Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsepuolustuslaji 14-vuotiaalle?

Vierailija
12.08.2015 |

Mikä olisi hyvä itsepuolustuslaji harrastukseksi 14-vuotiaalle pojalle?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, mitä kyseinen 14 vuotias haluaa itse harrastaa.

Vierailija
2/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikidosta on meillä tykätty. 15 ja 13 v pojat ja 17v tyttö. Kaikki käyvät innokkaasti harkoissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysellä paikallisilta saleilta ikärajat.
Ootko kysynyt mikä poikaa itseään kiinnostaa.

Vierailija
4/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taijutsu.

Vierailija
5/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ju-jutsu, hapkido, krav maga

Vierailija
6/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku painihenkinen laji kuten judo. Tervehenkistä urheilua ilman aivovaurion tavoittelua ja myös tekniikat toimivia ja lain kannalta sopivia.

Aikidosta ei ole itsepuolustuksessa todellista hyötyä.

 

-Mies 29v + 1v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:59"]

Joku painihenkinen laji kuten judo. Tervehenkistä urheilua ilman aivovaurion tavoittelua ja myös tekniikat toimivia ja lain kannalta sopivia.

Aikidosta ei ole itsepuolustuksessa todellista hyötyä.

 

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Voi kyllä on, huomaa ettet tunne lajia :)

Itsehän olen ryöstöä yrittäneeltä napannut puukon kädestä. Sitten maahan, lukko ja häkeen soitto. Toki tuossa vaiheessa oli jo muitakin paikalla, ettei tarvinnut yksin pidellä.

T: 10 v lajia harrastanut

Vierailija
8/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää, että eka vaihtoehto on AINA paeta. Tilanteessa vain se ei ollut mahdollista, mutta onneksi liikkeet on selkärangassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikido tai judo. Krav magaa en nii nnuorelle suosittelisi vielä.

Vierailija
10/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikajuoksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:58"]

ju-jutsu, hapkido, krav maga

[/quote] Krav Magaa vasta täysi-ikäiselle. Itse suosittelen Aikidoa tai ihan nyrkkeilyä.

Vierailija
12/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:59"]

Joku painihenkinen laji kuten judo. Tervehenkistä urheilua ilman aivovaurion tavoittelua ja myös tekniikat toimivia ja lain kannalta sopivia.

Aikidosta ei ole itsepuolustuksessa todellista hyötyä.

 

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Voi kyllä on, huomaa ettet tunne lajia :)

Itsehän olen ryöstöä yrittäneeltä napannut puukon kädestä. Sitten maahan, lukko ja häkeen soitto. Toki tuossa vaiheessa oli jo muitakin paikalla, ettei tarvinnut yksin pidellä.

T: 10 v lajia harrastanut

[/quote]Aikido on lähinnä tanssi, jossa ei ole todellista sparria, kilpailua ja uken liikkeet ovat passiivisia ja puolustukset tehdään täysin epärealistisia miekkaiskuja vastaan. Tästä syystä aikidoa ei ikinä näy yhdenkään vapaaottelijan taustalajien joukossa, koska liikkeet eivät yksinkertaisesti toimi vastustavaa vastustajaa vastaan, ellei aikidon harrastaja ole pitempi ja lihaksikkaampi. Aikidon tunnetuin lähettiläs maailmalla on filmitähti, joka tunnetaan patologisesta valehtelustaan ja pienikokoisempien miesten ja naisten ahdistelusta.

Judo, olympiapainit ja brasilialainen jujutsu ja lukkopaini ovat suht väkivallattomia mutta tehokkaita lajeja, koska niissä liikkeet perustuvat järkeen ja ne testataan jatkuvasti kilpailussa tai nopeatempoisessa sparrissa. Tuhansien täysillä vastustavaa vastustajaa tehtyjen toistojen jälkeen tietyt harrastajalle sopivat tekniikat automatisoituvat lihasmuistiin.

 

-Mies 29v + 1v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taekwondo

Vierailija
14/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

karate

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:58"]

ju-jutsu, hapkido, krav maga

[/quote] Krav Magaa vasta täysi-ikäiselle. Itse suosittelen Aikidoa tai ihan nyrkkeilyä.

[/quote]Nyrkkeily kasvattaa luonnetta eniten. Krav maga on lähinnä naisten itsepuolustusta ja katto tulee vastaan nopeasti. Kaikki aikidon hyödyt saa esim.judosta, mutta judon tekniikat toimivat myös oikeasti.

 

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
16/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:58"]

ju-jutsu, hapkido, krav maga

[/quote] Krav Magaa vasta täysi-ikäiselle. Itse suosittelen Aikidoa tai ihan nyrkkeilyä.

[/quote]Nyrkkeily kasvattaa luonnetta eniten. Krav maga on lähinnä naisten itsepuolustusta ja katto tulee vastaan nopeasti. Kaikki aikidon hyödyt saa esim.judosta, mutta judon tekniikat toimivat myös oikeasti.

 

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Hitto äijä tietää kamppailulajeista kaiken.

Vierailija
17/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:04"]

Taekwondo

[/quote]Taekwondo on hyvä, jos liikunnallisuus, kilpailu ja mukava ympäristö ovat tärkeimpiä asioita. Itsepuolustuslajina taekwondo on hyvin rajoitteinen ja harjoittelu pehmeää. Jos haluaa kuitenkin kilpailla urheilulajissa ilman kovaa kontaktia ja kivun pelkoa, on taekwondo hyvä.

 

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
18/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:04"]

Taekwondo

[/quote]Taekwondo on hyvä, jos liikunnallisuus, kilpailu ja mukava ympäristö ovat tärkeimpiä asioita. Itsepuolustuslajina taekwondo on hyvin rajoitteinen ja harjoittelu pehmeää. Jos haluaa kuitenkin kilpailla urheilulajissa ilman kovaa kontaktia ja kivun pelkoa, on taekwondo hyvä.

 

-Mies 29v + 1v-
[/quote]

Missähän sinä olet taekwondoa treenannut jos itsepuolustus on mielestäsi kovinkin pehmeää? Kyllä taekwondossa opetellaan itsepuolustuksessa myös hallinta- ja vahingoittamisteho.

Vierailija
19/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:04"]

Taekwondo

[/quote]Taekwondo on hyvä, jos liikunnallisuus, kilpailu ja mukava ympäristö ovat tärkeimpiä asioita. Itsepuolustuslajina taekwondo on hyvin rajoitteinen ja harjoittelu pehmeää. Jos haluaa kuitenkin kilpailla urheilulajissa ilman kovaa kontaktia ja kivun pelkoa, on taekwondo hyvä.

 

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Miltäs kokemuspohjalta kerrot näitä faktojasi?

Vierailija
20/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras itsepuolustus laji ei ole karate, vaan karata.