Maajussille morsian OFFICIAL 2022
Kommentit (4633)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein poikkeuksetta maajussimiesten suosikkinainen on aina se porukan kaunein (koska hänellä on niin hyvä luonne :D :D)
Ja lihavat ja vähemmän kauniit potkitaan ensimmäisenä ulos.
Ainakin tässä nähdyt vähän tukevammat tytöt olivat aika luotaantyöntävän näköisiä. Kyllä vähän täytyisi itsestään pitää huolta. Hyvät valinnat pojilta.
En nyt muista tämän ohjelman tytöistä tuota "huolenpitoa", mutta yleensä tuo määritelmä "joka pitää itsestään huolta" tarkoittaa oikeasti "ei lihava".
Oletuksena, että kaikki lihominen olisi itsestä kiinni.
:D eikös se oo pelkästään itestä kiinni? oma käsihän sitä ruokaa lappaa sinne suuhun?
Joo yleensä näin, että voisi päättää valita myös toisin. Monella nykyisellä nuorella pullukalla on varmaan se tilanne, että se alunperin ei ole ollut oikein itsestä kiinni, vaan he ovat olleet jo lapsena pullukoita. Se on silloin ollut enemmän vanhemmista ja perheen elintavoista kiinni. Lapsi kyllä herkkuja syö, jos niitä eteen tungetaan. Lapset ovat siihen elämäntapaan sitten kasvaneet ja sitä ei ole niin helppo muuttaa ja sanotaanhan, että lapsesta asti lihavilla koko aineenvaihdunta, suoliston bakteerit, rasvasolujen määrä/koko on erilainen kuin henkilöllä, joka on lapsena ollut hoikka ja vasta myöhemmin lihonut.
Yllä mainittu on yhdenlainen häiriintynyt ruokasuhde ja toinen on sitten se paniikinomainen lihomisen pelko, jatkuva ulkonäön tuijottelu ja hullu treenaaminen. Sekin usein saa alkunsa lapsuudenkodista, jossa vanhemmat ovat harrastaneet samaa.
Vähemmistönä alkavat olla nykyisin ne perheet, nuoret ja vähän vanhemmatkin, joilla suhde ruokaan ja ulkonäköön on tasapainoinen keskitie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset hymisee ja hymisee, mitäkä tässä vielä juttelisi? Vain Anna-Reetta käyttää annetut minuutit hyödyksi ja todella ottaa selville josko ehdokkaat ovat sitä mitä esittävät! Niin, ja kun nuo muut kolme Arho, Joonas ja Viktoria ovat jo selvästi valinneet sen yhden yli muiden, miksi he siis edes vaivautusivat kyselemään? Minusta Anna-Reetta on oma itsensä, harkitsevainen ja vastuuntuntoinen nuori äiti, tosissaan tässä formaatissa, ja hymyilee todellakin enemmän kuin on totinen! En kyllä uskalla vielä veikata hänelle suosikkia, kohtelee kaikkia niin tasavertaisesti.
Siispä näyttää myös, että Anna-Reetalla ei ole tunnetta mukana. Treffit ovat todellakin kuin työhaastattelu, jossa yritetään valita pestiin sopivinta tiettyjen kriteerien perusteella. Entä sen jälkeen, kun pätevin on valittu? Toteaa, että enhän minä tunne sinua kohtaan yhtään mitään?
Kolme muuta etenevät enemmän kemia edellä, mutta kyllä he silti ovat myös kysymyksiä esittäneet ja koettaneet selvittää, että sopisiko tämä kiinnostusta herättävä tyyppi heidän elämäänsä lopulta vai ei.
Tai pitää tunteet viisaasti sisällään ja ei heti alkuun ala hehkuttamaan mitään. Viisas ja varovainen ehkä, ehkä saanut siipeensä joskus??? En kyllä itse olisi valmis kameroiden edessä parin eka tapaamisen jälkeen tunnustamaan voittajaa vaan kyllä sanoisin vasta farmiviikon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi mietityttämään Arhon ja morsiankokelaan keskustelu uskonnosta. Jos se on tälle naiselle vaatimus niin miksi hän on lähtenyt mukaan ylipäätään? Olisihan sen voinut vaikka puhelimessa nopeasti kysäistä ja jättää sitten vaikka tulematta treffeille. Arho puhui fiksusti, kun kertoi että haluaa ymmärtää muiden näkemyksiä ja mielipiteitä mutta nainen oli heti hanskat tiskiin -meiningillä ja itkua vääntämässä. Huoooh.
En nähnyt asiaa noin. Toki Arho varmasti ymmärtää toisenlaisia näkemyksiä ja myös tämä morsiankokelas ymmärtää. Kyse oli siitä, että tämä tyttö haluaa puolison, joka jakaa nämä asiat hänen kanssaan ja että hän voi näistä asioista myös silloin puolisonsa kanssa keskustella, ehti tämä töiltään mukaan kirkkoon tai ei. Ja minusta häneltä oli silloin ihan oikea ratkaisu tämä "hanskat tiskiin lyöminen", samoin Arholta, sillä vaikka he kuinka olisivat parisuhteessa halunneet ymmärtää sitä, että toinen ajattelee eri tavalla, ongelmaksi olisi noussut juuri tuo, että itselle tärkeitä asioita ei voi jakaa toisen kanssa. Ja jos tyttö ko. tilanteessa itkua väänsi, johtui se varmaan enemmänkin siitä pettymyksestä, kun Arho hänen mielestään varmaan vaikutti muuten kivalta, siksihän hän kai tälle kirjoittikin.
En tiedä missä määrin tämä tyttö toi tuota uskontopuolta esille siinä kirjeessään. Eikö tuonut riittävästi? Vai kävikö niin, että Arho itse sivuutti sen, kun ajatteli, ettei asia ole ratkaiseva ja tyttö taas tulkitsi sen niin, että Arho ajattelee asioista samoin, kun hänet kerran jatkoonkin kutsui?
Vähän noloa noilla muilla tytöillä olla mukana, kun jussit jo silmillään kertovat kuka on valittu:(
Ei noin selvästi pitäisi heti. Katsojanakin tylsää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt, että tuo Victoria ei ole saanut huutia tällä palstalla. Tuntuu vaikealta edes katsoa ohjelmaa tämän tyhjännaurajan takia.
Jotenkin todella epäaito, vahva rooli jossa korostaa reippauttaan ja "räväkkyyttään" jota ei tunnu edes olevan olemassa .
Enkä suoraansanoen ymmärrä yhtään hehkutusta kauneudesta. Tämäkö tosiaan on kaunis nainen? Sitten minun tuntemat naiset on pääsääntöisesti jostakin toiselta planeetalta, jossa kasvaa vain jumalaisia kaunottaria. Laskisin hänet nimenomaan todella epäviehättävien joukkoon.
Epäviehättävyyttä todella paljon korostaa tuo aivoton kikattelijan rooli (hänen jatkuva tekonauru on vastenmielisen kuuloinen). On selvästi vain promoamassa jotakin, eihän tuo mitään kumppania etsi.Ajattele kun en ole yhtään samaa mieltä kanssasi! Minusta Victoria on nimenomaan erittäin kaunis nainen JA positiivinen ja iloinen :). En näe tuossa mitään teennäistä yhtään.
Ihan samaa meinasin vastata! Minustakin Victoria on nätti, kaunis hymy, iloiset simät, kaunis tumma "väritys", kroppakin hyvä, aito, reipas, positiivinen ja avoin. Myös jo se koko "yrittäjyys", vastuullisuus siinä, kesäkukat ja puutarhat tekevät hänestä kauniin. Mitään tyhjännauramista tai teeskentelyä en ole nähnyt - vaan itse tilanne, kun on hermostunut ja jännittynyt, ihastunut, voi saada aikaan "kikattelua".
Minulle kauneus on juuri tuota. En kuulu niihin, jotka tuijottelevat jokaista kehonosaa, että ei tuo ole kaunotarta nähnytkään, kun on vääränlaiset korvat tai jokin kuoppa tai muhkura väärässä paikassa jne. Niitä kommentteja tässä ketjussa on näkynyt useampiakin, joten kyllä Victoria on (käsittämätöntä) huutia saanut!
Piste Ville-Veikolle: Hän sanoi, tämä ei ole kilpailu, vaan tässä etsitään elämänkumppania, eikä siinä ole kysymys paremmuudesta vaan sopivuudesta.
Näin se on, ei tosiaan mikään kilpailu!
Toinen toisilleen sopivat parit toivottavasti löytävät toisensa! Ei meille kumppania valita!
Vierailija kirjoitti:
Anna-Reetta vaikuttaa pirttihirmulta. Sama tunne tuli jo yhdelle kokelaalle, kun kysyi että oletko sinä parisuhteessa pomo. Eihän tuollaista myönnetä.
Niinpä, se "en ole pomo" -vastaus sisälsi varmaan sen, että toki saat päättää asioista, kunhan ajattelet samoin kuin minä ja teet sen päätöksen, jonka minäkin olisin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Arho on yllättäen noussut ehdottomasti suosikikseni katsottuani ryhmätreffien aloituksen. Ja olen kuitenkin 3-kymppinen helsinkiläinen. :D Hauskaa seurata tätä sarjaa, kun nämä ihmiset elävät niin toisessa todellisuudessa kuin minä olen koko elämäni. Arho on todella positiivinen ja kohtelee miellyttävästi muita ihmisiä. Hän loistaa ihmissuhdetaidoillaan, hienosti käsitteli sen uskontoasiankin. Naismaajussit ovat aikamoisia tenttaajia ja suorastaan hieman hyökkääviä, katsojanakin alkoi ahdistaa rentouden puuttuminen yhä, kun eivät siihen panostaneet. Miesmaajussit onnistuivat luomaan lämpimän ilmapiirin, jota oli mukavaa katsoa.
Tässä on varmaan se ero noiden miesjussien ja naisjussien välillä, että kumpikin naisjussi on jo "elämää nähnyt", heillä on kummallakin jo lapsia, miesjussit ovat vielä perheettömiä. Takana on jo tavallaan yksi rankka ero, kun on pitänyt lasten perhe hajottaa. Kyllä tuossa tilanteessa ollaan huomattavasti tarkempia sen tulevan puolison suhteen, kun siitä pitäisi tulla myös lapsille isäpuoli ja odotuksena on myös vakaus ja vastuullisuus, plus muut säädöt vs. se, että nuori mies ottaa siihen jonkun vaimokokelaan testaamaan toimiiko homma vai ei ja jos ei toimi niin ei se niin vakavaa ole, uutta putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt, että tuo Victoria ei ole saanut huutia tällä palstalla. Tuntuu vaikealta edes katsoa ohjelmaa tämän tyhjännaurajan takia.
Jotenkin todella epäaito, vahva rooli jossa korostaa reippauttaan ja "räväkkyyttään" jota ei tunnu edes olevan olemassa .
Enkä suoraansanoen ymmärrä yhtään hehkutusta kauneudesta. Tämäkö tosiaan on kaunis nainen? Sitten minun tuntemat naiset on pääsääntöisesti jostakin toiselta planeetalta, jossa kasvaa vain jumalaisia kaunottaria. Laskisin hänet nimenomaan todella epäviehättävien joukkoon.
Epäviehättävyyttä todella paljon korostaa tuo aivoton kikattelijan rooli (hänen jatkuva tekonauru on vastenmielisen kuuloinen). On selvästi vain promoamassa jotakin, eihän tuo mitään kumppania etsi.Kyllä Suomessakin on luonnostaan iloisia ja nauravaisia ihmisiä. Tosin muistelen, että Victorialla olisi eteläisempääkin perimää. Minä tulen iloiselle mielelle, kun puhelias Victoria tulee näkyviin hymyineen.
On toki paljonkin luonnostaan iloisia ja nauravia ihmisiä. Victoria ei vain ole yksi heistä.
Jos pitää tuota hihittelyä ns.luonnollisena, on ihmisten lukutaito kyllä varsin huonoa.
Nauru tuotetaan jokaisen lauseen perään, se ei tule luonnollisella painolla, vaan ikäänkuin "puristetaan" ulos, josta tulee se epäluonnollinen sointi. Hän myös usein nostaa omaa egoa toisen kustannuksella kätkien sen tälläiseen naureskeluun. Ettei toinen ole hänen tasollaan..ei kestä hänen elämäntyyliään...ei ole yhtä energinen...ei ole yhtä räiskyvä.. hän jatkuvasti nostaa itseään esiin, siinä samalla kiertäen sanoen että toinen on huonompi. Kuvaa myös toisia ihmisiä ns.alentavasti, eli kätkee kehuun kritiikkiä ja nauraa räkättää perään.
Suomalaiset ehkä tunnetustikkin on kiusaajakansaa, tälläinen ilmeinen kiusaajatyyppinen tyhjännaureskelija koetaan positiivisena ja ihanana persoonana, surullista ja hämmästyttävää.
Meitä on kyllä paljon aidosti nauravia ja positiivisiakin , sellaisia joiden seurassa kaikilla on hyvä olla. Victoria ei tunnu kuin korostavan omaa erinomaisuuttaan kaiken aikaa, hän on aina vähän jotain enemmän kuin joku toinen. Ainakin minulla tulisi hänen seurassaan nopeasti ahdistava olo.
Ota huomioon, että kaikissa näissä tilanteissa Victoria on ollut kameran edessä ja/tai kohdannut tuntemattomia ihmisiä. Sanoi itsekin, että jännittää ja hermostuttaa. Eivät kaikki osaa käyttäytyä tuollaisissa tilanteissa kuten normaalisti käyttäytyvät. Joku puhuu hermostuneesti, kikattaa, jostain "puheliaasta" tulee punasteleva tuppisuu, joka ei muista edes nimeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Vapun pitää juontaa tätäkin ohjelmaa? Eikö Suomessa tosiaan ole enemmän juontajia.
Ei suomessa ole muita juontajia kun Vappu Pimiä ja Heikki Paasonen.
Vuosia jo toivottu toista juontajaa ja moni täälläkin kertonut laittaneensa palautetta. Mutta ei, siellä se päällepuhuva kälättäjä vaan jatkaa. Onko taas jonkun kaveri, kun eivät saa vaihtoon. Joku rauhallisempi maanläheisempi sopisi tähän, Nuutila oli just hyvä.
Vappu on kyllä juontajana niin piristävä,energinen ilopilleri ja hauska. Hän on luonnollinen,eikä mikään tekopirteä. Ja sana hallussa,ei jää tuppisuuksi,kuten hyvän juontajan ja haastattelijan kuuluukin :) Nuutilakin oli hyvä,mutta rauhallisempi. Mutta makuasioitahan nää on,toinen tykkää toisenlaisesta kuin toinen.
Siinä ulkomaalaisten maajussien ohjelmassa Vappu oli kyllä aika hyvä ja osasi ottaa oikean asenteen. Siinä kun joku niistä "jusseista" esitti sovinistisia kommentteja itsestään tai morsiamistaan, sisältyi Vapun hymyillen esitettyihin kommentteihin tai kysymyksiin terävä piikki sen sijaan, että hän olisi vain hymistellyt. Eli hän hoiti juonnon korrektisti, mutta antoi samalla viestin (myös katsojille), että ei sinun ajattelutapasi nyt minun mielestäni ihan oikein ole tai ei se juttu ihan noin mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi mietityttämään Arhon ja morsiankokelaan keskustelu uskonnosta. Jos se on tälle naiselle vaatimus niin miksi hän on lähtenyt mukaan ylipäätään? Olisihan sen voinut vaikka puhelimessa nopeasti kysäistä ja jättää sitten vaikka tulematta treffeille. Arho puhui fiksusti, kun kertoi että haluaa ymmärtää muiden näkemyksiä ja mielipiteitä mutta nainen oli heti hanskat tiskiin -meiningillä ja itkua vääntämässä. Huoooh.
Käsittääkseni maajussit eivät ole olleet missään tekemisissä ehdokkaiden kanssa kirjeiden saamisen ja pikatreffien välissä. Valitsevat vaan kirjeet ja siellä on sitten ketä on. Ei siis mahiksia mihinkään tarkennuksiin
Onhan niille soiteltu! Vai "salliiko" mtv lähemmän yhteydenoton joillekin, mutta ei kaikille? Kuulostaa epäreilulta.
Olisi ihan fiksua, että jokaisen kanssa saisi olla etä/puheluyhteydessä kirjeiden saamisen jälkeen. Sekin voisi auttaa valitsemaan paremmin.Mistä tiedät että on soiteltu maajussin puolelta? Veikkaan että olisi aika vaikeeta pitää homma tasapuolisena jos maajussille annetaan sen suosikin puhelinnumero etukäteen.
No siinä ohjelmassahan heti soitellaan joillekin, kun jusseille lykätään puhelin käteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni maajussit eivät ole olleet missään tekemisissä ehdokkaiden kanssa kirjeiden saamisen ja pikatreffien välissä. Valitsevat vaan kirjeet ja siellä on sitten ketä on. Ei siis mahiksia mihinkään tarkennuksiin
Onhan niille soiteltu! Vai "salliiko" mtv lähemmän yhteydenoton joillekin, mutta ei kaikille? Kuulostaa epäreilulta.
Olisi ihan fiksua, että jokaisen kanssa saisi olla etä/puheluyhteydessä kirjeiden saamisen jälkeen. Sekin voisi auttaa valitsemaan paremmin.Mistä tiedät että on soiteltu maajussin puolelta? Veikkaan että olisi aika vaikeeta pitää homma tasapuolisena jos maajussille annetaan sen suosikin puhelinnumero etukäteen.
No siinä ohjelmassahan heti soitellaan joillekin, kun jusseille lykätään puhelin käteen!
Mitä oon katsellut niin puheluita soittelee vaan ne jotka eivät jatka pikatreffeille, toisilla pidetään vielä yhteydet poikki puolisoehdokkaisiin
Vierailija kirjoitti:
Jos itsellä on pari lasta niin on törkeää naureskella kumppaniehdokkaalle ettei enää halua lapsia. Toiselta vie oikeuden saada oma biologinen lapsi.
Viekö? Tässä vaiheessa vaikuttaa ainakin siltä, että juuri tämän vuoksi karsittaneen pois. Sitä paitsi myös kumppaniehdokkaan on mahdollista todeta, että kiitos mutta ei kiitos, kuten Arhon morsiaehdokaskin uskonasioiden vuoksi teki. Ja ihan oikeinhan se oli tuossa kohdin ottaa asia esille ja sanoa, naureskellen tai ei, että itse ei enää halua. Sehän harhauttamista olisi ollut, jos toisin olisi lupaillut.
Enemmänkin ihmettelen, että sulhasehdokkaat niin itsestään selvyytenä ja kirkkain silmin kertoivat lapsia "joskus" haluavansa. Ikäänkuin heidän mieleensä ei olisi siinä ihastumisen huumassa, kun kirjeitä rustailivat, edes juolahtanut, että ehkä nainen, jolla on jo kaksi lasta ennestään, ei niitä enää lisää ole valmis tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iso mahat alapeukuttaa, lopettakaa syöminen ni ette oo pulleita. mikä teidän syy on olla lihavia? mieskö ne ruuat väkisin työntää teidän kurkusta alas?
Mutku mun on saatava se jokapäiväinen suklaa ja sipsi ku en mä muuten kestä.
Pari päivää sitten luin netistä, että tutkimuksessa on havaittu ihmisillä kolme erilaista aineenvaihduntatyyppiä. Kaikki erot painossa EIVÄT riipu syömisestä, mikä oli todistettava. On vain niin helppo syyllistää tukevia, ja tuntea itsensä paremmaksi?
Kylläse lihominen lopulta kiertyy siihen, että syödään enemmän mitä kulutetaan.
Hitaalla aineenvaihdunnalla siunattu tyytyköön pienempiin annoksiin. Tai liikkukoon ekstrakalorit pois.Ihmiset ovat ilmeisesti opiskelleet fysiikkaa aika vähän, kun kuvittelevat, että sitä energiaa tulee jostain tyhjästä elimistöön. Kyllähän se kaikki paino tulee syömisen kautta. Eri asia joku nesteen kertyminen.
Ja joku toinen sitten taas on ilmeisesti opiskellut vain fysiikkaa, mutta ei lainkaan psykologiaa. Ihminen ei ole kone, pelkkä fyysinen elimistö, jonka mieli sitten vain laskee yksi plus yksi, päättää että syön ja en syö ja sitten toteuttaa sen ja sitten siitä jonkin fysiikan kaavan mukaan vain seuraa jokin tulos.
Ihmiset täällä eivät ole yksinkertaisen tasapainoisia, energisiä, onnellisia, määrätietoisia, rakastettuja, itseään rakastavia - vaan heillä on erilaisia psyykkisiä ja fyysisiä resursseja taustastaan ja elämäntapahtumistaan johtuen. Ja sen johdosta täällä on terveitä, sairaita, lihavia, laihoja, anorektikkoja, bulimikkoja, yksinäisiä, petettyjä, jätettyjä, itseensä tyytyväisiä ja itseensä tyytymättömiä. Joku syö tai vaihtoehtoisesti on syömättä esim. surun tai ahdistuksen vuoksi, eikä se toimi silloin niin, että joku toteaa, älä sure, älä ahdistu, älä syö tai syö enemmän, olet liian lihava tai liian laiha, et kelpaa ja minulla on oikeus ja velvollisuus kertoa sinulle tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iso mahat alapeukuttaa, lopettakaa syöminen ni ette oo pulleita. mikä teidän syy on olla lihavia? mieskö ne ruuat väkisin työntää teidän kurkusta alas?
Mutku mun on saatava se jokapäiväinen suklaa ja sipsi ku en mä muuten kestä.
Pari päivää sitten luin netistä, että tutkimuksessa on havaittu ihmisillä kolme erilaista aineenvaihduntatyyppiä. Kaikki erot painossa EIVÄT riipu syömisestä, mikä oli todistettava. On vain niin helppo syyllistää tukevia, ja tuntea itsensä paremmaksi?
Kylläse lihominen lopulta kiertyy siihen, että syödään enemmän mitä kulutetaan.
Hitaalla aineenvaihdunnalla siunattu tyytyköön pienempiin annoksiin. Tai liikkukoon ekstrakalorit pois.Ihmiset ovat ilmeisesti opiskelleet fysiikkaa aika vähän, kun kuvittelevat, että sitä energiaa tulee jostain tyhjästä elimistöön. Kyllähän se kaikki paino tulee syömisen kautta. Eri asia joku nesteen kertyminen.
Vaikka opiskelisit fysiikan tohtoriksi saakka, et silti opiskele pätkääkään ihmisen aineenvaihduntaa, hormonitoimintaa ym. painoon vaikuttavia tekijöitä.
Ihminen lihoo ainoastaan syömällä enemmän kuin kuluttaa. Millään muulla ei ole merkitystä. Tottakai aineenvaihdunnat ovat erilaisia, mutta se ei muuta tätä totuutta. Mitä olen nähnyt ylipainoisia kaupan kassalla, sinne hihnalle lapataan säännönmukaisesti epäterveellistä ja lihottavaa ruokaa: 4x1,5L kokispulloja, sipsejä, karkkia yms. Hoikemmalta ja normaalipainoisilla on salaatti-annoksia, vihanneksia, hedelmiä ja vastaavia. Mikään lääke ei myöskään itsessään lihota, korkeintaan nestettä voi kertyä. Lihoa voi ainoastaan syömällä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo, että ei halua enää lapsia on niin iso juttu noille lapsettomille, mutta lapsia haluaville ehdokkaille, että se olisi ollut reilua sanoa jo siinä esittelyvideossa. Hirveä homma hankkiutua tuonne kuvauksiin ja sitten kuulee kaiken kansan edessä, että hinta on sitten tämä. Nöyryyttävää. Vähän petkutusta jotenkin.
Esittelyvideo on aika lyhyt, eikä siinä varmasti pysty tai tajua kertoa kaikkea. Morsian/sulhasehdokkaat taas kirjoittavat kirjeen, jolla ei ole edes pituusrajaa ja heillä on mahdollisuus kertoa siinä itsestään niin paljon kuin haluavat ja listata myös omalta osaltaan asiat, joita he kumppaniltaan odottavat. Kertoa, että tällainen olen, ota tai jätä. Se on sitten toinen juttu, että jos he eivät vaikka halua kertoa jotain, kun niin epätoivoisesti toivovat tulevansa valituksi ja ajattelevat voivansa muuttaa toista mieleisekseen. Ja sekin on toinen juttu, jos maajussit sivuuttavat lukemansa asiat ja ajattelevat voivansa muuttaa toista mieleisekseen, kun ei niitä kirjeitäkään monelle tule nykyisin karsittavaksi asti.
Monet täällä kirjoittavat, että miksi se valitsi sinne tuon näköisen, olisihan siellä parempiakin ollut. Niitä kirjeitä he eivät kuitenkaan ole päässeet lukemaan. Pitäisikö siis jatkoon valita kauniiden kasvojen ja hyvän kropan perusteella vai sen perusteella, että joku kertoo haluavansa elämältä samoja asioita kuin sinä ja joku toinen ei? Hieno homma tietysti jos molemmat natsaavat, mutta joka tapauksessa joitain valintoja on tehtävä.
Näitä emme voi myöskään tietää, miten asia on loppujen lopuksi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo, että ei halua enää lapsia on niin iso juttu noille lapsettomille, mutta lapsia haluaville ehdokkaille, että se olisi ollut reilua sanoa jo siinä esittelyvideossa. Hirveä homma hankkiutua tuonne kuvauksiin ja sitten kuulee kaiken kansan edessä, että hinta on sitten tämä. Nöyryyttävää. Vähän petkutusta jotenkin.
Niin, Victoria ei todella kertonut esittelyssään, että lapset on tehty ja enempää ei tule. Paljasti asian vasta tavattuaan miehet.
Esittelyssä kerrotaan kyllä, että on kaksi lasta. Silti sinne treffeille tulee esim. mies, joka kysyttäessä vastaa, että ei osaa sanoa ovatko nämä jo olemassa olevat lapset hänelle ok vai ei, ei ole ajatellut asiaa. (Eikö tämä ole maajussin petkutusta?) Ja luulisi, että lapsia ehdottomasti haluavankin mielessä edes pienesti käväisisi, että haluaakohan tuo enää lapsia. Kysyisi sitten vaikka siinä pikatreffeillä, niin ei tarvitsisi odottaa, että toinen ottaa puheeksi. Ihan tuntuu siltä, että jotkut sulhasehdokkaat ovat vain häikäistyneet maajussittaren kauneudesta (joo sä saat olla mitä mieltä tahansa, ei tarvitse kertoa) ja silmät kiiluen, kuola valuen lähteneet kirjoittamaan sivuuttaen autuaasti kaikki tosiasiat ja arjen. (Samaa toki esiintynee varmasti muidenkin maajussien ehdokkailla.)
Vierailija kirjoitti:
Victorialla ei tietenkään käynyt edes mielessä että mies voisi haluta lapsen.
Niin ei varmaan, jos mies ei sitä kirjeessään vaivaudu kertomaan. Ehkä päätteli sitten siitä, että asia ei varmaankaan ainakaan ole miehelle sitten kovin tärkeä suuntaan taikka toiseen. Itseänikin yllätti, että vastasivat siinä ilman mitään muttia, että lapsia haluavat, kun kuitenkin lähtivät treffeille naisen kanssa, jolla jo lapsia on ja joka vaikutti niin yritykselleen omistautuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka mon nainen suostuisi siihen että miehellä on ennestään 2 lasta eikä halua enempää?
Ei kenenkään pidä suostua, mutta pitää etsiä sitten sellainen mies, joka lisää haluaa, eikä koettaa painostaa lapsentekoon sellaista, joka ei niitä halua tai jäädä katkerana parisuhteeseen itkemään asiaa loppuikäänsä.
Sitä paitsi tilanne vielä nykyäänkin on usein se, että mies, jolla on ennestään lapsia, on viikonloppuisä ja nainen, jolla on ennestään lapsia, on se lähivanhempi/yksinhuoltaja. On eri tilanne tehdä lisää lapsia riippuen siitäkin asuvatko ne aiemmat lapset saman katon alla vai tavataanko niitä joskus ja jouluna.
Mieshän oli ainoa, joka haastoi tuota jotenkin. Ei selvästikään pitänyt siitä. Muut ihme tossuja, mikä tietenkin miellyttää tuollaista päsmäriä.