Miten nuo nykypäivän teinit ovat niin UPEITA?
Sekä tytöt ettö pojat. Nyt kun koulut on alkaneet niin ohi käveli tyttö- ja poikaryhmiä. Kaikki kuin jenkkielokuvista: tytöt timmejä, pukeutuneita pieniin toppeihin ja shortseihin mutta tyylikkäästi, ei mitään kankun paljastavia alkkarimalleja, kauniisti värjätyt hyväkuntoiset hiukset, pojat pitkiä ja treenattuja. Kaikki kulkevat luonnollisen itsevarmasti ja vaikuttavat eläväisiltä ja onnellisilta. Tupakka ja angsti ovat jo kaukana menneisyydessä, fitness, muu kuntoilu ja terveellinen ruokavalio kiinnostaa sekä poikia että tyttöjä. JA SE NÄKYY!
Silloin kun minä olin teini 2000-l alussa ei nuoret olleet noin hyvännäköisiä.
Nykyteineillä on tietysti paineita paljon enemmän. Näyttää siltä että tulevaisuudessa ihmiset ovat paljon kauniimpia. Kauneus yleistyy kun taas rumuus vähenee.
WAU!
Kommentit (188)
Ihan totta. Kateellisena kyllä katselen niitä teinejä ja mietin, että miksi en itse pari vuotta sitten (enkä edelleenkään) näyttänyt yhtä hyvältä. Enkä kyllä muista monia muitakaan oman ikäisiäni, jotka olisivat yläasteella olleet mitään kovin kauniita tai komeita.
Joo, mulla on kyllä samanlaisia kokemuksia. Omat teinini ovat upeita ja urheilullisia ja niin myös ystävänsä. On toki pari tupakoitsijaakin, mutta alko on kyllä yleisesti tosi pienessä roolissa.
Ravitsemuksen ja liikunnan merkityksestä omaan hyvinvointiin ja ulkonäköön on nykyisin paljon enemmän tietoa saatavilla kuin aiemmin. Ja tietysti ulkonäön merkitys on kasvanut.
Olen huomannut saman.
Kun olin itse teini, niin kaikki näyttivät ihan petolöinnun perseiltä.
Tytöillä oli kynitty tukka, ja ehkä parilla uskiksella vaan oli pitkä tukka.
Naama norsunvitulla kuljeskeltiin pitkin kyliä.
Olin teini 80-luvun puolivälistä 90-luvun alkuun.
Johtuuko tämä sitten elintason noususta?
Ennen vanhaan saatiin viikkoraha 10 euroa ja se käytettiin pääasiassa irtokarkkeihin. Nyt teinit matkustelevat, käyvät lattella ja kahviloissa, on enemmän mitä ostaa ja voi laittautua kauniiksi.
Ehkä nykyteinit eivät vaan ole niin angstisia kuin esim. me 80-luvun rumat teinit.
Siis 10 markkaa, piti kirjoittamani!
Missä ap oikein asuu? Nimittäin täällä päin (yli 50000 asukkaan kaupunki Etelä-Suomessa) teinit ovat kaikki kuin samasta muotista, eikä kukaan loista tyylikyydellään. Sekä tytöillä että pojilla on huonosti istuvat, huonolaatuista trikoota olevat paidat ja samanlaiset merkkitennarit. Tytöillä on liikaa meikkiä ja pojilla geeliä tukassa. Kukaan ei uskalla pukeutua persoonallisesti ja kaikilla on lisävarusteena älypuhelin, jota näprätään koko ajan. Ja weekend-festareilta julkaistiin kännäilykuvia, joten alkoa kyllä kuluu, vaikka ovatkin olevinaan niin fitness...
Osasyy on tietty terveysbuumissa, mutta osasyy on siinä, että suurimmalla osalla on rahaa laittaa ulkonäköön. Kampaajalle ja kalliisiin meikkeihin.
Treenattu teinipoika :D
Mallia bieber vai? Ilman paitaako ne kulki vai mistä näit että olivat treenattuja
Ei pidä paikkansa! Herää! Pojat ehkä ovat urheilullisia jne. mutta tytöt...!!! Ne tiukat vaattet pitivät paikkansa, mutta niiden alla on muodottomaksi turvonneita reisiä ja tursuvia takamuksia. Eipä tunnu tämän päivät tytöt juurikaan liikuntaa harrastaa. 15-vuotiaalla kasvot pysyvät vielä kapeana, mutta vartalo paljastaa totuuden. Keski-iässä läski nousee sitten myös kaulaan ja poskiin.
Ihan harmittaa miten upeiden mimmien kanssa nykypojat pääsevät pelehtimään! Omassa nuoruudessani ei tuollaisia kaunottaria ollut lainkaan. :( Toivottavasti tajuavat onnensa.
On kyllä nykyään nuorisomuoti paljon paremman näköistä, mitä omassa nuoruudessani 90-luvun lopulla. Nuoret näyttää klassisen kauniilta ja siisteiltä. Omassa nuoruudessa kilpailtiin lähinnä siitä kuka näyttää kaikkein angstisemmalta ja järkyttää eniten mummoja. :D Ei silloin kyllä edes olisi saanut kaupasta noin kivoja vaatteita mitä nyt. Harmi, nyt kun on kauniita vaatteita saatavilla, oma kroppa on lörpsähtänyt. :p Tiedä sitten vieläkö sille olisi jotain tehtävissä.
Tupakka- ja kaljarahat laitetaan mieluummin omaan hyvinvointiin. Monissa perheissä vanhemmatkin ovat tehneet ruokavalioremontin ja syödään aiempia vuosikymmeniä paljon terveellisemmin. Hampurilaiset ovat vaihtuneet salaatteihin. Kuntosalista on tullut ihan tavallisten nuorten viikottainen harrastus eikä vain kehonrakentajien kuten joskus pari vuosikymmentä sitten. Huolilteltu ulkonäkö kauniisti leikattuine ja värjättyine hiuksineen on tärkeä. Käydään kampaajalla eikä enää nakata jotain marketin väripurkkia hampputukkaan.
Mä pohdin tätä asiaa just eilen illalla iltapesulla. Kun minä olin teini-ikäinen 90-luvulla (olen syntynyt vuonna 1980), yläasteikäiset eivät kauheasti laittautuneet, eivät välttämättä oikein lukiolaisetkaan. Meitä vähän vanhemmilla, 80-luvun teineillä, oli enemmän sitä laittautumisen kulttuuria, mutta mun mielestä 90-luku oli aika naturellia aikaa. Vaatteet eivät kauheasti paljastaneet muotoja, kukaan ei oikein meikannut (tai jos meikkasi, niin hyvin hillitysti, muutama teki kyllä tästä poikkeuksen), eikä myöskään seksuaalisuus jotenkaan ollut pinnalla.
Mun mielestä molemmissa aikakausissa on puolensa, kumpikaan tyyli ei ole yksiselitteisesti hyvä tai huono asia.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:37"]Ei pidä paikkansa! Herää! Pojat ehkä ovat urheilullisia jne. mutta tytöt...!!! Ne tiukat vaattet pitivät paikkansa, mutta niiden alla on muodottomaksi turvonneita reisiä ja tursuvia takamuksia. Eipä tunnu tämän päivät tytöt juurikaan liikuntaa harrastaa. 15-vuotiaalla kasvot pysyvät vielä kapeana, mutta vartalo paljastaa totuuden. Keski-iässä läski nousee sitten myös kaulaan ja poskiin.
[/quote]
Teineillähän suurimmalla osalla on sitä lapsenpyöreyttä vielä kasvoissa. Itselläni vasta 17-vuotiaana kasvot kaventuivat, vaikka paino muuten nousikin normaali painon rajoissa kuitenkin. Esimerkiksi ysiluokan ja vielä ammattikoulun ekaluokallakin kuvissa olin ihan pullanaama :D
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:37"]
Ei pidä paikkansa! Herää! Pojat ehkä ovat urheilullisia jne. mutta tytöt...!!! Ne tiukat vaattet pitivät paikkansa, mutta niiden alla on muodottomaksi turvonneita reisiä ja tursuvia takamuksia. Eipä tunnu tämän päivät tytöt juurikaan liikuntaa harrastaa. 15-vuotiaalla kasvot pysyvät vielä kapeana, mutta vartalo paljastaa totuuden. Keski-iässä läski nousee sitten myös kaulaan ja poskiin.
[/quote]
Höpsis pöpsis!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:44"]
Ihana aloitus!
Ajattelen juuri samoin. Enkä vain ulkonäöstä, vaan ovat niin fiksuja ja osaavaisia. Kaikki lukevat kirjoja enganniksi, matkustelevat ja yhteiskunnallisistakin asioista selvillä paljolti.
Asutaan kyllä tällaisella "paremmalla" alueella, mutta toivon, että kaikkialla on näin hyvin.
[/quote]
Eipä ole. Viimeksi eilen kun kävin illalla lenkillä, niin siellä näkyi vain mopoaan huudattaen ajavia, ja tupakkaa polttavia teinijoukkoja.
[/quote]
Ne ovat amiksia. Nyt puhutaan niistä toisista teineistä, eli lukiota käyvistä.
Ehkä olet sitten nähnyt niitä paremman väen teinejä. Omat kokemukset ovat täysin päinvastaiset. Itse olin muutama vuosi sitten vielä teini, eikä silloin keskivertoteini ollut kummassakaan sukupuolessa kovin kummoisen näköinen, eikä ole nykyäänkään.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:36"]Treenattu teinipoika :D
Mallia bieber vai? Ilman paitaako ne kulki vai mistä näit että olivat treenattuja
[/quote]
No ihan vartalon jämäkkyydestä ja ryhdistä. Pojatkin kehittyy miehiksi nykyään nopeammin kuin ennen. Jotkut jo hyvinkin lihaksikkaita, leveät treenatut selät isot käsivarret ja vahvat jalat. Ei mitään Bieber-rimpuloita.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:33"]
Missä ap oikein asuu? Nimittäin täällä päin (yli 50000 asukkaan kaupunki Etelä-Suomessa) teinit ovat kaikki kuin samasta muotista, eikä kukaan loista tyylikyydellään. Sekä tytöillä että pojilla on huonosti istuvat, huonolaatuista trikoota olevat paidat ja samanlaiset merkkitennarit. Tytöillä on liikaa meikkiä ja pojilla geeliä tukassa. Kukaan ei uskalla pukeutua persoonallisesti ja kaikilla on lisävarusteena älypuhelin, jota näprätään koko ajan. Ja weekend-festareilta julkaistiin kännäilykuvia, joten alkoa kyllä kuluu, vaikka ovatkin olevinaan niin fitness...
[/quote]
No se on kyllä oihan tilastoissa todettu tosiasia että täysraittiiden nuorten osuus on kasvanut kaiken aikaa jo pitkän aikaa. Nuoret juo vähemmän ja elää terveellisemmin kuin ennen.
Oho. Mä melkein hörppäsin kahvit väärään kurkkuun. Kehuuko joku juurikin suomalaisia?! Hienoa :)