En tykkää kihlasormuksestani, mitä tehdä?
Menin viikonloppuna kihloihin pitkäaikaisen miesystäväni kanssa, mutta hänen minulle antama (aika arvokas, arviolta ainakin 2000€ maksanut) sormus on mielestäni aivan hirveä. En voisi kuvitellakaan käyttäväni ja katselevani sitä loppuelämäni, koska en yksinkertaisesti pidä siitä. Se on minun makuuni aivan liian pramea. Kun mainitsin miehelleni asiasta hän loukkaantui aika pahasti.
Mitä ihmettä minä nyt teen sormuksen kanssa? Sormusta ei voi palauttaa eikä vaihtaa, sillä se on jo kaiverrettu, ja mies loukkaantuisi vielä pahemmin jos vaikka myisin sormuksen tai jättäisin sen korulippaaseeni lojumaan. En kuitenkaan aio pitää sormusta, sillä se on vain mielestäni niin hirveä.
Kommentit (26)
Tässä tilanteessa ei auta muu kuin jättää se mauton idiootti. Ansaitset paremman sormuksen, sellaisen, jota voit ylpeästi kantaa ja esitellä muille.
Mieti nyt mikä sinua odottaa jos jatkan ton miehen kanssa: Kammottava vihkisormus, typerät huomen lahjat, tyylitöntä krääsää ja käyttötavaroita, kuten paistinpannuja ja pölynimureita, merkkipäivinä, jos miehesi niitä yleensä muistaa.
Ei, ei ja vielä kerran ei. Lopeta tuo pelleily heti alkuunsa ja hanki tilalle uusi tyyliniekka. Mitä sitten, vaikka uusi onkin homo, kunhan lahjat ovat tyylikkäitä. Kyllä naisella on oikeus arvoiseensa elämään.
Tuo on kyllä todella ikävä tilanne! Itse oltiin miehen kanssa keskusteltu, että millaisen sormuksen ottaisin kihlauksen/naimisiinmenon myötä. Tein harvinaisen selväksi, että haluan vanhan sormuksen, antiikkiliikkeestä. Pidän vanhoista koruista ja ne sopivat tyyliini. Halusin myös vain yhden sormuksen, en suomalaiseen tyyliin sekä kihlasormusta että vihkisormusta. Kun mies kosi minua, sain leluautomaatiata ostetun lasten leikkisormuksen ja mies oli varannut seuraavalle päivälle aikaa, että kierrämme antiikkiliikkeitä ja yritämme löytää minulle mieluisen sormuksen. Sormus löytyi ensimmäisestä liikkeestä ja olin onneni kukkuloilla. Ettekö ole ap keskustelleet miehen kanssa millaisen sormuksen haluaisit? On hassua, että mies jonka kanssa menet naimisiin ostaa sinulle täysin vääränlaisen sormuksen. Eikö hän tunne tyyliäsi makuasi vai missä on menty pieleen?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:06"]
Tuo on kyllä todella ikävä tilanne! Itse oltiin miehen kanssa keskusteltu, että millaisen sormuksen ottaisin kihlauksen/naimisiinmenon myötä. Tein harvinaisen selväksi, että haluan vanhan sormuksen, antiikkiliikkeestä. Pidän vanhoista koruista ja ne sopivat tyyliini. Halusin myös vain yhden sormuksen, en suomalaiseen tyyliin sekä kihlasormusta että vihkisormusta. Kun mies kosi minua, sain leluautomaatiata ostetun lasten leikkisormuksen ja mies oli varannut seuraavalle päivälle aikaa, että kierrämme antiikkiliikkeitä ja yritämme löytää minulle mieluisen sormuksen. Sormus löytyi ensimmäisestä liikkeestä ja olin onneni kukkuloilla. Ettekö ole ap keskustelleet miehen kanssa millaisen sormuksen haluaisit? On hassua, että mies jonka kanssa menet naimisiin ostaa sinulle täysin vääränlaisen sormuksen. Eikö hän tunne tyyliäsi makuasi vai missä on menty pieleen?
[/quote]
Emme olleet keskustelleet sormuksista etukäteen. Mies halusi yllättää minut ja ilmeisesti jotenkin vaivihkaa tietämättäni yritti selvitellä minkälainen sormus olisi mielestäni hieno kihlasormus. Kosinta oli kyllä mieluinen ja ihana yllätys mutta sormusvalinta meni ihan metsään.
Vain yksi ratkaisu - menette todella nopeasti naimisiin ja valitsette vihkisormuksen yhdessä, ja sitten käytät vain sitä. Itse en käyttäisi tuota kihlasormusta kovin paljon ennen sitä, jäisi laatikon pohjalle lojumaan. Jos mies kysyisi syytä, sanoisin, että rakastat miestä ja ihana että hän kosi ja haluat heti naimisiin jne, mutta että juuri se sormus ei ole yhtään tyyliäsi, joten ei tule käytettyä joka päivä.
1st world problems. Vaihtaisin mielihyvin paikkaa kanssasi.
Tämä on taas tätä, minä minä minä. Kun minä en tykkää, vaikka mies on sormuksen rakkaudella valinnut.