpaikalla.

Vierailija
11.03.2022 |

Minulla on ollut kohta 1,5 vuotta kyseinen tilanne. Milloin haisee jalkahiki ja milloin on valkovuodon tuoksua. Se tuolikin on alkanut haista, jossa kyseinen henkilö istuu. Hän hikoilee myös melko helposti ja sitten tietää, että jestas, nyt pyyhkii otsaa ja kohta alkaa lemuta kainalohikikin. Ei tietysti nyt keskitalvella tuota hikoilua.

Ärsyttää olla haisevan ihmisen lähellä. Henkilökohtaisen hygienian hoidossa täytyy olla puutteita.

Kommentit (257)

Vierailija
241/257 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran hierojalla (nainen), joka haisi sellaselta monen päivän ellei viikon pesemättömälle, tosi pistävälle hielle. En kehdannut perua aikaa kun astuin huoneeseen ja haistoin hänet heti, mutta se oli kyllä ällöttävin hierontakokemukseni ikinä. Yökötti, että se ihminen koski muhun...

Onko kivijalka liike? Se ei ikinä vaihda vaatteitaan.

Vierailija
242/257 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valitettavasti itse kova hikoilija. Siihen ei auta, vaikka kävisi suihkussa monta kertaa. Joinain päivinä käynkin, jopa kolme. Ainoa mikä auttaa, olisi  se, että pääsisi työmatkat ovelta ovelle ilman kävelyä. Mulla kun hiki lähtee saman tien nousemaan, kun kävelen. Tämä voi tapahtua jopa viidessä minuutissa. Jopa kovilla talvipakkasilla mulla on iho nihkeä. Kesän kuumalla mulla hikoilee myös naama, päänahka jne, mikä on äärimmäisen oloa. En tiedä, mikä olisi ratkaisu. Antaisin kyllä tän hikoilun pois, jos jotenkin tietäisin, että miten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/257 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän työpaikalla oli masentunut nainen, joka ei ilmeisesti jaksanut käydä kuin kerta viikkoon suihkussa. itse kertoi siis masennuksestaan. haisi hiustali, kainalohiki ja joskus likainen p**... silloin kun oli peseytynyt, tuoksui hyvälle.

Vierailija
244/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni pesee kaiken pyykkinsä vain ja ainoastaan neljässäkympissä ja kaikki hänen tekstiilinsä haisevat vanhalle tiskirätille.

Kuuroille korville on mennyt yritykseni kertoa koneen huollosta ja välillä ysikympillä pesemisestä.

Pesukone voi tosiaan olla vailla huoltoa. Kaverini vessassa oli aina tuo homehtunut tiskirätti -haju ja sama lemahti lievempänä vaatteista. Kun koneeseen kurkkasi, sen koneen pohjalla oli haisevaa vettä. Ei ollut tajunnut poistaa sitä eikä tyhjentää nukkasihtiä. Kone oli muutenkin kuulemma perheen perintökalu. Äyh.

Vierailija
245/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano asiasta esimiehelle. Hänen tehtävänsä on huolehtia työympäristön mukavuudesta.

Meillä viereisen yksikön peseytymätön työmies sai varoituksen pahasta hajusta, kun ei esimiehen kehotuksista huolimatta parantanut hygieniaansa.

Paha haju ei oikeasti ole mikään naurun asia. Se syö työviihtyvyyden lähes nolliin. Haju ei lähde tilasta pitkään aikaan vaikka sen lähde siirtyisikin muualle.

Lisäksi on tärkeää että asia otetaan puheeksi, sillä usein peseytymättömyyden taustalla on jokin syy. Meillä on ollut 2 kuvottavalta haisevaa ihmistä töissä. Toinen paljastui muistisairaaksi ja toinen joutui muutaman viikon työssäkäynnin jälkeen tahdonvastaiseen hoitoon itsetuhoisuuden takia.

Vierailija
246/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähelläsi tuntuu mursun tuoksu.

Vierailija
247/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valitettavasti itse kova hikoilija. Siihen ei auta, vaikka kävisi suihkussa monta kertaa. Joinain päivinä käynkin, jopa kolme. Ainoa mikä auttaa, olisi  se, että pääsisi työmatkat ovelta ovelle ilman kävelyä. Mulla kun hiki lähtee saman tien nousemaan, kun kävelen. Tämä voi tapahtua jopa viidessä minuutissa. Jopa kovilla talvipakkasilla mulla on iho nihkeä. Kesän kuumalla mulla hikoilee myös naama, päänahka jne, mikä on äärimmäisen oloa. En tiedä, mikä olisi ratkaisu. Antaisin kyllä tän hikoilun pois, jos jotenkin tietäisin, että miten.

Mutta tuskin haiset häiritsevän pahalta jos peseydyt väh. kerran päivässä ja käytät deodoranttia.

Vierailija
248/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten sanotaan toiselle. Olen itse sanonut työkavereille, että mulle voi sanoa suoraan, jos jokin asia minussa häiritsee esim hajuni. En kyllä haise koska käyn suihkussa ja käytän antiperspiranttia sekä vaatteeni ovat puhtaat.

Toki aina silloin tällöin voi tuoksahtaa itse kukin mutta eikös ole hyvä jos haistat sillä silloin sun hajuaisti toimii.

Vierailija
249/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuskin haiset häiritsevän pahalta jos peseydyt väh. kerran päivässä ja käytät deodoranttia.

Pesen kyllä kunnolla hiukset viimeist. joka toinen päivä. Muut paikat päivittäin kerran tai kaks. Vaatteet saatan vaihtaa pari kertaa päivässä ja usein pesen ne 60 asteessa, jotta niihin ei jää mitään. Pyykkiä tulee siis paljon. Harva deodorantti toimii tehokkaasti. Inhottava ongelma ja todella toivon, ettei haju häiritsisi muita.

Vierailija
250/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kyvyttömyys/haluttomuus puhua on hämmentävä. Ja on myös niin, että moni suomalainen terveyssyistä haisee (eivät kaikki rodut tai suvut helposti haise). Minun mielestäni ystävällisintä on vilpitön avoimuus.

Sanotaan, että itämaiset ihmiset eivät haise hieltä. En tiedä, kuka sitten haisee.

No huh. Näin helteillä kannattaa välttää arabinaisia, varmaan jotain *rakilaisia, vaikka olisivat kuinka siististi pukeutuneet niin useiden metrien päästä käryää sellainen pistävä voimakas hienhaju. En käsitä miten ihminen voi haista sellaiselle.

Vierailija
251/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset nykyään kuvittelevat että on jotenkin velvollisuus ilmoittaa kanssa ihmisille heidän puutteistaan tai ongelmistaan? Pitäkää huoli omista asioistanne!

Aika harva nyt kuitenkaan haluaa olla suunnattomaksi haitaksi muille. On ystävällistä huomauttaa "Et ehkä itse tiedä, mutta vaatteesi/hengityksesi/jalkasi/kainalosi haisevat niin, että muut sen pistävät merkille ja vähän välttelevät sinua siksi".

Aivan varmasti ihminen tietää itse omat ongelmansa ilman että siitä kaltaisesi besserwisser ilmoittaa.

Ei välttämättä. Joskus muinoin vihreällä kaudellani yritin siirtyä pesemään pyykkiä pesupähkinöillä, kun koitin välttää pesuaineita. En itse huomannut mitään, mutta onneksi jossain vaiheessa yksi kaveri sanoi että onko sulla kaikki hyvin, kun sun vaatteet haisee tunkkaiselta. No asiaa tarkemmin tutkittuani huomasin itsekin, että niinpä haisi. Siirryin takaisin pesuaineisiin ja jätin viherhörhöilyt muille. Onneksi kaveri sanoi, muuten olisi ollut noloa olla töissä muiden keskellä haisevissa vaatteissa.

Sama juttu toistui kun kokeilin siirtyä kristallideodoranttiin, se ei auttanut yhtään vaan haisin ihan karmeasti hielle. Onneksi huomasin sen itse aika pian ja korjasin asian.

Eli kyllä se on paljon nolompaa jos ihmiset huomaa eikä sano mitään. Vähän kuin jos olisi hameenhelma sukkahousujen sisässä tai vessapaperia kiinni kengänpohjassa, ja ihmiset vaan kuiskuttelis keskenään ja antaisi toisen nolata itsensä. Sanokaa, ystävällisesti ja kohteliaasti, kyllä sen tajuaa että välittämisestä on kyse.

Vierailija
252/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun asiasi sanoa. Opettele käyttäytymään.

No kenen asia se on? Aivan, vanhempien. Mutta mitäs silloin tehdään kun vanhemmat eivät ole aikuisikään mennessä saaneet jälkikasvulleen iskostettua peseytymisen tärkeyttä?

PS. Hyviin käytöstapoihin kuuluu se että ei haise paskalta ns. ihmisten ilmoilla. Ja on myös kohteliasta huomauttaa asiasta, jos toinen ei ole itse hoksannut. Samalla tekee henkilölle palveluksen.

Vierailija
253/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että alan haista todella nopeasti, vaikka olen käynyt edellisenä iltana tai samana aamuna suihkussa... dödö auttaa kainaloissa sentään jonkin verran, mutta muuten... ääääh!!

Vierailija
254/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen haisuli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset nykyään kuvittelevat että on jotenkin velvollisuus ilmoittaa kanssa ihmisille heidän puutteistaan tai ongelmistaan? Pitäkää huoli omista asioistanne!

Aika harva nyt kuitenkaan haluaa olla suunnattomaksi haitaksi muille. On ystävällistä huomauttaa "Et ehkä itse tiedä, mutta vaatteesi/hengityksesi/jalkasi/kainalosi haisevat niin, että muut sen pistävät merkille ja vähän välttelevät sinua siksi".

Aivan varmasti ihminen tietää itse omat ongelmansa ilman että siitä kaltaisesi besserwisser ilmoittaa.

Ei välttämättä. Joskus muinoin vihreällä kaudellani yritin siirtyä pesemään pyykkiä pesupähkinöillä, kun koitin välttää pesuaineita. En itse huomannut mitään, mutta onneksi jossain vaiheessa yksi kaveri sanoi että onko sulla kaikki hyvin, kun sun vaatteet haisee tunkkaiselta. No asiaa tarkemmin tutkittuani huomasin itsekin, että niinpä haisi. Siirryin takaisin pesuaineisiin ja jätin viherhörhöilyt muille. Onneksi kaveri sanoi, muuten olisi ollut noloa olla töissä muiden keskellä haisevissa vaatteissa.

Sama juttu toistui kun kokeilin siirtyä kristallideodoranttiin, se ei auttanut yhtään vaan haisin ihan karmeasti hielle. Onneksi huomasin sen itse aika pian ja korjasin asian.

Eli kyllä se on paljon nolompaa jos ihmiset huomaa eikä sano mitään. Vähän kuin jos olisi hameenhelma sukkahousujen sisässä tai vessapaperia kiinni kengänpohjassa, ja ihmiset vaan kuiskuttelis keskenään ja antaisi toisen nolata itsensä. Sanokaa, ystävällisesti ja kohteliaasti, kyllä sen tajuaa että välittämisestä on kyse.

Tämähän se. Oman tarinani olen kertonut jo pariinkin kertaan, mutta kerrotaan nyt taas kerran.

Itselleni opetettiin lapsena että peseytyminen tarkoittaa sitä kun kerran viikossa pesee hiukset saunassa. He olivat syntyneet 50-luvun maaseudulla.

Ala-asteella se vielä meni, mutta yläasteella alkoi hiki virrata ja haisin todella pahalta. Mitään deodoranttia ei saanut laittaa "kun haisee niin voimakkaalta". Jouduin sitten koulukiusatuksi ja lopuksi koulun terkkarikin sanoi aiheesta.

Voi kunpa olisi ollut joku AP sanomassa heti aluksi asiallisesti asiasta, eikä vasta sitten kun olen koko koulun haisuli ja pilkan aihe.

Vierailija
255/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhemmat oli syntyneet 50-luvulla ja itse 80-luvun lopussa.

Vierailija
256/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aromi on huikea, kun ketjupolttaja pitää viikon yötäpäivää samaa paitaa, eikä käy edes suihkussa

Vierailija
257/257 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee hiki jo ennen kuin astun ovesta ulos.

Kotona oleskelen alasti ilmastointilaitteen edessä. Onneksi olen saikulla, tuskinpa minnekään pääsisin töihinkään sillä en voi paljon pitää vaatteita yllä ja suihkuun pitää päästä kesken päivän.

Minulle tämä tuli syöpähoidoista jotka aiheutti vaihdevuodet. Nyt 10 v hormonilääkitys. Ei ole ainoa vaiva hikoilu. Kärsimystä tämä elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi