Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tykkää kihlasormuksestani, mitä tehdä?

Vierailija
12.08.2015 |

Menin viikonloppuna kihloihin pitkäaikaisen miesystäväni kanssa, mutta hänen minulle antama (aika arvokas, arviolta ainakin 2000€ maksanut) sormus on mielestäni aivan hirveä. En voisi kuvitellakaan käyttäväni ja katselevani sitä loppuelämäni, koska en yksinkertaisesti pidä siitä. Se on minun makuuni aivan liian pramea. Kun mainitsin miehelleni asiasta hän loukkaantui aika pahasti.

Mitä ihmettä minä nyt teen sormuksen kanssa? Sormusta ei voi palauttaa eikä vaihtaa, sillä se on jo kaiverrettu, ja mies loukkaantuisi vielä pahemmin jos vaikka myisin sormuksen tai jättäisin sen korulippaaseeni lojumaan. En kuitenkaan aio pitää sormusta, sillä se on vain mielestäni niin hirveä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi muuta kuin ero. Tai sitten kestät sen, että mies mököttää.

Vierailija
2/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Tuo on mun painajainen. Onneksi olin terottanut miehelle, että mua ei saa kosia sormuksella, vaan haluan valita itse. Ap, en osaa valitettavasti neuvoa mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ostaneet niitä yhdessä? Suomessahan on perinteisesti ollut tapan, että molemmat kihlautueet käyttävät sormusta, ja yleensä samanlaista. Naisen vihkisormus on sit se miehen ostama (joskus jopa valitsema, kuulemma)

Vierailija
4/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiän
On ota parempi

Vierailija
5/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Sinun pitämisesihän se on se tärkein. Minä miehenä perusin koko kihlauksen ja lähtisin vapaille markkinoille. Jos tuo on jo sinulle noin iso kynnyskysymys, niin millaista teidän yhteiselämä sitten tulisi olemaan. Huh. En uskalla edes ajatella.

Vierailija
6/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuva sormuksesta, ni kerrotaan onko se meidän mielestä kauhea. Enemmänhän se meidän mielipide painaa kuin sinun :) 

Eikä 2000€ sormus niin kauhean kallis ole.

Vierailija
7/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:09"]Just. Sinun pitämisesihän se on se tärkein. Minä miehenä perusin koko kihlauksen ja lähtisin vapaille markkinoille. Jos tuo on jo sinulle noin iso kynnyskysymys, niin millaista teidän yhteiselämä sitten tulisi olemaan. Huh. En uskalla edes ajatella.
[/quote]
Kuvitellaanpa, että kumppanisi ostaa sinulle auton. Kokosit itsellesi parhaaksi jonkun Volkswagen Passatin tai Golfin, mutta saisitkin 10 vuotta vanhan paljon ajetun Fiat Punton. Tai vaihtoehtoisesti ison, kalliin Luxury-mallisen Cadillac Escaladen. Molemmissa tapauksissa et saisi, mitä oikeasti toivot vaan saisit "liian vähän" tai liian pröystäilevän. Sinulla ei olisi mitään mahdollisuutta myydä tai vaihtaa autoa ilman, että kumppani suuttuu todella paljon ja kiukuttelee. Auton pitäisi kaiken lisäksi oletettavasti olla sinulla loppuelämäsi ajan (pl. hajoaminen, häviäminen ym. tapaukset). Harmittaisiko?

Ymmärrän hyvin miltä aloittajasta tuntuu. Kihlasormusta kun käytetään joka päivä, ja sen pitäisi miellyttää (ei olla liian yksinkertainen tai pramea kantajansa makuun ja tyyliin nähden). Itsekään en ole tyytyväinen kihlasormukseeni, mutta se nyt on mitä on koska kihlautumisen jälkeen minulla ei ollut varaa kalliimpaan ja hienompaan, vaan minun piti ostaa se halvin mahdollinen. Ehkä sitten vihkisormusta varten saan kerättyä enemmän rahaa.

Vierailija
8/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:06"]

Voi ei. Tuo on mun painajainen. Onneksi olin terottanut miehelle, että mua ei saa kosia sormuksella, vaan haluan valita itse. Ap, en osaa valitettavasti neuvoa mitenkään.

[/quote]

Sama täällä, olen useasti tehnyt selväksi, että sormusta ei saa ostaa etukäteen, koska olen todella nirso korujen suhteen. Samoin veljelleni olen sanonut, että jos joskus kosii niin ei kannata ostaa sormusta etukäteen.

Vierailija
9/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ostaneet niitä yhdessä? Suomessahan on perinteisesti ollut tapan, että molemmat kihlautueet käyttävät sormusta, ja yleensä samanlaista. Naisen vihkisormus on sit se miehen ostama (joskus jopa valitsema, kuulemma)

[/quote]

Mies oli ostanut sormuksen salaa minulta, ja oli ostanut myös oman sormuksensa itse.

Vierailija
10/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadimme kuvan!

Vierailija
11/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En todellakaan halua erota miehestäni tämän takia. En myöskään haluaisi hänen mököttävän asiasta koko loppuelämän, minusta tuntuu jo nyt pahalta kun hän loukkaantui asiasta.

Vierailija
12/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:33"]

[/quote]

En todellakaan halua erota miehestäni tämän takia. En myöskään haluaisi hänen mököttävän asiasta koko loppuelämän, minusta tuntuu jo nyt pahalta kun hän loukkaantui asiasta.

[/quote]No mitä sitten voit tehdä? Joko pitää sitä sormusta tai olla pitämättä. Kai itse miettisin, että mikä tässä on tärkeintä. Olla suhteessa miehen kanssa, jonka kanssa haluankin olla, vaikkei sormus olekaan mieleinen, vaikka sitten mies olisi pahastunut. Katsotko sinä nyt olevasi kihloissa, kun sinua on kosittu sormuksen kanssa, mutta sormus ei kelpaa? Mitä mieltä mies on, onko hän nyt sinun kanssasi kihloissa omasta mielestään?

Tulee mieleen se yksi ketju, jossa nainen sai omasta mielestään niin ruman lompakon mieheltä, että se oli syöksemässä koko suhdetta perikatoon. 

Vierailija
13/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä sun kanssas. Kuka tekee numeroa yhdestä sormuksesta jos muuten hyvä mies.

Vierailija
14/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele elämään asian kanssa. Nirppanokka olet, jos miehen ostama, älyttömän kallis sormus ei kelpaa.

Vierailija
15/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin unta, että mieheni kosi minua jollain aivan kamalalla sormuksella! Oli siis oikeasti joku tosi erikoinen viritelmä, missä oli kaikenlaisia eri materiaalejakin :D Unessa kyllä olin ihan onnellinen tilanteeseen sormuksesta huolimatta, mutta tosielämässä saattaisi olla sellaisella sormuksella nieleskelemistä...

Tuollaisessa tilanteessa saattaisin aluksi pitää sitä, mutta jossain sopivassa tilanteessa "hävittää" sen ja mennä miehen kanssa ostamaan uutta. Epäilen kyllä, että mieheni mitään niin kamalaa onnistuisi valitsemaan, sillä hänellä on hyvä maku ja tuntee oman makuni sen verran hyvin, että on onnistunut ostamaan minulle aikaisemmin lahjaksi esim. oman makuni mukaisen, tosi kivan laukun. 

Vierailija
16/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa totut sormukseen kyllä. Aluksi voi tuntua isolta/pramealta/hankalalta, mutta parin viikon päästä et edes huomaa sitä. Näin mulle kävi.

Vierailija
17/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää ostaa uus.

Vierailija
18/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä äkkiä naimisiin ja valita itse mieleinen vihkisormus. Sitten sanot miehelle, että "haluan käyttää vain yhtä sormusta, se olkoon tämä vihki". Kihlasormusta voit käyttää erityistilaisuuksissa ja harvemmin, niin mieskin saa mielihyvää, kun käytätä hänen antamaa korua. On kuitenkin sen valinnut rakkaalleen.

Vierailija
19/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitahan kuva siitä killuttimesta, niin nähdään me muutkin kuinka "ruma" se on! 

Vierailija
20/26 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista! :) Menet käymään kultasepän luona, ja suunnittelette sormukseen haluamiasi muutoksia. Kaiverrukset eivät yleensä kärsi. Jos kärsivät, voi kaiverruksenkin uusia. Olen tehnyt vastaavia töitä aika paljon. Vihki- ja kihlasormuksiin halutaan monesti muutoksia myös myöhemmin, koon muutoksen yhteydessä. Aika harvalla säilyy sormet saman kokoisena monta kymmentä vuotta. Jotkut vaimot puhuvat näistä muutoksista miehilleen, toiset eivät. T. Kultaseppä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme