Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsepuolustuslaji 14-vuotiaalle?

Vierailija
12.08.2015 |

Mikä olisi hyvä itsepuolustuslaji harrastukseksi 14-vuotiaalle pojalle?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:07"]Krav maga on lähinnä naisten itsepuolustusta

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

En edes harrasta tuota enkä muutakaan iplajia tällä hetkellä mutta TYRSK. Kiitos hyvistä nauruista.

Vierailija
22/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisään, että kukki-taekwondossa on kyllä täyskontakti ottelussa eli tyrmäys sallittu :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos haluaa kuitenkin kilpailla urheilulajissa ilman kovaa kontaktia ja kivun pelkoa, on taekwondo hyvä." Ihme paskaa. Täyskontakti. Siinä ei paljon pääsuoja ja rintapanssari auta jos tulee osumaa.

Vierailija
24/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perinteiset itämaiset" sais joitain Karaten tyylisuuntia ja Judoa lukuunottamatta unohtaa. Hyvin harvaa itsepuolustus/katutilannetta ollaan millään hyppypotkulla tai rannekaadolla lopetettu. Paini, Bjj, judo ja näiden tietyt variaatiot ovat käytännönläheisimmät ainakin harrastajatasolla. Tietenkin jonkun nyrkkeilyn/potkunyrkkeilyn kun ottaa siihen kylkeen, ettei juokse suoraan nyrkkiin, niin olisi paras. Hokutoryu esittää kovaa lajia, mutta siinäkin perusharrastajalla jää tekniikkataso malliin "uke seuraa perässä". 

Painilajeissa korvat ovat kovilla, mutta nyrkkeilyyn tms. nähden se on pieni ongelma. Eipä tarvitse kovin kummoinen kisatykki nyrkkeilyssä olla, kun alkaa jo vastaanotetut iskut näkyä henkisissä kyvyissä.

Vierailija
25/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bukkakea tuli harrastettua tuossa iässä.

Vierailija
26/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:24"]

Bukkakea tuli harrastettua tuossa iässä.

[/quote]

*KADE* !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:04"] Taekwondo [/quote]Taekwondo on hyvä, jos liikunnallisuus, kilpailu ja mukava ympäristö ovat tärkeimpiä asioita. Itsepuolustuslajina taekwondo on hyvin rajoitteinen ja harjoittelu pehmeää. Jos haluaa kuitenkin kilpailla urheilulajissa ilman kovaa kontaktia ja kivun pelkoa, on taekwondo hyvä.   -Mies 29v + 1v- [/quote] Missähän sinä olet taekwondoa treenannut jos itsepuolustus on mielestäsi kovinkin pehmeää? Kyllä taekwondossa opetellaan itsepuolustuksessa myös hallinta- ja vahingoittamisteho.

[/quote]Ihmisten itsepuolustuskäyttäytyminen muovautuu lähinnä sen realistisen kontaktiharjoittelun mukaan. Itsepuolustusharjoitukset ovat vain pieni osa taekwondoa ja siellä ei normaalisti opita harjaantumaan niihin tekniikoihin tai ne eivät ole realistisia muutenkaan. Taekwondon ydin on jaloilla miekkaileminen eli yritetään tuikata vastustajaa ylävartaloon jalalla ja saada piste, tinkien samalla suuresti omasta tasapainosta. Jotkut harvat taekwondoharrastajat pärjäävät myös lajien välisissä kisoissa nyrkkeilijöitä, potkunyrkkeilijöitä ja thainyrkkeilijöitä vastaan, mutta yleensä näin ei ole, koska taekwondossa keskitytään enemmän saamaan pisteitä hienolta näyttävillä potkuilla ja käsillä ei tehdä juuri mitään.

Onhan se silti jalo urheilulaji ja jos sellainen urheilumuoto kiinnostaa, niin mikäs siinä; siinä on myös sitä taistelullista meininkiä, mutta vähemmän kuin monessa muussa lajissa.

 

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
28/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:07"]Krav maga on lähinnä naisten itsepuolustusta

-Mies 29v + 1v-

[/quote] 

Veikkaan, että olisit ihmeissäsi meidän maga tunneilla. Ja veikkaan myös että Aikido taitajat pyörittäisivät sinut nippuun alta aikayksikön ;)

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:58"]

ju-jutsu, hapkido, krav maga

[/quote]

 

Näissä yllä ehdotetuissa tuppaa olemaan minimirajana 16 tai 18.

Ap: Katso tästä paikkakuntasi treenisalit ja sieltä junioritarjonnan mukaan: http://www.kamppailulajit.net 

 

Suosittelen Aikidoa tai Judoa.

Vierailija
30/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen ninja kuudennessa sukupolvessa, joten suosittelen ehdottomasti ninjutsua. Mikään ei nimittäin sano "älä käy mulle, vitun urpo" yhtä dramaattisesti kuin posahduspommin heittäminen maahan, kun kiusaajat ovat vieneet rillit ja/tai pipon. Lisäksi meillä ninjoilla on mukana kunnioitettavan kokoinen lasti erilaisia heitettäviä teräviä esineitä, kuten heittotähtiä ja -veitsiä sekä Matin ja Tepon kokoelma-CD. Jos tilanne menee oikeasti pahaksi, niin sitten voi vetää selkäkotelostaan katanan ja sivallella sillä kiusaajia korville ja persuksille niin notta tuntuu! Ja jos ninja jää äidilleen kiinni masturboinnista, harakirimiekka pelastaa nopeasti kiusallisestakin tilanteesta! Siispä suosittelen lämpimästi ninjutsua!

Ystävällisin terveisin,

 

Reijo Kosugi

avainasiakaspäällikkö

Madafakin' Ninja Oy

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä kerrot paikkakunnan, niin helpottaisi

Vierailija
32/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta poijaalle puukko. Minäkin pidän aina mukana itsepuolustuksen takia.
T. Manne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:07"]Krav maga on lähinnä naisten itsepuolustusta

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

En edes harrasta tuota enkä muutakaan iplajia tällä hetkellä mutta TYRSK. Kiitos hyvistä nauruista.

[/quote]Krav magaahan on mainostettu armeijalajina ja armeijassahan lähitaistelu käsitellään nopeana pikakurssina, jossa käsitellään pari jippoa ja se on sitten siinä. Varsinaista tukevaa peruspohjaa nyrkkeilyn ja painin perusasioille ei rakenneta, ei ehditä rakentaa eikä ole tarkoituskaan rakentaa. Se on tyhjää parempi ja siitä saa itseluottamusta ja aggressiivista asennetta, mikä voi olla hyödyksi, mutta kunnianhimoisemman pitää siirtyä muihin piireihin.

Naisten itsepuolustuksessa keskitytään alapään murjomiseen ja muihin herkkiin paikkoihin kiinni käymiseen mahdollisimman aktiivisesti ja usein passiivista vastustajaa vastaan; tarkoituksena ruveta itse paljon väkivaltaisemmaksi ennen kuin hyökkääjä kerkeää tehdä saman sinulle.

Sama juttu myös näissä itseään realistisina katulajeina mainostavissa harrastuksissa. Jos vastaan tulee aktiiivinen ja ensimmäisenä lyövä vastustaja, ei naisten itsepuolustus (krava maga yms.) enää anna kovin hyviä eväitä itsepuolustukseen, koska nyrkkeilyn ja painin perustaidot puuttuvat. Vähän sama ongelma on monissa esoteerisissa itämaisissa lajeissa, jotka tuottavat aivan yhtä huonoja taistelijoita, jotka eivät pärjää kehossa. Pärjäämättömyyttä perustellaan sitten sillä, ettei saa käyttää niitä rumimpia tekniikoita, ikään kuin sillä olisi paljonkin merkitystä.

 

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
34/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:07"]Krav maga on lähinnä naisten itsepuolustusta

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

En edes harrasta tuota enkä muutakaan iplajia tällä hetkellä mutta TYRSK. Kiitos hyvistä nauruista.

[/quote]Krav magaahan on mainostettu armeijalajina ja armeijassahan lähitaistelu käsitellään nopeana pikakurssina, jossa käsitellään pari jippoa ja se on sitten siinä. Varsinaista tukevaa peruspohjaa nyrkkeilyn ja painin perusasioille ei rakenneta, ei ehditä rakentaa eikä ole tarkoituskaan rakentaa. Se on tyhjää parempi ja siitä saa itseluottamusta ja aggressiivista asennetta, mikä voi olla hyödyksi, mutta kunnianhimoisemman pitää siirtyä muihin piireihin.

Naisten itsepuolustuksessa keskitytään alapään murjomiseen ja muihin herkkiin paikkoihin kiinni käymiseen mahdollisimman aktiivisesti ja usein passiivista vastustajaa vastaan; tarkoituksena ruveta itse paljon väkivaltaisemmaksi ennen kuin hyökkääjä kerkeää tehdä saman sinulle.

Sama juttu myös näissä itseään realistisina katulajeina mainostavissa harrastuksissa. Jos vastaan tulee aktiiivinen ja ensimmäisenä lyövä vastustaja, ei naisten itsepuolustus (krava maga yms.) enää anna kovin hyviä eväitä itsepuolustukseen, koska nyrkkeilyn ja painin perustaidot puuttuvat. Vähän sama ongelma on monissa esoteerisissa itämaisissa lajeissa, jotka tuottavat aivan yhtä huonoja taistelijoita, jotka eivät pärjää kehossa. Pärjäämättömyyttä perustellaan sitten sillä, ettei saa käyttää niitä rumimpia tekniikoita, ikään kuin sillä olisi paljonkin merkitystä.

 

-Mies 29v + 1v-

[/quote]Piti siis sanoa "kehässä".

 

-Mies 29v + 1v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:28"]

Hei! Olen ninja kuudennessa sukupolvessa, joten suosittelen ehdottomasti ninjutsua. Mikään ei nimittäin sano "älä käy mulle, vitun urpo" yhtä dramaattisesti kuin posahduspommin heittäminen maahan, kun kiusaajat ovat vieneet rillit ja/tai pipon. Lisäksi meillä ninjoilla on mukana kunnioitettavan kokoinen lasti erilaisia heitettäviä teräviä esineitä, kuten heittotähtiä ja -veitsiä sekä Matin ja Tepon kokoelma-CD. Jos tilanne menee oikeasti pahaksi, niin sitten voi vetää selkäkotelostaan katanan ja sivallella sillä kiusaajia korville ja persuksille niin notta tuntuu! Ja jos ninja jää äidilleen kiinni masturboinnista, harakirimiekka pelastaa nopeasti kiusallisestakin tilanteesta! Siispä suosittelen lämpimästi ninjutsua!

Ystävällisin terveisin,

 

Reijo Kosugi

avainasiakaspäällikkö

Madafakin' Ninja Oy

 

[/quote]

Joo-o, heh heh.

Ja jos ninjutsu tai nykynimeltään taijutsu sattuisi oikeasti kiinnostamaan niin http://www.bujinkan.fi

Vierailija
36/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "Mies 29v + 1v-" kirjoittaa täyttä sontaa. Krav Magassa harjoitellaan juurikin lyövää aktiivista vastustajaa vastaan ja sparrataan usein täyskontaktilla. Älkää uskoka besserwisseriä.

Vierailija
37/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:41"]

Tuo "Mies 29v + 1v-" kirjoittaa täyttä sontaa. Krav Magassa harjoitellaan juurikin lyövää aktiivista vastustajaa vastaan ja sparrataan usein täyskontaktilla. Älkää uskoka besserwisseriä.

[/quote]

 

Miksi jauhatte jostain KM:sta, kun ei siihen oteta 14-vuotiasta treenaamaan?

Vierailija
38/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:41"]

Tuo "Mies 29v + 1v-" kirjoittaa täyttä sontaa. Krav Magassa harjoitellaan juurikin lyövää aktiivista vastustajaa vastaan ja sparrataan usein täyskontaktilla. Älkää uskoka besserwisseriä.

[/quote]

 

Miksi jauhatte jostain KM:sta, kun ei siihen oteta 14-vuotiasta treenaamaan?

[/quote]

http://www.suomenkravmagaliitto.fi/krav-maga/krav-maga-junnut

Vierailija
39/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä nyt tosissas väitä, että taekwondossa itsepuolustusharjoituksissa potkitaan vastustajaa pystyssä ylävartaloon :'D. Eiköhän ne omat jalat pidetä kuule aika visusti maassa tasapainon säilyttämiseksi, toki jotain potkuja tehdään myös itsepuolustuksen puolella. Pääsääntöisesti taekwondon itsepuolustus on kuitenkin aika käytännönläheistä ja toimivaa, ei mitään turhaa hifistelyä.

Vierailija
40/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika harrastaa thainyrkkeilyä